LEREN....... VOOR DE REKENTOETS...????quote:Op maandag 18 januari 2010 21:34 schreef limbolandjgirl het volgende:
Vandaag afscheid genomen van mijn allereerste stage klas! Groep 8!
Was super leuk!
Heb ook veel geleerd!
En nu....
Op naar groep 2!
Denk dat ik mij meer thuis zal voelen daar, dan in groep 8.
&
Leren voor de rekentoets.......![]()
Fair enough, als je maar gelukkig bentquote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:07 schreef e-wok het volgende:
Ja dat was ik ook wel, maar ben ook niet altijd te zeker van mn zaak en dat heeft me ook doen besluiten dat ik er niet mee verder wil. Bovendien was de PA theoretisch wel interessant, ondanks dat het niet echt moeilijk was. Voor mij voorlopig even niks met kinderen
Waar slaat deze reactie op?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:12 schreef iennemiennemutten het volgende:
[..]
LEREN....... VOOR DE REKENTOETS...????
Ik doe hem nu verkort (2 jaar) deeltijd. Maar niet in Hengelo. Wat wil je precies weten? Want misschien kan ik je toch wat meer vertellen, ook al is het van een andere school.quote:Op donderdag 4 februari 2010 13:47 schreef Miekie_ het volgende:
Ik heb een vraagje;
Ik ben afgelopen zomer afgestudeerd als sociaal pedagogisch hulpverlener (SPH). Nu zou ik graag de PABO willen doen aangezien ik het onderwijs wil.
Ik zou graag ervaringen willen horen van mensen die een tweejarige deeltijd opleiding hebben gedaan aan de hogeschool edith stein in hengelo.
Ik zou graag het speciaal onderwijs in willen aangezien ik dan SPH kan combineren met het lesgeven.
Iemand hier ervaring mee?
Ik zit op de Hogeschool Edith Stein, maar heb geen idee hoe zo'n traject werkt.quote:Op donderdag 4 februari 2010 13:47 schreef Miekie_ het volgende:
Ik heb een vraagje;
Ik ben afgelopen zomer afgestudeerd als sociaal pedagogisch hulpverlener (SPH). Nu zou ik graag de PABO willen doen aangezien ik het onderwijs wil.
Ik zou graag ervaringen willen horen van mensen die een tweejarige deeltijd opleiding hebben gedaan aan de hogeschool edith stein in hengelo.
Ik zou graag het speciaal onderwijs in willen aangezien ik dan SPH kan combineren met het lesgeven.
Iemand hier ervaring mee?
Neequote:Op vrijdag 12 februari 2010 16:44 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Hm ja. Staat niet op youtube?
150 Mbquote:Op vrijdag 12 februari 2010 18:29 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Hoe groot is het dan?
Amsterdam - Bredaquote:Op vrijdag 12 februari 2010 19:08 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Dark, woon jij wel in de buurt? Regel jij dat even.
Vertrek 19:29 Aankomst 21:19quote:
Net even aan mijn vriend gevraagd maar hij zegt dat .wmv al 'ingepakt' is. Dus zippen heeft geen zin.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 19:11 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Kun je het inpakken, het bestand?
Met het OV zeker? Met de auto toch niet?quote:Op vrijdag 12 februari 2010 19:12 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Vertrek 19:29 Aankomst 21:19
Kuch, bijna 2 uur
Serieus. Laat hem het regelen. Wij doen helemaal moeilijk.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 19:14 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Net even aan mijn vriend gevraagd maar hij zegt dat .wmv al 'ingepakt' is. Dus zippen heeft geen zin.
http://www.filedropper.com of een van de andere vele gratis file hosting websites.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 19:06 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Ik weet ook niet hoe ik het anders moet posten...
Hmmm ja, ligt er natuurlijk aan. Misschien heb je wel degelijk de stof in je hoofd zitten en heb je dus daarom een relatief lastig tentamen toch gehaald. Maar als je jou dan over 3 maanden vraagt naar de termen, weet je ze niet meer. Dus ik vind dat ook een beetje je eigen verantwoordelijkheid om te zorgen dat je je kennis bijhoudt...quote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:51 schreef Rianne84 het volgende:
Wat vinden jullie van het niveau van de opleiding?
Afgelopen tentamenperiode moesten wij heel veel opdrachten inleveren, waardoor ik nauwelijks tijd had om de stof voor tentamens te leren, daarnaast was ik ook nog ziek. Toch heb ik nu alleen 8-en en 9-ens gehaald. Ik vind het toch vreemd dat dat kan, terwijl je een boek pas een dag voor het tentamen voor het eerst aanraakt en ziek bent...
Hoeveel uur per week werk je nu naast je opleiding? Ik werk op dit moment 24 uur maar ben opzoek naar een andere baan omdat ik nu erg onregelmatig werk en ben erachter gekomen dat dit mij totaal niet bevalt.quote:Ik doe hem nu verkort (2 jaar) deeltijd. Maar niet in Hengelo. Wat wil je precies weten? Want misschien kan ik je toch wat meer vertellen, ook al is het van een andere school.
Ik vind het tot nu toe goed te doen. De tijd vliegt voorbij, na dit schooljaar al meteen het afstudeerjaar.
Oh, even nog een aanvulling:
Ik werk 3 dagen (iets heel anders, niet in het onderwijs) en loop 2 dagen stage, nu in groep 7/8. 2 avonden in de week ga ik naar school.
Er zijn altijd een hoop mensen die klagen over werkdruk, geen sociaal leven meer... ik vind dat wel meevallen, als je je dingen goed plant dan kun je één weekenddag ook echt wel aan iets ontspannends besteden. In sommige weken is het drukker, maar daar staan ook weken tegenover waarin het nog redelijk rustig is. Maar goed, ik ben ook redelijk relaxt ingesteld, ik stress niet zo snel.
Ik werk er 24 uur naast. Een behoorlijk verantwoordelijke baan, maar wel regelmatig.quote:Op maandag 22 februari 2010 10:19 schreef Miekie_ het volgende:
[..]
Hoeveel uur per week werk je nu naast je opleiding? Ik werk op dit moment 24 uur maar ben opzoek naar een andere baan omdat ik nu erg onregelmatig werk en ben erachter gekomen dat dit mij totaal niet bevalt.
Ik loop denk ik alleen al op de feiten vooruit aangezien ik nu meteen in het onderwijs wil gaan werken en daarnaast wil gaan studeren. Daarom denk ik eraan om als onderwijsassistent te gaan werken en vanuit daar richting lerares te gaan.
Heeft er iemand misschien ervaring als remedial teacher of intern begeleider?
Wow... ik vind het ook goedquote:Op maandag 22 februari 2010 19:45 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Ik vind het niveau van mijn PABO wel goed. Ik haal zelf al m'n tentamens ook vrij gemakkelijk, maar heb dan ook veel voorkennis van mijn vooropleiding Onderwijsassistent en bereid alle colleges die ik volg wel voor, in de zin van de stof alvast doorlezen enz. Dus dan komt het ook niet aan op de dagen voor de tentamens, waarin de meeste van mijn klasgenoten nog wanhopig de boeken in duiken.![]()
Kreeg vrijdag een hoop resultaten van het eerste half jaar binnen. Heb één vak niet gehaald en zes vakken wel.Assessment gehaald, alle tentamens gehaald. Heerlijk! Sommige mede-studenten moeten bijna alles herkansen, hoe krijgen ze het voor elkaar.
![]()
Bij ons wordt een document met meer dan twee taal- of spellingfouten niet nagekeken. Vind het een goede regeling.
Zo, dat zouden ze op mijn oude Pabo ook moeten doen... Heb documenten gezien waarvan ik het vermoeden had dat ze door een groep 8 leerling met dyslexie geschreven waren.. En die werden én nagekeken én goedgekeurd. Nogmaals, een typfoutje is zo gemaakt maar structureel je D's en T's niet kennenquote:Op maandag 22 februari 2010 19:45 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Ik vind het niveau van mijn PABO wel goed. Ik haal zelf al m'n tentamens ook vrij gemakkelijk, maar heb dan ook veel voorkennis van mijn vooropleiding Onderwijsassistent en bereid alle colleges die ik volg wel voor, in de zin van de stof alvast doorlezen enz. Dus dan komt het ook niet aan op de dagen voor de tentamens, waarin de meeste van mijn klasgenoten nog wanhopig de boeken in duiken.![]()
Kreeg vrijdag een hoop resultaten van het eerste half jaar binnen. Heb één vak niet gehaald en zes vakken wel.Assessment gehaald, alle tentamens gehaald. Heerlijk! Sommige mede-studenten moeten bijna alles herkansen, hoe krijgen ze het voor elkaar.
![]()
Bij ons wordt een document met meer dan twee taal- of spellingfouten niet nagekeken. Vind het een goede regeling.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |