Goed plan inderdaad! Alles onder het tapijt en net doen of er niks aan de hand is!quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:00 schreef Eg_Wel het volgende:
[..]
Goed plan ja! Als het niet goed zit ergens vooral een wet die bepaald dat je dat niet mag zeggen! Zo blijven bedrijven tenminste overeind!
Ben je al naar de ABN Amro geweest om een nieuwe rekening te openen? Zoniet dan zou ik dat maar snel doen als ik jou was, en zsm je werkgever verwittigen.quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:02 schreef Qwea het volgende:
je kan maximaal 250 euro tot woensdag 24:00 van je betaalrek opnemen
Simpel, hij heeft keihard gelogen en mensen valse hoop gegeven.quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:01 schreef haatbaard het volgende:
[..]
Waarom? Ben je soms een fan van die oplichter Dirk Scheringa? Of vind je het leuk om gezinnen in de shit te zien?
Ik snap deze reactie (en die van sommige anderen) echt niet. Lakeman heeft gewoon heel slim gehandeld, volledig in het beste belang van zijn cliënten. Het belang van DSB, de tegenpartij, interesseerde hem daarbij natuurlijk niets.
Vind jij het leuk dat gezinnen nu misschien maandenlang niet bij hun spaargeld kunnen? of dat werknemers van DSB die verder niet veel met de wanpraktijken te maken hadden hun baan verliezen? Die mensen hebben ook gezinnen die van dat inkomen afhankelijk zijn.quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:01 schreef haatbaard het volgende:
[..]
Waarom? Ben je soms een fan van die oplichter Dirk Scheringa? Of vind je het leuk om gezinnen in de shit te zien?
Ik snap deze reactie (en die van sommige anderen) echt niet. Lakeman heeft gewoon heel slim gehandeld, volledig in het beste belang van zijn cliënten. Het belang van DSB, de tegenpartij, interesseerde hem daarbij natuurlijk niets.
Helemaal niets als een andere bank jouw lening overneemt. Als niemand dat wil, zal de curator jouw schuld komen innen.quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:03 schreef Ritmo het volgende:
Even een noob-vraag: stel dat je als particulier schulden (lening of roodstaan) bij de DSB-bank staat; wat gebeurt er dan wanneer die bank omvalt?
Ik hoef ook niets te bewijzen. Ik beweer namelijk niets, ik geef alleen door wat Lakeman beweert. En die moet dat gaan staven ja. In een rechtszaak. Niets meer of niets minder. En wie er gelijk heeft durf ik als leek niet zeggen. Laat een rechter dat maar beslissen. Maar bij voorbaat helemaal kansloos lijkt het mij niet.quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:00 schreef justanick het volgende:
[..]
Hiermee ga je uit van een aantal onbewezen aannames. Ten eerste dat DSB de komende periode geld zou verliezen, ten tweede dat er daadwerkelijk meer dan zeg 400 a 500 miljoen toegewezen zou worden. Beide zaken zijn vooralsnog niet (afdoende) onderbouwd door Lakeman. Dat nog even afgezien van de jarenlange slepende procedures die eea op gaat leveren.
[..]
Een curator komt op voor de belangen van de schuldeisers. Zonder vonnis is de heer Lakeman met dat stichtingkje van hem GEEN schuldeiser. De curator is wel schuldeiser bij alle klanten van DSB.
En wie komt op voor de mensen met een lopende rekening bij de DSB of spaartegoeden. En medewerkers die verder weinig met de hypotheken te maken hadden? Die mensen staan nu allemaal in de kou.quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:01 schreef haatbaard het volgende:
[..]
Ah, ok.quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:04 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Helemaal niets als een andere bank jouw lening overneemt. Als niemand dat wil, zal de curator jouw schuld komen innen.
Als hij keihard gelogen heeft, waarom heeft niemand hem daar voor aangeklaagd dan? Lijkt me dan toch appeltje eitje...quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:03 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Simpel, hij heeft keihard gelogen en mensen valse hoop gegeven.
& vooral niet te vergetenquote:Op maandag 12 oktober 2009 14:09 schreef ikweethetookniet het volgende:
Er komt een onafhankelijk onderzoek naar de bestuurders en ex bestuurders![]()
En Zalm heeft daar begrip vooren en gaat met vol vertrouwen het onderzoek in
![]()
Ook komt er een onderzoek naar het functioneren naar DNB en AFM![]()
![]()
GerritDirk
Zalm heeft natuurlijk niet die slechte leningen, koopsompolissen en andere shit daar verzonnen. Die bestonden al veel langer.quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:09 schreef ikweethetookniet het volgende:
Er komt een onafhankelijk onderzoek naar de bestuurders en ex bestuurders![]()
En Zalm heeft daar begrip vooren en gaat met vol vertrouwen het onderzoek in
![]()
Ook komt er een onderzoek naar het functioneren naar DNB en AFM![]()
![]()
GerritDirk
Ook de angst bij andere banken om DSB over te nemen (vanwege mogelijke claims etc.).quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:06 schreef RvLaak het volgende:
Valt me op dat Bos te grote risico's als reden van het mislukken van de overname geeft. Geeft mij aan dat er een heel groot probleem zit bij de balans van DSB.
Simpel, mensen snappen het niet. Zie ook de mensen in dit topic die roepen dat Lakeman kan gaan claimen.quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:09 schreef Sloggi het volgende:
Wat ik wel opvallend vind: de DNB heeft DSB schijnbaar geadviseerd alles samen onder te brengen (DSB, Lenen, Becam etc.). En een korte periode later lijkt de DNB het 'omvallen' van DSB te orkestreren...
Dat is ook de verklaring van de banken.. Die zijn snoeihard in hun oordeel.quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:06 schreef RvLaak het volgende:
Valt me op dat Bos te grote risico's als reden van het mislukken van de overname geeft. Geeft mij aan dat er een heel groot probleem zit bij de balans van DSB.
Heeft ook te maken met EU-regels. Een overname voor de grote banken gezamenlijk mag nl niet (ook omdat ING, Fortis en ABN aan het staatsinfuus hangen).quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:06 schreef RvLaak het volgende:
Dat heeft ie vorige week ook al geroepen. Hoezo politieke statements...quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:11 schreef Sloggi het volgende:
Lakeman kan aansprakelijk gesteld worden, wat Wellink betreft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |