Kut toevallig de enige bank waar ik een deposito heb wel.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 14:26 schreef YoshiBignose het volgende:
Je kan de rente tussentijds van een deposito niet op een spaarrekening storten hoor
In het reglement (artikel 7b) staat gewoon:quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 13:48 schreef YoshiBignose het volgende:
Zucht. Daar gaat het niet om. Ik bedoel ermee te zeggen dat je bij een deposito dus in verhouding minder rente krijgt dan normale rekeningen. Bijvoorbeeld:
Je stort 10.000 op een deposito van 10 jaar tegen 5%.
Je stort 10.000 op een normale opneembare rekening tegen 4,25% per jaar.
Na 10 jaar eindig je op de deposito met 15.000.
Op de normale rekening met 15.162 en dat terwijl het percentage lager is.
@ Nizno, misschien is dat bij sommige wel zo, maar bij sommige ook niet. Ik keek toevallig bij DSB een tijdje terug en ontdekte datkijk bijv. maar bij deze calculator: http://www.dsbbank.nl/sparen/vaste-termijn-deposito/ .
Ik kan me ook niet voorstellen dat er een bank is die het op de manier doet die jij beschrijft.quote:Met uitzondering van een rekening met een looptijd korter dan één jaar wordt de rente, te rekenen vanaf de datum van inleg, gedurende de overeengekomen looptijd jaarlijks overgeboekt op de tegenrekening, zoals deze door de rekeninghouder is opgegeven op het Aanmeldingsformulier.
Ik heb 1 potje met een minimum bedrag van ¤25.000 plus de afspraak dat ik elke maand ¤100 bijstort. Toch goed voor 3,46% rentequote:Op zondag 18 oktober 2009 23:11 schreef leolinedance het volgende:
Hoe hebben jullie de spaarpotten bij Aegon ingedeeld? Ik heb er één voor lange en één voor korte termijn aangemaakt. Krijg bij de ene 3,3% en bij de andere 3,8%
Ja, maar dan krijg je een veel lager percentage rente dan je deposito. Of al je het op je betaalrekening laat staan zelfs niks.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 14:42 schreef Nizno het volgende:
[..]
Ik krijg gewoon per jaar mijn rente. En op een andere zelfs per half jaar.
Die stort mijn bank netjes op de tegenrekening van de deposito.
CEBquote:
Met ingang van 20 oktober 2009 heeft Credit Europe Bank N.V. de rente op de dagelijks opvraagbare Top-Interest spaarrekening verlaagd naar 2,25% p.j..
Ik zou al blij zijn als mijn geld weer beschikbaar is bij MoneYou..quote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:29 schreef MrData het volgende:
Elke keer als dit topic omhoog gaat hou ik m'n hart vast dat Moneyou niet weer omlaag is gegaan![]()
Credit Europe gaat helemaal lekker, straks moet je nog gaan bijbetalen.
Op naar de nul %. Straks staan er weer prijsvechters op waar we gedwongen worden om naar toe te hollen om de "degelijke' banken maar weer de rug toe te keren.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 17:35 schreef Aether het volgende:
OHRA
6 maanden - 2,50% » 2,00%
12 maanden - 3,00% » 2,50%
18 maanden - 3,10% » 2,60%
24 maanden - 3,20% » 2,60%
De markt zit nog steeds op slot. Rentes zullen alleen maar meer dalen de komende maanden. Verwacht rond nieuwjaar een gemiddelde rente van 2% op spaarrekeningen.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 17:47 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Op naar de nul %. Straks staan er weer prijsvechters op waar we gedwongen worden om naar toe te hollen om de "degelijke' banken maar weer de rug toe te keren.
Kun je dit onderbouwen?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 17:54 schreef Aether het volgende:
De markt zit nog steeds op slot. Rentes zullen alleen maar meer dalen de komende maanden. Verwacht rond nieuwjaar een gemiddelde rente van 2% op spaarrekeningen.
In deze piriode zeg ik netjes maar wie zal er meer bieden?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 20:34 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik pak nog steeds 3,42% bij Aegon en klaag niet
Korte uitleg. De rente die de NB rekent noemt men basis rente en die vertaal zich weer in marktregulaire rente. Wat die persoon bedoeld is dat de markt niet op slot zit maar afhangelijk is van de inflatie. Is de inflatie laag dan is de rente ook laag en is de inflatie hoog dan gaat de rente ook omhog om de inflatie te beteugelen. Simpel komt het hier op neer. Zijn nog wel andere factoren die mee spelen maar dit is de eenvoudige uitleg ervan.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 19:46 schreef Bestolene het volgende:
[..]
Kun je dit onderbouwen?
"De markt zit op slot" is voor mij als leek nogal een abstract begrip.
De DSB wellicht?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 20:59 schreef leolinedance het volgende:
Een vriendin van mij vertelde dat ze een studenten spaarrekening heeft waar ze rond de 5% krijgt (ja, nog steeds) en het is géén deposito. We kregen een discussie omdat ik dacht dat het niet mogelijk was. Daardoor vergeten te vragen welke bank het isWat denken jullie, kan dit?
Ter ziele gegane postbank in zijn goede oude tijd. Nu is het ING.quote:
Even verder gekeken. Kan ook de ABN-AMRO zijn want die deden ook vaak van zulke stunten. Jongeren rekening. Jeugdspaarrekening en natuurlijk ook die studentenrekeningen. Misschien kan u daar op hun website's kijken. http://www. ABN.nl en http://www.ing.nl vroeger was ook de postbank maar die link geef ik niet omdat zoals ik al zei in mijn vorige post, postbank is ING geworden. (Postbank was al een onderdeel maar door de bezuinigen intern hebben ze besloten om de zaak samen te voegen.)quote:Op donderdag 22 oktober 2009 20:59 schreef leolinedance het volgende:
Een vriendin van mij vertelde dat ze een studenten spaarrekening heeft waar ze rond de 5% krijgt (ja, nog steeds) en het is géén deposito. We kregen een discussie omdat ik dacht dat het niet mogelijk was. Daardoor vergeten te vragen welke bank het isWat denken jullie, kan dit?
quote:Vanaf 26 oktober 2009 gelden de volgende percentages*:
- AEGON Eigen stijl Sparen:
2,8% - 3,8%
- SpaarComfort:
2,3%
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |