abonnement Unibet Coolblue
pi_73674755
Al jarenlang proberen automakers hun auto's stiller te krijgen, en met de komst van electrische en hybride auto's lijkt dat eindelijk te zijn gelukt. Nu blijkt dat echter nieuwe problemen met zich mee te brengen. De nieuwe generatie auto's is namelijk tè stil.


Veiligheidsexperts stellen dat de nieuwe stille auto's een groot gevaar vormen, omdat voetgangers en kinderen ze niet kunnen horen aankomen. Zij willen nu dat autofabrikanten een kunst-vroooom inbouwen. Een car-tone, een soort ringtone voor auto's, zou tot de mogelijkheden behoren. Autobezitters zouden zelf hun geluid kunnen instellen.


Een aantal fabrikanten is al in conclaaf met Hollywood special-effect studio's en de eerste hybride auto met kunstmatig geluid, de Fisker Karma, zal een geluid produceren dat volgens oprichter Henry Fisker klinkt als een kruising tussen een ruimteschip en een formule 1 wagen.


Inmiddels zouden ook merken als Nissan, Toyota en BMW werken aan digitaal motorgeronk.


----------------------------------------------
Wederom onder het mom van: liever in [PTA] dan in [NWS]
----------------------------------------------

Goed jongens, we zijn van een tijd gekomen dat we het paard inruilden voor een auto, de hete-luchtballon voor het gemotoriseerde vliegtuig, afgelopen 50 jaar zijn er vliegmachines naar de ruimte gevlogen, er hebben zelfs mensen op de maan gewandeld, een normale consument kan tegenwoordig reizen veroorloven naar de andere kant van de wereld, een emigrant die in de VS is aangekomen belt gewoon ff naar Europa om ff contact met de familie houden, mail gaat over een licht of koperdraadje, en er zijn machines bijgekomen die het moeilijke rekenwerk van ons over kunnen nemen.

Ondertussen heeft Truus, de 45 jarige zeikhoer die al sinds Maart 1987 in Rotterdam-Overschie woont langs de A13 vlakbij Zestienhoven omdat het lekker goedkoop is ook weer wat te klagen, hieronder een verhaaltje:


  • 1-3-1987 Die auto's op de snelweg waar ik naast woon maakt zoveel herrie

  • 2-3-1987 Die vliegtuigen op Zestienhoven maken veel te veel herrie, boehoehoe

  • 3-3-1987 Die auto's stinken zo!

    We spoelen door naar 1989

    Maar Truus, die ondertussen verloofd is met Robert, een havenarbeider laat het er niet bij zitten, nee lieve kijkbuiskindertjes, ondanks dat best er een reden is tot klagen, is er ook een reden waarom dat appartement op 3 hoog in Overschie zo goedkoop is, maar Robert en Truus, nog steeds beide in hun eigen appartementje in respectievelijk 234A en 304C, gaan ermee naar de gemeenteraad van de Rotterdamsche PvdA.

    De lokale PvdA hoort het verhaal van Robert en Truus aan en plotsklaps word hij in 1990 het icoon van de lokale PvdA, met het beeld van de noeste arbeider die zoveel onrecht word aangedaan in plaats van de stumper die gewoon veel voor weinig wilde en de lokale politiek zou zich meer gaan inzetten voor het welzijn van de bewoners op Overschie.

    We spoelen door naar 1998

    Truus en Robert, die inmiddels getrouwd zijn hebben 2 kinderen en wonen nu samen in 1 appartement op 234A, Truus houd erg veel van feestjes en is dan ook bijna elke week in Nighttown of Discotheek La Xala te vinden, ze heeft ook alle favoriete nummers van DJ Gizmo en the Darkraver op haar Sony CD portable die ze elke week in de bus naar haar werk luistert.

    Robert heeft het nog beter voor elkaar, Hij is inmiddels deelgemeenteraadvoorzitter van de PvdA Overschie en heeft het voor elkaar gekregen dat er schermen werden gebouwd over de A13, en is momenteel bezig zich in te zetten om de nachtvluchten van Zestienhoven te beperken en de snelheid van de auto's op de A13 terug te brengen tot 80 KM per uur, dit uit oogpunt van geluidsoverlast en milieu, en uiteraard tot grote vreugde van de bewoners, die ineens de waarde van hun schamele koopappartementje zien toenemen.

    En dan komen we aan bij 2005

    Mireille en Paul, de kinderen van Robert en Truus, zitten op het lokale Atheneum in Hillegersberg, Paul fan van Rammstein, heeft zijn MP3 speler op de fiets op het hoogste volume en klaagt over het asociale weggedrag van de auto's, wat ook wordt beaamd door Mireille, die al 2 maanden geen licht op haar fiets heeft maar gelukkig is ze de hele weg met haar Nokia 3310 aan het bellen, zodat er toch nog een lichtje overblijft

    In ieder geval wonen ze dankzij papa Robert niet meer in dat stinkende en lawaaierige Overschie, omdat Robert zich zo hard heeft ingezet voor zijn wijk en daarmee een snelheidsbeperking heeft ingesteld op de A13, en er geen nachtvluchten meer gevlogen mogen worden, zit Robert bij de gemeenteraad van Rotterdamvoor de Pvda, met aspiraties om naar Den Haag te gaan, dankzij Robert zijn inspanningen hebben ze inmiddels een mooi huisje op Hillegersberg, Robert is een echte milieu-Die-Hard, die zich ook wil gaan inzetten vor hybride auto's en extreem zuinige motoren.

    Truus is inmiddels gestopt met werken, ze heeft gehoorproblemen en wijt dat aan de slechte leefbaarheid in de wijk waar ze vroeger woonde, ze zit inmiddels thuis in de WAO en klust bij met haar eigen internetwinkeltje.

    En zo heeft de familie Truus en Robert inmiddels alles wat hun hartje begeert, en leefden nog lang en gelukkig...

    MAAR TOEN!!! in 2008

    Truus, ging even boodschappen halen bij de lokale BIO-Supermarkt 2000 en terwijl ze heerlijk half mee zat te housen op de vet gave tune van "Don't touch my stereo" van "the Darkraver" op haar Mobiele telefoon en oordopjes op volume max, fietste ze gestaag door elke straat door, zonder ook maar een voorrangsregel in acht te nemen, toen er een Hybride Toyota in de lease van rechts aan kwam zetten, bestuurd door Jaap, die eigenlijk een hekel heeft aan autorijden en meer aandacht besteed aan dat lekkere wijf bij de bushalte, en rijdt plots Truus aan en ze breekt een enkel......

    Het hek is van de dam en Robert eist in de gemeenteraad dat er een minimale geluidsnorm komt voor nieuwe auto's vanwege de kans op ongelukken............


    En zo.... dames en heren..... komen we langzaam maar zeker terug in het niveau van 1987.

    Het is wachten tot er in de toekomst een onderzoek uitwijst dat er te weinig CO2 wordt geproduceerd in de wereld


    Sorry voor de lange tekst, ik werd me even een partij melig

    [ Bericht 0% gewijzigd door 68Chevelle op 14-10-2009 13:26:40 ]
  • Dit account is permanent uitgeschakeld.
      woensdag 14 oktober 2009 @ 11:08:29 #2
    112790 Koepert
    Parttime Nutcase
    pi_73674889


    Wat een verhaal... ach, k blijf bezig door t te lezen...
    It starts with a shiver, an itch, a slow boil
      woensdag 14 oktober 2009 @ 11:10:06 #3
    29444 RemcoDelft
    4 8 15 16 23 42
    pi_73674948
    Aan de ene kant begrijpelijk, aan de andere kant, als ik zie hoeveel voetgangers er voor mijn fiets springen in auto-luwe-straten, dan verdienen ze niet anders! Verkeersregels zijn simpel: kijk uit voor je oversteekt, mensen die dat niet doen verdienen gewoon een Darwin Award.

    Voor kinderen is het weer een ander verhaal trouwens, en voor huisdieren ook.
    censuur :O
      woensdag 14 oktober 2009 @ 11:11:21 #4
    29444 RemcoDelft
    4 8 15 16 23 42
    pi_73674995
    Ironisch detail is dat autofabrikanten al vaker geprobeerd hebben een fatsoenlijk geluid in kleine autootjes te zetten, dus een Nissan Micra met het geluid van een Ferrari... Dat is toen niet doorgegaan, omdat geluid alleen niet genoeg bleek te zijn voor de beleving, ook trillingen moeten er bij (en natuurlijk versnellingen).
    censuur :O
    pi_73675075
    Dan zit je in een fluitserstille Prius (of dergelijke) dan moet je een geluidje afspelen.
    Waar gaan we naartoe??
    pi_73675112
    Ik zou in plaats van digitaal motorgeronk opteren voor een uber-politiek-correcte boodschap, in de trant van het op Schiphol zo gewaardeerde "Mind your step".

    Bijvoorbeeld "Warning, vehicle in motion" of iets dergelijks.
    Their eyes opaque.
    pi_73675194
    Ik werd laatst ook bijna door een prius aangereden, gevaarlijk want je hoort echt dus helemaal niks. Automobilist was trouwens bezig met een bijzondere verrichting en ook nog heel stuntelig ook.
    pi_73675240
    Dat zal dan een lekkere tyfusherrie worden als elke auto zijn eigen cartone krijgt.
      woensdag 14 oktober 2009 @ 11:18:37 #9
    29444 RemcoDelft
    4 8 15 16 23 42
    pi_73675273
    quote:
    Op woensdag 14 oktober 2009 11:14 schreef rashudo het volgende:
    Ik zou in plaats van digitaal motorgeronk opteren voor een uber-politiek-correcte boodschap, in de trant van het op Schiphol zo gewaardeerde "Mind your step".

    Bijvoorbeeld "Warning, vehicle in motion" of iets dergelijks.
    "Warning, female driver"


    censuur :O
      woensdag 14 oktober 2009 @ 11:18:47 #10
    172669 Papierversnipperaar
    Cafeïne is ook maar een drug.
    pi_73675281
    Kan iedere stille auto niet het geluid van een zachtjes kreunende en smekende vrouw laten horen?
    Free Assange! Hack the Planet
    [b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
    De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
      woensdag 14 oktober 2009 @ 11:26:50 #11
    172669 Papierversnipperaar
    Cafeïne is ook maar een drug.
    pi_73675567
    quote:
    Op woensdag 14 oktober 2009 11:14 schreef rashudo het volgende:
    Ik zou in plaats van digitaal motorgeronk opteren voor een uber-politiek-correcte boodschap, in de trant van het op Schiphol zo gewaardeerde "Mind your step".

    Bijvoorbeeld "Warning, vehicle in motion" of iets dergelijks.
    "Attention, pedestrian. This is a Volkswagen Passat 250 kW GRX electrical personal transport vehicle. Because the electric drive of this vehicle produces very little noise, we are by penal code 4483.67B, forced to warn you for the presence of aforementioned vehicle. Please pay attention to your environment for a safe public road. We'd like to make use of this opportunity to wish you a very nice day. Thank you."

    Neu, doe dan maar die kreunende vrouw.
    Free Assange! Hack the Planet
    [b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
    De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
      woensdag 14 oktober 2009 @ 11:35:11 #12
    112790 Koepert
    Parttime Nutcase
    pi_73675864
    quote:
    Op woensdag 14 oktober 2009 11:17 schreef OxygeneFRL het volgende:
    Dat zal dan een lekkere tyfusherrie worden als elke auto zijn eigen cartone krijgt.
    T zou wel bij je neon passen, custom sounds
    It starts with a shiver, an itch, a slow boil
      woensdag 14 oktober 2009 @ 11:47:59 #13
    182073 invine
    blablabla etc.
    pi_73676333
    Gaan we weer nu is het alleen wachten op de reactie van oxy.

    Ik vind het trouwens debiel, laat mensen gewoon uitkijken! Wij automobilisten horen fietsers toch ook niet.. nouja mijn fiets hoor je misschien wel maar dat is een uitzondering.
    Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
      woensdag 14 oktober 2009 @ 12:01:14 #14
    28280 Fugie
    Porsche _O_
    pi_73676760
    het zou wat zijn eh, als mensen kijken of ze een zebrapad over kunnen steken in plaats van te luisteren of er een auto aankomt :x

    Geluidloze auto's is goed, mensen die beweren van niet doen willen alleen zichzelf in de kijker zetten. Alleen al omdat merendeel nu of aan het bellen is, de radio aan heeft of een ipod op volume 10, alsof je de autos dan nog hoort
    pi_73677326
    En daar lieve kijkbuiskinderen, hebben we ogen en darwin awards uitgevonden.

    Mensen moeten gewoon uit hun doppen kijken. Doen ze overigens bij fietspaden ook niet, steken gewoon over zonder ook maar te kijken of er wat aankomt en dan ook nog dom erbij gaan staan kijken als je ze bijna omver rijdt. Met zo'n blik van waarom rij je hier. Ik steek hier over!
    Childhood is over the moment you know you're going to die.
    'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
      Moderator woensdag 14 oktober 2009 @ 12:25:38 #16
    18653 crew  D.
    pi_73677472
    Gewoon een paar lege plastic melkflessen in de wielkasten. Probleem opgelost
    pi_73678523
    quote:
    Op woensdag 14 oktober 2009 12:25 schreef D. het volgende:
    Gewoon een paar lege plastic melkflessen in de wielkasten. Probleem opgelost
    Rijdende stoombootgeluidjes

    OT: geweldig verhaal
    Prrrrttt
    Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
    pi_73678661
    quote:
    Op woensdag 14 oktober 2009 13:00 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

    [..]

    Rijdende stoombootgeluidjes

    OT: geweldig verhaal


    Dit account is permanent uitgeschakeld.
      woensdag 14 oktober 2009 @ 13:11:15 #19
    182073 invine
    blablabla etc.
    pi_73678888
    Ja het verhaal was wel lachen! Zelf verzonnen?
    Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
    pi_73678930
    quote:
    Op woensdag 14 oktober 2009 13:11 schreef invine het volgende:
    Ja het verhaal was wel lachen! Zelf verzonnen?
    Yep, toen ik het artikel las was zo'n type verhaal het eerste dat in me opkwam ....
    Wat een leven heb ik toch he?
    Dit account is permanent uitgeschakeld.
      woensdag 14 oktober 2009 @ 14:20:38 #21
    140565 oshiro
    I don't fuckin' care
    pi_73680963
    Mooi topic, zo zit het wel in elkaar natuurlijk
    Dit land zou volgens mij in elkaar storten van pure misère als er niks meer te zeiken zou zijn. Al die mensen, wat zouden ze moeten doen met al die vrije tijd die ineens beschikbaar komt
    "Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
      woensdag 14 oktober 2009 @ 14:28:03 #22
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_73681205
    Erg goed verhaal. In je melige bui om deze kwestie heen heb je wel de kern te pakken. Dadelijk komt er misschien inderdaad wel een punt waarom we CO2 moeten gaan produceren omdat er niet genoeg is. Ik zie dat best gebeuren.
    En het is, zoals altijd, zeiken om iets te zeiken te hebben. Dat het voor een blinde gunstig is om te horen dat er een auto aankomt kan ik begrijpen, maar voor een 16 jarig meisje dat druk aan het smsen is terwijl ze naar het VMBO fietst, en daarbij vergeet om zich heen te kijken vind ik het onzin.
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_73681289
    Het is juist een heel goed idee, ik ben er al jaren voorstander van en vind het onbegrijpelijk dat de Prius op de markt is gebracht zonder kunstmatig motorgeluid. Er zijn veel situaties waarin je als niet-automobilist mede op je gehoor afgaat, bijvoorbeeld wanneer je op de fiets voorsorteert.
      woensdag 14 oktober 2009 @ 14:33:23 #24
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_73681352
    quote:
    Op woensdag 14 oktober 2009 14:31 schreef dvr het volgende:
    Het is juist een heel goed idee, ik ben er al jaren voorstander van en vind het onbegrijpelijk dat de Prius op de markt is gebracht zonder kunstmatig motorgeluid. Er zijn veel situaties waarin je als niet-automobilist mede op je gehoor afgaat, bijvoorbeeld wanneer je op de fiets voorsorteert.
    Wat is er mis met ouderwets even je hoofd omdraaien? Het hoeft niet allemaal makkelijker te worden, daar wordt je alleen maar lui en onoplettend van.
    En trouwens, als een auto naar een stoplicht rolt heeft hij zijn gas al los, staat de motor geen benzine/diesel te verbranden en hoor je alleen nog maar het suizen van de banden, de wind langs de auto en eventueel wat lagers in de motor. Dat maakt dus al geen zak uit. Juist een Prius (of iig een Civic Hybrid) maakt dan geluid omdat de benzinemotor doordraait om de accu's bij te laden.
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      woensdag 14 oktober 2009 @ 14:34:46 #25
    112790 Koepert
    Parttime Nutcase
    pi_73681389
    quote:
    Op woensdag 14 oktober 2009 14:31 schreef dvr het volgende:
    Het is juist een heel goed idee, ik ben er al jaren voorstander van en vind het onbegrijpelijk dat de Prius op de markt is gebracht zonder kunstmatig motorgeluid. Er zijn veel situaties waarin je als niet-automobilist mede op je gehoor afgaat, bijvoorbeeld wanneer je op de fiets voorsorteert.
    En dan ben je dus dom bezig.... voorsorteren is JUIST kijken en niet luisteren..

    Ik fiets regelmatig met oordoppen met muziek in, die te hard staat om t verkeer duidelijk te kunnen horen en dús kijk ik dan meer om me heen..
    It starts with a shiver, an itch, a slow boil
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')