Jullie zijn lief!

Vanochtend is schoonvader met eli gaan babyzwemmen, heb vanaf de rand gekeken. en dan die andere dames vragen "gaat het niet meer?" pfff

Nu zijn ze naar de kinderboerderij, kan ik ff rustig liggen.
En dat op mn mamadag

Naja, morgen zal het wel weer beter gaan, hoop ik.
Het irritantst is dan nog dat het een week goed gaat (echt pijnloos kunnen lopen en zo), je doet niks anders dan normaal en het zakt er zó weer in!
Dat vind ik moeilijk te accepteren.
Het enige wat ik dus kan doen is het erger maken (door teveel activiteit), en dit soort dagen zijn dus kennelijk niet of nauwelijks te voorkomen...
Nog 11 wk en 3 dagen! Dan heb ik voor de rest van mij leven het mooiste en liefste meisje dat ooit geworpen is rond de jaarwisseling 2009 / 2010!

amaranta, wordt sjors dan een meisjesaap?
qua uitzet waren we hier voor 90 euro helemaal klaar. (rompers (hadden we vorige keer geleend), spenen, aankleedkussen, aankleedkussenhoezen, dan ben je er wel al bijna, geloof ik idd)
excl. babykamer en meisjeskleding, uiteraard.
asy, wel goed dat je van de vlos op je donder hebt gehad, maar oh zo vervelend! Dikke

voor jou! en dan nog een paar!

verder sluit ik me aan bij asy! de drempel is heel hoog, maar het geeft zo veel rust!

Verder denk ik mss nu te praktisch, maar als je toch wil blijven werken, zou ik zeggen: leef bij de klok. koop een stopwatch en ga jezelf timen. Als je stopwatch afgaat, ga je een tijdje rusten. Anders weet je zeker dat je jezelf voorbij loopt.

Geldt ook voor thuis, trouwens, daar kan je jezelf ook voorbij lopen

Wellicht dat je het op die manier net wat beter kunt volhouden, of gecontroleerd afbouwen, dan zien de mensen dat je echt heel erg je best doet, en hoef je je daar niet schuldig over te voelen.
Als je bang bent om je te vervelen, ik heb nog wel tips. (ik heb het nog nooit zo druk gehad!

naja, met iedere 1,5u een uur plat kan je ook niet zoveel, maar dan verveel je je ook niet

)
octopussy, het rare dromen hoort echt bij zwangerschap. Is niet iets om je zorgen over te maken, gewoon je hoofd die dingen nog verwerkt of zo. Let wel op dat je niet teveel deprimomenten hebt, trouwens!
gezien de andere responsen, was er dus meer hormonaal gedrag

ter geruststelling even en anekdote uit de vorige zwangerschap:
op een avond was ik enorm hormonaal aan het janken (moeder dood, zal nooit haar kleinkind zien, boehoehoe ellende en zo) en PR wil me troosten en begint het
te zingen. Nou, prima, tot de regel "je bent een stekelvarkentje, maar trek het je niet aan"
Toen ben ik helemaal over de zeik gegaan: "

boehoehoe, ik ben geen steeheeheekelvarkentjuuhuuhuuu!"
En toch is het goedgekomen

Scorpion, niet alle mannen zijn zo opmerkzaam. Of niet alle vrouwen willen toegeven dat ze pijn hebben. PR ziet het aan me, en ik roep zo nu en dan iets (gewoon ff ventileren) en als het echt niet gaat, ga ik gewoon een potje tegen hem staan janken. PR is echt heel lief voor me, probeert mee te denken, werkt nu voor de tweede dag thuis, helemaal

en zo.
Maar andere mannen denken mss, "tsja, hoort erbij", of "wat voor moeite is dat nou, even de afwas?" of "je bent de hele dag thuis en nog is het een puinzooi, kan je niet even schoonmaken?" Die kunnen zich er gewoon weinig bij voorstellen.
Verder niet erg, maar je moet als vrouw wel zelf ook aangeven wat je wel en niet kan, (je zegt ook zelf dat K klaagde over haar rug, daar reageerje dan op. Had je zelf opgemerkt dat ze last had van haar rug? Vrouwen kunnen goed toneelspelen, hoor!) en je man moet er wel voor openstaan.
Voor de goede orde, uit je posts blijkt wel dat je ontzettend meeleeft met je vrouw en dat is heel leuk en fijn om te lezen. Ze heeft geluk met jou!
hee, aramanta, wat ontzettend naar zeg! en wat lomp dat je man je uitlacht!

Heb je hem nog subtel uitgelegd dat je het niet kon waarderen?
Incantrix, ANTAGEL! Onwijs goor, maar werkt als een tiet tegen maagzuur!

BJ, succes met je presentatie!

keshet, flauwvallen? das nie goed!

Heeft Bar ook gehad. Ik weet niet wat zij eraan deed om het over te laten gaan.
Asy, das wel een lieve mail van je man. Het is ook moeilijk voor hem, natuurlijk.

Faja, fijn dat de manueel therapeut nu wel heeft geholpen ipv erger gemaakt!

isla, bij ons was het 1 keer, want ik had een dubbele ooronsteking rond die dagen, en voelde me eventjes goed, en hebben we toch een kleine poging gewaagd...
is geen aanrader trouwens, dubbele oorontsteking

lily, ik heb geen oproep gehad voor die griepprik.