Dat grijze jurkje is leuk zeg!!!quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:28 schreef kwakz0r het volgende:
dit komt er bij mij aan binnenkort:
[ afbeelding ]
had ik al in de andere kleur en zit enorm lekker
[ afbeelding ]
en ik geloof nog iets... ik denk deze:
[ afbeelding ]
en iets van een legging ofzo...
wij krijgen er altijd 3quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:15 schreef Daph_ het volgende:
Mijn zusje heeft laatst per post een code gekregen en die heb ik niet gehad. De catalogus ontvangt ook niet iedereen, dat doen ze willekeurig
hmm ik ben gewoon opgegeven voor de catalogus door een vriendin. krijg m nu altijd....quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:15 schreef Daph_ het volgende:
Mijn zusje heeft laatst per post een code gekregen en die heb ik niet gehad. De catalogus ontvangt ook niet iedereen, dat doen ze willekeurig
nou ja, ik vind het eerlijk gezegd ook niet zo raar dat je als je jonger dan zestien bent niet online mag winkelen. volgens mij is dat gewoon de post-order wetgeving...quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:45 schreef poolie het volgende:
Kreeg laatst een brief binnen dat ik H&M moest bellen voordat ze mijn bestelling konden opsturen.
Dus ik, zo vriendelijk als ik ben, terug bellen.
Vragen ze me naar mijn geboortedatum![]()
Ja helaas maar je bent 16, dus minderjarig. Je mag wel via je moeder
een account hebben, bedankt voor het bellen!
De ballen met ze... kan ik NOG langer op mijn bestelling gaan wachten, toppie
Ja oké, maar ken GENOEG mensen die het wel gewoon doen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 18:30 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
nou ja, ik vind het eerlijk gezegd ook niet zo raar dat je als je jonger dan zestien bent niet online mag winkelen. volgens mij is dat gewoon de post-order wetgeving...
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 18:34 schreef poolie het volgende:
[..]
Ja oké, maar ken GENOEG mensen die het wel gewoon doen.
Daarnaast is mijn moeder toch de eerste die mijn pakketjes ziet, dan ben ik nog op school.
Maargoed, heb nu op mijn moeders naam een account.
Niet dat er nu veel verandering is, dat ik nu opeens 'verantwoord' ga shoppen.
Hij staat alleen op mijn moeders naam, dus alleen de naam is nou veranderd.. schiet je veel mee op
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=cons_question&cat=25472&qid=332977quote:Kan een rechtshandeling van een minderjarige ongedaan gemaakt worden?
Kinderen onder de 18 hebben voor het aangaan van een (koop) overeenkomst uw toestemming nodig. Meestal wordt er stilzwijgend van uitgegaan dat hij of zij dat heeft. Het zou erg lastig zijn als jongeren alleen onder begeleiding van hun ouders dingen konden kopen.
Koopt uw kind echter iets met grote financiële gevolgen (bijvoorbeeld een scooter) en u bent het er niet mee eens, dan kan de overeenkomst vernietigd worden. Dit kan op twee manieren, namelijk door een buitengerechtelijke verklaring of door de zaak voor te leggen aan de kantonrechter.
Voor een buitengerechtelijke verklaring moeten beide partijen (u en de winkel) het eerst eens worden. In de verklaring schrijft u dat de overeenkomst vernietigd wordt en dat u onderling geld en spullen aan elkaar teruggeeft. De verklaring moet zowel door u (de wettelijke vertegenwoordiger) als door de tegenpartij (degene met wie uw kind de overeenkomst gesloten heeft) ondertekend worden. Een buitengerechtelijke verklaring kunt u dus onderhands regelen, er komen geen officiële instanties aan te pas.
Wil de tegenpartij echter geen onderhandse regeling treffen dan zult u naar de kantonrechter moeten om de koop ongedaan te maken. Of dit lukt hangt af van de omstandigheden. De rechter kijkt onder meer naar de leeftijd en ontwikkeling van het kind, de grootte ven de aankoop, of het kind eigen inkomsten heeft en of het op eigen benen staat. Wijst de kantonrechter het verzoek tot vernietiging van de overeenkomst af, dan is het kind zelf verantwoordelijk voor het nakomen van zijn verplichtingen uit de overeenkomst. Met andere woorden, u bent niet aansprakelijk.
Daarnaast kan de kantonrechter, als hij toestemming geeft tot vernietiging van de overeenkomst, bepalen dat de partij die voordeel heeft van de vernietiging een bedrag aan de andere partij moet betalen.
Ja inderdaad, daarom schrok ik zelf ook omdat ze er normaal niets aandoen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 19:30 schreef electronique het volgende:
nu durf ik niet meer te bestellen omdat ik bang ben dat ze me dan ook een brief gaan sturen en shit
verander je geboortedatum gewoonquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 19:30 schreef electronique het volgende:
nu durf ik niet meer te bestellen omdat ik bang ben dat ze me dan ook een brief gaan sturen en shit
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 19:28 schreef poolie het volgende:
Ik vind het leuk en aardig wat je nu allemaal op zoekt, maar toch vindt ik het; of het nu op mijn moeders naam staat of op de mijne, er veranderd helemaal niets aan.
Dus fijn dat je alles opzoekt, en met dat in de sloot spring onzin; die mensen zitten al jaren op H&M en zij hebben er niks van gehoord, dus vandaar vroeg ik mij af waarom ze er nu zomaar plotseling mee komen.
Je vat het nu helemaal verkeerd op.
Bedankt voor de moeite he,
Jesus, doe maar rustig joh.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 20:50 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik zoek het niet op voor jou, dus geen dank voor de moeite. ik illustreerde slechts mijn argument dat het logisch is dat H&M OP PAPIER (wellicht doorgaans slecht gecontroleerde) leeftijdseisen hanteert. en ja, ik vind het ook gek dat ze nu bij jou ineens erop stuiten en dat je vrienden blijkbaar allemaal maar gewoon mogen bestellen. een account op je moeders naam impliceert haar goedkeuring, en dus kan dan een eventuele aankoop van jou niet meer worden aangevochten als "zonder toestemming". De vrouw in de H&M had waarschijnlijk niet aan je kunnen zien dat je jonger bent dan zestien...(of ze is gewoon een beetje dom, dat heb je wel vaker met h&m verkoopsters, en wist er gewoon niet vanaf)
en er verandert dus wel degelijk wat aan: stel dat jij een of ander onverantwoordelijk monster was dat zich diep in de schulden steekt (nogmaals, ik zeg niet dat je dat bent), dan zijn je ouders tot je 18e daar verantwoordelijk voor. niet zo gek toch, dat koopovereenkomsten daarom ook herroepbaar zijn als ze als minderjarige zonder toestemming zijn aangegaan?
ik bedoel het helemaal niet persoonlijk, maar ik denk dat je verbolgenheid over dit feit onterecht is. en dat mag ik best beargumenteren. en die stomme vergelijking met die sloot: dat is ter illustratie van het feit dat jóuw argument, dat genoeg mensen het wel kunnen/mogen, geen geldige redenering is.
![]()
nu zijn het maar kleren, maar je zou het toch ook niet normaal vinden als je op je 16e een hypotheek mag aangaan?
Ben het hiermee eens. Ken nl. wel een tiener die voor duizenden euro's aan zooi gekocht had voordat zijn ouders erachter kwamen. Niet iedere moeder is thuis om pakketten voor zijn kroost aan te nemen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 20:50 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik zoek het niet op voor jou, dus geen dank voor de moeite. ik illustreerde slechts mijn argument dat het logisch is dat H&M OP PAPIER (wellicht doorgaans slecht gecontroleerde) leeftijdseisen hanteert. en ja, ik vind het ook gek dat ze nu bij jou ineens erop stuiten en dat je vrienden blijkbaar allemaal maar gewoon mogen bestellen. een account op je moeders naam impliceert haar goedkeuring, en dus kan dan een eventuele aankoop van jou niet meer worden aangevochten als "zonder toestemming". De vrouw in de H&M had waarschijnlijk niet aan je kunnen zien dat je jonger bent dan zestien...(of ze is gewoon een beetje dom, dat heb je wel vaker met h&m verkoopsters, en wist er gewoon niet vanaf)
en er verandert dus wel degelijk wat aan: stel dat jij een of ander onverantwoordelijk monster was dat zich diep in de schulden steekt (nogmaals, ik zeg niet dat je dat bent), dan zijn je ouders tot je 18e daar verantwoordelijk voor. niet zo gek toch, dat koopovereenkomsten daarom ook herroepbaar zijn als ze als minderjarige zonder toestemming zijn aangegaan?
ik bedoel het helemaal niet persoonlijk, maar ik denk dat je verbolgenheid over dit feit onterecht is. en dat mag ik best beargumenteren. en die stomme vergelijking met die sloot: dat is ter illustratie van het feit dat jóuw argument, dat genoeg mensen het wel kunnen/mogen, geen geldige redenering is.
![]()
nu zijn het maar kleren, maar je zou het toch ook niet normaal vinden als je op je 16e een hypotheek mag aangaan?
ja zo simpel is het toch?quote:
dan ben je precíes zo volwassen als ik dachtquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 20:54 schreef poolie het volgende:
[..]
Jesus, doe maar rustig joh.
Ik ga gewoon op alors' advies af, hup geboorte datum veranderd en done.
En met alle respect; ik heb echt geen zin om al die verhaaltjes te gaan lezen![]()
Je hoefde je niet zo aangevallen te voelenquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 20:58 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
dan ben je precíes zo volwassen als ik dacht![]()
het ging mij echt niet erom of jij wel of niet online koopt. ik dacht een volwassen discussie te kunnen hebben over het feit dat zulke leeftijdseisen misshcien wel een bepaald nut hebben... (en ja, lastig te controleren zijn ze sowieso)
ik zal wel stoppen met semi-ontopic offtopic gaan nu...
Mijn excusesquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:05 schreef Enfermera het volgende:
Zullen we het weer over de H&M gaan hebben mensen, en het topic een beetje gezellig houden?![]()
Dus er is najaar en voorjaar maar geen winterspul? Of valt dat onder najaar. Ik vind najaar nl. herfstig aandoen. En voorjaar vind ik lenterig.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:34 schreef alors het volgende:
Ik hoop dat ze die party zooi er snel opzetten. En ik wacht ongeduldig op de voorjaarscatalogus
sorry, ik hou van discussies om de discussiequote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:05 schreef Enfermera het volgende:
Zullen we het weer over de H&M gaan hebben mensen, en het topic een beetje gezellig houden?![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ontopic: ik mag niks meer bestellen van mezelf...
Kwak
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |