Veel topics in TRU en BNW worden vanuit een bepaalt oogpunt gepost. De meeste topics bevatten hoe krom ze soms ook kunnen klinken wel een kern van waarheid of zijn in een bepaalde samenhang te voegen. Bij sommige leden die ik zie posten vraag ik me af waarom zij hier eigenlijk posten. Gewoon als nutteloos tijdverdrijf? Willen ze er iets van opsteken? Willen ze iets toevoegen? Komen ze alleen trollen? Eigenlijk zijn dit allemaal vragen die leden zichzelf zouden moeten stellen voordat ze ergens posten. Bewustzijn is een apart iets. Hoe bewust ben je je eigenlijk van jezelf?
Ik wil deze topic beginnen met een aantal brainfarts die in mijn gedachten vaker een rol spelen, waaronder bepaalde oogpunten van hoe ik het leven zie en wat ik denk dat er toe doet. Misschien is dit wel een nieuw Brainfart & Discussie topic, aangezien er niet 1 specifiek onderwerp is dat ik wil bespreken, toch houden ze verband met elkaar. Om te beginnen wil ik een aantal stukjes uit een trip report quoten. Deze report is voor mij altijd al 1 van de beste geweest die ook ooit gelezen heb, dus ik gebruik hem graag ter onderbouwing. Voor de link naar het trip report kijk onderaan deze topic.
Faith!
quote:
What? My whole childhood I was told by my mom to have faith. I was told in church to have faith. I thought this meant forcing yourself to believe that the Bible is the literal word of God. I thought this meant praying and wishing for things really hard and hoping they come true. No. All wrong. There are no books that contain the literal word of God. The Bible and all of the ancient sacred texts are the surving accounts of people who have had mystical and spiritually profound experiences just like the one I'm having as I write this. The words of these men have since been twisted, however. They have been interpreted and re-interpreted over and over again, many times by men who had never even had a mystical experience. Meanings have been bent to fit social and cultural trends and for political conquest. The value of these books is not the words they contain, but the common underlying principle behind all of them--the original and simplest of all principles that all of the writers of the holy books sought to convey--faith.
Om te beginnen dus, geloof en religie. Zo vaak lees ik berichten, topics, discussies, whatever, over welke religie het ware geloof is. Is er wel iets als het ware geloof? Is het misschien niet zo dat als je je aansluit bij een bepaalt geloof je eigenlijk al niet meer geloofwaardig bent? We zijn toch allemaal gelijk en je aansluiten bij een bepaalde religie zorgt toch juist voor groepen? Maar als we niet bij een religie aangesloten zijn, betekent dat dan dat God niet bestaat? Moeten we dan helemaal niet meer geloven? Of wat moeten we dan eigenlijk wel doen? Wat betekend hoop hebben eigenlijk?
quote:
Faith means realizing that I exist in a world that exists within me. Faith means knowing that I am inside you and you are inside me and we are both inside a world that is inside each of us. Faith means knowing that we are all a part of the One. There's no other way it could be. How do so many brains on this planet--suspended in fluid, alone in silent darkness inside of a skull, never coming into physical contact with anything else, and incapable of experiencing anything directly--communicate and stay in constant awareness of one another? Because inside each brain is a holographic copy of the Whole created by the sense organs as they filter feed through the energetic ocean of Infinity. I am the fabricator of my own reality.
Dit is een stukje om na te gaan over hoe bewust je nou eigenlijk van jezelf bent. Waarom denk jij dat je anders bent dan die lullo die je altijd zo schuin aankijkt? Dan die lekkere chick die je niet ziet staan? Dan die gehandicapte in een rolstoel? Dan dat konijn in zijn hokkie? Waarom irriteren mensen zich zo aan elkaar? Waarom zoveel haat op de wereld?
quote:
My everyday experience of the world is dictated by my brain recognizing and interpreting everything it's been conditioned to believe to be reality and throwing everything else out. This strategy is great for simple organic evolution, but obviously physical evolution can only go so far before the most highly evolved creatures on a planet become so evolutionarily successful that we begin to destroy ourselves and our planet. We foolishly over-reproduce and overpopulate the planet causing plagues and viruses to arise. We greedily deplete the planet's resources and make war on each other over the scraps. We carelessly burn fuel, drastically disrupting the climate of the planet, causing catastrophic weather. We sythesize and ingest unnatural and inorganic preservatives, hormones, dyes, and artificial flavorings that lead to cancers and birth defects and holes in the ozone layer that create even more climactic catastrophes...
Wat zou een bewustzijnsverandering hieraan kunnen doen? Alles! Letterlijk alles! Je maakt je eigen realiteit helemaal zelf. Kies jij ervoor om in angst te leven? Of het nou bewust of onderbewust is, je kiest er zelf voor. So what? Wat nou als we ons allen instellen op alleen maar liefde en niks anders.. Speel in gedachten eens met wat voor veranderingen dit zou kunnen hebben op de wereld. Hoe dieper je het bekijkt, des te beter je kunt zien hoe makkelijk het eigenlijk wel niet is, toch is het in onze zogenaamde realiteit onwijs lastig om hier uit te komen.
quote:
So what is the solution? How can humans continue to survive now that we have reached the obvious end of physical evolution? The answer is Faith. Humans must have faith in the unlimited potentional of the One Mind, the Universal Conciousness. All things will come together for good for those who love the One and live in harmony. It is the human conciousness, therefore, that must evolve, or devolve in actuality, shedding the ego and the notion of separateness and reintegrating back into oneness with the Collective Mind of the universe, and most immediately oneness with our planet and our co-inhabitants--the earth's plants, animals, and chemicals.
This is where psychedelics come into play. For thousands and thousands of years tribes of humans lived in harmony with the rest of the planet. We accomplished this through a shamanic understanding of the conciousness of nature. Through shamanism, people gleaned ancient wisdom from certain plants, animals, and fungi. In the same way that there are chemicals inside the plants, animals, and fungi of this planet that can cure or treat any naturally occurring ailment, there are also chemicals here for the sole purpose of giving one access to the Collective Mind by dissolving the ego, the imaginary membrane around the self that tricks people into thinking that we are any different from the grass we are standing on, the water we are drinking, the air we're breathing, or the person passing us on the sidewalk.
There is only one reality. And the reality is that we are all one.
Goed, maar waarom leven we dan?
We leven om te ervaren. De eenheid zijn we toch al, we hebben juist het leven gekregen om nieuwe dingen te mogen ervaren als individu zijnde, iets wat we voor het leven dat wij als onze realiteit beschouwen nooit hebben kunnen doen. We leven op een prachtige wereld waar we dingen kunnen ervaren die we anders nooit zouden kunnen ervaren. Het leven is een geniale manier van tijdverdrijf als je het mij vraagt. Dat 'wij' het zo keihard verneuken is een ander verhaal. Status, macht, waar the fuck hebben we het over? Het leven op dit moment is 1 grote kleuterschool waar verwende koters het woord hebben. Wat moeten we dan doen? Simpelweg uit onze zogenaamde realiteit stappen.
Een quote van uit een post van UncleScorp in zijn topic '
Dolores Cannon':
quote:
Een spirituele wedergeboorte
Hij zei dat, of deze gebeurtenissen nu wel of niet veranderd worden - zelfs als het ergste zal plaatsvinden - dan zal er nog een grote spirituele geboorte over de hele wereld plaatsvinden.
Gedurende de moeilijke tijden zullen mensen individueel de mogelijkheid hebben om met zichzelf in contact te komen en zich realiseren dat materialistische waarden vals zijn. Na de 'time of troubles' zullen mensen, wanneer ze weer met elkaar gaan communiceren, merken dat anderen zich dat ook realiseren. Dat zal een grote wedergeboorte van filosofie betekenen en een versmelting van de beste aspecten van Oosterse en Westerse religies, zoals nooit eerder voorgekomen is. Het zal leiden tot een wereldwijde beweging van filosofie en spiritualiteit die in overeenstemming zal zijn met wat mensen als waar zullen aanvoelen. Dat zal het Waterman tijdperk inluiden.
Hij zei dat mensen het contact met de Bron waaruit ze voortgekomen zijn, verloren hebben en vervulling en geluk zoeken op terreinen die dat niet kunnen bieden. We denken het gevonden te hebben in moderne technologie, maar daarmee hebben we ons afgescheiden van de centrale Bron van het universum. Maar gedurende 'de time of troubles' met zijn oorlogen en rampen, zullen we ons realiseren dat de antwoorden niet liggen in technologie. Wanneer de tijd van genezing komt, zullen de mensen teruggebracht worden tot de Bron en zich realiseren vanwaar ze komen en waar hun bestemming ligt. Mensen zullen spiritueel rijper worden en zichzelf en de wereld kunnen genezen. Ze zullen dichter naar de Wachters toegroeien, Nostradamus' woord voor buitenaardse wezens, omdat ze ons al sinds de schepping hebben gadegeslagen en behoed.
Nu kom ik aan bij een stukje evolutie/bewustzijnsverandering.
![]()
Ik ga er dus vanuit dat we allemaal 1 zijn. Op het eerste plaatje zijn we op een bepaalt punt waar we nog niet bewust zijn van bijvoorbeeld een andere realiteit. Langzamerhand beginnen we te begrijpen dat er wel degelijk meer is, dat de realiteit anders is dan dat deze ons voorgespiegelt wordt. Op een bepaalt punt zijn we ons allemaal van bewust van de andere realiteit, het wordt dan tijd om ons hiernaar te gedragen en tada! Daar zijn we dan! Dit proces is altijd een vooruitgaand proces en is in principe overal en oneindig te verhalen, dus bijvoorbeeld kleinschalig als een persoonlijk gevoel als op bijvoorbeeld een hele groep en/of wereldbevolking!
Krijg nou wat! Denk je echt dat op een bepaalt moment de hele wereldbevolking als het ware overstapt? Ligt het niet veel gecompliseerder?
Ik denk niet dat heel de wereldbevolking samen overstapt en dat het inderdaad gecompliceerder ligt. Wij die het eenheidsbesef hebben creeren een behoefte. Die behoefte wordt krachtiger en krachtiger (denk aan het plaatje van de bewustzijnsverandering). De wereld blijkt op dit moment uit 1 te vallen. Macht, vrijheid, kredietcrisis, liefde, elite, tentenkampen, bewustzijnsveranderingen, allerlij gemengde gevoelens, noem het maar op, alles bij elkaar staat op springen. De elite wilt de macht houden, de mens van de vrijheid wilt zijn echte vrijheid terug. Dat zijn dus 2 behoeften, dus waarom niet een splitsing?
Als je je gedachten hierover wilt verbreden verwijs ik je graag door naar UncleScorp zijn topic
Dolores Cannon. Over een eventuele splitsing zijn ook dingen terug te vinden op de 2e pagina van dat topic.
Om even op het onderwerp "The New World Order" in te gaan als extra brainfairt. De NWO kan gezien worden als de elite. Of het nou bewust is of onderbewust is maakt niet veel uit. Waarschijnlijk zijn er dan ook 2 waarheden, waarvan een gedeelte er bewust van is en een waarschijnlijk nog veel en veel groter gedeelte er zelf niet eens bewust van is. Je kan vanuit dit oogpunt de NWO ook zien als het deel van ons dat maar niet bewust wilt worden dat we het zoveel mooier met zijn allen kunnen hebben als we er maar voor open staan. Helaas is dit deel van ons (we zijn immers allemaal 1) te verslaafd aan de realiteit van macht zoals de meeste deze kennen.
Ik wou in deze topic ook nog een aandacht besteden aan drugs/psychedelics, aangezien hier veel misverstanden over verstaan. Zowel door mensen die zich hiervoor afstandig houden als voor (ex)gebruikers die bepaalde vooroordelen over effecten hebben. Ik ben echter te moe op dit moment, dus dat houden jullie nog van me tegoed! Voor de geinteresseerden nog de link naar het trip report:
http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=54071Uiteraard hoop ik dat er in deze topic veel informatie gedeelt wordt en we elkaar allemaal opweg kunnen helpen met de vragen en discussiepunten die we hebben!