quote:Op maandag 12 oktober 2009 13:11 schreef dramatiek het volgende:
[..]
ff gemist...waar kan ik dat terughoren?
Nee.quote:Op maandag 12 oktober 2009 13:13 schreef Zero2Nine het volgende:
Kunnen we stellen dat Lakeman DSB om heeft laten vallen? Eigenlijk mijn eerste gedachte toen ik hoorde over de acute problemen bij DSB vanochtend: Wat gaat er nu met de sponsoring van AZ gebeuren?
Ik ben het met je eens. Die hork moet persoonlijk aansprakelijk worden gesteld.quote:Op maandag 12 oktober 2009 13:13 schreef Zero2Nine het volgende:
Kunnen we stellen dat Lakeman DSB om heeft laten vallen? Eigenlijk mijn eerste gedachte toen ik hoorde over de acute problemen bij DSB vanochtend: Wat gaat er nu met de sponsoring van AZ gebeuren?
Tsja. We zullen zien. We kunnen hier oeverloos over door blijven discussiëren, maar alleen een rechter zal uitsluitsel kunnen geven. En ik weet zeker dat Lakeman gelijk gaat krijgen m.b.t. die miljardenclaim. De wanpraktijken zijn inmiddels al tot in den treure aangetoond en toegegeven.quote:Op maandag 12 oktober 2009 13:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat dus. Die miljardenclaim was gebaseerd op argumenten die op zijn zachtst gezegd niet helemaal jofel waren.
Bizar. Waarom zou DNB / Bos dit willen doen?quote:Op maandag 12 oktober 2009 13:14 schreef capricia het volgende:
[..]
DS voelt zich genaaid door Bos en DNB. Hij is kwaad.
Hij begrijpt het niet en vindt het onterecht.
DNB heeft gisteren gezegd dat ze te weinig liquide middelen hadden. DSB vond dat ze voldoende hadden.
Wellink heeft toen een rechtzaak aangespannen. Gisteravond van 9 tot 12 heeft DS in Amsterdam gezeten bij die rechtzaak. En de rechtbank deed om 1 uur vannacht de uitspraak dat de DSB nog genoeg liquide-middelen had. De rechter gaf de DSB dus gelijk!!
Vannacht begon dit te lekken. En daardoor zijn ze nu de pineut...
En DS beschuldigd DNB en Bos er nu van dit te hebben gelekt.
Tot dan toe waren er helemaal geen grote bedragen weggehaald bij de DSB door de consumenten.
Op welke gronden? Enige waar ze serieus op te pakken zijn is het verzaken van de zorgplicht in bepaalde specifieke gevallen. Dat zou DSB geen miljarden gaan kosten. Die polissen betreft een aanmerkelijk gecompliceerder verhaal. En dan blijft de vraag openstaan waarom hij niet eerst dat vonnis 'even' haalt. Als hij echt zo'n sterke zaak zou hebben, had hij dat gedaan.quote:Op maandag 12 oktober 2009 13:12 schreef haatbaard het volgende:
[..]
Lakeman gaat die zaak heus wel winnen hoor. Daar ben ik absoluut zeker van.
Mja, ik ben benieuwd wat de rechter zal zeggen van de zorgplicht van DSB, en hoe de rechter een eventuele onderzoeksplicht van de klant zelf zal opvatten. Wat dat betreft hangt het er wel om.quote:Op maandag 12 oktober 2009 13:16 schreef haatbaard het volgende:
[..]
Tsja. We zullen zien. We kunnen hier oeverloos over door blijven discussiëren, maar alleen een rechter zal uitsluitsel kunnen geven. En ik weet zeker dat Lakeman gelijk gaat krijgen m.b.t. die miljardenclaim. De wanpraktijken zijn inmiddels al tot in den treure aangetoond en toegegeven.
Misschien, ik weet het niet, ik heb geen inside-info van de DSB.quote:Een ander punt is dat ook veel (ex-)werknemers hun klep zullen durven opentrekken als DSB niet meer bestaat. Want wie gaat hen nu nog aanklagen als ze uit de school klappen? En dan zal er een enorme beerput worden opgetrokken, wacht meer eens af.
Misschien zodat ze alsnog hun zin zouden krijgen, zoals nu gebeurt?quote:Op maandag 12 oktober 2009 13:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Bizar. Waarom zou DNB / Bos dit willen doen?
Ik vind die Lakeman een aasgier zoals Scheringa en wat dat betreft dus geen haar beter. In mijn ogen had hij harder moeten schreeuwen tegen organisaties die horen in te grijpen, zoals AFM en DNB. Niet dat die de boosdoeners zijn, maar door mensen op te ruien en te proberen een bank omver te werpen breng je meer in beweging dan alleen de portemonnee van Dirk.quote:Op maandag 12 oktober 2009 13:13 schreef Zero2Nine het volgende:
Misschien is het niet eens bewust gelekt. Zo'n verhaal komt toch vrij snel naar buiten.quote:Op maandag 12 oktober 2009 13:18 schreef haatbaard het volgende:
[..]
Misschien zodat ze alsnog hun zin zouden krijgen, zoals nu gebeurt?
Afijn, ze zullen heus niet persoonlijk hebben gelekt. Daar hebben ze natuurlijk wel een mannetje voor.
quote:Op maandag 12 oktober 2009 13:17 schreef justanick het volgende:
Op welke gronden? Enige waar ze serieus op te pakken zijn is het verzaken van de zorgplicht in bepaalde specifieke gevallen. Dat zou DSB geen miljarden gaan kosten. Die polissen betreft een aanmerkelijk gecompliceerder verhaal. En dan blijft de vraag openstaan waarom hij niet eerst dat vonnis 'even' haalt. Als hij echt zo'n sterke zaak zou hebben, had hij dat gedaan.
Waarschijnlijk was het zien van Bos, DNB en DSB samen op zondagavond al genoeg voor sommige vermogende spaarders. Zeker met de geruchtenmolen van de afgelopen weken.quote:Op maandag 12 oktober 2009 13:18 schreef haatbaard het volgende:
[..]
Misschien zodat ze alsnog hun zin zouden krijgen, zoals nu gebeurt?
Afijn, ze zullen heus niet persoonlijk hebben gelekt. Daar hebben ze natuurlijk wel een mannetje voor.
Om de claims te settelen?quote:Op maandag 12 oktober 2009 13:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Heb je het nieuws de afgelopen weken eigenlijk wel gevolgd? Dit ging echt veel verder hoor. Dit was bewust mensen in de problemen brengen om daar zelf rijker van te worden. Pure oplichting dus.quote:Op maandag 12 oktober 2009 13:17 schreef justanick het volgende:
[..]
Op welke gronden? Enige waar ze serieus op te pakken zijn is het verzaken van de zorgplicht.
Oh zeker wel. Sommige gezinnen leven door deze praktijken al jaren in grote ellende en onzekerheid, met alle gevolgen van dien. Dit kost mensen jaren van hun leven en daar staat gewoon een fikse schadevergoeding tegenover.quote:Dat zou DSB geen miljarden gaan kosten.
Weet hij veel dat heel tokkie-Nederland naar TROS Radar kijkt en vervolgens direct naar de geldautomaat crosst in zijn/haar BMW.quote:Op maandag 12 oktober 2009 13:14 schreef JeMoeder het volgende:
De man van Stichting Probleemhypotheken moet hier persoonlijk aansprakelijk gesteld worden. Die hork roept met zijn grote waffel dat iedereen zijn tegoeden moet wegnemen bij de DSB bank in TROS Radar. Belachelijk
Mwa, de DSB bank had ettelijke miljarden uitstaan. Die paar TROSSers die de goede raad van de heer Lakeman hebben opgevolgd zou toch niet tot zulke problemen moeten hebben geleidt.quote:Op maandag 12 oktober 2009 13:14 schreef JeMoeder het volgende:
De man van Stichting Probleemhypotheken moet hier persoonlijk aansprakelijk gesteld worden. Die hork roept met zijn grote waffel dat iedereen zijn tegoeden moet wegnemen bij de DSB bank in TROS Radar. Belachelijk
Dat plus de gesprekken met andere banken dit weekend, probeer zoiets maar geheim te houden.quote:Op maandag 12 oktober 2009 13:21 schreef Aardwetenschapper het volgende:
[..]
Waarschijnlijk was het zien van Bos, DNB en DSB samen op zondagavond al genoeg voor sommige vermogende spaarders. Zeker met de geruchtenmolen van de afgelopen weken.
Als het klopt en er is t/m gisteren helemaal nog niet zoveel spaargeld weggehaald bij de DSB, dan vind ik dit wel de zaak nogal veranderen...quote:Op maandag 12 oktober 2009 13:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zou best kunnen. Ik denk dat ze ook van het gezeik af willen. Bos heeft zich al eerder zeer kritisch over DSB uitgesproken, die wilde volgens mij sowieso het liefste dat die bank op de fles ging en de gedupeerden schadeloos zouden worden gesteld.quote:
Ah bedankt. Net zo als met Feyenoord en Fortis dus, die deal liep ook nog door. Maar het zou dus wel kunnen dat AZ voor het nieuwe seizoen op zoek moet naar een andere sponsor.quote:Op maandag 12 oktober 2009 13:19 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik vind die Lakeman een aasgier zoals Scheringa en wat dat betreft dus geen haar beter. In mijn ogen had hij harder moeten schreeuwen tegen organisaties die horen in te grijpen, zoals AFM en DNB. Niet dat die de boosdoeners zijn, maar door mensen op te ruien en te proberen een bank omver te werpen breng je meer in beweging dan alleen de portemonnee van Dirk.
Lakeman heeft DSB niet laten vallen nee, maar hij heeft wel een kwalijk zetje meegegeven. De situatie van AZ lijkt onder controle, zoals je hier kunt lezen : http://www.telegraaf.nl/t(...)_gevaar__.html?p=6,1
Zozo...ben benieuwd wat de waarheid is!~quote:Eerste reactie Scheringa: "Onbegrijpelijk en onterecht"
Dirk Scheringa live op RTLZ: "We voelen ons gepakt. Als er gisteravond niet gelekt was door Financien of DNB dan was er ook niets aan de hand geweest. We hadden een ruim vangnet voor ons spaargeld. We hadden 4,2 miljard euro staan, er is 600 miljoen euro opgenomen."
Dirk Scheringa geeft zijn eerste reactie al voor de persconferentie van vanmiddag om 13.30 uur. Deze is live via RTL Z op televisie en op internet te volgen.
"Wat er hier is gebeurd is onbegrijpelijk en ook volledig onterecht'', oordeelt Scheringa. "De Nederlandsche Bank voor de liquiditeit onvoldoende, wij vonden van niet. De rechtszaak heeft gisteren van 21.00 tot 0.00 uur geduurd en uiteindelijk hebben we de rechter van ons standpunt kunnen overtuigen."
Volgens Scheringa hadden DNB en Financien daar geen rekening mee gehouden en was er al een persconferentie belegd. Die is in allerijl geannuleerd, wel verschenen er berichten op Twitter dat DSB failliet zou zijn. Daardoor ontstond een run van de klanten van DSB. Scheringa stelt dat er is gelekt.
Scheringa: "DSB was niet failliet en is nog niet failliet. We hadden een ruim vangnet voor ons spaargeld. We hadden 4,2 miljard euro staan, daarvan is 600 miljoen euro opgenomen." Volgens Scheringa is er sinds de overeenkomst met Jelle Hendrickx van Stichting Steunfonds Probleemhypotheken weinig geld weggehaald bij DSB Bank.
RTL-Z
Ja, zo wilde Lakeman het doen voorkomen. Maar bij een hoop van die gevallen bleek dat er van zulke 'pure' oplichting weinig sprake was. Zoals al eerder gesteld; mensen kwamen niet zozeer in de problemen door de koopsommenpolissen als wel door een substantieel te hoge hypotheek, zonder koopsompolissen erbij ingegrepen.quote:Op maandag 12 oktober 2009 13:21 schreef haatbaard het volgende:
[..]
Heb je het nieuws de afgelopen weken eigenlijk wel gevolgd? Dit ging echt veel verder hoor. Dit was bewust mensen in de problemen brengen om daar zelf rijker van te worden. Pure oplichting dus.
Nou, smartengeld eisen is vrij kansloos in deze situatie, zeker als ze dat baseren op een verzaking van de zorgplicht.quote:Oh zeker wel. Sommige gezinnen leven door deze praktijken al jaren in grote ellende en onzekerheid, met alle gevolgen van dien. Dit kost mensen jaren van hun leven en daar staat gewoon een fikse schadevergoeding tegenover.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |