En staat er, nog geen 2 uur na het mailtje, al gewoon op. Netjes!quote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:41 schreef TeleluvR het volgende:
Wel netjes van Moneyou. Ik heb maandag een overschrijvingsopdracht gegeven en ik stond net op het punt te gaan mailen...
[..]
quote:Wij willen u, als klant van MoneYou, graag vooraf informeren over de komende rentewijziging per 30 oktober aanstaande. Wij zullen de rentepercentages op onze website per deze datum aanpassen.
Het rentepercentage van de MoneYou Spaarrekening wordt met ingang van 30 oktober 2009 verlaagd naar 2,8% (effectief op jaarbasis).
Ik ben blij dat de helft van mijn geld nog 5,5% oplevert voor nog ruim een jaar, want deze rentepercentages zijn om te huilen. Je zou er bijna van gaan beleggen, of iets anders met een hoger risico.quote:
De rente van de ECB staat op 1%, de correcties worden juist doorgevoerd, zoiets kan je alleen niet in 1x doen want dan ben je als bank direct je klanten kwijt.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 13:40 schreef staticdata het volgende:
Beetje vaag, er is toch geen rente correctie of wat dan ook gekomen....
Tsja, maar waar moet je het naar toe boeken? Het is overal een drama wat spaarrentes betreft.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 13:59 schreef athlonkmf het volgende:
nou, weer 10.000 terugboeken dan maar. als een soort waarschuwing voor de banken.
Wat bedoel je daar nou weer mee? Dat je inderdaad een paar dagen geen rente ontvangt klopt, maar wat je met dat tweede bedoeld volg ik even niet.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 15:19 schreef Stereotomy het volgende:
Bovendien als je blijft overboeken, vang je geen rente. Je moet altijd een minimum aantal maanden je geld ergens op hebben wil je vol uitbetaald krijgen.
Check je voorwaarden. Bijvoorbeeld bij MoneyYou, als je daar 3 maanden je geld op hebt staan en dan vertrekt, krijg je over die 3 maanden GEEN rente uitbetaald.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 15:20 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Wat bedoel je daar nou weer mee? Dat je inderdaad een paar dagen geen rente ontvangt klopt, maar wat je met dat tweede bedoeld volg ik even niet.
Ik ga wel naar aegon toe. Toch einde van het maand, dus saldo setting op min. 25k per maand en je krijgt extra rentebonus.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 15:05 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Tsja, maar waar moet je het naar toe boeken? Het is overal een drama wat spaarrentes betreft.
Alleen als je een vage spaarrekening heb met de regel dat per maand minimaal zoveel op je rekening staat. Anders is rene altijd per dag.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 15:19 schreef Stereotomy het volgende:
Bovendien als je blijft overboeken, vang je geen rente. Je moet altijd een minimum aantal maanden je geld ergens op hebben wil je vol uitbetaald krijgen.
Misschien moet jij juist even checken?quote:Op donderdag 29 oktober 2009 15:25 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Check je voorwaarden. Bijvoorbeeld bij MoneyYou, als je daar 3 maanden je geld op hebt staan en dan vertrekt, krijg je over die 3 maanden GEEN rente uitbetaald.
Je hebt een aanloopperiode nodig die overigens dan wel met terugwerkende kracht wordt vergoed wanneer je die voltooit.
De banken stellen dit als voorwaarde om die rentehoppers te weren.
De opgelopen rente wordt 1x per kwartaal uitbetaald. Maar je raakt niet je opgelopen rente kwijt omdat je net voor het einde van een kwartaal al je geld weghaalt.quote:Hoe wordt de rente op mijn MoneYou Spaarrekening berekend?
De rente op de MoneYou Spaarrekening wordt dagelijks berekend. Voor de renteberekening wordt de looptijd op het werkelijke aantal dagen per maand en per jaar vastgesteld.
ZIe dat nergens in de algemene voorwaarden staan? En mocht het wel zo zijn, dan haal je toch gewoon je geld weg en de rekening open?quote:Op donderdag 29 oktober 2009 15:25 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Check je voorwaarden. Bijvoorbeeld bij MoneyYou, als je daar 3 maanden je geld op hebt staan en dan vertrekt, krijg je over die 3 maanden GEEN rente uitbetaald.
Je hebt een aanloopperiode nodig die overigens dan wel met terugwerkende kracht wordt vergoed wanneer je die voltooit.
De banken stellen dit als voorwaarde om die rentehoppers te weren.
Lijkt me persoonlijk erg stug omdat zo'n voorwaarde niets toevoegt. Zoals ik al zei, je kan gewoon je geld weghalen en de rekening open laten.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 15:33 schreef Stereotomy het volgende:
Ik kan me herinneren dat ergens gelezen te hebben en gedacht te hebben: 'hee da's stom'![]()
Wellicht niet bij MY maar bij een andere toko.
Tijd om te gaan shoppen dusquote:Op donderdag 29 oktober 2009 15:05 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Tsja, maar waar moet je het naar toe boeken? Het is overal een drama wat spaarrentes betreft.
Het kosten weken om die kleine renteverschillen weer terug te verdienen.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 13:59 schreef athlonkmf het volgende:
nou, weer 10.000 terugboeken dan maar. als een soort waarschuwing voor de banken.
MY heeft dit niet.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 15:33 schreef Stereotomy het volgende:
Ik kan me herinneren dat ergens gelezen te hebben en gedacht te hebben: 'hee da's stom'![]()
Wellicht niet bij MY maar bij een andere toko.
Nee, want ik zit al jaren bij de Rabobank en ben met dat systeem bekend.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 15:36 schreef Aether het volgende:
[..]
MY heeft dit niet.
Misschien bedoel je bijv. de Rabobank waarbij je bij sommige rekeningen een bonus krijgt van kwartaal over het laagste saldo?
Die paar euro dagrente over 10k kan ik wel missen. En als dat een signaaltje kan afgeven, waarom niet?quote:Op donderdag 29 oktober 2009 15:36 schreef Aether het volgende:
[..]
Het kosten weken om die kleine renteverschillen weer terug te verdienen.
Niet de moeite waard IMO.
lijkt me niks, ondanks hoge rente behoorlijk gevaar dat je dik verlies lijdt..quote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:45 schreef Aether het volgende:
Voor wie van een gok houd:
Terug van weggeweest bij Garantibank: de ‘Turks Fruit Deposito’.
Deze deposito was een paar jaar geleden ook aan te vragen. De deposito wordt in Turkse lira omgezet; aan het einde van de looptijd krijg je het ingelegde bedrag terug op basis van de dan geldende koers Euro/Turkse lira.
Is de koers gunstig gestegen dan krijg je meer dan het ingelegde bedrag inclusief rente terug.
Klopt. Een paar jaar geleden was het gunstiger en kon je 12% (achteraf gezien) halen.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 18:30 schreef Hugo__Boss het volgende:
[..]
lijkt me niks, ondanks hoge rente behoorlijk gevaar dat je dik verlies lijdt..
Het wordt steeds triester bij die lui...quote:Op maandag 2 november 2009 14:43 schreef Daph_ het volgende:
Rabobank internetbonussparen nu op 1,3 % (+0,6% bonus)
Klopt!quote:Op maandag 2 november 2009 14:46 schreef Sloggi het volgende:
Het wordt tijd om geld uit te geven in plaats van het te sparen.
Groensparen 0,55%quote:Op maandag 2 november 2009 14:43 schreef Daph_ het volgende:
Dat houdt helemaal niet over.quote:Geachte heer,
Met ingang van 3 november 2009 zal Credit Europe Bank N.V. de rente op de dagelijks opvraagbare Top-Interest spaarrekening verlagen naar 1,90% p.j.
quote:Op maandag 2 november 2009 14:43 schreef Daph_ het volgende:
Te bespottelijk voor woorden.quote:Op maandag 2 november 2009 14:43 schreef Daph_ het volgende:
Als straks de inflatie boven dit percentage uitkomt + je evt rendementsbelasting dan is dit eerder bewaarloon bij de rabo dan dat het een spaarrekening isquote:
Er komt nog eens een tijd dat je de banken rente moet gaan betalen, als je er geld wilt stallen.quote:Op maandag 2 november 2009 17:18 schreef the_undertaker het volgende:
[..]
Als straks de inflatie boven dit percentage uitkomt + je evt rendementsbelasting dan is dit eerder bewaarloon bij de rabo dan dat het een spaarrekening is
Ach, vlak voordat Icesave de markt op kwam en de rentes overal gingen stijgen hadden Rabo/ABN/ING ook dit soort percentages. Toen slikten we het ook allemaal nog, en had de concurrentie hogere rentes dan dat ze nu hebben.quote:Op maandag 2 november 2009 16:04 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
![]()
![]()
Denken ze nou alles te kunnen maken vanwege de tripple A rating. Zo ga je wel klanten verliezen. Ik ga ook opzoek naar iets anders. Rabo.
Ze doen precies hetzelfde als ING. Eerst klanten lokken met redelijke rentes. Iedereen schrok van Icesave en denken dat ze rente tot de bodem weer kunnen laten zakken. De hypotheekrente daalt echter niet met dezelfde tred. Brrrrr.quote:Op maandag 2 november 2009 17:25 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ach, vlak voordat Icesave de markt op kwam en de rentes overal gingen stijgen hadden Rabo/ABN/ING ook dit soort percentages. Toen slikten we het ook allemaal nog, en had de concurrentie hogere rentes dan dat ze nu hebben.
De 'grote' banken hebben nog nooit goede rentepercentages gehad. Alleen ING toen met die toprekening, waarvan iedereen met een beetje verstand al lang had zien aankomen dat na die 6 maanden de percentages gingen kelderen.quote:Op maandag 2 november 2009 17:27 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ze doen precies hetzelfde als ING. Eerst klanten lokken met redelijke rentes.
Ik volg deze trend wel, heb vorige week een huis gekochtquote:Op maandag 2 november 2009 14:46 schreef Sloggi het volgende:
Het wordt tijd om geld uit te geven in plaats van het te sparen.
Mwah, rabo heeft ook 3.6% gehad, niet veel, maar daar kom ik altijd nog bijna een extra maandje stufi mee uithalen zeg maar. Nu staat er meer op m'n rekening, maar ik bouw amper een halve maand stufi op.quote:Op maandag 2 november 2009 17:25 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ach, vlak voordat Icesave de markt op kwam en de rentes overal gingen stijgen hadden Rabo/ABN/ING ook dit soort percentages. Toen slikten we het ook allemaal nog, en had de concurrentie hogere rentes dan dat ze nu hebben.
Tja waarschijnlijk hadden andere banken toen wel een procentpunt meer rente. Bij de grote banken zit je gewoon niet voor de hoogste rentes, maar voor de 'zekerheid'. Nu loont het al helemaal niet meer om bij de grote banken te zitten met je spaargeld (niet dat het uberhaupt ergens loont momenteelquote:Op maandag 2 november 2009 20:58 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Mwah, rabo heeft ook 3.6% gehad, niet veel, maar daar kom ik altijd nog bijna een extra maandje stufi mee uithalen zeg maar. Nu staat er meer op m'n rekening, maar ik bouw amper een halve maand stufi op.
Daarom al je spaargeld weghalen en in goud investeren. Dat brengt goede rendament op.quote:Op maandag 2 november 2009 21:01 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Tja waarschijnlijk hadden andere banken toen wel een procentpunt meer rente. Bij de grote banken zit je gewoon niet voor de hoogste rentes, maar voor de 'zekerheid'. Nu loont het al helemaal niet meer om bij de grote banken te zitten met je spaargeld (niet dat het uberhaupt ergens loont momenteel)
Klopt, in de tijd dat de Rabo nog op 3,6% zat, zat Icesave bijvoorbeeld op 5,25% en dat was toen natuurlijk niet de enige bank die > 5% bood.quote:Op maandag 2 november 2009 21:01 schreef Dennis101 het volgende:
Tja waarschijnlijk hadden andere banken toen wel een procentpunt meer rente. Bij de grote banken zit je gewoon niet voor de hoogste rentes, maar voor de 'zekerheid'. Nu loont het al helemaal niet meer om bij de grote banken te zitten met je spaargeld (niet dat het uberhaupt ergens loont momenteel)
quote:Met ingang van 3 november 2009 zal Credit Europe Bank N.V. de rente op de dagelijks opvraagbare Top-Interest spaarrekening verlagen naar 1,90% p.j.
Wat de reden is voor de opkrabbbelende economie.quote:Op dinsdag 3 november 2009 10:28 schreef Blik het volgende:
je zou bijna gaan beleggen...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |