Zeg nooit nooitquote:Op maandag 12 oktober 2009 18:45 schreef Cahir het volgende:
Heb je teminste zekerheid dat je bank niet ten onder gaat.
maar dan zeg je het dus welquote:
Apparatuur is niet goedkoopquote:Op maandag 12 oktober 2009 18:47 schreef __Saviour__ het volgende:
die bankpasjes zijn zo te kopieeren, dus bij elke rekening kan het
O SHIII-quote:
Ik noem 3,75 per kwartaal goedkoop. Zeker als je een dikke zekerheid bij ING heb. Op 1 na de meest stabiele bank in NL.quote:Op maandag 12 oktober 2009 18:49 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Eh, nee. Gewone betaalrekeningen kan je gewoon voor betalen.
Even een skimmer aanspreken als je hem bezig ziet. "psst, kopieer mijn pasje even en ik verraad je niet"quote:
Dank voor de tipquote:Op maandag 12 oktober 2009 18:57 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Even een skimmer aanspreken als je hem bezig ziet. "psst, kopieer mijn pasje even en ik verraad je niet"
daarom zoek ik ook gewoon de goedkoopste, het is toch een kansspel. Als die dan weer er onder door gaat zoek ik toch weer een nieuwe..quote:Op maandag 12 oktober 2009 18:59 schreef TheFrankey het volgende:
Iedereen roept ING ABN enzovoort. Terwijl die precies een jaar geleden in de ellende zaten. En toen ging er een hoop geld naar DSB. Wat zijn mensen toch vreselijk naief
weet je zeker dat dit niet een studentenrekening is? want ik kan verder alleen betaalpakketen vinden die niet gratis zijnquote:Op maandag 12 oktober 2009 19:12 schreef erikkll het volgende:
De rabobank heeft een gratis betaalrekening. Eenmalig wel ¤25,- maar daarna gratis. Of je daar ook een extra pasje bij kunt krijgen weet ik niet. Gastgebruik (geld opnemen uit een andere automaat dan van de rabobank) is niet mogelijk, maar pinnen kan gewoon overal.
ja. Ik heb er namelijk zelf 1quote:Op maandag 12 oktober 2009 19:18 schreef jagermaster het volgende:
[..]
weet je zeker dat dit niet een studentenrekening is? want ik kan verder alleen betaalpakketen vinden die niet gratis zijn
dankje, ik ga bij ze langs, kijken wat ze mij te bieden hebbenquote:Op maandag 12 oktober 2009 19:34 schreef erikkll het volgende:
Het heet de rabo basisrekening en ik lees op internet dat elk filiaal z'n eigen regels mag hanteren. Even langs op het kantoor dus
Ik ken twee banken die momenteel stabieler zijn.quote:Op maandag 12 oktober 2009 18:51 schreef Cahir het volgende:
[..]
Ik noem 3,75 per kwartaal goedkoop. Zeker als je een dikke zekerheid bij ING heb. Op 1 na de meest stabiele bank in NL.
ING is nooit in de problemen gekomenquote:Op maandag 12 oktober 2009 18:59 schreef TheFrankey het volgende:
Iedereen roept ING ABN enzovoort. Terwijl die precies een jaar geleden in de ellende zaten. En toen ging er een hoop geld naar DSB. Wat zijn mensen toch vreselijk naief
Welke?quote:Op maandag 12 oktober 2009 20:10 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ik ken twee banken die momenteel stabieler zijn.
ABN-AMRO en Fortis.quote:Op maandag 12 oktober 2009 21:33 schreef Cahir het volgende:
[..]
Welke?
Op 1 had ik namelijk Rabobank staan.
Die tellen als 1quote:
ABN-AMRO en Fortis zijn tot op heden helemaal geen 1.quote:Op maandag 12 oktober 2009 21:39 schreef Cahir het volgende:
[..]
Die tellen als 1En Fortis zou ik niet stabiel noemen nadat het overgenomen is door de overheid, die hem willen doorverkopen met winst als oogmerk.
quote:Op maandag 12 oktober 2009 21:46 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
ABN-AMRO en Fortis zijn tot op heden helemaal geen 1.
Dat laatste geld ook voor ABN-AMRO maar dat heeft niks met stabiliteit te maken.
ABN zit nog steeds deels in handen van Fortis hoorquote:In 2007 en 2008 werd ABN AMRO eerst verkocht aan een consortium van drie niet-Nederlandse banken, waarvan twee (RBS en Fortis) vervolgens als gevolg van de kredietcrisis in de problemen kwamen, waarop Fortis vervolgens zelf het onderwerp van een overname werd en waarbij delen van zowel ABN AMRO als Fortis werden opgekocht door de Nederlandse staat.
quote:Op 29 september 2008 meldde Fortis, dat door de kredietcrisis in zwaar weer was gekomen, dat het haar aandeel in RFS Holdings zou verkopen. Alleen ABN AMRO Asset Management, dat in het tweede kwartaal van 2008 in Fortis Investments was geïntegreerd, werd behouden door Fortis[3][4][5][6][7], dat daarop zelf onderdeel werd van BNP Paribas Fortis.
Kort daarna, op 3 oktober, verklaarde Fortis dat ze ook haar bedrijfsonderdelen Fortis Bank Nederland (Holding) N.V. (inclusief de participatie in RFS Holdings), Fortis Verzekeringen Nederland N.V. en Fortis Corporate Insurance N.V. verkocht aan de Nederlandse overheid voor een totaalbedrag van 16,8 miljard euro, waarbij de voormalige ABN AMRO-onderdelen het grootste onderdeel vormden. De Nederlandse overheid verklaarde vervolgens dat deze bedrijfsonderdelen zullen worden geîntegreerd in een nieuwe ABN AMRO Nederland en op termijn ofwel worden verkocht of naar de beurs worden gebracht.[8] [9]
Als we zo gaan redeneren is ABN ook nog voor een deel in handen van RBSquote:Op maandag 12 oktober 2009 21:48 schreef Cahir het volgende:
[..]
[..]
ABN zit nog steeds deels in handen van Fortis hoor
En dus stabieler dan Rabobank, ING of welke bank die niet van de staat is dan ook.quote:Op maandag 12 oktober 2009 21:51 schreef Cahir het volgende:
1 ding is zeker, ABN is alles behalve zelfstandig en is voor grotendeels in handen van de staat die het wilt verkopen met winst.
Nee, want als ze eenmaal verkocht zijn kukkelen ze weer in elkaar.. het zijn kleine banken die al eerder zijn omgevallen.quote:Op maandag 12 oktober 2009 21:52 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
En dus stabieler dan Rabobank, ING of welke bank die niet van de staat is dan ook.
Dat iets in handen van de overheid is wil niet zeggen dat een bank stabiel is, het kan nog zo slecht met ze gaan, maar de overheid kan er gewoon veel geld tegenaan gooien om te zorgen dat er niets met de bank gebeurd.quote:Op maandag 12 oktober 2009 21:52 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
En dus stabieler dan Rabobank, ING of welke bank die niet van de staat is dan ook.
ABN-AMRO, zonder Fortis zou momenteel prima zelfstandig kunnen overleven.quote:Op maandag 12 oktober 2009 21:53 schreef Cahir het volgende:
[..]
Nee, want als ze eenmaal verkocht zijn kukkelen ze weer in elkaar.. het zijn kleine banken die al eerder zijn omgevallen.
Met banken die in handen zijn van de overheid zullen geen rare dingen gebeuren simpelweg omdat diezelfde overheid dat niet toe laat. Dus zijn ze stabieler dan zelfstandige banken.quote:Op maandag 12 oktober 2009 21:55 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat iets in handen van de overheid is wil niet zeggen dat een bank stabiel is, het kan nog zo slecht met ze gaan, maar de overheid kan er gewoon veel geld tegenaan gooien om te zorgen dat er niets met de bank gebeurd.
Verklaar dan de 1,5 miljoen euro bonus die Gerrit Zalm kreeg?quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:01 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Met banken die in handen zijn van de overheid zullen geen rare dingen gebeuren simpelweg omdat diezelfde overheid dat niet toe laat. Dus zijn ze stabieler dan zelfstandige banken.
Zegt een externe speculantquote:Op maandag 12 oktober 2009 22:00 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
ABN-AMRO, zonder Fortis zou momenteel prima zelfstandig kunnen overleven.
En jij gelooft Wouter Bos op zijn blauwe ogen als hij zegt dat hij hiervan niks af wist?quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:02 schreef Cahir het volgende:
[..]
Verklaar dan de 1,5 miljoen euro bonus die Gerrit Zalm kreeg?
Nee. Maar dat geeft ook aan dat banken in handen van de overheid helemaal niet stabiel zijn. Sterkter nog, bedrijven in handen van de overheid blijken vaak ineffectief te zijn. Vandaar dat de overheid alles wilt privatiseren.quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:04 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
En jij gelooft Wouter Bos op zijn blauwe ogen als hij zegt dat hij hiervan niks af wist?
Wat heeft een bonus nou weer met de stabiliteit van een bank te maken?quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:05 schreef Cahir het volgende:
[..]
Nee. Maar dat geeft ook aan dat banken in handen van de overheid helemaal niet stabiel zijn. Sterkter nog, bedrijven in handen van de overheid blijken vaak ineffectief te zijn. Vandaar dat de overheid alles wilt privatiseren.
Het geeft aan dat het beleid niet zo rooskleurig is als geschetst word hierboven.quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:07 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Wat heeft een bonus nou weer met de stabiliteit van een bank te maken?
Maar die bonus heeft dus geen ruk te maken met de stabiliteit van een bank te maken zoals jij beweerd.quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:07 schreef Cahir het volgende:
[..]
Het geeft aan dat het beleid niet zo rooskleurig is als geschetst word hierboven.
Even een linkje zou fijn zijn, als ik op de rabo site zoek zie ik niets over een rabo basisrekeningquote:Op maandag 12 oktober 2009 19:34 schreef erikkll het volgende:
Het heet de rabo basisrekening en ik lees op internet dat elk filiaal z'n eigen regels mag hanteren. Even langs op het kantoor dus
Voor iets wat een paar jaar geleden nog gratis was wel ja, zeker als het over een paar jaar 300 euro wordt...quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:21 schreef Sander het volgende:
Wat een kapitaalbesparing. 30 euro per jaar.
Volgens mij is het ook niet waar.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:19 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
Even een linkje zou fijn zijn, als ik op de rabo site zoek zie ik niets over een rabo basisrekening
Ik betwijfel echt of dat product er is als zowel de rabo site als google er niets over zegt als ik zoek op rabo basisrekening
Maar je mag me graag het tegendeel bewijzen![]()
Je bent je alu hoedje vergetenquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:28 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Voor iets wat een paar jaar geleden nog gratis was wel ja, zeker als het over een paar jaar 300 euro wordt...
Sta je altijd zo positief in het leven? Doemdenkerij doe je maar in AEXquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:28 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Voor iets wat een paar jaar geleden nog gratis was wel ja, zeker als het over een paar jaar 300 euro wordt...
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |