abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 oktober 2009 @ 14:02:45 #276
271819 haatbaard
El Capitano!
pi_73609481
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 14:00 schreef Eg_Wel het volgende:

[..]

Goed plan ja! Als het niet goed zit ergens vooral een wet die bepaald dat je dat niet mag zeggen! Zo blijven bedrijven tenminste overeind!
Goed plan inderdaad! Alles onder het tapijt en net doen of er niks aan de hand is!
pi_73609509
Even een noob-vraag: stel dat je als particulier schulden (lening of roodstaan) bij de DSB-bank staat; wat gebeurt er dan wanneer die bank omvalt?
-
  maandag 12 oktober 2009 @ 14:03:33 #278
271819 haatbaard
El Capitano!
pi_73609516
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 14:02 schreef Qwea het volgende:
je kan maximaal 250 euro tot woensdag 24:00 van je betaalrek opnemen
Ben je al naar de ABN Amro geweest om een nieuwe rekening te openen? Zoniet dan zou ik dat maar snel doen als ik jou was, en zsm je werkgever verwittigen.
pi_73609525
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 14:01 schreef haatbaard het volgende:

[..]

Waarom? Ben je soms een fan van die oplichter Dirk Scheringa? Of vind je het leuk om gezinnen in de shit te zien?

Ik snap deze reactie (en die van sommige anderen) echt niet. Lakeman heeft gewoon heel slim gehandeld, volledig in het beste belang van zijn cliënten. Het belang van DSB, de tegenpartij, interesseerde hem daarbij natuurlijk niets.
Simpel, hij heeft keihard gelogen en mensen valse hoop gegeven.
  maandag 12 oktober 2009 @ 14:04:11 #280
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_73609537
quote:

[..]

Waarom? Ben je soms een fan van die oplichter Dirk Scheringa? Of vind je het leuk om gezinnen in de shit te zien?

Ik snap deze reactie (en die van sommige anderen) echt niet. Lakeman heeft gewoon heel slim gehandeld, volledig in het beste belang van zijn cliënten. Het belang van DSB, de tegenpartij, interesseerde hem daarbij natuurlijk niets.
Vind jij het leuk dat gezinnen nu misschien maandenlang niet bij hun spaargeld kunnen? of dat werknemers van DSB die verder niet veel met de wanpraktijken te maken hadden hun baan verliezen? Die mensen hebben ook gezinnen die van dat inkomen afhankelijk zijn.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_73609551
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 14:03 schreef Ritmo het volgende:
Even een noob-vraag: stel dat je als particulier schulden (lening of roodstaan) bij de DSB-bank staat; wat gebeurt er dan wanneer die bank omvalt?
Helemaal niets als een andere bank jouw lening overneemt. Als niemand dat wil, zal de curator jouw schuld komen innen.
pi_73609562
Bah Bos.....
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
  maandag 12 oktober 2009 @ 14:06:13 #283
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_73609595
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 14:00 schreef justanick het volgende:

[..]

Hiermee ga je uit van een aantal onbewezen aannames. Ten eerste dat DSB de komende periode geld zou verliezen, ten tweede dat er daadwerkelijk meer dan zeg 400 a 500 miljoen toegewezen zou worden. Beide zaken zijn vooralsnog niet (afdoende) onderbouwd door Lakeman. Dat nog even afgezien van de jarenlange slepende procedures die eea op gaat leveren.
[..]

Een curator komt op voor de belangen van de schuldeisers. Zonder vonnis is de heer Lakeman met dat stichtingkje van hem GEEN schuldeiser. De curator is wel schuldeiser bij alle klanten van DSB.
Ik hoef ook niets te bewijzen. Ik beweer namelijk niets, ik geef alleen door wat Lakeman beweert. En die moet dat gaan staven ja. In een rechtszaak. Niets meer of niets minder. En wie er gelijk heeft durf ik als leek niet zeggen. Laat een rechter dat maar beslissen. Maar bij voorbaat helemaal kansloos lijkt het mij niet.

En volgens mij zeg ik precies hetzelfde. Lakeman zal wel naar de rechter MOETEN anders heeft hij helemaal niets te eisen.
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
pi_73609601
quote:

[..]

En wie komt op voor de mensen met een lopende rekening bij de DSB of spaartegoeden. En medewerkers die verder weinig met de hypotheken te maken hadden? Die mensen staan nu allemaal in de kou.

Hoewel ik zelf op geen enkele wijze klant ben bij de DSB denk ik dat er nu meer mensen gedupeerd zijn als die paar honderd met een foute hypotheek.

Tuurlijk is het niet leuk om mensen in de shit te zien, maar hoeveel daarvan is hun eigen schuld. Al je zoals sommigen bij 4 andere banken bent geweigerd voor een hypotheek en bij de DSB kun je ineens wel terecht, dan mag je verwachten dat er addertjes gaan komen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_73609611
Valt me op dat Bos te grote risico's als reden van het mislukken van de overname geeft. Geeft mij aan dat er een heel groot probleem zit bij de balans van DSB.
pi_73609622
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 14:04 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Helemaal niets als een andere bank jouw lening overneemt. Als niemand dat wil, zal de curator jouw schuld komen innen.
Ah, ok.
-
  maandag 12 oktober 2009 @ 14:09:03 #287
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_73609662
Er komt een onafhankelijk onderzoek naar de bestuurders en ex bestuurders

En Zalm heeft daar begrip voor en en gaat met vol vertrouwen het onderzoek in

Ook komt er een onderzoek naar het functioneren naar DNB en AFM

Gerrit Dirk
pi_73609671
Wat ik wel opvallend vind: de DNB heeft DSB schijnbaar geadviseerd alles samen onder te brengen (DSB, Lenen, Becam etc.). En een korte periode later lijkt de DNB het 'omvallen' van DSB te orkestreren...
  maandag 12 oktober 2009 @ 14:09:40 #289
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_73609676
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 14:03 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Simpel, hij heeft keihard gelogen en mensen valse hoop gegeven.
Als hij keihard gelogen heeft, waarom heeft niemand hem daar voor aangeklaagd dan? Lijkt me dan toch appeltje eitje...
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
pi_73609681
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 14:09 schreef ikweethetookniet het volgende:

Gerrit Dirk
& vooral niet te vergeten Nout
pi_73609685
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 14:09 schreef ikweethetookniet het volgende:

Gerrit Dirk
Zalm heeft natuurlijk niet die slechte leningen, koopsompolissen en andere shit daar verzonnen. Die bestonden al veel langer.
  maandag 12 oktober 2009 @ 14:10:41 #292
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_73609703
Maar heeft er wel van af geweten en zn bek gehouden. Laakbaar
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_73609708
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 14:06 schreef RvLaak het volgende:
Valt me op dat Bos te grote risico's als reden van het mislukken van de overname geeft. Geeft mij aan dat er een heel groot probleem zit bij de balans van DSB.
Ook de angst bij andere banken om DSB over te nemen (vanwege mogelijke claims etc.).
pi_73609712
Ik vind het toch eigenlijk wel raar dat zo'n aanvraag bij de rechter voor een soort self fulfilling prophecy zorgt. Zoiets mag gewoon niet uitlekken want in eerste instantie was de situatie niet erg genoeg om de DSB bank onder curatele te stellen.
-
pi_73609715
Lakeman kan aansprakelijk gesteld worden, wat Wellink betreft .
pi_73609719
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 14:09 schreef Sloggi het volgende:
Wat ik wel opvallend vind: de DNB heeft DSB schijnbaar geadviseerd alles samen onder te brengen (DSB, Lenen, Becam etc.). En een korte periode later lijkt de DNB het 'omvallen' van DSB te orkestreren...
Simpel, mensen snappen het niet. Zie ook de mensen in dit topic die roepen dat Lakeman kan gaan claimen.

Het is ingewikkelde materie, waar je toevallig kennis van, of ervaring mee moet hebben.
  maandag 12 oktober 2009 @ 14:11:39 #297
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_73609726
quote:
Dat is ook de verklaring van de banken.. Die zijn snoeihard in hun oordeel.
(Misschien dat Lakeman toch niet helemaal zo loog? )
pi_73609728
quote:
Heeft ook te maken met EU-regels. Een overname voor de grote banken gezamenlijk mag nl niet (ook omdat ING, Fortis en ABN aan het staatsinfuus hangen).
pi_73609731
Een journalist die zijn vraag vergeet...

Die is zijn baan ook kwijt
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
pi_73609749
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 14:11 schreef Sloggi het volgende:
Lakeman kan aansprakelijk gesteld worden, wat Wellink betreft .
Dat heeft ie vorige week ook al geroepen. Hoezo politieke statements...
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')