die vertalers zijn ook niet al te slim dan...quote:Op woensdag 14 oktober 2009 16:40 schreef Kietelaar het volgende:
[..]
Wat zeiden ze dan in het engels? 140 trillion dollars? Dat lijkt me ook sterk, maar 140 billion zou best kunnen kloppen.
Als je kijkt waar ASML vandaan komt, is het feit dat ze winst maken alleen maar positief op te vatten. Zeker ook aangezien de verwachtingen voor 2010 ook positief zijnquote:Op woensdag 14 oktober 2009 16:26 schreef LXIV het volgende:
5ct winst is natuurlijk ook niet gek veel op een aandeel van 20 euro. Laten wel wel wezen, dat is 0,25%, een KW van 400!
Ik zou daar nog ook bij willen zeggen dat het loont om te kijken naar CPI om 14.30 en die verwachtingen zijn dat het 0.2 gaat worden, dus een daling zelfs! Hoezo inflatie!quote:
Sorry IBM is ook nabeurs idd. Ze denken dat google mee gaat vallen?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 16:54 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik zou daar nog ook bij willen zeggen dat het loont om te kijken naar CPI om 14.30 en die verwachtingen zijn dat het 0.2 gaat worden, dus een daling zelfs! Hoezo inflatie!![]()
![]()
Voor de rest heb je ook nog de initial jobless claims om 14.30 wat ook zeker een effect'je' zal hebben.
Overigens heb ik hier de estimates/forecasts voor Citi op -0.288 en GS op 4.176 Google zelfs hoger!
Volgens mij komt Nokia morgen ook nog met cijfers om 12 uur.
En IBM is dat 'direct' nabeurs zoals met Intel? Omdat dat natuurlijk erg interessant is voor long/short posities voor vrijdag, omdat IBM 10% van de Dow Jones beslaat! Oftewel IBM omhoog is Dow Jones omhoog : )
Billionquote:Op woensdag 14 oktober 2009 16:40 schreef Kietelaar het volgende:
[..]
Wat zeiden ze dan in het engels? 140 trillion dollars? Dat lijkt me ook sterk, maar 140 billion zou best kunnen kloppen.
Ik hoop dat ze de 10.000 nog niet pakken vandaag, juist omdat dat de groei mogelijkheden voor morgen wat dwars kan zitten. Als je kijkt naar de 'enige 2' rode sectors in de Verenigde Staten, zie je dat de fixed line telecomunications in het rood staat. Waarom? Geen idee, je moet dan denken aan AT&T en dergelijke. De andere sector is de healthcare sector.quote:
Wat voor winsten maak jij nu op die shorts en die longs?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 17:19 schreef sitting_elfling het volgende:
Overigens heb ik oa. van mijn winst nieuwe longs aangeschaft, en zit er nog over na te denken om eventueel een aantal turbo's of misschien later cfd's aan te schaffen op GS.
Zo'n spike bij een dalende trend betekent toch dat er nog een grotere daling komt?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 18:42 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze de 10.000 nog niet pakken vandaag, juist omdat dat de groei mogelijkheden voor morgen wat dwars kan zitten. Als je kijkt naar de 'enige 2' rode sectors in de Verenigde Staten, zie je dat de fixed line telecomunications in het rood staat. Waarom? Geen idee, je moet dan denken aan AT&T en dergelijke. De andere sector is de healthcare sector.Ik word gek van het feit dat ze daar in Amerika bang zijn dat ze allemaal geld zien verdwijnen omdat als de bill healthcare reforms door gaat, ze per gebruiker een boel minder centjes zullen ontvangen. Healthcare is toch 10% qua weging in beursgenoteerd Amerika.
Maar al kijkend op morgen, zie je dat de financials op dit moment de kar trekken in Amerika!
JPMorgan op 3.31%
BoA op 3.26%
Wells Fargo op 2.50%
CitiGroup op 2.69%
GS op 2.84%
Je zou dus eventueel al kunnen zeggen dat ze omhoog gaan vanwege het effect van JPMorgan en dat dit het zetje was voor veel grote MF funds om in te stappen op de financials nu! Met als achterliggende gedachte dat als JPMorgan goed zal zijn, GS dat zeker zal zijn. Maar de estimates zijn wel lager dan de vorige EPS voor Goldman Sachs. Zoals ook te zien valt in dit grafiekje. En daar kun je niet aan verklaren dat de koers zo pontificaal omhoog ging. Maar je zou toch verwachten dat de eliteraire boys bij GS zich niet willen laten verslaan door JPMorgan![]()
[ afbeelding ]
Wat betreft de volumes, kijken of we morgen onze 'eigen' er in terug kunnen vinden, dat is me tot nu toe nog nooit gelukt. Zo'n spike in onderstaand plaatje vind ik dan ook altijd wel interessant. Vooral om dat je vaak kunt nagaan wie die spike veroorzaakte. Het is het B&A plaatje van GS overigens.
[ afbeelding ]
Voor de rest kunnen de beurzen vandaag nog wel wat naar beneden komende uren, hopelijk. Ik verwacht ook een boel van Google en IBM die samen wel een leuke 'stake' hebben in de Nasdaq/Dow (IBM heeft zelfs 10% in de dow!)/S&P500. Dus het wordt ook interessant om eventueel long posities in te nemen morgen voor de vrijdag.
Kan niet wachten op morgen
Vergeet niet dat banken al veel geld verliezen op de creditkaarten! In vergelijking met vorig jaar was dat bij JPM nu bijvoorbeeld bijna 5 maal zoveel!quote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:08 schreef thedarkpoet het volgende:
Ok.
Thnx voor de info.
Zit zelf ook in de UK.
Geloof eerlijk gezegd geen zak van alles wat men zegt en schrijft.
Denk dat de UK nog hele grote klappen gaat krijgen ( net als de US )
Credit card crisis 2010 zal pas echt de hele boel in elkaar laten flikkeren.
Government Sachsquote:Op woensdag 14 oktober 2009 19:51 schreef edwinh het volgende:
S&P 1100 + en ik ga weer shorts opbouwen .
Er worden denkik nu al wel de cijfers van Goverment Sachs ingeprezen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |