Zestienhoven asielonderkomen in aanbouw in brand gestoken bijvoorbeeld.quote:
http://onsoverschie.nl/Ni(...)p_komst.aspx?rId=181quote:Anarchisten eisen brand vliegveld op - Meer acties op komst
27.08.2009, categorie: uit de media
MARLIES VAN LEEUWEN
ROTTERDAM
Het Openbaar Ministerie onderzoekt de betrokkenheid van de actie groep Anarchist Fire bij de brand bij het in aanbouw zijnde detentiecentrum op Rotterdam Airport.
De actiegroep claimt via internet dat zij dit weekeinde een bouwkreet in de brand heeft gestoken, om te voorkomen 'dat Europa in een fort verandert'. In het cellencomplex komen vanaf volgend jaar 600 illegale asielzoekers in afwachting van hun uitzetting. Volgens de anarchistische groepering verdienen bedrijven die meehelpen met de bouw geld over de rug van asielzoekers.
Ballast Nedam en Strukton, en architectenbureau EGM waren al eerder het doelwit van actievoerders. De acties zijn nog niet ten einde: op internet wordt er opgeroepen tot een demostratie op 10 september bij Ballast Nedam en Strukton.
Het Openbaar Ministerie wil niet zeggen of de eerdere acties nog aandacht krijgen in het onderzoek naar de brand. Ook de uitvoerder van het bouwbedrijf wil niks kwijt over de bedreigingen.
Bewoners van het Overschiese wijkje Landzicht weten dat er enkele keren per jaar demonstraties worden gehouden bij het detentiecentrum. ''Een paar weken geleden nog, een stuk of twaalf van die geitenwollensokkentypees met lang haar. Er stond wel veertig man politie omheen,'' zegt een bewoner. ''Meestal gebruiken ze geen geweld bij die acties. Maar zo'n brand geeft me wel een naar gevoel.''
Mijn mening is nee. Sowieso is het in brand steken van dingen verwerpelijk wat mij betreft. Daarnaast moet je, vind ik, niet redeneren vanuit het slachtoffer, maar vanuit Nederland. Wij kunnen als land niet de hele derde wereld opvangen, ergens moet een grens liggen. Zit je onder die grens, wordt je teruggestuurd. Zo simpel is het.quote:Op maandag 12 oktober 2009 21:40 schreef kitao het volgende:
Is het terecht dat terwijl mensen in barre omstandigheden worden opgesloten en dat bedrijven kapitalen verdienen aan het in stand houden hiervan , dat dan die bedrijven worden bestookt met molovs ?
Mee eens.quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:06 schreef dennisdotcom het volgende:
[..]
Mijn mening is nee. Sowieso is het in brand steken van dingen verwerpelijk wat mij betreft. Daarnaast moet je, vind ik, niet redeneren vanuit het slachtoffer, maar vanuit Nederland. Wij kunnen als land niet de hele derde wereld opvangen, ergens moet een grens liggen. Zit je onder die grens, wordt je teruggestuurd. Zo simpel is het.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |