En de pc is weer aangesloten en staat weer in de juiste kamer dus een foto update:
Het viel even niet mee de afgelopen 2 weken.
Onze leefruimte werd gereduceerd tot dit:
-
![]()
En leven op 1 kleine kamer (kleedkamer) met je halve hebben en houden is gewoon niet leuk, zacht uitgedrukt. Zelfs de kat werd chagrijnig, ook niet leuk op die paar vierkante meter.
Overal om ons heen was het 1 grote bende en de volledige vloer van het hele huis was afgedekt. We konden alleen nog bij het bed in de slaapkamer, maar daar zag het er zo uit:
-
![]()
Dus we stonden met troep op en gingen er weer mee naar bed, zogezegd.
De wanden werden overal voorgestreken, waardoor we dit uitzicht in huis kregen voor de verandering:
-
![]()
Overloop boven
-
![]()
Woonkamer
-
![]()
Hal / gang
Maar: toen begonnen die vreselijke kleuren langzaam te verdwijnen en werden ze verdreven door glad gips:
-
![]()
Ons harde werk op die bovenplaten met randjes boven de ramen is hier al onzichtbaar gemaakt. Of het er altijd al zo heeft uitgezien en nu zijn alle ramen gelijk met de erker, geen randjes maar gewoon muur boven het raam.
-
![]()
De erker ziet er ook weer normaal uit.
Toen het trapgat glad gemaakt werd, kwamen we hier een ijzeren band tegen, die waren we even vergeten.
Vonden we niet mooi, dus vervangen door een houten plint. Ik moet hem nog schuren, naadjes voegen en verven.
-
![]()
Tussentijds bleef er nog genoeg te genieten van het weer, dat leuke uitzichten opleverde:
-
![]()
Na het gladmaken van alle wanden konden (na drogen) de plafonds boven al gespoten worden. (Airbrush)
Deze zijn nu echt super glad als een biljartlaken en spierwit.
Helaas voor mij bleek toen ook dat de plafondplaten boven van de schuine wanden niet écht meer spierwit waren, dus tja, maar weer aan het schilderen. Tenslotte lag de vloer nog volledig afgedekt dus dat scheelde weer werk voor later, daarom maar afgelopen weekend gedaan.
-
![]()
Tja en na het schilderen van de plafondplaten bleken de radiatoren boven niet meer spierwit, dus...
-
![]()
Boven kon daarna ook de witte spachtelputz (fijne korrel van 1,2) ertegen aan waardoor de bovenverdieping inmiddels zo goed als klaar is.
De studeerkamer ziet er nu zo uit:
-
![]()
-
![]()
(dus als ik tikfouten maak, dan komt dat omdat de monitor op een ladeblok staat en ikzelf op de grond zit..)
Inmiddels is beneden ook alles glad inclusief het plafond.
-
![]()
-
![]()
Het wachten is nu op het drogen daarvan, zodat plafond gespoten kan worden, hopelijk eind van de week, daarna kan dan de spachtelputz tegen de wanden.
Vrijdag worden de glazen deuren definitief ingemeten, de vrijdag daarop wordt de keuken verder geinstalleerd (op het nieuwe werkblad na natuurlijk) en daarna kunnen wij weer verder.
Momenteel zijn we met stopcontacten bezig, volgende week wil ik de nieuwe houten deuren gaan verven en de kozijnen boven en daarna gaan we beginnen aan het kasten bouwen.
Ohja en vandaag een nieuwe deurbel aangeschaft, met MP3 speler
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.