abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73724536
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 19:32 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Ja klopt, daar heb je helemaal gelijk in. Ik heb er ook geen ambitie in, het was maar een grapje Ik wil gewoon mijn conditie op peil houden, maar ik vraag me af wat er op peil te houden is als ik na een half jaar niet gelopen te hebben gewoon die test afsluit als zeer goed Iemand misschien tips of wat ik kan gaan lopen om me te verbeteren?
Vaker dan 1 keer per half jaar schijnt te helpen.
Dus toch .
pi_73724788
Ik deed dat vroeger ook, het lopen lag elk jaar een paar maanden stil. Na de Zevenheuvelenloop stopte ik (donker, regen, wind...) en dan ergens in maart, april begon ik weer 'ns.

Ja, als je sneller wilt worden moet je wat regelmatiger gaan lopen, maar als je die ambitie niet hebt, en gewoon af en toe wil lopen als je daar zin in hebt, dan ga je toch gewoon lekker door op de oude voet? Heb dat ook jaren gedaan .
pi_73726754
De inschrijving voor de zevenheuvelenloop is nog steeds niet dicht! Dat vind ik wel opmerkelijk aangezien je voorgaande jaren maar tot ergens in september de tijd had.

Mijn voorbereiding gaat tot dusverre heel aardig. De lange duurlopen worden makkelijker en de snelheid komt ook alweer in de benen. Ik ga nog een paar extra trainingen die wat meer gericht zijn op heuveltjes doen en dan ben ik over een maandje hopelijk wel in vorm om mijn oude pr te verbeteren.
Voor daarna heb ik twee opties in gedachten. Of ik ga me richten op de korte wedstrijdjes hier in de buurt of ik ga dan toch maar eens voor de marathon trainen. Dat laatste gaat veel tijd kosten, maar ik wil dat toch een keer gedaan hebben.
pi_73727738
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 19:32 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Ja klopt, daar heb je helemaal gelijk in. Ik heb er ook geen ambitie in, het was maar een grapje Ik wil gewoon mijn conditie op peil houden, maar ik vraag me af wat er op peil te houden is als ik na een half jaar niet gelopen te hebben gewoon die test afsluit als zeer goed Iemand misschien tips of wat ik kan gaan lopen om me te verbeteren?

Ik ben vorig jaar begonnen met gewoon 2x per week hard te lopen, heel rustig en niet veel. Daarvan is mijn conditie al vooruit gegaan... dus als je gewoon iets doet dan komt het ook al goed

Net nog even een half uurtje heel rustig gelopen: 4.5km totaal. In en uitlopen probeer ik afwisselend te joggen met voorvoetlanding en te wandelen. Wil langzaam overstappen op voorvoetlanding aangezien ik het lekkerder vind lopen, maar mijn kuiten kunnen het nog niet aan.
pi_73729728
vorig jaar was de inschrijving zo snel dicht, omdat het de 25e editie betrof Tenminste, dat lijkt mij de reden erachter. Ik ben vorig jaar na de zevenheuvelenloop ook gestopt met trainen tot de zon weer wat langer ging schijnen, maar heb me nu ingeschreven voor de halve van egmond, dus heb zo een stok achter de deur
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 00:53:53 #81
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_73736474
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:57 schreef bananablues het volgende:

[..]

Ik ben vorig jaar begonnen met gewoon 2x per week hard te lopen, heel rustig en niet veel. Daarvan is mijn conditie al vooruit gegaan... dus als je gewoon iets doet dan komt het ook al goed

Net nog even een half uurtje heel rustig gelopen: 4.5km totaal. In en uitlopen probeer ik afwisselend te joggen met voorvoetlanding en te wandelen. Wil langzaam overstappen op voorvoetlanding aangezien ik het lekkerder vind lopen, maar mijn kuiten kunnen het nog niet aan.
Maar 4.5 km red ik makkelijk in een half uur... ik heb gewoon geen idee hoe ik het vanaf hier (3 km in 12 min) verder kan uitbouwen
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_73736902
Tvp!

Morgen begin ik met mijn nieuwe renschema van asics!
pi_73738217
Zo, de perfecte voorbereiding voor zondag gehad net, duurtraining dmv uitvoerig dansen en genoeg vocht aangevuld met biertjes...

Jack does it in real time...
pi_73751103
Misschien moet je dat zaterdagavond/nacht nog eens doen, sta je zondag iig lekker ontspannen aan de start

Ik heb gisteren een kilometer of 12 gelopen en ik was heel trots op mezelf dat ik dat had gedaan ondanks dat ik in zo'n "oh bah, nee, geen hardlopen"-hangbui was. Ik dacht dat ik er vanzelf energie van zou krijgen, wat vaak ook het geval is als je in zo'n lamlendige bui bent. Deze keer echter denk ik dat het de druppel is geweest waardoor ik me vandaag zo ziek als een hond voel
pi_73759694
Ik heb vandaag besloten dat ik m'n training maar over ging slaan, heb wat last van m'n knie en met het vooruitzicht dat ik de komende 3 dagen moet werken waarbij ik sowieso 20km per dag moet lopen leek me dat niet zo verstandig. Volgende week weer nieuwe kansen
pi_73767052
Postbode?

Drinken jullie na trainingen ook sportdrank of alleen na wedstrijden?
pi_73767123
Nee, werk bij een distributiecentrum voor supermarkten
Drink zelf geen sportdrank na een training, eigenlijk alleen water...
pi_73767534
Ik roosvicee. Maar ik heb het idee dat m'n hoofdpijn-en-misselijkheid van vanochtend door vochttekort kwamen. Heb nu nergens meer last van, dus het kan geen griepje oid zijn (phew).

Ik heb vaak flinke hoofdpijn na wedstrijden en saunabezoek, omdat m'n hoofd niet goed genoeg afkoelt of omdat ik meer vocht verlies dan anderen, ik weet het niet precies. Vandaag voelde het net zo. Ik ga eens proberen om voortaan in elk geval na intensieve trainingen een flesje sportdrank te drinken.
pi_73772349
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 15:27 schreef ShadyLane het volgende:
zo'n "oh bah, nee, geen hardlopen"-hangbui
Heb ik al een week....vandaag ga ik misschien richting duinen om na een week niets doen het nuttige met het aangename te gaan combineren.
pi_73773598
Woensdag een Coopertest gelopen op de baan. De trainer had het niet gezegd dus maandag had ik pittig getraind wat ik nog wel een beetje voelde.
Ook de woensdagavond zelf zei hij niets. Moesten we eerst springen om de beenspieren sterker te maken. Dit in het kader van de 7 Heuvenlenloop
Ik zou daar niet aan meedoen, maar nu lees ik hier dat die ms nog open is?
Moet ik even kijken of ik dat ga doen.
Daarna touwtje springen en krachtoefeningen. En toen was het nog maar een 20 minuten te gaan en bleek dat we nog even 12 minuten zo hard mogelijk moesten lopen.
Ik ging weg op 3000 meter, maar het ging zo makkelijk dat ik na een aantal rondjes versnelde.
Uiteindelijk werd het 3250 meter, waarbij ik aan het einde nog teveel over had.
Want het laatste rondje ging geloof ik in 1.15 ofzo.

Wat ik merk is dat het 4x in de week lopen z'n vruchten begint af te werpen, m'n conditie is veel beter geworden. Vandaag ga ik nog voor een rustige 15 k. Weer ziet er goed uit.
pi_73774133
Ja, de Zevenheuvelen is inderdaad nog open.

Trouwens, voor de mensen die morgen in Amsterdam gaan lopen: er zijn werkzaamheden op het spoor, tussen Utrecht en Amsterdam. Ik begreep dat de treinen dan niet op Amsterdam Zuid WTC stoppen (waar blijkbaar de start is) en dat je een metro moet nemen of zoiets.
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 11:35:27 #92
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_73774441
Je kunt eerder op RAI of Duivendrecht uitstappen en dan met metro 50 naar de Amstelveenseweg (1 metrohalte verder dan zuid wtc) dan is het nog maar een paar minuten lopen.
I'm just a girl in the world.
pi_73774506
OK, en daar stoppen de treinen dus wel? Dank voor de info! Heb er zin in, het is zusjelief's eerste halve dus een memorabele gebeurtenis .
Iedereen die mee gaat doen veel succes gewenst!
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 12:21:23 #94
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_73775378
Dat weet ik niet zeker! Maar als ze alleen niet op WTC stoppen, dan is dat de oplossing.
Ik ben nu alweer zenuwachtig voor morgen...
I'm just a girl in the world.
pi_73775736
Ik vraag het nog wel even na bij m'n zusje. In elk geval zijn de lopers hier gewaarschuwd dat de gewone trein niet rijdt. Jij doet er morgen mee? Succes!
pi_73777581
mochten de treinen niet verder dan centraal rijden, kan je altijd hier de 50 nog pakken richting de Amstelveense weg Ik heb er in ieder geval zin in. Sinds maandag niet meer hardgelopen en wil wel weer! Nadeel is dat ik deze week om een of andere reden extreem moe ben, hopelijk is daar morgen niets van te merken.
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_73779676
TVP
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 18:08:56 #98
14844 TiGG
Giraffe DNA detected
pi_73783596
Is vandaag begonnen met hardlopen!
Ik train ook niet echt voor wedstrijden maar als conditietraining en heb het voor nu al wel na 15 minuten interval training gehad (5x1 lopen, 5x2 wandelen op interval)
Helaas kan ik maar 1x per week, naast 2x medische fitness in de week, maar misschien dat dat in de toekomst nog wel anders wordt.
Don't take everything for granted but question and educate...
pi_73784129
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 08:05 schreef computergirl het volgende:

vandaag ga ik misschien richting duinen om na een week niets doen het nuttige met het aangename te gaan combineren.
Mission accomplished,

16.7 km van Santpoort Noord naar Overveen
http://www.mapmyrun.com/r(...)d/740125579479549431
pi_73784200
Iedereen die morgen in Amsterdam gaat lopen: veel succes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')