Waarom?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:28 schreef Herkauwer het volgende:
Prima plan in een steeds internationaler wordende samenleving. Ik denk dat op deze manier het NLs volk zal uitsterven.
Jij vast niet hoe je met argumenten moet komenquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:28 schreef Danny het volgende:
ik heb het idee dat je niet precies weet wat een autochtoon is
Omdat Nederlanders een laag geboortecijfer hebben en iedere Nederlander die met een buitenlander kinderen heeft dus geen Nederlanders voortbrengt. En dat zal ongetwijfeld steeds vaker gebeuren, mensen reizen steeds meer en je mag als Europeaan je gewoon vestigen in NL. Dus lijkt mij dan een aflopende zaak qua inheemse bevolking.quote:
En wat is daar het probleem van?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:31 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Omdat Nederlanders een laag geboortecijfer hebben en iedere Nederlander die met een buitenlander kinderen heeft dus geen Nederlanders voortbrengt. En dat zal ongetwijfeld steeds vaker gebeuren, mensen reizen steeds meer en je mag als Europeaan je gewoon vestigen in NL. Dus lijkt mij dan een aflopende zaak qua inheemse bevolking.
Ah, in dat geval moet je een beter OP schrijven met alle informatie.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
En wat is daar het probleem van?
Je kan mensen gewoon Nederlander laten worden, maar dan moet je wel je huidige nationaliteit opgeven, wil of kan je dat niet dan blijf je gewoon je oude nationaliteit houden
kijk, dat is een goed idee ^^quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je kan mensen gewoon Nederlander laten worden, maar dan moet je wel je huidige nationaliteit opgeven, wil of kan je dat niet dan blijf je gewoon je oude nationaliteit houden
quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
In de OP staat gewoon alle relavante informatie. Jammer dat ik alles voor je moet voorkauwen en dat je niet zelf kan denken en gewoon met goede argumenten kan komen
Jawel, je krijgt alleen bij geboorte alleen de Nederlandse nationaliteit als je aan beide voorwaarden voldoetquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:35 schreef Danny het volgende:
[..]
In je op stel je juist dat dat NIET kan.
'Nederlands paspoort alleen bij geboorte in Nederland EN twee Nederlandse ouders'.
Reactie was voor jou. Jammer dat ik alles voor je moet voorkauwenquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:37 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Zie reactie van Danny, die bevat alle relevante informatie om dit topic te ontkrachten.
maar later mogen ze van jou dus gewoon alsnog hun paspoort inruilen voor een NL paspoort?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Jawel, je krijgt alleen bij geboorte alleen de Nederlandse nationaliteit als je aan beide voorwaarden voldoet
Een Nederlander die getrouwd is met een Braziliaanse die in Brasil woont krijgt dan alleen Braziliaanse kinderen
Nee, dat gaat nietquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:40 schreef Danny het volgende:
[..]
maar later mogen ze van jou dus gewoon alsnog hun paspoort inruilen voor een NL paspoort?
Wat een revolutionair plan...
quote:
quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En je punt is?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:53 schreef Sjaakmat het volgende:
Je hebt toch helemaal geen Nederlands paspoort nodig om hier te wonen joh.
Geenquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:53 schreef zuchtje het volgende:
Stel:
- België kopieert deze geweldige wet
Een Nederlander en een Belg krijgen een kindje.
Welke nationaliteit krijgt dit kindje?
Waarom zou je dit willen?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
.....en met 2 Nederlandse ouders
Op die manier wonen er over 80-90 jaar nog alleen maar Nederlanders in Nederland op een enkele autochtoon na die emigreert
Goed plan?
Dat inderdaad, maar Nederland moet zelf bepalen wie ze wel of geen nationaliteit gevenquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:55 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Geen
Maar later kan het kindje altijd kiezen
quote:
Zo dat er alleen Nederlanders zijn die iets bijdragen aan Nederlandquote:
Mijn punt is...quote:
Onzin.quote:Op die manier wonen er over 80-90 jaar nog alleen maar Nederlanders in Nederland op een enkele autochtoon na die emigreert
Dat gaat dus inhouden dat jij als nederlander nooit kinderen met nederlandse nationaliteit zult hebben,. gezien het feit dat jouw (toekomstige/gewenste/whatever) partner geen nederlandse nationaliteit heeft...quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Zo dat er alleen Nederlanders zijn die iets bijdragen aan Nederland
Probeer het eens met ARGUMENTEN zou ik zeggenquote:
En dat boeit mij omdat?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:58 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Dat gaat dus inhouden dat jij als nederlander nooit kinderen met nederlandse nationaliteit zult hebben,. gezien het feit dat jouw (toekomstige/gewenste/whatever) partner geen nederlandse nationaliteit heeft...
Nee, iets met mensen die niet denken voor ze reageren en dan ook bovendien niet met argumenten kunnen komenquote:
Als ik nog meer argumenten aandraag wordt het alleen maar ingewikkelder en begrijp je er nog minder van. Lijkt me geen goed idee.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Probeer het eens met ARGUMENTEN zou ik zeggen
Geen idee of het jou boeit, het was een simpele conclusie... Maar goed, probeer het me nog eens uit te leggen. Hoe zou deze maatregel positief kunnen bijdragen aan de nederlandse samenleving?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
En dat boeit mij omdat?
En hoe bepaalt "Nederland" dit? Verder wordt het kind de illegaliteit ingedrukt omdat het geen nationaliteit heeft. Over 80 jaar bestaat 1/3 van Nederland uit trailertrash die onze stroom jat. Ze zijn nooit naar school geweest en hebben nooit belasting betaald.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dat inderdaad, maar Nederland moet zelf bepalen wie ze wel of geen nationaliteit geven
quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik begrijp het prima, denk dat jij er beter niet aan kan beginnen. Of nog beter dat ik je gewoon negeer, misschien dat je dan terugkeert naar ONZ, want daar hoor je overduidelijk thuis
quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:04 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Geen idee of het jou boeit, het was een simpele conclusie... Maar goed, probeer het me nog eens uit te leggen. Hoe zou deze maatregel positief kunnen bijdragen aan de nederlandse samenleving?
quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je hele verhaal rammelt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nee, iets met mensen die niet denken voor ze reageren en dan ook bovendien niet met argumenten kunnen komen
Kind is niet illegaal en verder heb ik echt geen flauw idee hoe je aan die conclusie komt van hoe het over 80 jaar is. Ik zou kunnen vragen of je het kan onderbouwen, maar ik schat de kans minder dan 0% in dat je met een antwoord komtquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:05 schreef zuchtje het volgende:
[..]
En hoe bepaalt "Nederland" dit? Verder wordt het kind de illegaliteit ingedrukt omdat het geen nationaliteit heeft. Over 80 jaar bestaat 1/3 van Nederland uit trailertrash die onze stroom jat. Ze zijn nooit naar school geweest en hebben nooit belasting betaald.
Want alle mensen met Nederlandse nationaliteit (en enkel en alleen de Nederlandse nationaliteit, dus geen 2 paspoorten, alleen Nederlandse ouders, enz) dragen iets bij aan Nederland?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dat doet Nederland al: in de wet ligt vastgelegd wie de nederlandse nationaliteit wel of niet krijgt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dat inderdaad, maar Nederland moet zelf bepalen wie ze wel of geen nationaliteit geven
Geen zin om quote bij te werken...quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ach, ik heb er vandaag wel zin in
quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:06 schreef Danny het volgende:
[..]
Je hele verhaal rammelt. Personal attack. Waarvan akte
Eerst zeg je dat je alleen een nl paspoort krijgt als je EN geboren bent in Nederland (op vakantie gaan tijdens je zwangerschap is er blijkbaar niet meer bij Beter nadenken) EN beide ouders een NL paspoort hebben. Vervolgens merk je op dat je altijd je paspoort van een ander land in kunt leveren en alsnog een NL paspoort kunt krijgen.Kan nu ook al
Beetje zinloze stelling zo. fijn dat je het onderbouwt
Wat doe je trouwens als bv de vader niet bekend is? Dan geef je dat kind pas na een aantal jaar de nationaliteit
Als je net over de grens werkt, vroegtijdig weeën krijgt en in duitsland of belgie bevalt? What if, voor uitzonderlijke situaties zijn altijd oplossingen
Wat als duitsland of belgie dezelfde 'wet' aannemen en het kindje dus ook DIE nationaliteit niet krijgt. Dan heeft het kindje helemaal géén nationaliteit? Is niet het probleem van Nederland
Ondoordachte stelling imo. Had je wel iets meer werk van mogen maken. Personal attack, nummer 2. Waarvan akte
Neequote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:10 schreef Sjeen het volgende:
Zijn nederlanders superieur aan bijvoorbeeld fransen of duitsers?
Ok, dat brengt me dan weer terug bij de vraag waarom het van belang is dat alleen nederlanders iets bijdragen aan nederland...quote:
Dat staat er letterlijk:quote:
quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
[..]
Kun je me uitleggen hoe je niet illegaal bent als je geen nationaliteit hebt?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Kind is niet illegaal en verder heb ik echt geen flauw idee hoe je aan die conclusie komt van hoe het over 80 jaar is. Ik zou kunnen vragen of je het kan onderbouwen, maar ik schat de kans minder dan 0% in dat je met een antwoord komt
En daar staat nergens dat je Nederlander moet zijn om iets bij te dragen aan Nederlandquote:
Dat idee bekruipt me standaard bij DAM postsquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:09 schreef Danny het volgende:
Het vermoeden bekruipt me dat TS aan het trollen is en we allemaal keihard happen.
Je bent gewoon inwoner van Nederland en zoon van 2 in Nederland wonende ouders, dus dan ben je sws niet illegaalquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:18 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Kun je me uitleggen hoe je niet illegaal bent als je geen nationaliteit hebt?
Ik heb ook geen flauw idee hoe je tot de conclusie komt hoe het over 80 jaar is. En waarom zou ik iets moeten onderbouwen als jij het ook niet doet?
Maar omdat ik in een goede bui ben zal ik het proberen.
Ik denk, dat als je geen nationaliteit hebt, je buiten alle regelingen valt. Je wordt niet ingeënt, je hebt geen leerplicht, en je kunt geen burgerservicenummer aanvragen. Deze zaken zijn later allemaal nodig om legaal te kunnen werken.
Maar ik kan het natuurlijk fout hebben natuurlijk. Ik hoop dat je me met gedegen argumenten op mijn fouten kunt wijzen.
Lijkt me een goed plan, kunnen we samen gaanquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
En daar staat nergens dat je Nederlander moet zijn om iets bij te dragen aan Nederland
Een cursus begrijpend lezen van de LOI nodig?
Als je niet illegaal bent kun je een paspoort aanvragen?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je bent gewoon inwoner van Nederland en zoon van in 2 Nederland wonende ouders, dus dan ben je sws niet illegaal
Niet illegaal maar geen nationaliteit, dus geen BSN, dus geen verzekering, scholing. Goede toekomst krijgen ze zo.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:19
schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je bent gewoon inwoner van Nederland en zoon van 2 in Nederland wonende ouders, dus dan ben je sws niet illegaal
Kun je als 1 jarige peuter sws nietquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:21 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Als je niet illegaal bent kun je een paspoort aanvragen?
Weet je wat, we proberen het opnieuw, ik ben wel blond natuurlijk he...quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik heb het niet nodig gelukkig
Waarom kan je die niet krijgen?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:22 schreef TallMan het volgende:
[..]
Niet illegaal maar geen nationaliteit, dus geen BSN, dus geen verzekering, scholing. Goede toekomst krijgen ze zo.
Telt dat ook als je biologische vader bijvoorbeeld een Belg is, maar je "officiële" vader een Nederlander (en je moeder ook Nederlands is)?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je bent gewoon inwoner van Nederland en zoon van 2 in Nederland wonende ouders, dus dan ben je sws niet illegaal
Dat Nederlanders vrijwel alleen in Nederland wonen en bijdragen aan Nederlandquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:22 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Weet je wat, we proberen het opnieuw, ik ben wel blond natuurlijk he...
Vraag:
Wat is de meerwaarde van je voorstel?
In de huidige samenleving wel, maar goed.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Kun je als 1 jarige peuter sws niet
Is dit een veel voorkomende situatie?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:23 schreef morg78 het volgende:
[..]
Telt dat ook als je biologische vader bijvoorbeeld een Belg is, maar je "officiële" vader een Nederlander (en je moeder ook Nederlands is)?
Wel de correcte terminologie hanteren he!quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Kun je als 1 jarige peuter sws niet
quote:Kinderen in de leeftijd van 1 tot 2 jaar worden dreumes genoemd. Tussen de 2 en de 4 praat je meestal over een peuter.
Een peuter kan geen paspoort aanvragen en hoeft zich ook niet te indentificerenquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:24 schreef zuchtje het volgende:
[..]
In de huidige samenleving wel, maar goed.
Je belemmert het kind dus om te reizen naar het buitenland, en het kind hoeft zich ook niet te kunnen identificeren op straat?
Gezien het aantal halfbloedjes: ja.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Is dit een veel voorkomende situatie?
Nee, dat is niet het antwoord op mijn vraag. Dit is het gevolg van je voorstel, ik wil graag weten wat hiervan de meerwaarde is.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dat Nederlanders vrijwel alleen in Nederland wonen en bijdragen aan Nederland
Ik vind jou ook een dreumes, mag ik die term nu gebruiken?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:25 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Wel de correcte terminologie hanteren he!
[..]
Natuurlijk wel! Denk je dat mensen gewoon kinderen de grens over kunnen mee nemen zonder aan te geven wie dat kind is?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Een peuter kan geen paspoort aanvragen en hoeft zich ook niet te indentificeren
Jaquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:26 schreef The_End het volgende:
[..]
Natuurlijk wel! Denk je dat mensen gewoon kinderen de grens over kunnen mee nemen zonder aan te geven wie dat kind is?
quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:26 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Nee, dat is niet het antwoord op mijn vraag. Dit is het gevolg van je voorstel, ik wil graag weten wat hiervan de meerwaarde is.
2 keerquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dat Nederlanders vrijwel alleen in Nederland wonen en bijdragen aan Nederland
KOM EENS MET ARGUMENTEN!!!!!!!!!quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ja
Wat doen we dan met "echte" Nederlanders (hier geboren, 2 nederlandse ouders, enz) die niks bijdragen aan Nederland? Of bestaan die niet?quote:
Dat mag je vinden, maar gezien mijn leeftijd val ik niet meer in die categorie.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik vind jou ook een dreumes, mag ik die term nu gebruiken?
Dat ze gebruik maken van het Nederlanderschap terwijl ze niks bijdragen aan Nederland en niksquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:29 schreef TallMan het volgende:
Mag ik vragen wat er mis is dat er Nederlanders buiten Nederland wonen en dat er niet-Nederlanders bijdragen aan Nederland?
Mensen zoals DiegoArmandoMaradona? Ik zou zeggen dat we daarmee moeten beginnen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:29 schreef Kaar68 het volgende:
En de volgende stap is dan: gehandicapten en notoire Tokkies eruit schoppen? Deze dragen immers niets bij aan Nederland?
Ik zou met de Hitler vergelijking komen, die is nog veel beter om een discussie op slot te gooienquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:29 schreef Kaar68 het volgende:
En de volgende stap is dan: gehandicapten en notoire Tokkies eruit schoppen? Deze dragen immers niets bij aan Nederland?
Probeer het nog eens... Je geeft aan wat het gevolg is van jouw stelling, ik vraag niet naar het gevolg maar naar de meerwaarde.quote:
Dat heb ik al 2 keer gedaan en ga ik niet een derde keer doenquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:30 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Probeer het nog eens... Je geeft aan wat het gevolg is van jouw stelling, ik vraag niet naar het gevolg maar naar de meerwaarde.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik zou met de Hitler vergelijking komen, die is nog veel beter om een discussie op slot te gooien
Nogmaals, je hebt nog steeds geen antwoord op mijn vraag gegeven. Ik ben erg nieuwsgierig naar de meerwaarde van alleen nederlanders die iets bijdragen aan Nederland. Aan jou de eer dit uit te leggen...quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dat heb ik al 2 keer gedaan en ga ik niet een derde keer doen
Stemmenquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:31 schreef TallMan het volgende:
Hoe maak ik gebruik van het Nederlanderschap als ik niet in Nederland woon en waarom is dat slecht?
waar heb je dat gedaan? ik denk dat we er met z'n allen dan al twee keer overheen hebben gelezen nmlquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
In een ander topic ofzo, want ik zie het hier niet staan.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat heb ik al 2 keer gedaanquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:32 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Nogmaals, je hebt nog steeds geen antwoord op mijn vraag gegeven. Ik ben erg nieuwsgierig naar de meerwaarde van alleen nederlanders die iets bijdragen aan Nederland. Aan jou de eer dit uit te leggen...
TIjd voor een kursusje waarop je het verschil tussen gevolg en meerwaarde leert. Je meldt namelijk niet wat de meerwaarde is. Kom daar eens mee, kunnen we dan verder praten.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dat heb ik al 2 keer gedaan
U is majesteit?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:33 schreef Danny het volgende:
[..]
waar heb je dat gedaan? ik denk dat we er met z'n allen dan al twee keer overheen hebben gelezen nml
Je antwoord maar half, veel interessanter is het antwoord op 'En waarom is dat slecht?'quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Stemmen
Consultaire bijstand
Vrij reizen in de landen waar Nederland een verdrag mee heeft
Je vrij kunnen vestigen in de EU met je kinderen
Onder andere
Je kan niet lezen want ik zeg nergens dat je paspoort moet inleveren als je emigreertquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:34 schreef TallMan het volgende:
[..]
Je antwoord maar half, veel interessanter is het antwoord op 'En waarom is dat slecht?'
Zou je zo vriendelijk willen zijn even de twee posts te quoten waarin je hebt uitgelegd wat de meerwaarde is van alleen nederlanders die iets bijdragen aan Nederland? Want ik lees er beslist overheen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dat heb ik al 2 keer gedaan
enquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:07 schreef morg78 het volgende:
Want alle mensen met Nederlandse nationaliteit (en enkel en alleen de Nederlandse nationaliteit, dus geen 2 paspoorten, alleen Nederlandse ouders, enz) dragen iets bij aan Nederland?
[..]
?quote:Daarbij, hoever wil je terugkijken als het gaat om Nederlandse ouders? Enkel 1 generatie boven de jouwe? Of misschien nog wat verder? In dat geval blijven er waarschijnlijk bitter weinig "echte" Nederlanders over.
In een discussie probeer je je standpunten en argumenten over te brengen naar de andere partij. Als deze niet duidelijk zijn is het een goed idee om het te verduidelijken, anders zit er niks anders op dan de discussie te stoppen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nog een keer lezen dan maar
Dat heb ik nergens beweerd, maar jij wil schijnbaar wel de Nederlanders in Nederland houden dus ik vroeg waarom het slecht is als er Nederlanders in het buitenland zouden wonen. Dan kom je weer met gevolgen maar niet met redenen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je kan niet lezen want ik zeg nergens dat je paspoort moet inleveren als je emigreert
Nee, als jij mij wilt overtuigen van je gelijk zul je het zelf moeten aantonen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nog een keer lezen dan maar
quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:39 schreef morg78 het volgende:
Wat is je antwoord op
[..]
Dat zei ik niet
en
[..]
Er zouden bitter weinig Nederlanders in het buitenland overblijven die geen band hebben met Nederland
?
Waar zeg ik dat ik Nederlanders in Nederland wil houden?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:40 schreef TallMan het volgende:
[..]
Dat heb ik nergens beweerd, maar jij wil schijnbaar wel de Nederlanders in Nederland houden dus ik vroeg waarom het slecht is als er Nederlanders in het buitenland zouden wonen. Dan kom je weer met gevolgen maar niet met redenen.
Maargoed, ik heb je in de loop van de jaren al compleet doofstom zien zijn. Jou ompraten zal makkelijker zijn dan Geert Wilders laten bejubelen in het Midden Oosten dus ik ga er geen moeite meer in steken.
Volgens mij reageerde je op mij dat je het niet eens bent met mij, dus het lijkt me dat je mij wil overtuigenquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:41 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Nee, als jij mij wilt overtuigen van je gelijk zul je het zelf moeten aantonen.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Volgens mij reageerde je op mij dat je het niet eens bent met mij, dus het lijkt me dat je mij wil overtuigen
Nee hoor, ik heb nergens gezegd dat ik het niet met je eens ben. Ik ben oprecht geïnteresseerd in de voordelen die jij ziet in dit systeem. Maar jij ben helaas niet in staat deze duidelijk weer te geven. Zo kan ik natuurlijk nooit een gedegen besluit nemen of ik het met je eens moet zijn of niet... Jammer...quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Volgens mij reageerde je op mij dat je het niet eens bent met mij, dus het lijkt me dat je mij wil overtuigen
Zie onderstaande quotequote:
En ik heb het niet over Nederlanders in het buitenland.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dus beantwoord bovenstaande vraag nog eens, maar dan alleen toegespitst op Nederland (dus laat "het buitenland" buiten beschouwing). Hoever wil je terugkijken om te bepalen of iemand (in Nederland) de nederlandse nationaliteit mag krijgen?quote:Daarbij, hoever wil je terugkijken als het gaat om Nederlandse ouders? Enkel 1 generatie boven de jouwe? Of misschien nog wat verder? In dat geval blijven er waarschijnlijk bitter weinig "echte" Nederlanders over.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:48 schreef morg78 het volgende:
[..]
Zie onderstaande quote
[..]
En ik heb het niet over Nederlanders in het buitenland.
[..]
Probeer eens in je eigen woorden uit te leggen wat ik daarmee bedoelde?
Dus beantwoord bovenstaande vraag nog eens, maar dan alleen toegespitst op Nederland (dus laat "het buitenland" buiten beschouwing). Hoever wil je terugkijken om te bepalen of iemand (in Nederland) de nederlandse nationaliteit mag krijgen?
Een generatie, maar dat had je ook al uit de OP kunnen halen
Jij bent de baas hier...quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:47 schreef Danny het volgende:
[..]
dus eigenlijk deponeer je hier je mening alleen maar. kan dit topic dan niet eigenlijk gewoon op slot?
Als je wil dat je kinderen Nederlander worden dan ga je in Nederland wonen, lijkt me dat daar geen woord Chinees in stondquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:48 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Nee hoor, ik heb nergens gezegd dat ik het niet met je eens ben. Ik ben oprecht geïnteresseerd in de voordelen die jij ziet in dit systeem. Maar jij ben helaas niet in staat deze duidelijk weer te geven. Zo kan ik natuurlijk nooit een gedegen besluit nemen of ik het met je eens moet zijn of niet... Jammer...
Marrokaanquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:53 schreef zuchtje het volgende:
Stel:
- België kopieert deze geweldige wet
Een Nederlander en een Belg krijgen een kindje.
Welke nationaliteit krijgt dit kindje?
Maar als je zelf geen nederlander bent, of je partner dan werkt dit dus al niet. Want dan mag jouw kind geen nederlander worden volgens jou...quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Als je wil dat je kinderen Nederlander worden dan ga je in Nederland wonen, lijkt me dat daar geen woord Chinees in stond
Hoe vaak ga je je stelling aanpassen om uiteindelijk te eindigen in de situatie zoals deze nu is?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wel na bijvoorbeeld 5 jaar, zoals het nu ook al is als beide ouders geen Nederlander zijn maar wel in Nederland wonen
Ok... dat is dan duidelijk. Maar dat brengt me dan bij de vraag wat er in jouw stelling dan zo anders is als in het huidige systeem.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wel na bijvoorbeeld 5 jaar, zoals het nu ook al is als beide ouders geen Nederlander zijn maar wel in Nederland wonen
En als die 2e generatie Nederlander nu in Canada geboren is en zijn kind wordt ook daar geboren, heeft dat kind dan recht op een dubbele nationaliteit?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:55 schreef Gia het volgende:
Vind de OP een beetje vreemd. Ik vind juist dat in geval van gemengde huwelijken de beide partners en hun kinderen beide nationaliteiten moeten kunnen hebben.
2de generatie: Als dan dit kind trouwt met iemand met één van die twee nationaliteiten, dan dient dat de nationaliteit van het jonge gezin te worden of men moet duidelijk kiezen voor de andere nationaliteit, door de tweede af te staan.
Wat betreft immigranten: Een Nederlandse marokkaan die trouwt met een Marokkaanse krijgt in principe Marokkaanse kinderen. Zie boven bij 2de generatie. Dit kind moet dan, indien in Nederland geboren, de mogelijkheid hebben om op zijn 18de te kiezen voor de Nederlandse nationaliteit, door de Marokkaanse af te staan.
Hier ben ik het dus wel eens met TS. Kan dat niet, of wil men dit niet, dan behoud je die andere.
Dat hoeft verder geen probleem te zijn, aangezien je hier gewoon met verblijfsvergunning kunt wonen en werken.
Geldt dan verder ook voor immigranten die niet trouwen met een (uitsluitend) Nederlander.
Wel moeten mensen met verblijfsvergunning gewoon stemrecht hebben enzo.
Recht op WAO/WIA, bijstand uiteraard niet. Je bent de verantwoordelijkheid van je eigen land. (betaalde premies kunnen via de belastingaangifte worden teruggevorderd)
AOW afhankelijk van de opbouw, ook weer zonder aanvulling vanuit de bijstand.
Het is totaal anders.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:57 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ok... dat is dan duidelijk. Maar dat brengt me dan bij de vraag wat er in jouw stelling dan zo anders is als in het huidige systeem.
Op welke punten dan?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Het is totaal anders.
Mee eens overigens?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Het is totaal anders.
Geen recht op een Nederlands paspoort als een van je ouders Nederlander isquote:
Als een Nederlandse Canadees trouwt met een Canadees en in Canada woont en daar een kind krijgt, niet dus.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
En als die 2e generatie Nederlander nu in Canada geboren is en zijn kind wordt ook daar geboren, heeft dat kind dan recht op een dubbele nationaliteit?
quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Als een Nederlandse Canadees trouwt met een Canadees en in Canada woont en daar een kind krijgt, niet dus.
Wel dus, kind wordt Nederlander als hij of zij ingeschreven wordt bij het consulaat
Alleen als een Nederlander trouwt met een Canadees, dan zowel ouders als kinderen beide nationaliteiten. Dit is nodig zodat ze bij een eventuele scheiding makkelijk in het land van herkomst kunnen gaan wonen.
Of derde generatie als opa en vader hun in Canada geboren kind bij de ambassade inschrijven
Voor een tweede generatie is dit dus niet nodig.
Maar zo is de wet nu wel
Dus wanneer ik trouw met een Belgische, ik woon in Nederland en we krijgen een kind, dan mag dat kind wat jou betreft geen Nederlands paspoort krijgen? (dat is nu immers wél het geval...)quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Geen recht op een Nederlands paspoort als een van je ouders Nederlander is
Ok, en dan wacht je vijf jaar en dan heb je er wel recht op.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Inderdaad, of 10 jaar of 18 jaar, is maar net wat je afspreekt en een redelijke termijn vindtquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:03 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ok, en dan wacht je vijf jaar en dan heb je er wel recht op.
Jij zegt letterlijk "Zo dat er alleen Nederlanders zijn die iets bijdragen aan Nederland". Als er alleen Nederlanders zijn die iets bijdragen aan Nederland, betekent dat dus automatisch dat er geen Nederlanders zijn die niks bijdragen aan Nederland ("alleen" sluit een andere optie uit).quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Probeer eens in je eigen woorden uit te leggen wat ik daarmee bedoelde?
Dus is jouw plan redelijk zinloos: iedereen die nu een Nederlands paspoort heeft en in Nederland woont, maar zelf in het buitenland geboren is, krijgt dus kinderen die de nederlandse nationaliteit krijgen?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Een generatie, maar dat had je ook al uit de OP kunnen halen
Als je wil dat je kind Nederlander wil worden ga je maar in Nederland wonenquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:03 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dus wanneer ik trouw met een Belgische, ik woon in Nederland en we krijgen een kind, dan mag dat kind wat jou betreft geen Nederlands paspoort krijgen? (dat is nu immers wél het geval...)
En de voordelen van een dergelijk systeem tov het huidige systeem zijn?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Inderdaad, of 10 jaar of 18 jaar, is maar net wat je afspreekt en een redelijke termijn vindt
Lees even, wil je. Dat staat er al.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Als je wil dat je kind Nederlander wil worden ga je maar in Nederland wonen
Hoe wil je dat regelen voor onze ambassadeurs, die met hun vrouw in het buitenland wonen en daar een kind krijgen? Of voor medewerkers van bijvoorbeeld Shell, die een aantal jaar in het buitenland gestationeerd zijn en aldaar een kind krijgen (met hun Nederlandse partner)?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Als je wil dat je kind Nederlander wil worden ga je maar in Nederland wonen
quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:04 schreef morg78 het volgende:
[..]
Jij zegt letterlijk "Zo dat er alleen Nederlanders zijn die iets bijdragen aan Nederland". Als er alleen Nederlanders zijn die iets bijdragen aan Nederland, betekent dat dus automatisch dat er geen Nederlanders zijn die niks bijdragen aan Nederland ("alleen" sluit een andere optie uit).
Aangezien er genoeg Nederlanders zijn die aan jouw wankele eisen (hier geboren, 2 nederlandse ouders) voldoen, maar zo goed als niet bijdragen aan Nederland (al dan niet opzettelijk), heb ik zo mijn vraagtekens bij jouw stelling "Zo dat er alleen Nederlanders zijn die iets bijdragen aan Nederland".
[..]
Ze wonen in elk geval in Nederland, dat is bijdragen
Dus is jouw plan redelijk zinloos: iedereen die nu een Nederlands paspoort heeft en in Nederland woont, maar zelf in het buitenland geboren is, krijgt dus kinderen die de nederlandse nationaliteit krijgen?
Als ze lang genoeg in Nederland wonen om in aanmerking te komen voor naturalisatie wel
Als je antwoord daarop "nee" is, dan kijk je meer dan 1 generatie terug. Wil je het trouwens ook met terugwerkende kracht doorvoeren? Of alleen voor kinderen die bijvoorbeeld in 2010 of later geboren worden?
Terugwerkende kracht lijkt me moeilijk. Ander voordeel is dat je 50% of zo van het ambassade personeel niet meer nodig hebt
Geen idee, is een keuze die je maakt en keuzes hebben gevolgen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:07 schreef morg78 het volgende:
[..]
Hoe wil je dat regelen voor onze ambassadeurs, die met hun vrouw in het buitenland wonen en daar een kind krijgen? Of voor medewerkers van bijvoorbeeld Shell, die een aantal jaar in het buitenland gestationeerd zijn en aldaar een kind krijgen (met hun Nederlandse partner)?
Moeten die dan maar snel hun baan opzeggen en terug komen naar Nederland?
Dat er alleen Nederlanders zijn met een band met Nederlandquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:05 schreef Sjeen het volgende:
[..]
En de voordelen van een dergelijk systeem tov het huidige systeem zijn?
quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:05 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Lees even, wil je. Dat staat er al.
Dat wil jij afschaffen.
Wat wil ik afschaffen?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:05 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Lees even, wil je. Dat staat er al.
Dat wil jij afschaffen.
En wat (als dat al zo is) is dáár het voordeel van?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dat er alleen Nederlanders zijn met een band met Nederland
En het voordeel daarvan is...?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nee, dat is het gevolg, ik wil graag weten waarom dat een voordeel is.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dat is wel zo, Nederland is een land van Nederlanders en van andere mensen zonder de Nederlandse nationaliteit die graag in Nederland wonenquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:10 schreef Lienekien het volgende:
In Nederland wonen staat gelijk aan bijdragen? Nou, nee dus. In Nederland wonen is ook gebruikmaken van uitkeringen en ziektekostenverzekeringen, AWBZ. Niet bijdragen maar opsouperen, dus.
Dat dusquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:11 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Nee, dat is het gevolg, ik wil graag weten waarom dat een voordeel is.
Dat dusquote:
En in die tijd hebben ze nergens recht op?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Inderdaad, of 10 jaar of 18 jaar, is maar net wat je afspreekt en een redelijke termijn vindt
Oh, ok, dus als ze maar hier wonen, maakt het niet uit of ze echt iets bijdragen. Een uitkering trekken terwijl ze prima kunnen werken is goed, de criminaliteit in gaan is goed, zolang ze maar hier wonen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ze wonen in elk geval in Nederland, dat is bijdragen
En tot die tijd is het kind staatloos? Dat betekent dat dat kind door geen enkel land erkend wordt, dat het zonder problemen op elk willekeurig moment het land uitgezet kan worden, dat het juridisch gezien misschien niet eens bestaat. Het kind kan niet verzekerd worden, heeft nergens recht op. Ja, prima idee.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als ze lang genoeg in Nederland wonen om in aanmerking te komen voor naturalisatie wel
Dat kinderen een paspoort krijgen als één van de ouders Nederlands is.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Wat wil ik afschaffen?
Dat kan nú wel en dat wil jij dus veranderen. Dan kom ik met een voorbeeld, waarin ik aangeef dat ik in Nederland woon, mijn vrouw Belgische en ons kind hier geboren.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Waarom?quote:
Dat werkt niet. Jij zegt het voordeel van alleen Nederlanders in Nederland is dat er dan alleen Nederlanders in Nederland wonen.quote:
Gisteren is onze hond bevallenquote:
Een kind heeft 2 ouders, dus is sws niet statenloosquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:13 schreef morg78 het volgende:
[..]
Oh, ok, dus als ze maar hier wonen, maakt het niet uit of ze echt iets bijdragen. Een uitkering trekken terwijl ze prima kunnen werken is goed, de criminaliteit in gaan is goed, zolang ze maar hier wonen.
[..]
En tot die tijd is het kind staatloos? Dat betekent dat dat kind door geen enkel land erkend wordt, dat het zonder problemen op elk willekeurig moment het land uitgezet kan worden, dat het juridisch gezien misschien niet eens bestaat. Het kind kan niet verzekerd worden, heeft nergens recht op. Ja, prima idee.
Wat ik al zeiquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat werkt niet. Jij zegt het voordeel van alleen Nederlanders in Nederland is dat er dan alleen Nederlanders in Nederland wonen.
Probeer het nog eens. Wat is het voordeel van alleen Nederlanders in Nederland?
Geldt er misschien ook nog een minimum hoeveelheid dagen per jaar waarop je in Nederland moet wonen? Is het bijvoorbeeld voldoende als je 183 dagen per jaar in Nederland woont, of moet dat de volle 365/366 zijn?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Geen idee, is een keuze die je maakt en keuzes hebben gevolgen.
Ja hoi!quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Een kind heeft 2 ouders, dus is sws niet statenloos
Nee, Belgischequote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:15 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat kinderen een paspoort krijgen als één van de ouders Nederlands is.
[..]
Dat kan nú wel en dat wil jij dus veranderen. Dan kom ik met een voorbeeld, waarin ik aangeef dat ik in Nederland woon, mijn vrouw Belgische en ons kind hier geboren.
Is dat kind dan 5 jaar statenloos?
Proficiatquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:16 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Gisteren is onze hond bevallen
Maar niet illegaalquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:18 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ja hoi!
Wat als België (in mijn geval) dezelfde wetgeving hanteert?
Dan is mijn kind toch echt statenloos.
Sterk argumentquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:17 schreef morg78 het volgende:
[..]
Geldt er misschien ook nog een minimum hoeveelheid dagen per jaar waarop je in Nederland moet wonen? Is het bijvoorbeeld voldoende als je 183 dagen per jaar in Nederland woont, of moet dat de volle 365/366 zijn?
Zo ja, moeten we dan voortaan ook op vakantie in Nederland? Tenslotte is het maar raar, dat Nederlanders niet in Nederland op vakantie gaan...
Tenzij iedereen je vage plan invoert he. Dan is elk kind van ouders van verschillende nationaliteit 5 statenloos.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Jawel, als een kind (volgens jouw plan) 1 niet-Nederlandse ouder heeft, komt het gedurende een aantal jaar niet in aanmerking voor de Nederlandse nationaliteit. Als dat kind op Nederlands grondgebied is geboren, zal het land van herkomst van de niet-Nederlandse ouder kunnen zeggen "ja maar, dat kind is niet in ons niet-Nederland geboren, dus krijgt dat kind onze niet-Nederlandse nationaliteit niet". Resultaat: een staatloos kind.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Maar wel statenloos! Wat dan? Geef eens antwoord op de vraag.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Maar niet illegaal
Want?quote:
Jawel, als je wil dat je Nederlandse kinderen krijgt moet je met je kinderen in Nederland gaan wonen, als je wil dat je kinderen elders opgroeien worden je kinderen geen Nederlanderquote:
Ze zijn het kind van jou en de vaderquote:
Maar wel zonder paspoort. Lekker dan, kun je 5 jaar (of hoe lang je ook afspreekt) niet op vakantie omdat je toevallig met een Belg bent getrouwdquote:
Een staatloos persoon bestaat voor de wet niet, en is feitelijk illegaal. Sterker nog, misschien is het zelfs makkelijker om een staatloos persoon uit te zetten dan iemand die hier illegaal zit (iemand die bijvoorbeeld de chinese nationaliteit heeft maar geen verblijfsvergunning heeft gekregen).quote:
Maar als je in Nederland gaat wonen, dan worden ze ook geen Nederlander volgens jou.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Jawel, als je wil dat je Nederlandse kinderen krijgt moet je met je kinderen in Nederland gaan wonen, als je wil dat je kinderen elders opgroeien worden je kinderen geen Nederlander
Tuurlijk welquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar wel zonder paspoort. Lekker dan, kun je 5 jaar (of hoe lang je ook afspreekt) niet op vakantie omdat je toevallig met een Belg bent getrouwd
Dat is nu ook al zo. Als twee Nederlanders in Canada gaan wonen en daar een kind krijgen, is dat kind Canadees.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Jawel, als je wil dat je Nederlandse kinderen krijgt moet je met je kinderen in Nederland gaan wonen, als je wil dat je kinderen elders opgroeien worden je kinderen geen Nederlander
Welquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:22 schreef The_End het volgende:
[..]
Maar als je in Nederland gaat wonen, dan worden ze ook geen Nederlander volgens jou.
Dat was de vraag niet. De vraag is: wat is het voordeel ervan om op deze manier de Nederlandse nationaliteit uit te delen?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Het is geen argument, het zijn vragen. Jij vindt kennelijk dat iemand zijn/haar baan maar moet opzeggen om ervoor te zorgen dat het kind in Nederland wordt geboren (in het geval van bijvoorbeeld ambassadepersoneel). Dan zit er kennelijk een tijdsbestek aan verbonden waarin je je in Nederland moet bevinden. Vandaar mijn vragen.quote:
En als dat kind ingeschreven wordt bij het consulaat ook Nederlander en het kleinkind ook als dat ingeschreven wordt bij het consulaatquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is nu ook al zo. Als twee Nederlanders in Canada gaan wonen en daar een kind krijgen, is dat kind Canadees.
Je bent 9 maanden zwanger, voldoende tijd om te regelen dat je vrouw in Nederland kan bevallen lijkt mequote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:23 schreef morg78 het volgende:
[..]
Het is geen argument, het zijn vragen. Jij vindt kennelijk dat iemand zijn/haar baan maar moet opzeggen om ervoor te zorgen dat het kind in Nederland wordt geboren (in het geval van bijvoorbeeld ambassadepersoneel). Dan zit er kennelijk een tijdsbestek aan verbonden waarin je je in Nederland moet bevinden. Vandaar mijn vragen.
Cool! Dus niemand kan ooit illegaal zijn, omdat ze een kind zijn van hun vader en moeder.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ze zijn het kind van jou en de vader
Als die ouders legaal in Nederland verblijven is dat inderdaad zoquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:24 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Cool! Dus niemand kan ooit illegaal zijn, omdat ze een kind zijn van hun vader en moeder.
Wat is het nut ervan dat iemand naar nederland vliegt, daar bevalt en dan weer terugvliegt?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je bent 9 maanden zwanger, voldoende tijd om te regelen dat je vrouw in Nederland kan bevallen lijkt me
Maar je kan er nog steeds 5 jaar lang niet mee op vakantie omdat 'ie geen paspoort heeft.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Als die ouders legaal in Nederland verblijven is dat inderdaad zo
Appels en perenquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:26 schreef Five_Horizons het volgende:
Wacht even.... een illegaal die hier 5 jaar verbijft, mag geen Nederlands paspoort krijgen en dat kind dat hier illegaal verblijft (want: statenloos) heeft na 5 jaar recht op een paspoort?
Que?
En je moet ook in Nederland wonen toch? Dat betekent dus dat je je baan moet opzeggen, waar je misschien wel heel goed in bent, naar Nederland moet verhuizen, waarbij je maar moet hopen dat je op korte termijn een baan kan vinden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je bent 9 maanden zwanger, voldoende tijd om te regelen dat je vrouw in Nederland kan bevallen lijkt me
Tuurlijk welquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar je kan er nog steeds 5 jaar lang niet mee op vakantie omdat 'ie geen paspoort heeft.
Wat zijn hiervoor de vereisten?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Als die ouders legaal in Nederland verblijven is dat inderdaad zo
Wie zegt dat je baan moet opzeggen?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:26 schreef morg78 het volgende:
[..]
En je moet ook in Nederland wonen toch? Dat betekent dus dat je je baan moet opzeggen, waar je misschien wel heel goed in bent, naar Nederland moet verhuizen, waarbij je maar moet hopen dat je op korte termijn een baan kan vinden.
Ben je zwakzinnig ofzo? Ben je wel eens langs een douane gegaan?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Tuurlijk wel
Hoe gaat dat kind dan binnen gelaten worden in Mexico* zonder paspoort?quote:
Dezelfde als voor een legaal verblijf in Nederlandquote:
Nee, zonder paspoort mag een persoon (of dat nou een kind of een volwassene is) het land niet uit. Probeer maar eens je kind zonder paspoort (en dus ook zonder bijschrijving op jouw paspoort!) door de douane op Schiphol te krijgen, als je naar bijvoorbeeld Spanje vliegt voor 2 weken vakantie. Succesquote:
Want? Het kind heeft dezelfde status en verblijft hier toch echt illegaal.quote:
Met een notariele verklaring dat het jou kind is bijvoorbeeld(als je ook meteen regelt dat beide ouders present moeten zijn of dat diegene die niet present is toestemming moet hebben gegeven ga je child-kidnapping ook tegenquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hoe gaat dat kind dan binnen gelaten worden in Mexico* zonder paspoort?
* ik noem maar een vakantieland. In deze plaats kun je ook elk ander land invullen die het Verdrag van Shengen niet heeft ondertekend.
Wij ook van jou hoor.quote:
Nee, dat is niet zoquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:28 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Want? Het kind heeft dezelfde status en verblijft hier toch echt illegaal.
Nou ben ik zelf nooit in dienst geweest van een Nederlandse ambassade, maar het lijkt me heel sterk dat bijvoorbeeld de Nederlandse ambassade in Moskou personeel heeft dat in Nederland woont. Telewerken kan niet met alle functies, en heen-en-weer reizen is ook zo'n gedoe elke dag...quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Wie zegt dat je baan moet opzeggen?
En dan sta je daar bij de Mexicaanse douane met je notariële verklaringquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Met een notariele verklaring dat het jou kind is bijvoorbeeld(als je ook meteen regelt dat beide ouders present moeten zijn of dat diegene die niet present is toestemming moet hebben gegeven ga je child-kidnapping ook tegen
En waarom zou je dat kind niet gewoon, zoals nu, het paspoort kunnen geven?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Met een notariele verklaring dat het jou kind is bijvoorbeeld(als je ook meteen regelt dat beide ouders present moeten zijn of dat diegene die niet present is toestemming moet hebben gegeven ga je child-kidnapping ook tegen
Een keer of 100 of zo schat ikquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:28 schreef The_End het volgende:
[..]
Ben je zwakzinnig ofzo? Ben je wel eens langs een douane gegaan?
En hoe wil je die notaris dat laten bewijzen? Moet hij bij de bevruchting en bevalling aanwezig zijn?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Een notariële verklaring is echter geen geldig identiteitsbewijs, dus daar kom je echt niet mee voorbij de douane.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Hebben ze op die ambassade ouderschapsverlof nog niet uitgevonden?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:30 schreef morg78 het volgende:
[..]
Nou ben ik zelf nooit in dienst geweest van een Nederlandse ambassade, maar het lijkt me heel sterk dat bijvoorbeeld de Nederlandse ambassade in Moskou personeel heeft dat in Nederland woont. Telewerken kan niet met alle functies, en heen-en-weer reizen is ook zo'n gedoe elke dag...
Dus zal zo iemand zijn/haar baan moeten opzeggen.
En elke keer had je je notariele verklaring bij je?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Een keer of 100 of zo schat ik
Nee, paspoortquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:32 schreef The_End het volgende:
[..]
En elke keer had je je notariele verklaring bij je?
quote:
Welquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:31 schreef morg78 het volgende:
[..]
Een notariële verklaring is echter geen geldig identiteitsbewijs, dus daar kom je echt niet mee voorbij de douane.
Je mag maximaal de helft van de tijd die je werkt opnemen. Dus als je 5 dagen werkt, word je 2,5 dag per week verwacht op kantoor.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Hebben ze op die ambassade ouderschapsverlof nog niet uitgevonden?
O echt?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee, paspoort
Kun je dat met bronnen ondersteunen?quote:
quote:
Nee, maar denk eens na?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:34 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Kun je dat met bronnen ondersteunen?
Daar is de notaris voorquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:34 schreef The_End het volgende:
[..]
O echt?
Hoe weet trouwens de notaris dat het kind van die 'ouders' is?
Maar wel 2 oudersquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:35 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Misschien wordt het zo duidelijker:
H E T K I N D H E E F T G E E N P A S P O O R T ! ! ! G E E N N A T I O N A L I T E I T ! ! !
Nagedacht....quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nee, maar denk eens na?
En als je kind krijgt moet je na 2,5 dagen weer gaan werken?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je mag maximaal de helft van de tijd die je werkt opnemen. Dus als je 5 dagen werkt, word je 2,5 dag per week verwacht op kantoor.
Ja, dat hebben de meeste kinderen (net als illegalen, trouwensquote:
Kan je dat kind gewoon mee nemenquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:40 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ja, dat hebben de meeste kinderen (net als illegalen, trouwens).... en nu?
Is wel zo, blijkbaar begrijp je het niet. Jammerquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:39 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Nagedacht....
Is niet zo
En nu?
Dat kind zónder paspoort....quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Kan je dat kind gewoon mee nemen
Nee, ik begrijp het inderdaad niet.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Is wel zo, blijkbaar begrijp je het niet. Jammer
Geef eens een voorbeeld van dat laatste?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:43 schreef TallMan het volgende:
Overigens wel respect voor iedereen die door blijft gaan met DAM uit te vragen. Echt consistent is hij ook niet (kan ook moeilijk als je telkens nieuwe uitbreiding en regels moet verzinnen)
Joh, ik zit te eten. Dit is puur tussen-de-middag-vermaakquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:43 schreef TallMan het volgende:
Overigens wel respect voor iedereen die door blijft gaan met DAM uit te vragen. Echt consistent is hij ook niet (kan ook moeilijk als je telkens nieuwe uitbreiding en regels moet verzinnen)
Bijvoorbeeld dat een kind hier 5 jaar kan wonen en dan alsnog een Nederlands paspoort kan krijgen.....quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Geef eens een voorbeeld van dat laatste?
Of 10 of 18 jaar.... ligt er maar net aan hoe je pet staatquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:45 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld dat een kind hier 5 jaar kan wonen en dan alsnog een Nederlands paspoort kan krijgen.....
Een notaris vraagt altijd om je paspoort. Hoe stel jij je voor dat hij vaststelt dat het kind van zijn ouders is?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Notariele akte
Dat is appels met peren vergelijken want ik heb het slechts over het feit dat als je Nederlandse kinderen wil hebben je dan in Nederland moet wonenquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:45 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld dat een kind hier 5 jaar kan wonen en dan alsnog een Nederlands paspoort kan krijgen.....
Daar gaat dit hele topic niet over?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dat is appels met peren vergelijken want ik heb het slechts over het feit dat als je Nederlandse kinderen wil hebben je dan in Nederland moet wonen
Geen idee, Ik zou het diegene vragen die het geboortecertificaat heeft opgesteldquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:46 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Een notaris vraagt altijd om je paspoort. Hoe stel jij je voor dat hij vaststelt dat het kind van zijn ouders is?
quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:46 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Een notaris vraagt altijd om je paspoort. Hoe stel jij je voor dat hij vaststelt dat het kind van zijn ouders is?
quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:43 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
'Het is écht mijn kind, hoor... kijk maar naar z'n neusje. Nee, kijk eens goed... wacht even, ik zal m'n gezicht er even naast houden.
Ziet u? Ziet u? Net als ik.... een wipneusje. Oh, en dat kuiltje heeft 'ie van m'n tante Ida, maar die is er nu niet bij. Zal ik díe even bellen? '
Zoals ik al aangaf, aanwezig zijn bij bevruchting en bevallingquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:46 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Goed dat de kollega warmee ik de kamer deel op vakantie is (met paspoort uiteraard) want anders dan zou ik gek worden aangekeken van het lachen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:45 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Joh, ik zit te eten. Dit is puur tussen-de-middag-vermaak
Nee, slechts over het feit dat als je niet in Nederland woont geen recht hebt op een Nederlands paspoort.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:47 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Daar gaat dit hele topic niet over?
En waarom kan mijn kind (je weet wel, dat van mij en die Belgische...) niet direct na de geboorte het paspoort krijgen? Wat is daar dan eigenlijk verkeerd aan?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nee, slechts over het feit dat als je niet in Nederland woont geen recht hebt op een Nederlands paspoort.
Als je het daar over eens bent kan je verschillende vormen bedenken
Beide ouders moeten Nederlander zijn
Beide ouders moeten legaal in Nederland wonen
Als er maar een ouder bekend is geldt de nationaliteit van die ouder
Etc....
Dat je alleen Nederlander kan worden als je in Nederland woontquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:50 schreef Tijn het volgende:
Maar okay. Stel het hele plan werkt. Je krijgt 5 jaar lang geen paspoort als je ouders van verschillende nationaliteiten zijn. Maar je kunt wel reizen met een notariële verklaring. Die paspoortloze kinderen zijn niet illegaal en als ze oud genoeg zijn, kunnen ze neem ik aan ook gewoon werken?
Dus... ze zijn niet illegaal, ze kunnen werken, ze kunnen reizen.
Right.
Wat is dan precies het voordeel van het hele plan het dan uit dat ze geen paspoort krijgen?
Hij wordt Belgische en als jij graag wil dat hij Nederlander wordt ga je maar in Nederland wonen en geef je op het moment dat hij in aanmerking komt voor een nationaliteit de Belgische opquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:51 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
En waarom kan mijn kind (je weet wel, dat van mij en die Belgische...) niet direct na de geboorte het paspoort krijgen? Wat is daar dan eigenlijk verkeerd aan?
quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dat je alleen Nederland kan worden als je in Nederland woont
België heeft (dat had ik al aangenomen...) dezelfde wetgevingquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Hij wordt Belgische en als jij graag wil dat hij Nederlander wordt ga je maar in Nederland wonen en geef je op het moment dat hij in aanmerking komt voor een nationaliteit de Belgische op
Dat Nederlanders voornamelijk in Nederland wonen. Voor Nederlandquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:52 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik weet dat het een gevaarlijke vraag is, maar:
Wat is daar precies het voordeel van? En vooral: voor wie?
Hij kan geen Belgische nationaliteit krijgen, want zijn ouders wonen niet in België en een van zijn ouders heeft de belgische nationaliteit niet... Ow jeeh, wat nuquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Hij wordt Belgische en als jij graag wil dat hij Nederlander wordt ga je maar in Nederland wonen en geef je op het moment dat hij in aanmerking komt voor een nationaliteit de Belgische op
Heb ik al beantwoordquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:53 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
België heeft (dat had ik al aangenomen...) dezelfde wetgeving. Ergo: dat kind heeft geen Belgische nationaliteit....
De vraag blijft dus staan: wat is er verkeerd aan?
Dan moet je hopen dat het land waar je kind geboren wordt en waar je woont wel de nationaliteit geeft aan kinderen die daar geboren wordenquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:54 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Hij klan geen Belgische nationaliteit krijgen, want zijn ouders wonen niet in België en een van zijn ouders heeft de belgische nationaliteit niet... Ow jeeh, wat nu
quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dat Nederlanders voornamelijk in Nederland wonen. Voor Nederland
Behoud van de cultuur?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dat Nederlanders voornamelijk in Nederland wonen. Voor Nederland
Ah... 'over-de-schutting-wetgeving'. Welk land is er niet groot mee geworden?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dan moet je hopen dat het land waar je kind geboren wordt en waar je woont wel de nationaliteit geeft aan kinderen die daar geboren worden
Nederlanders zijn cooler dan de restquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:56 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat is een (wederom....twee pagina's terug) gevolg van jouw plan.
Dat is niet persé een voordeel.De vraag is dan ook: wat is er voordelig aan dat Nederlanders voornamelijk in Nederland wonen?
quote:
Nou mensen, daar hebben we het!quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nederlanders zijn cooler dan de rest
Dus stiekem wil jij niet dat Nederlanders kinderen krijgen met niet-Nederlanders?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dan moet je hopen dat het land waar je kind geboren wordt en waar je woont wel de nationaliteit geeft aan kinderen die daar geboren worden
Maar vind jij het nu terecht dat als je vader toen hij klein was naar Canada emigreerde, je daar geboren bent en je kind ook daar geboren wordt, dat je kind dan Nederlander is?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:56 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ah... 'over-de-schutting-wetgeving'. Welk land is er niet groot mee geworden?
Neequote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:58 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Dus stiekem wil jij niet dat Nederlanders kinderen krijgen met niet-Nederlanders?
quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nederlanders zijn cooler dan de rest
Of in Oost-Groningen?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:58 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Moet dit topic naar [PUB]?
Ben jij weleens in een gemiddelde probleemwijk geweest?
Ja, en dat is een afspiegeling van een gedeelte van de Nederlandse samenleving en dus ons probleemquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:58 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Was niet serieus bedoelt, jammer dat je niet begrijpt wat ironie isquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:58 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ja... je straft ze namelijk.quote:
Ik straf niemandquote:
Nee, een notariële akte is geen geldig identiteitsbewijs. Zie http://www.postbus51.nl/n(...)j-identificeren.htmlquote:
Je moet toch in Nederland wonen om ervoor te zorgen dat je kind Nederlands wordt? Hoe lang denk jij dat iemand (ongeacht zijn/haar baan) zwangerschapsverlof kan krijgen? Onbeperkt? Want als je niet in Nederland woont, mag je de Nederlandse nationaliteit niet hebben, toch? Tijdens zwangerschapsverlof (of elk willekeurig ander verlof) in Nederland verblijven is niet hetzelfde als hier wonen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Hebben ze op die ambassade ouderschapsverlof nog niet uitgevonden?
quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee, slechts over het feit dat als je niet in Nederland woont geen recht hebt op een Nederlands paspoort.
In het buitenland heb ik geen recht op een Nederlands paspoort maar ik hoef hem niet in te leveren. Hoe doen we dat dan DAM?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je kan niet lezen want ik zeg nergens dat je paspoort moet inleveren als je emigreert
quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Maar vind jij het nu terecht dat als je vader toen hij klein was naar Canada emigreerde, je daar geboren bent en je kind ook daar geboren wordt, dat je kind dan Nederlander is?
En is dat boeiend voor jouw stelling? Jij hebt het erover dat je alleen Nederlander bent als jouw beide ouders Nederlands zijn én je bent in Nederland geboren. Ik zie even het voordeel ervan niet.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Is dit een veel voorkomende situatie?
Je straft degene die een kind krijgt met een niet-nederlander door niet toe te staan dat het kind de nederlandse nationaliteit krijgt.quote:
Oh, best welquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 13:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Was niet serieus bedoelt, jammer dat je niet begrijpt wat ironie is
Je mag ook ergens anders gaan wonenquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 13:03 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Je straft degene die een kind krijgt met een niet-nederlander door niet toe te staan dat het kind de nederlandse nationaliteit krijgt.
Wat liefquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 13:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je mag ook ergens anders gaan wonen
quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 13:04 schreef TallMan het volgende:
FH, geef het maar toe. DAM is jouw relkloon.
Je kan ook een regel maken dat je kind alleen Nederlander wordt als beide ouders legaal in Nederland wonenquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 13:07 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Wat liefMaar dat wil ik niet... Ik wil gewoon met mijn belgische partner en mijn kind in Nederland wonen. Maar goed, in jouw systeem is daar een simpele oplossing voor, want dan zeg ik gewoon dat de vader niet bekend is.
Lees de draad eens voor je reageertquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 13:10 schreef TallMan het volgende:
We kunnen zoveel regels maken DAM, maar waarom zouden we die regels willen hebben?
Je hebt echt NERGENS antwoord gegeven op de vraag waarom je alleen Nederlanders in Nederland wilt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 13:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Lees de draad eens voor je reageert
Ja hoi, allang gedaan.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 13:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Lees de draad eens voor je reageert
Denk ook niet dat het in dit topic nog gaat gebeurenquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 13:12 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je hebt echt NERGENS antwoord gegeven op de vraag waarom je alleen Nederlanders in Nederland wilt.
Dus:een Turk trouwt met een Ghanese, beide krijgen een werkvergunning voor een jaar en wonen dus legaal in Nederland. Ze krijgen terwijl ze hier wonen een kind, dat kind is vervolgens Nederlander? Ja, ik zie het nut van jouw regeling wel inquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 13:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je kan ook een regel maken dat je kind alleen Nederlander wordt als beide ouders legaal in Nederland wonen
Dat komt min of meer op het zelfde neer
Neuh, slechts een heeft een nationaliteit want Dld en Belgie hebben uiteraard dezelfde regel. Kind 3 heeft ook een andere niet-nationaliteit mocht of jij of je vrouw geen Nederlandse nationaliteit bezitten. Nu nog even toevoegen dat jij en je vriendin in dit geval ook nog eens minderjarig zijn zonder nationaliteit omdat je ouders nou eenmaal niet allemaal nederlanders waren.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 13:10 schreef Five_Horizons het volgende:
Mijn vrouw en ik stonden op het drielandenpunt trouwens. Nog even genieten van de laatste dagen zonder kinderen. Zwanger van een drieling
Een hevige pijnscheut later blijken de vliezen gebroken
Kind 1 komt ter wereld net op het moment dat we op het Duitse deel zijn. De haastig opgekomen ambulance hijst m'n vrouw op de brancard en draait het Belgische punt binnen en op dat moment begint m'n vrouw weer te gillen!
Kind 2 geboren!
In het dichtsbijzijnde ziekenhuis komt uiteindelijk kind 3 ter wereld.
Drie gezonde kinderen.... alledrie met een andere nationaliteit
En wat denk je daarmee te gaan zeggen?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 13:16 schreef Five_Horizons het volgende:
DAM: ben jij afgewezen door een importbruidje, eigenlijk?
FH, fout account, dit had je relkloon moeten zeggen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 13:15 schreef Five_Horizons het volgende:
Ja, dat snappen jullie toch wel!!???!!!?? Omdat het NEDERLANDERS zijn!
Nee, dan moeten ze 5 jaar in Nederland wonenquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 13:15 schreef morg78 het volgende:
[..]
Dus:een Turk trouwt met een Ghanese, beide krijgen een werkvergunning voor een jaar en wonen dus legaal in Nederland. Ze krijgen terwijl ze hier wonen een kind, dat kind is vervolgens Nederlander? Ja, ik zie het nut van jouw regeling wel in
Ik zég niets: ik stel je een vraagquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 13:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
En wat denk je daarmee te gaan zeggen?
quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 13:18 schreef TallMan het volgende:
[..]
FH, fout account, dit had je relkloon moeten zeggen.
Ik ookquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 13:19 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik zég niets: ik stel je een vraag
Lees mijn stelling nog eens, ik heb de werkvergunning verlengd naar 5,5 jaarquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 13:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nee, dan moeten ze 5 jaar in Nederland wonen
quote:Dus:een Turk trouwt met een Ghanese, beide krijgen een werkvergunning voor een jaar en wonen dus legaal in Nederland. Ze krijgen terwijl ze hier wonen een kind, dat kind is vervolgens Nederlander? Ja, ik zie het nut van jouw regeling wel in
Edit: ik zie net dat je een termijn van 5 jaar hanteert, dus bij deze hebben de Turk en z'n Ghanese vrouw een werkvergunning van 5,5 jaar.
quote:En daarbij zit je nog steeds 5 jaar lang met een kind dat hier feitelijk illegaal verblijft: pas op zijn/haar 5e verjaardag krijgt het kind de Nederlandse nationaliteit, tot die tijd is het staatloos. De ouders kunnen dan tussentijds wel terug naar hun eigen land, maar het kind moet hier achterblijven omdat het niet door de douane mag.
Of de ouders moeten het kind laten uitzetten, dan zelf het land uitgaan, en hopen dat het land waarheen het kind is uitgezet het wel toelaat. Hetgeen dat land niet hoeft te doen, want het kind is staatloos en heeft dus geen paspoort.
Das nu ook al zoquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 13:20 schreef morg78 het volgende:
[..]
Lees mijn stelling nog eens, ik heb de werkvergunning verlengd naar 5,5 jaar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |