Oke, beginnen met een nuttige bijdrage en een waarschuwing:
Bestel niet meer bij Jack / DP!Hij mocht mij heel erg als ''vriend/klant'' blijkbaar zo goed, dat hij zelfs mij naait.
Ik zal het even uitleggen.
Ik had een U-Boat horloge gekocht:
http://item.taobao.com/au(...)html?cm_cat=50005700![]()
Zo zag ie eruit, dus ik vragen aan Jack: Is this what i get on the picture?
Jack: Yes Dion!
Ik dus enthousiast, betalen met PayPal via een maat en kon niet wachten tot ie binnen was.
Vol verwachting kwam de postbode en haalde ik de verpakking eraf!
En toen trof ik dit aan:
![]()
![]()
Godverdomme dacht ik!
Nota bene gevraagd of ik het horloge krijg op de afbeelding! Krijg ik zo'n tering crappy kopie waarbij een van de uurwerkjes over de 12 zitten.

Nu, na 2 dagen is het horloge ook gaan stoppen met lopen (heb er nog geen een keer mee op straat gelopen)

Maar ik dacht slim te zijn, voor het bestellen wou ik mezelf indekken ''mocht er wat gebeuren, maar het gebeurd niet want Jack is een aardige chinees maar voor alle zekerheid'' dus ik Jack mailen en vroeg:
quote:
En toen kreeg ik dit als reactie:
quote:
http://item.taobao.com/au(...)html?cm_cat=5000570088.07$ including shipping and tracking number
Dion,for this item,I will not give you discount for the price 88.07$
But I will give you a nice U-boat box for it.
For other customer ,I will just ship the watch to them with ordinary box as the normal box for the watches in my website.Hope your understand
And if any quality problem is found,you can return to me ,I will pay for returning shipping cost and give you refund or replacement.
Best regards,
Jack
Nou dit is zeker een ''Quality'' problem en ook zeker een DOA.
Dus ik mailen naar Jack, die verwijst naar Rachel?

Oke, lets try.. ik stuur dit verhaal en zeg dat ik een replacement wil, mits het uurwerk niet over een van de cijfers gaat (daar vroeg ik expliciet om) en anders een volledige creditering (waarbij ik 50% van de verzendkosten op me wou nemen).
Rachel:
quote:
Hello, Dion,
Sorry but I am afraid we cannot reach your requirement.
We contacted the seller, he said it is normal that there is a little bit difference between the real watch and the one in the site. It is impossible to ask for any replacement or refund from the seller. The transaction of this watch has been completed after nine days according to the TAOBAO rule.
To prove that we buy the watch from the seller you appointed, attached please find the screen cut of the transaction record.
The first line is the order number and the transaction date.
The most left to most right is the watch picture and the product name, the value, the quantity. the seller name and the "交易成功"means "successful transaction".
Like we said, we only takes charge of purchasing the item from the seller,we gurantee you that we check the quality before shipping. And once it is shipped without problem, we are not responsible for any complaint followed. Please be noted.
But to compensate for the difference, we would like to give you $3 discount. I hope you understand. We always give you better price than other customers, and there is little profit we can earn.
If you feel any more problem, please contact Jack.
Best regards,
Rachel
Nu komt ze met een lul verhaal om hun zelf in te dekken. Echter ben ik het hier niet mee eens en moet ik Jack weer mailen. Dat doe ik. En hij reageert niet meer.
Uiteraard heb ik al z'n citaten erbij gepakt en in de mail gedaan, een goeie mail gestuurd en de nodige boze tonen erin verwerkt.
Hij weet dat hij fout zit. Hij wilt alleen geen geld verliezen door z'n eigen stommiteiten.
Vanavond open ik een PayPal claim op zijn PayPal account, ookal is ie geblokkeerd.. ik probeer het.
Bestel dus niet bij Jack!
Laat dit een waarschuwing zijn!
Helemaal niet meer zonder de PayPal kopers garantie, het is er niet voor niets!
[b]Op
zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:[/b]
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.