abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73761424
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 20:34 schreef teamlead het volgende:
de aow-voorstellen zijn goed getimed ja... maar ik geloof niet dat de dsb geofferd is daarvoor. Dat aow-gedoe duurt hoe dan ook tot de verkiezingen.
Het komt goed van pas denk ik. Hoeveel klanten komen er zonder bank te zitten? Waar gaan deze klanten heen? Deze banken zijn de winnaars in dit verhaal.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 20:52:07 #52
54408 Parzival
Where it happens
pi_73761892
de banken draaien op voor het deposito garantie stelsel.. hoe komen ze daar goed vanaf?
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_73761981
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 20:52 schreef Parzival het volgende:
de banken draaien op voor het deposito garantie stelsel.. hoe komen ze daar goed vanaf?
Nieuwe klanten erbij.

Heb hier nog een mening gevonden over dit verhaal.
quote:
DSB Gate uitgelegd (+ UPDATE)
BOTTEHOND - 14 OKTOBER 2009

Een gewaardeerd reaguurster op GeenStijl legt uit waarom Bos en Wellink Dirk Scheringa's Bank willen liquideren. Gelukkig heeft Nederland Rechters.

Lewinsky | 15-10-09 | 01:05
Ja, ook.
Maar ook dat als de DSB deze mensen zou gaan compenseren, die andere banken daar ook toe verplicht zouden worden.
En omdat ze aan het infuus liggen, zou de burger daar waarschijnlijk voor op gaan draaien.
Op naar de nul zetels voor Bos, dus.
Maar zijn SG had de regeling al geaccordeerd, en de zaak was op teevee beklonken; met gansch het Nova-kijkende publiek als getuige.

Er was voor Bos nog maar één manier om de effectuering van die regeling te stoppen: faillissement.
Moord dus.
Moordwapen: Nout Wellink's haircut van 800 miljoen, en het lek naar de media (Volkskrant) op zondag, die een tweede bankrun veroorzaakte.
http://www.hetvrijevolk.com/index.php?pagina=9440

Hmm.
quote:
Op TT pagina 113 stond dat de AFM (NU PAS) bekendmaakt dat woekerprovisies eerder regel dan uitzondering zijn bij de andere banken cs.

Waarom mocht DSB geen deal sluiten met hun slachtoffers?

Omdat er dus anders ook claims bij de andere banken zouden komen, oa de Staatsbank ABN AMRO.
en
quote:
De Rechterlijke Macht heeft nog een appeltje te schillen met Bos, nadat "het lek" een rechterlijk vonnis (geen curatele) om zeep hielp.
Ik denk dat Bos een serieus probleem heeft en ik sluit bepaald niet uit dat DSB beschermd gaat worden door de Rechter. EN TERECHT!
Deze Staatsputsch en manipulatie, zelfs van de Trias Politica MOET gestopt worden. DE gedupeerden hebben onder deze omstandigheden ALLE RECHT op bescherming tegen de Staat door de Rechter.
en
quote:
Het klopt inderdaad dat het pas geleden voor het publiek openbaar is geworden maar Bos heeft het rapport in Juni al gekregen.

Diverse media hebben woensdag en donderdag aandacht besteed aan een brief van de AFM aan het ministerie van Financiën over hoge provisies voor verzekeringen. De AFM hecht eraan te benadrukken dat dit document per brief van de minister van Financiën aan de Tweede Kamer op 16 juni openbaar is gemaakt.Diverse media hebben woensdag en donderdag aandacht besteed aan een brief van de AFM aan het ministerie van Financiën over hoge provisies voor verzekeringen. De AFM hecht eraan te benadrukken dat dit document per brief van de minister van Financiën aan de Tweede Kamer op 16 juni openbaar is gemaakt.
http://www.afm.nl/marktpartijen/default.ashx?documentid=12924

[ Bericht 11% gewijzigd door mediaconsument op 16-10-2009 21:06:03 ]
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 23:54:35 #54
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_73768578
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 20:31 schreef Parzival het volgende:
of het nou gelijk illuminati zijn.. dat zou ik niet weten.. dat het bankwezen vaag is moge duidelijk zijn..
1x per jaar een vergadering in zwitserland met alle bankdirecteuren zonder politieke verantwoording, zonder openbare notulen.. kan ik toch wel beschrijven als vaag..

Idd heeft deze zaak de AOW aardig makkelijk door de kamer en kabinet geloodst..
fishy indeed.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_73780667
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  zondag 18 oktober 2009 @ 16:50:12 #56
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_73809766
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 20:54 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Nieuwe klanten erbij.

Heb hier nog een mening gevonden over dit verhaal.
[..]

http://www.hetvrijevolk.com/index.php?pagina=9440

Hmm.
[..]

en
[..]

en
[..]

http://www.afm.nl/marktpartijen/default.ashx?documentid=12924
Klopt helemaal.
Ze wilden de bank kapot maken voor één of meerdere duistere redenen.

Die 600 miljoen van Lakeman + 800 miljoen van Wellink hebben de bal aan het rollen gebracht. Er is gelekt door meerdere partijen op zondag zodat maandagochtend er een tweede run ontstond.
En dan heb ik het niet eens over die persconferentie en het feit dat er nog geen uitspraak van de rechter was.
Ik heb nu de ware Wouter Bos gezien.

Het zaakje stinkt harder dan 20 miljoen stinkdieren.

Als de motieven duidelijk worden valt heel Nederland van z'n stoel. Nu is het hopen op goede onderzoeksjournalistiek zodat de waarheid boven tafel komt.

PS Die Lakeman mogen ze van mij opknopen, figuurlijk dan.

[ Bericht 4% gewijzigd door Q.E.D. op 18-10-2009 16:55:42 ]
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
pi_73812024
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 16:50 schreef Q.E.D. het volgende:

[..]

Klopt helemaal.
Ze wilden de bank kapot maken voor één of meerdere duistere redenen.

Die 600 miljoen van Lakeman + 800 miljoen van Wellink hebben de bal aan het rollen gebracht. Er is gelekt door meerdere partijen op zondag zodat maandagochtend er een tweede run ontstond.
En dan heb ik het niet eens over die persconferentie en het feit dat er nog geen uitspraak van de rechter was.
Ik heb nu de ware Wouter Bos gezien.

Het zaakje stinkt harder dan 20 miljoen stinkdieren.

Als de motieven duidelijk worden valt heel Nederland van z'n stoel. Nu is het hopen op goede onderzoeksjournalistiek zodat de waarheid boven tafel komt.

Als het even meezit kan dit voor een serieuze breuk mbt. het vertrouwen in het kabinet zorgen. Mede door de grote rol van Bos en Wellink binnen dit verhaal.
  zondag 18 oktober 2009 @ 18:12:52 #58
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_73812909
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 17:48 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Als het even meezit kan dit voor een serieuze breuk mbt. het vertrouwen in het kabinet zorgen. Mede door de grote rol van Bos en Wellink binnen dit verhaal.
neuh, daar gaat dit kabinet echt niet over vallen hoor. Ons kent ons, handen boven hoofden etc. de regeringspartijen hebben geen belang bij een val
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_73813864
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 18:12 schreef teamlead het volgende:

[..]

neuh, daar gaat dit kabinet echt niet over vallen hoor. Ons kent ons, handen boven hoofden etc. de regeringspartijen hebben geen belang bij een val
Dat zeg ik ook niet. Al kan een breuk in het vertrouwen daar wel toe leiden. Ik doel dan ook meer op Bos zijn rol in deze zaak terwijl hij minister van financiën is. Vind het dan ook mooi om te zien dat er nu weer 100 miljoen aan bos gevraagd wordt mbt. plan b.
pi_73836945
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 16:50 schreef Q.E.D. het volgende:

Van mij letterlijk, en dan wil ik ook nog wel even aan zijn benen hangen voor de zekerheid. Wat een aanmatigend irritant stuk vreten, hij zorgt voor erg veel problemen voor alle mensen die er compleet tevreden bankieren/sparen, en alle achterliggende instellingen en bedrijven die allerlei noodprocedures in het leven moeten roepen om de overboekingen/incassos's binnen 10 dagen allemaal aan te passen, en hij verzint per interview er toch zeker 10.000 gedupeerden erbij. Verder zorgt hij ervoor dat zijn cliënten achteraan mogen sluiten bij het faillissement, en dus nog langer moeten werken met die slechte hypotheken, en mogelijk nooit een regeling zullen krijgen.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  maandag 19 oktober 2009 @ 12:00:44 #61
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_73838188
Gelukkig kan ik nog in BNW terecht.

In NWS, POL en AEX vind bijna iedereen dat DSB het zelf heeft veroorzaakt. Wat naïef en triest.

De quentessenz is niet dat DSB slechte producten verkocht, maar wat er daarna gebeurt is. Lakeman en Wellink hebben samen gezorgd voor een run op de bank, door die oproep bij Ontbijt-tv en door het lekken naar de pers.

Het is een vertoning, Nederland is een bananenrepubliek.
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')