Bronquote:SNS Bank niet blij met Twittergrap
AMSTERDAM - SNS Bank is niet te spreken over een grap die sinds dinsdag als een lopend vuurtje rondgaat op Twitter. Gebruikers meldden daar massaal dat de bank in zwaar weer zou verkeren.
De grap is een reactie op de woorden van eigenaar Dirk Scheringa van DSB. Die bank werd maandag onder curatele geplaatst omdat de financiële positie van de instelling onder druk was komen te staan.
Scheringa beklaagde zich er over dat het vermeende faillissement van DSB via onder meer Twitter was uitgelekt, en suggereerde dat De Nederlandsche Bank (DNB) en minister van Financiën Wouter Bos daar achter zouden zitten.
Toen het nieuws over de problemen bij DSB zich maandagochtend verspreidde, haalden rekeninghouders opnieuw enkele tientallen miljoenen van de bank, waarna DNB ingreep.
Camera's
Het AD publiceerde dinsdag een kort interview met een Twitteraar die mogelijk de bron was van de onheilstijding rond de bank. Die Twitterde in de nacht van zondag op maandag over de vele cameraploegen voor De Nederlandsche Bank aan het Westeinde in Amsterdam, en vroeg zich af of dat met een faillissement van DSB te maken kon hebben.
Veel Twittergebruikers meldden dinsdag in een reactie op de gebeurtenissen dat ook de SNS Bank in de problemen zou zitten.
Hoax
De bank reageert via hetzelfde medium zelf geprikkeld op de grap: "Stop met hoax over SNS Bank; te gek voor woorden. SNS Bank gezond, check de cijfers."
"We hebben geconstateerd dat er een hoax de ronde doet, en hebben daar zo direct mogelijk op willen reageren," licht woordvoerster Elbrich Raessen toe. "Je kunt in deze tijd niet voorzichtig genoeg zijn."
Inmiddels wordt de ontkenning van SNS Bank door grote aantallen Twittergebruikers verder verspreid. Het lijkt de valse berichten over een dreigend faillissement te hebben verdrongen.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 16:20 schreef Market_Garden het volgende:
En de TS doet er leuk aan mee....
quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 16:20 schreef Market_Garden het volgende:
En begrijpt bovendien de betekenis van het woord aldus niet.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 16:20 schreef Market_Garden het volgende:
Of Hans Klok.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 16:23 schreef IBAZ het volgende:
Waar rook is, is vuur.
quote:
Het fundamentele probleem is natuurlijk dat banken nog geen fractie van het ondergebrachte spaargeld daadwerkelijk weer kunnen ophoesten... Deel het aantal eurobiljetten eens door het aantal inwoners, er is bar weinig "echt" geld (en met "echt" bedoel ik dat de overheid het heeft uitgegeven) in Europa!quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 16:17 schreef Lemans24 het volgende:
't is gewoon wachten op het eerste (onterechte) faillissement dat op deze manier wél doorzet.
en dan met name het internetbankieren toch?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 17:05 schreef AlwaysConnected het volgende:
Zolang de pagina van www.sns.nl nog online is, is er niets aan de hand
De website www.dsb.nl was ook altijd nog online. Maar het internet bankieren was alleen moeilijk te bereiken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 17:05 schreef AlwaysConnected het volgende:
Zolang de pagina van www.sns.nl nog online is, is er niets aan de hand
Jij bent echt zo'n Marty McFly die in 1954 zijn eigen moeder met kind geschopt zou hebben he.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:21 schreef koemleit het volgende:
ik weet niet wat jullie doen, maar ik heb m'n geld er al vanaf gehaald..
niet omdat ik denk dat sns een slechte bank is, maar ik denk dat veel mensen het nu eraf gaan halen en dus omvalt. en gelukkig heb ik het er al afgehaald dan.
Mmmm... Dirk is natuurlijk een goudeerlijke kerel die niets te verwijten valtquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 16:16 schreef Misan het volgende:
Ja en het werkt als een tierelier in deze maatschappij waar massamedia de macht hebben. Zolang het maar vaak genoeg herhaald wordt gaan mensen het vanzelf geloven. Indoctrinatie van de bovenste plank, op die manier ging DSB ook ten onder.
Run Forrest, run...quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:15 schreef HarryP het volgende:
[..]
De website www.dsb.nl was ook altijd nog online. Maar het internet bankieren was alleen moeilijk te bereiken.
![]()
Maar met de SNS gaat het dus niet goed.
Run On The Bank 2.0
Ach, hoe meer het gebeurt hoe minder men het gelooft toch...?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:31 schreef Lemans24 het volgende:
Vraag me af hoe lang het duurt voordat er een censuur maatregel op bankje-bashen komt...
Dat mag wel waar zijn, maar wettelijk gezien moet een bank en verzekeraar gescheiden zijn! Als SNS bank onderuit gaat, blijft de verzekeringstak buiten schot. Het zijn twee afzonderlijke entiteiten.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:50 schreef Misan het volgende:
Pierre weet niet dat SNS één van Neerlands grootste verzekeraars is denk ik
Wat is je bron Pierre, vertel!
Tijden veranderen, niemand doet meer zaken via lokale bankfilialen. Behalve een handjevol bejaarden dan. En pinnen kan je toch overal al, daar heb je niet specifiek een SNS automaat voor nodig.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 16:41 schreef Wijnbo het volgende:
Winterswijk gaat het kantoor ook dicht. Is nog redelijk nieuw gebouw, < 10 jaar. Pinautomaten is nog maar 1 van de 3 van over.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 23:20 schreef Kietelaar het volgende:
Ik heb m'n geld er ook snel afgehaald. Je weet maar nooit.
Dat kunnen sommige mensen niet snappen. Wanneer zouden ze zelf voor het laatst in een fysiek bankkantoor zijn geweest om daar met een mens te praten?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 19:42 schreef ShadyLane het volgende:
Jongens toch, alle banken sluiten kantoren. Efficiency-operatie, is al jaren aan de gang.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |