Dat getuigd van algemene kennis en dat is belangrijkquote:Op dinsdag 13 juli 2010 11:32 schreef Danielle_ het volgende:
(overigens heet de mixtoets van geschiedenis, aardrijkskunde, natuur en techniek bij ons 'gewoon' wereldoriëntatie) in 1 keer gehaald
Sommige studenten moeten voor de PABOtoetsen gewoon heel hard leren hoor, zo dom is dat niet.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 17:09 schreef e-wok het volgende:
[..]
Dat getuigd van algemene kennis en dat is belangrijk
Ik had medestudenten die die toets pas na anderhalf jaar afrondden, echt vreselijk (dom)...
Voor taal en rekenen kan ik me dat voorstellen, ik moest vooral mijn rekenen erg bijspijkeren. Voor die algemene toets kun je volgens mij niet echt leren, alhoewel ik me wel kan voorstellen dat ie makkelijker wordt naar mate je hem wat vaker gemaakt hebt. Ik had hem in een keer.quote:Op donderdag 15 juli 2010 16:28 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Sommige studenten moeten voor de PABOtoetsen gewoon heel hard leren hoor, zo dom is dat niet.
Daar gaat een stuk van mijn afstudeerscriptie over. Cooperatief onderwijsquote:Op donderdag 15 juli 2010 20:00 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Ik denk dat het goed is als mensen elkaar helpen bij de voorbereiding van deze toetsen.
Dat is ook onderdeel van mijn visie op het voor de klas staan. Samenwerking stimuleren.
Top. Vertel me meer?quote:Op donderdag 15 juli 2010 20:01 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Daar gaat een stuk van mijn afstudeerscriptie over. Cooperatief onderwijs
Mijn scriptie gaat over spelling in mijn klas. Dat wordt namelijk alleen individueel of klassikaal gedaan. Heb nu spellen ontworpen die de kinderen uitvoeren in tweetallen of meerquote:
Het is al ingeleverd, dus moet het alleen nog presenteren.quote:Op donderdag 15 juli 2010 20:10 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Het is dat het vakantie is, anders zouden we het er eens langer over moeten hebben.
Ben je daar nu mee bezig?
Mijn visie heeft zich ook gevormd door allerlei ervaringen en als je dan daar literatuur van moet lezen dan wordt je visie nog sterker.quote:Op donderdag 15 juli 2010 20:21 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Vind het zeer interessant.
Ik vind mezelf niet bijzonder of speciaal, mijn visie heeft zich gevormd door het samenvoegen van ervaringen en bepaalde prioriteiten.
Het is wel zo dat ik niet vaak mensen hoor of zie die in dezelfde richting denken.
Dat jij dat wel doet, sterkt me.
Veel succes met je presentatie in ieder geval! Ik zie de YouTube-link graag tegemoet
- Johnson, D.W., & Johnson, R.T. (1999). Learning together and alone: Cooperative, competetive, and individualistic learning (5th ed.) Boston: Allyn and Bacon.quote:
Je kunt altijd de 4jarige deeltijd doen. Als deeltijdstudent heb je wel recht op tegemoetkoming leraren, mits jij en je vriend niet te veel verdienen.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 14:40 schreef tullow het volgende:
Hoi allemaal,
ik zit er heel erg aan te denken om ook de PABO te gaan doen. Ik woon in Drenthe, dus ik zou dan in Assen of Emmen naar school gaan. Iemand ervaring met deze scholen?
Ik zit alleen een beetje met het financiële gedeelte.. ik woon samen met mijn vriend en we hebben beide een fulltime baan. Als ik straks voltijd naar school ga, dan valt er gewoon een groot deel weg. Uiteraard krijg ik studiefinanciering, maar goed, die komt natuurlijk niet in de buurt van een salaris van een fulltime baan.
Hoeveel tijd besteden jullie ongeveer aan de opleiding? Is er genoeg tijd over voor een bijbaantje? Sowieso voor op de zaterdagen en eventueel in de avonduren?
Ik heb een mbo niveau 4 diploma, van een toeristische opleiding, dus volgens mij kom ik alleen in aanmerking voor de voltijd opleiding?
Het zijn nogal wat vragen, maar ben erg enthousiast over de opleiding. 17 augustus is er een open dag in Assen en Emmen, dus ben sowieso van plan om naar één van deze scholen te gaan. Hier kan ik uiteraard ook wat extra informatie inwinnen.
En in Assen kun je een dag 'proefstuderen', maar aangezien het nu vakantie is, heb ik daar nu niet zoveel aan.
Ik ben in ieder geval nog enthousiaster geworden door het lezen van dit topic!
ik heb een hbo-diploma maatschappelijk werk en dienstverlening.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 17:06 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Rianne, wat voor vooropleiding heb jij dan?
Wil je ook zeggen waar je 'm volgt en hoe dat bevalt?
Ik doe de voltijd opleiding in Emmen en dit bevalt mij erg goed. Ik doe echter de christelijke opleiding en deze is alleen in deeltijd in Leeuwarden te volgen. De verhalen die ik hoor over de openbare (deeltijd) opleiding zijn verschillend, meest gehoorde klachten zijn slechte organisatie (waar niet) en weinig persoonlijk contact en persoonlijke begeleiding... Succes met je keuze!quote:Op vrijdag 23 juli 2010 14:40 schreef tullow het volgende:
Hoi allemaal,
ik zit er heel erg aan te denken om ook de PABO te gaan doen. Ik woon in Drenthe, dus ik zou dan in Assen of Emmen naar school gaan. Iemand ervaring met deze scholen?
Ik zit alleen een beetje met het financiële gedeelte.. ik woon samen met mijn vriend en we hebben beide een fulltime baan. Als ik straks voltijd naar school ga, dan valt er gewoon een groot deel weg. Uiteraard krijg ik studiefinanciering, maar goed, die komt natuurlijk niet in de buurt van een salaris van een fulltime baan.
Hoeveel tijd besteden jullie ongeveer aan de opleiding? Is er genoeg tijd over voor een bijbaantje? Sowieso voor op de zaterdagen en eventueel in de avonduren?
Ik heb een mbo niveau 4 diploma, van een toeristische opleiding, dus volgens mij kom ik alleen in aanmerking voor de voltijd opleiding?
Het zijn nogal wat vragen, maar ben erg enthousiast over de opleiding. 17 augustus is er een open dag in Assen en Emmen, dus ben sowieso van plan om naar één van deze scholen te gaan. Hier kan ik uiteraard ook wat extra informatie inwinnen.
En in Assen kun je een dag 'proefstuderen', maar aangezien het nu vakantie is, heb ik daar nu niet zoveel aan.
Ik ben in ieder geval nog enthousiaster geworden door het lezen van dit topic!
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 14:40 schreef tullow het volgende:
Juf jojoortjequote:Op zondag 8 augustus 2010 19:51 schreef Jojoortje het volgende:
De opleiding tot jufVind ik altijd zo min klinken.
nou ik vind dat gelukkig niet! ik ben er trots op dat de leerlingen in mijn klasje elke ochtend weer gezellig binnenkomen en zeggen: 'goeiemorgen juf!' of als ik door het centrum loop ik opeens een heel opgewekt en vrolijk stemmetje hoor roepen: 'he.... hoiiii juf! kijk mama daar is mijn juf.'quote:Op zondag 8 augustus 2010 19:51 schreef Jojoortje het volgende:
De opleiding tot jufVind ik altijd zo min klinken.
Ik zeg toch ook niet dat de kinderen 'hoi onderwijzeres' moeten zeggenquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:37 schreef jufthessa het volgende:
[..]
nou ik vind dat gelukkig niet! ik ben er trots op dat de leerlingen in mijn klasje elke ochtend weer gezellig binnenkomen en zeggen: 'goeiemorgen juf!' of als ik door het centrum loop ik opeens een heel opgewekt en vrolijk stemmetje hoor roepen: 'he.... hoiiii juf! kijk mama daar is mijn juf.'![]()
Voor de kinderen ben ik hun juf en van niemand anders en ik vind het heerlijk om dat te mogen zijn!
Dus 'opleiding tot juf' is voor mij een eervolle benaming.
Yeah, goed bezig!quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 21:08 schreef Zonnestraaltje het volgende:![]()
![]()
Ik heb mijn propedeuse gehaald!
![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |