Begrijp ik nu dat je maar twee stages hoeft te lopen op de PA in Groningen?quote:Op donderdag 3 december 2009 14:28 schreef e-wok het volgende:
Is er inmiddels al wat veranderd op de PA in Groningen?
Vragen? stel ze gerust
1e jaar 2xquote:Op zondag 6 december 2009 13:56 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Begrijp ik nu dat je maar twee stages hoeft te lopen op de PA in Groningen?
Laat maar, ik had even uitvoeriger moeten lezen.
Dat blijft zo de komende jaren, dus wen er maar aanquote:Op zaterdag 19 december 2009 23:37 schreef BartUlft het volgende:
heb nu eindelijk een soort van band opgebouwd met mijn stageklas, ken eindelijk alle kinderen zo'n beetje, moet k weer weg. Beetje gemengde gevoelens.
Rond december ongeveer? Waarom eigenlijk?quote:Op zondag 17 januari 2010 22:16 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ik heb afstuderen een half jaartje uitgesteld.
Februari, persoonlijke omstandigheden. Ben topsporter, train 11 keer per week en mijn stage en afstuderen was gewoon even teveel.quote:Op zondag 17 januari 2010 22:23 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Rond december ongeveer? Waarom eigenlijk?
Ah kijk, duidelijkquote:Op zondag 17 januari 2010 22:25 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Februari, persoonlijke omstandigheden. Ben topsporter, train 11 keer per week en mijn stage en afstuderen was gewoon even teveel.
maar goed, ik heb het in 3 jaar gedaan dus dan ben ik nog ruimschoots binnen de 4 jaar klaar.
Het viel me deze maand voor het eerst op dat ik een INHolland blaadje thuisgestuurd kreeg. Lekker van deze tijd om nog een papieren uitgave naar studenten te sturen.quote:Op maandag 18 januari 2010 08:06 schreef Dark_Angelus het volgende:
Correct, voor de oplettende lezer van het Inholland blaadje, daar sta ik in deze maand
Netjes!quote:Op maandag 18 januari 2010 17:09 schreef Rianne84 het volgende:
vandaag laatste stagedag in groep 7 gehad, heb een 8 gekregen
Dankjewel!quote:Op donderdag 21 januari 2010 13:38 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Limbo, gefeliciteerd.
Kun je eens wat dieper ingaan op je uitspraak dat je je in groep 2 meer zal thuisvoelen dan in groep 8? Vind ik interessant.
Zo als jij het in de eerste 2 alinea's beschrijft heb ik het ook ervaren. Uiteindelijk ben ik er na het behalen van mijn diploma achter gekomen dat het niet mijn ding isquote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:59 schreef Paarse_Kiwi het volgende:
Ik vind werken met kids echt superleuk maar het onderwijs was toch niet mijn ding. Ik heb heel veel respect voor iedereen die voor de klas staat, je moet er echt heel veel voor kunnen/weten om het goed te doen.
Veel dingen waren niet echt moeilijk (mijn ervaring, weet niet hoe dat op andere pabo's is) maar het was heel veel.
Heel veel ups en downs gehad in het jaar maar ik zou het zo weer overdoen, ik heb er ontzettend veel van geleerd en heb vooral mezelf beter leren kennen.
Om te knutselen zou je maskers/hoeden kunnen maken van clowns, dieren, beroepen etc.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 18:05 schreef limbolandjgirl het volgende:
Heeft iemand nog leuke ideeën om de klas te versieren & te knutselen met het thema: Carnaval
Het is voor groep 2.
Oeh, dan ben je er wel 4 jaar mee bezig geweest dus.. Niet lullig bedoeld maar weet even niet hoe ik het anders moet formuleren; waarom/hoe kwam je er na het laatste jaar pas achter dat het toch niet jouw ding was?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:18 schreef e-wok het volgende:
[..]
Zo als jij het in de eerste 2 alinea's beschrijft heb ik het ook ervaren. Uiteindelijk ben ik er na het behalen van mijn diploma achter gekomen dat het niet mijn ding is
Tijdens stages liep het ook al niet zo goed, maar toch doorgezet. Ben niet echt iemand die gezag uitstraalt en weet ook niet hoe er mee om te gaan. Ik vind agentje spelen gewoon niet leuk, en kids zijn jammergenoeg niet altijd gezelligquote:Op dinsdag 2 februari 2010 18:58 schreef Paarse_Kiwi het volgende:
[..]
Oeh, dan ben je er wel 4 jaar mee bezig geweest dus.. Niet lullig bedoeld maar weet even niet hoe ik het anders moet formuleren; waarom/hoe kwam je er na het laatste jaar pas achter dat het toch niet jouw ding was?
En wat doe je nu dan? Andere studie gaan doen of ander werk met kids? Neem aan dat je met het diploma wel veel kanten op kan met kinderen. (Ben zelf echt zoekende wat ik nou dan wel wil, dus suggesties zijn welkom. )
Ok... idd dat agentje spelen vond ik ook moeilijk. Vooral het schakelen tussen hard aanpakken en grenzen stellen en op een positieve manier iemand aanspreken om het leuk te houden. Kinderdagverblijf spreekt me ook niet zo aan. Heb je al eens gedacht aan kinderwerker/jongerenwerker? Ik denk dat je daar met een Pabo-diploma best een eind in kan komen. Ik doe dat nu als vrijwilliger omdat ik de diploma's niet heb en hoop op die manier door te stromen maar dat past veel beter bij me. Natuurlijk moet je daar ook wel je grenzen in stellen en soms boos worden maar daar heb je niet de druk van 'ik moet dit en dat vandaag behandelen' en kan je veel meer uitgaan van wat de kinderen willen.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 19:43 schreef e-wok het volgende:
[..]
Tijdens stages liep het ook al niet zo goed, maar toch doorgezet. Ben niet echt iemand die gezag uitstraalt en weet ook niet hoe er mee om te gaan. Ik vind agentje spelen gewoon niet leuk, en kids zijn jammergenoeg niet altijd gezelligIk heb nu een 'saaie' kantoorbaan, maar iig werk
Bij een kinderdagverblijf werken leek me ook niks... Achter een bureau werken bevalt me veel beter
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |