abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84246754
quote:
Op zondag 18 juli 2010 22:46 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Welke literatuur zou je aanraden?

- Johnson, D.W., & Johnson, R.T. (1999). Learning together and alone: Cooperative, competetive, and individualistic learning (5th ed.) Boston: Allyn and Bacon.
- Slavin, R.E. (1995) Cooperative learning: Theory, research, and practice (2nd ed.) Boston, MA: Allyn and Bacon

Noot noot.
pi_84255008
Ok, bedankt.
Jimmy Carter:
"Sometimes God answers prayers with 'Yes'
Sometimes He answers prayers with 'No'
Sometimes He might answer 'You've got to be kidding' ”
pi_84255191
Graag gedaan!
Noot noot.
pi_84398751
Hoi allemaal,

ik zit er heel erg aan te denken om ook de PABO te gaan doen. Ik woon in Drenthe, dus ik zou dan in Assen of Emmen naar school gaan. Iemand ervaring met deze scholen?
Ik zit alleen een beetje met het financiële gedeelte.. ik woon samen met mijn vriend en we hebben beide een fulltime baan. Als ik straks voltijd naar school ga, dan valt er gewoon een groot deel weg. Uiteraard krijg ik studiefinanciering, maar goed, die komt natuurlijk niet in de buurt van een salaris van een fulltime baan.
Hoeveel tijd besteden jullie ongeveer aan de opleiding? Is er genoeg tijd over voor een bijbaantje? Sowieso voor op de zaterdagen en eventueel in de avonduren?
Ik heb een mbo niveau 4 diploma, van een toeristische opleiding, dus volgens mij kom ik alleen in aanmerking voor de voltijd opleiding?

Het zijn nogal wat vragen, maar ben erg enthousiast over de opleiding. 17 augustus is er een open dag in Assen en Emmen, dus ben sowieso van plan om naar één van deze scholen te gaan. Hier kan ik uiteraard ook wat extra informatie inwinnen.
En in Assen kun je een dag 'proefstuderen', maar aangezien het nu vakantie is, heb ik daar nu niet zoveel aan.

Ik ben in ieder geval nog enthousiaster geworden door het lezen van dit topic!
pi_84401456
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 14:40 schreef tullow het volgende:
Hoi allemaal,

ik zit er heel erg aan te denken om ook de PABO te gaan doen. Ik woon in Drenthe, dus ik zou dan in Assen of Emmen naar school gaan. Iemand ervaring met deze scholen?
Ik zit alleen een beetje met het financiële gedeelte.. ik woon samen met mijn vriend en we hebben beide een fulltime baan. Als ik straks voltijd naar school ga, dan valt er gewoon een groot deel weg. Uiteraard krijg ik studiefinanciering, maar goed, die komt natuurlijk niet in de buurt van een salaris van een fulltime baan.
Hoeveel tijd besteden jullie ongeveer aan de opleiding? Is er genoeg tijd over voor een bijbaantje? Sowieso voor op de zaterdagen en eventueel in de avonduren?
Ik heb een mbo niveau 4 diploma, van een toeristische opleiding, dus volgens mij kom ik alleen in aanmerking voor de voltijd opleiding?

Het zijn nogal wat vragen, maar ben erg enthousiast over de opleiding. 17 augustus is er een open dag in Assen en Emmen, dus ben sowieso van plan om naar één van deze scholen te gaan. Hier kan ik uiteraard ook wat extra informatie inwinnen.
En in Assen kun je een dag 'proefstuderen', maar aangezien het nu vakantie is, heb ik daar nu niet zoveel aan.

Je kunt altijd de 4jarige deeltijd doen. Als deeltijdstudent heb je wel recht op tegemoetkoming leraren, mits jij en je vriend niet te veel verdienen.

Ik doe de tweejarige deeltijd: 2 avonden per week naar school, 1 dag stage en daarnaast werk ik nog 2 dagen. Het is hard werken, maar wel te doen. Je sociale leven gaat gewoon even op een laag pitje, dus je moet er wel wat voor over hebben. Wellicht dat de 4jarige deeltijd iets minder druk is, dat weet ik niet.

In ieder geval succes bij het nemen van een beslissing
pi_84404422
Rianne, wat voor vooropleiding heb jij dan?

Wil je ook zeggen waar je 'm volgt en hoe dat bevalt?
Jimmy Carter:
"Sometimes God answers prayers with 'Yes'
Sometimes He answers prayers with 'No'
Sometimes He might answer 'You've got to be kidding' ”
pi_84405024
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 17:06 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Rianne, wat voor vooropleiding heb jij dan?

Wil je ook zeggen waar je 'm volgt en hoe dat bevalt?
ik heb een hbo-diploma maatschappelijk werk en dienstverlening.
ik volg de opleiding in leiden en het bevalt goed. natuurlijk wel administratieve tekortkomingen, maar volgens mij is er geen hbo of uni te vinden waar dat wel deugt.
wel docenten met kennis en goede begeleiding (als je erom vraagt).
pi_84410917
quote:
Hoi allemaal,

Ik doe de voltijd opleiding in Emmen en dit bevalt mij erg goed. Ik doe echter de christelijke opleiding en deze is alleen in deeltijd in Leeuwarden te volgen. De verhalen die ik hoor over de openbare (deeltijd) opleiding zijn verschillend, meest gehoorde klachten zijn slechte organisatie (waar niet) en weinig persoonlijk contact en persoonlijke begeleiding... Succes met je keuze!
pi_84416603
quote:

Een tijd geleden, toen ik nog bij m'n ouders woonde, ben ik in Assen naar de open dag én naar een meeloopdag geweest (was in 2004). Vond het een érg fijne school. Aardige, enthousiaste en hartelijke docenten met veel vakkennis. Zakte alleen voor m'n examens en heb toen mijn studiekeuze gewijzigd, om er later alsnog op terug te komen. :P M'n nicht heeft er ook gestudeerd en was ook erg tevreden.

Zou je gewoon aan willen raden om op beide scholen de sfeer te proeven, vaak is dat het allerbeste. Volg je intuïtie en dan komt alles goed. ^O^
pi_84847381
Na de zomer ben ik op de helft van mijn 3e jaar. Zijn er hier ook mensen die een (deel van) de stage in het buitenland hebben gelopen? Zo ja, hoe is dat bevallen? Ben heel benieuwd naar ervaringen, omdat ik eventueel een deel van mijn lio wel in het buitenland zou willen doen (als er nog iemand gaat die ik ken).
pi_84850279
Op mijn school zou je tijd zat over hebben.

In mijn 2e, 3e en 4e jaar moesten we gemiddeld 4 uur per week naar school :')
Noot noot.
pi_84864734
ECHT? :o

Ik zat het afgelopen jaar (oke, dat was het eerste jaar) toch wel minstens 24 uur op school (4 dagen), én nog een dag stage...
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 03:29:59 #238
313393 jufthessa
hard werken voor een goed doel
pi_84966281
hallo allemaal...

Ik ben inmiddels alweer anderhalf jaar geleden gestart met de pabo afstandsleren. De opleiding tot 'juf' is altijd een grote droom van mij geweest maar door omstandigheden ben ik er nooit eerder aan begonnen. tot 1,5 jaar gelden dan :)
Als part time werkende moeder van 3 zoons heb ik er mijn handen best vol aan, maar waar een wil is...... jammer genoeg heb ik nog steeds het propedeusejaar niet af kunnen ronden. Gelukkig is dat doel niet zo heel ver weg meer... alleen de tentamens en portfolio's van major 4 nog en dan is het klaar.

Maar nu loop ik helemaal vast bij een bepaalde opdracht... ik moet zelf materialen ontwikkelen die kinderen bij het onderwijs betrekken en daar een handleiding bij schrijven of een werkvormenboek opstellen. Dit gaat over een onderzoek naar verschillende didactische werkvormen... ik heb al verschillende interviews gedaan en een aantal andere opdrachten binnen dit onderwerp voltooid..maar zelf materiaal ontwikkelen??? ik ben helemaal leeg, uitgedacht... Heeft iemand van jullie leuke tips en ideeen?

voor nu zeg ik iedereen maar welterusten.. ik ga er eerst nog een nachtje over slapen :Z
morgen weer een nieuwe dag met nieuwe kansen :Y
'juf, ik weet wat een meester is!'
'een papajuf'
pi_85019113
De opleiding tot juf :'( Vind ik altijd zo min klinken.
Noot noot.
  maandag 9 augustus 2010 @ 22:17:18 #240
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_85071114
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 19:51 schreef Jojoortje het volgende:
Juf jojoortje :9~
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 14:37:55 #241
313393 jufthessa
pi_85094609
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 19:51 schreef Jojoortje het volgende:
nou ik vind dat gelukkig niet! ik ben er trots op dat de leerlingen in mijn klasje elke ochtend weer gezellig binnenkomen en zeggen: 'goeiemorgen juf!' of als ik door het centrum loop ik opeens een heel opgewekt en vrolijk stemmetje hoor roepen: 'he.... hoiiii juf! kijk mama daar is mijn juf.' :W
Voor de kinderen ben ik hun juf en van niemand anders en ik vind het heerlijk om dat te mogen zijn!
Dus 'opleiding tot juf' is voor mij een eervolle benaming. ^O^
'een papajuf'
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 18:20:39 #242
174925 Judeljuud
Vindt, en gij zult meer zoeken
pi_85104848
Wat een héérlijke reactie Jufthessa! O+
You were born as an original. Don't die as a copy.
pi_85107850
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 14:37 schreef jufthessa het volgende:

[..]

nou ik vind dat gelukkig niet! ik ben er trots op dat de leerlingen in mijn klasje elke ochtend weer gezellig binnenkomen en zeggen: 'goeiemorgen juf!' of als ik door het centrum loop ik opeens een heel opgewekt en vrolijk stemmetje hoor roepen: 'he.... hoiiii juf! kijk mama daar is mijn juf.' :W
Voor de kinderen ben ik hun juf en van niemand anders en ik vind het heerlijk om dat te mogen zijn!
Dus 'opleiding tot juf' is voor mij een eervolle benaming. ^O^
Ik zeg toch ook niet dat de kinderen 'hoi onderwijzeres' moeten zeggen :')
'Ik studeer voor juf :r '
Noot noot.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:59:51 #244
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_85108848
Oh hoi juf jojoortje O+
:@
Ohhhhhhhhhhhhhhhhh jojoortje :9~
Ohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh jojoortje
Hupsakee :@
Dikke klodders op m''n beeldscherm
Even met m'n rechtervoorpoot schoonmaken

[ Bericht 67% gewijzigd door GlowMouse op 12-08-2010 22:06:12 (kan allemaal best in één post) ]
pi_85512644
Ik kots op mijn school :r

Er moet nog 1 iemand mijn eindonderzoek nakijken, maar niemand weet wie dat moet doen. :{ De ene is ziek, de ander zegt dat hij daar geen verstand van heeft, omdat hij nog niet zo lang werkt op deze school.

Ik word van het kastje naar de muur gestuurd en het schooljaar is dus bijna voorbij. Stelletje prutsers daar! :(
Noot noot.
  woensdag 25 augustus 2010 @ 21:43:52 #246
313393 jufthessa
pi_85706018
hoi hoi,

Ik geef elke week op mijn werk (speciaal onderwijs) een tekenles aan de groep 1/2. Meestal wijd ik deze lessen aan de thema's waar we op dat moment mee werken.
Maar nu wil ik graag een hele lesenreeks gaan maken dat meer gericht is op de leerlijnen van het beeldend onderwijs. (denkend aan de beeldaspecten vorm, ruimte, kleur, compositie en structuur).
ik heb al wel een aantal leerdoelen waar ik een themagerichte les van kan maken zoals;
beeldaspect kleur: primaire kleuren leren kennen, kleuren mengen, warm - koud contrast, licht - donker contrast
beeldaspect ruimte: overlapping (een grote vorm voor en iets erachter tekenen), plattegrond maken, standpunt etc. (wel vereenvoudigd en zeer concreet aanbieden)
beeldaspect compositie: herhaling, contrasten in vorm, kleur, licht/donker (dmv stempelen)
beeldaspect vorm: vormsoorten (plat en ruimtelijk), contour, silhouet
beeldaspect structuur: patronen maken, huidstructuren (harig, stekelig, wollig, ruw), natuurlijke structuren (boomschors)

met het aanbieden van deze onderdelen wil ik gebruik gaan maken van verschillende technieken en materialen (houtskool, waskrijt, ecoline, plakaatverf/ tekenen, druktechnieken, etc)

Wie heeft er nog leuke aanvullende ideeen en eventueel aanschouwelijk materiaal om de lessen helemaal compleet te maken? alles is welkom!
'een papajuf'
pi_85926039
*O* *O* *O* Ik heb mijn propedeuse gehaald! *O* *O* *O*
pi_85926412
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 21:08 schreef Zonnestraaltje het volgende:
*O* *O* *O* Ik heb mijn propedeuse gehaald! *O* *O* *O*
Yeah, goed bezig! ^O^
Noot noot.
pi_85929444
Hoe is het met de rest van de PABOgangers? Goed het schooljaar begonnen?
Noot noot.
pi_85938945
Morgen weer de eerste schoolavond. Het laatste jaar...
Maandag begin ik met stage in groep 3/4 op een montessorischool.
Het eerste jaar heb ik in 1 keer afgerond, dus ik hoop dat dit jaar ook lukt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')