abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73638180
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 00:08 schreef Revolution-NL het volgende:
Aan alle DSB rekening houders: Waarom hebben zijn jullie na alle commotie de laatste tijd niet overgestapt naar een andere bank

Als ik een DSB rekening had dan had ik mijn rekening twee weken terug al opgeheven.
Ja, maar jij hebt misschien geen enkele verplichting of afspraak staan. Een rekening opheffen is niet een kwestie van minuten.

Ik was bezig om alles naar de Rabo te gaan brengen, ik zou daar a.s. donderdag een afspraak hebben voor de opening van een rekening en overstapservice. Dat kon niet eerder om 2 redenen: 1) de bank had geen adviseurs beschikbaar eerder, 2) ik was vorige week op een geplande en betaalde vakantie.

En zomaar een rekening leeghalen is geen optie, er lopen allerlei incasso's en vaste lasten (hypotheek, verzekeringen, etc.) vanaf die rekening. Als je die leeghaalt dan heb je een probleem. Je zal altijd bij een overstap een buffertje moeten creëren. Dat kost je gewoon een aantal weken tot maanden.

Eerder overstappen is niet aan de orde geweest, en ik denk bij niemand. De problemen zaten bij de koopsommen en leningen van DSB en zusterondernemingen. Ik heb er geen moment aan getwijfeld of het spaar en betaalrekening deel gezond zou zijn, dat is het namelijk volgens mij al die tijd geweest en nog steeds. Dat er opeens een joker opstaat die zijn zinnetje niet doorgeduwd krijgt bij de koopsom-kant en die de hele media mobiliseert om er alles aan te doen om het gezonde deel kapot te maken dat had denk ik niemand kunnen voorzien.

Om die redenen was het dan ook voor mij, en vele anderen, niet mogelijk om sneller te schakelen. Het duurt gewoon even allemaal. Overstappen naar de DSB heeft me bijna 4 maanden gekost, voordat alles netjes geregeld was bij de bedrijven die van mijn rekening geld haalden. En dat moet nu dus in een paar dagen geregeld worden, een hels karwei kan ik je vertellen.
pi_73638235
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 00:31 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

En daarom is het goed voor de lange termijn dat deze bank foetsie is.
Voor de klanten is het voor nu even kut.

Ander pluspunt is de bewustwording bij de consument dat je financiele instelling nooit op hun blauwe ogen moet vertrouwen maar dat je ook ZELF researche moet doen.
Flikker toch op, al die gehakstaaf josti's (dank opa ) sluiten de zooi gewoon weer over bij een ander bedrijf. Het haalt geen flikker uit.

En reken er maar op dat de schulden bij Wehkamp en Otto sinds gisteren weer aan het groeien zijn. De mensen kunnen niet bij hun geld, maar hebben wel spullen nodig. En die worden daar weer gehaald tegen afbetaling.

Niemand, behalve lul lakeman zijn persoonlijke eegotje, is erbij gebaat dat een bedrijf als DSB omvalt.
pi_73638339
Mja, die wist gisteren bij P&W inderdaad te melden dat 'het verdwijnen van Sheringa' het doel was. Dan vraag ik me inderdaad af of er niet iets persoonlijks aan vast zit....
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_73638553
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 09:02 schreef Five_Horizons het volgende:
Mja, die wist gisteren bij P&W inderdaad te melden dat 'het verdwijnen van Sheringa' het doel was. Dan vraag ik me inderdaad af of er niet iets persoonlijks aan vast zit....
Maar ben je als bank wel solide genoeg als 1 oproep van Pieter Lakeman al genoeg is om je te laten vallen ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 09:21:29 #205
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_73638700
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 09:13 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Maar ben je als bank wel solide genoeg als 1 oproep van Pieter Lakeman al genoeg is om je te laten vallen ?
geen bank is solide wanneer er een run ontstaat.

waarom die oproep van lakeman idd zoveel mensen opd e been bracht kan ik me niets bij inbeelden
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_73638745
quote:

[..]

Dat kun je je, zonder alle details te kennen, wel zo stellen. Toch is er (denk ik) meer aan de hand geweest. Er zijn allerlei geruchten gaande.

Het is toch vreemd dat een rechter in eerste instantie aangeeft dat het bedrijf door kan gaan, omdat ze solvabel en liquide genoeg zijn en nog geen 12 uur later geeft de rechtbank aan dat het bedrijf het ineens niét meer is. Dat kan niet komen doordat er tussen die twee tijdstippen tien of twintig miljoen is opgenomen.

Er kleeft een beetje rare smaak aan dit hele gebeuren: lekkende mensen (wie?) n.a.v. de eerste rechtsgang (om 1 uur was op Twitter te lezen dat DSB failliet ging), geplande persconferenties, de Volkskrant met het verhaal (die wisten heel veel details te melden, terwijl een dergelijk verhaal niet zomaar geplaatst wordt: dan ben je echt zeker van je zaak en gaat het dus niet om geruchten).

Ik denk (wederom: ik ken niet alle cijfers) dat de bank wellicht toch wel in andere handen gekomen zou zijn, maar dat e.e.a. wel iets gecontroleerder zou kunnen gaan. Nu is er vooral onzekerheid en zitten er mensen zonder geld (niet iedereen zit altijd op internet om zo al het nieuws te kunnen lezen).
pi_73638843
quote:

[..]

Je vergeet dat de visuele media ook een hele grote rol hierin gespeeld hebben door bijvoorbeeld dat fragment de hele dag door uit te zenden, kranten die als aasgieren op elk sprankeltje negativiteit inspringen, etc.
pi_73639555
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 09:28 schreef Misan het volgende:

[..]

Je vergeet dat de visuele media ook een hele grote rol hierin gespeeld hebben door bijvoorbeeld dat fragment de hele dag door uit te zenden, kranten die als aasgieren op elk sprankeltje negativiteit inspringen, etc.
Dan zijn mensen ineens weer die kuddedieren, of het nu terecht is of niet.... Wel te begrijpen, maar toch; ik vind het een interessant verschijnsel.
pi_73639732
banken moeten het hebben van vertrouwen, als het vertrouwen maar beetje bij beetje wordt weggehaald dan hou je niets meer over en dan valt een bank om.
pi_73639845
pi_73639954
vrijdag einde van middag is er al een verkennend rondje gemaakt langs de banken om te polsen of er mogelijkheden waren
pi_73640972
en die banken waren niet echt vriendjes met Dirk Scheringa, of wel?
  Moderator dinsdag 13 oktober 2009 @ 10:59:53 #213
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_73641057
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 10:57 schreef poemojn het volgende:
niemand wilde (en terecht) zijn vingers branden aan de claims die eraan zaten te komen.
pi_73641134
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 10:57 schreef poemojn het volgende:
Concurrenten ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  Moderator dinsdag 13 oktober 2009 @ 13:24:49 #215
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 13:44:18 #216
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_73646093
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 10:19 schreef morpheus_at_work het volgende:
vrijdag einde van middag is er al een verkennend rondje gemaakt langs de banken om te polsen of er mogelijkheden waren
Dit soort dingen gebeuren altijd in het weekend. Met Ahold destijds en dat schandaal in de VS ook.
Confidence through competence
  Moderator dinsdag 13 oktober 2009 @ 13:47:21 #217
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_73646195
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 13:44 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Dit soort dingen gebeuren altijd in het weekend. Met Ahold destijds en dat schandaal in de VS ook.
En weet je waarom?
Omdat er dan niets kan veranderen op de beurzen.

En nee, niet die van de mensen, maar de AEX, Dow Jones enz.
pi_73646420
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 13:44 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Ons management team had een heidag en werden smiddags gebeld voor consult met raad van bestuur.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 13:56:24 #219
55709 Stereotomy
pi_73646471
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 13:47 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

En weet je waarom?
Omdat er dan niets kan veranderen op de beurzen.

En nee, niet die van de mensen, maar de AEX, Dow Jones enz.
O RLY
  Moderator dinsdag 13 oktober 2009 @ 13:57:28 #220
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 13:58:51 #221
55709 Stereotomy
pi_73646554
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 13:57 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Hoe moet ik nou ruiken dat jij dat al weet
Anders had ik het toch niet zo bijzonder gevonden dat het allemaal in het weekend gebeurt

Nah, normaal zou ik het niet weten, maar we hebben die Ahold case ooit nagespeeld bij een business course van een bank.
  Moderator dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:00:11 #222
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_73646601
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 13:58 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Anders had ik het toch niet zo bijzonder gevonden dat het allemaal in het weekend gebeurt

Nah, normaal zou ik het niet weten, maar we hebben die Ahold case ooit nagespeeld bij een business course van een bank.
Misschien wist je niet waarom dat zo was. Dus ik dacht 'nou, laat ik weer eens iemand helpen', is het weer niet goed
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:01:25 #223
55709 Stereotomy
pi_73646641
Nouja goed, ik dacht toen wel: 'hee, da's eigenlijk best slim'. mijn eigen werkgebied staat zo ver van de financiele wereld af als het maar kan, wist ook niet zo goed wat ik bij die BC deed

Dus dan zal ik dat nu ook wel ff bij jou denken.
  Moderator dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:06:19 #224
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_73646805
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 14:01 schreef Stereotomy het volgende:
Nouja goed, ik dacht toen wel: 'hee, da's eigenlijk best slim'. mijn eigen werkgebied staat zo ver van de financiele wereld af als het maar kan, wist ook niet zo goed wat ik bij die BC deed

Dus dan zal ik dat nu ook wel ff bij jou denken.
Ik wist het ook pas sinds een week of twee
  Moderator dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:13:41 #225
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_73647058
En rechtstreeks van nu.nl:

http://www.nu.nl/economie(...)t-meer-mogelijk.html
quote:
Pieter Lakeman
Gedupeerde rekeninghouders laten dinsdag weten een claim voor te bereiden tegen Pieter Lakeman van de stichting Hypotheekleed. Hij riep DSB-klanten in het programma 'Goedemorgen Nederland' op om geld weg te halen bij de bank. Door deze oproep is Lakeman medeverantwoordelijk voor het feit dat DSB deze week in de problemen kwam.
Op de website Lakemanleed.nl worden mensen nu opgeroepen zich samen in te zetten voor het afdwingen van een schadevergoeding bij de stichting van Lakeman.
Schade
De oprichters houden Lakeman verantwoordelijk voor eventuele schade die ze ondervinden door de problemen bij DSB.
De site gaat nu klachten inzamelen en wil daarmee een gerenommeerd advocatenkantoor in de arm nemen.
Scheringa
Lakeman zelf is zich van geen kwaad bewust. Volgens hem is DSB-directeur Dirk Scheringa de grote boosdoener. ''Zeker honderdduizend mensen zijn door hem beduveld en belazerd", zei Lakeman tegenover Radio 1.
''Wat hij heeft gedaan is immoreel, dat is hij al bijna zijn hele carrière'', meent Lakeman, die optreedt namens een groep mensen die vindt dat DSB hun onder valse voorwendselen te hoge hypotheken heeft verkocht.
Op de vraag of Scheringa een slecht mens is, antwoordde Lakeman niet bevestigend. ''Daarover geef ik geen oordeel; ik vind hem gewoon immoreel.''
Goede zaak, die Lakeman met zijn idiote plannen en uitspraken
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:31:50 #226
55709 Stereotomy
pi_73647572
Nog beter, even verderop:
quote:
Lakeman gaf aan door te gaan met zijn inzet voor de Stichting Hypotheekleed. De voorvechter van benadeelde DSB-klanten zei te beseffen dat andere mensen er met de val van DSB Bank minder goed vanaf komen. ''Maar ik ben er niet voor het algemeen belang.''
En al die mensen in Lakeman maar een weldoender zien voor Nederland. Hij maakt meer kapot ten koste van die paar lui die hij 'zegt' te vertegenwoordigen, maar eigenlijk heeft hij op de een of andere manier alleen maar rancune naar Scheringa toe.

Elke andere bank zonder zo'n herkenbare voorzitter met een persoonlijk gezicht was veel moeilijker prijsschieten geweest.
pi_73647692
www.lakemanleed.nl

Database Error: Unable to

connect to the database:Could not connect to MySQL

gaan ze daar ook zeggen dat ze last hebben van hackers.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:37:02 #228
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_73647723
en dit is het volk wat die Lakeman vertegenwoordigd:

http://www.geenstijl.tv/2(...)ert_bij_dsb_ban.html
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_73647758
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 12:52 schreef anboni het volgende:
Vraag me af hoe lang het duurt voordat iemand de stichting Lakemanleed op gaat richten, met z'n "failliet is de enige manier waarop mensen hun geld nog gaan zien'
Dat duurde niet lang
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:54:05 #230
55709 Stereotomy
pi_73648181
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 14:37 schreef MikeyMo het volgende:

Goeie dag zeg. Zeker een vrije dag genomen om te kunnen protesteren?

Eigenlijk maakt het voor dat soort lui helemaal niet uit wie hen mooie praatjes verkoopt. DSB of Lakeman, als ze maar iemand kunnen volgen en zelf niet na hoeven te denken.
pi_73648411
quote:

hij is wel leuk, maar het is sneu ook.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  Moderator dinsdag 13 oktober 2009 @ 15:07:45 #232
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_73648599
quote:

Nou heb ik echt een enorme schijthekel aan GS en alles wat ermee te maken heeft. Maar ik ben het wel met Rutger eens dat al die mensen met die hypotheken wel dom zijn.
pi_73648828
Gevolgen voor de klanten:

pi_73648905
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 15:01 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

hij is wel leuk, maar het is sneu ook.
Met die mensen heb ik dus totaal geen medelijden. Ik vind het erger voor mensen die hun spaargeld er hebben staan en een paar maanden op hun geld moeten wachten.
pi_73649219
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 15:16 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Met die mensen heb ik dus totaal geen medelijden. Ik vind het erger voor mensen die hun spaargeld er hebben staan en een paar maanden op hun geld moeten wachten.
Nog meer met de mensen die er ook een betaalrekening hadden en straks niet meer kunnen pinnen..
Geld van de betaalrekening moeten ze dan ook maar terugkrijgen/schatten hoeveel het was.
  Moderator dinsdag 13 oktober 2009 @ 15:25:53 #236
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_73649255
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 15:25 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Nog meer met de mensen die er ook een betaalrekening hadden en straks niet meer kunnen pinnen..
Geld van de betaalrekening moeten ze dan ook maar terugkrijgen/schatten hoeveel het was.
Inderdaad. Door die Lakeman-eppo kan je ineens geen boodschappen meer doen en geen rekeningen meer betalen.
Ben je mooi klaar mee.
pi_73649313
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 00:11 schreef capricia het volgende:

[..]

Goede vraag!
Dit zag je toch wel aankomen of niet?
Ten eerste, onze betaalrekening bij de DSB werk(e) gewoon goed, en vorige week werden de geluiden dat er veel (spaar)geld verdween bij de DSB steeds zachter, dus de ogenschijnlijke kans dat de boel echt gierend in het honderd zou lopen nam af, en automatische incasso's van zeg hypotheek, verzekeringen, nutsvoorzieningen en internet zet je niet even met een druk op de knop om, dat kost een aantal weken. De boel zat binnen 24 uur helemaal dicht (van zondag op maandag), en een week ervoor was er nog helemaal niks aan de hand. Ik zie even niet hoe wij in krap 10 dagen tijd alles om zouden hebben kunnen gooien.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_73649321
quote:

[..]

Ja idd heb je helemaal gelijk in.
pi_73649416
quote:

[..]

Ja hiero, maar het lijkt er op dat mijn spoedoverboeking van maandagmorgen 07.25 er nog wel doorheen is gekomen, we kunnen iig geen geld meer pinnen van de DSB betaalrekening ivm te weinig saldo..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_73649427
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 15:25 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Inderdaad. Door die Lakeman-eppo kan je ineens geen boodschappen meer doen en geen rekeningen meer betalen.
Ben je mooi klaar mee.
Mja ik ben van het spreiden dus dat valt mee en had m'n incasso's al bij de rabo staan.
Ken wel verschillende mensen die nu snel geld eraf plukken en de incasso's tot de volgende salarisronde moeten laten wachten.
  Moderator dinsdag 13 oktober 2009 @ 15:34:36 #241
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_73649522
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 15:31 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Ja hiero, maar het lijkt er op dat mijn spoedoverboeking van maandagmorgen 07.25 er nog wel doorheen is gekomen, we kunnen iig geen geld meer pinnen van de DSB betaalrekening ivm te weinig saldo..
Dan maar hopen dat het gelukt is
  Moderator dinsdag 13 oktober 2009 @ 15:35:36 #242
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_73649552
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 15:31 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Mja ik ben van het spreiden dus dat valt mee en had m'n incasso's al bij de rabo staan.
Ken wel verschillende mensen die nu snel geld eraf plukken en de incasso's tot de volgende salarisronde moeten laten wachten.
Heel goed. Helaas is niet iedereen zo slim.
Vergeten mensen niet dat salarisrondes vaak al weken van te voren de deur uit gaan?
pi_73649562
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 15:31 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Das wel mooi ik kon de laatste 1500 gister er helaas niet bij de pomp meer afhalen. Anders had ik het gedaan.
Uberhaupt geld vasthouden
pi_73649587
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 15:35 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Vergeten mensen niet dat salarisrondes vaak al weken van te voren de deur uit gaan?
Vaak 2 weken tevoren dus kan nog net.
pi_73649634
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 15:35 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Da's inderdaad 'n goeie, denk dat de meeste bedrijven op dit moment al bezig zijn met de salarissen. Het is wel zo dat de feitelijke overboekingen pas 'n paar dagen van te voren de deur uitgaan, dus met een beetje welwillendheid van de salarisadministratie is daar vaak nog wel 'n mouw aan te passen.
  Moderator dinsdag 13 oktober 2009 @ 15:42:13 #246
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_73649743
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 15:36 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Vaak 2 weken tevoren dus kan nog net.
Dat bedoel ik. Een rekeningnummer wijzigen kan dus net wel of net niet meer.
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 15:38 schreef anboni het volgende:

[..]

Da's inderdaad 'n goeie, denk dat de meeste bedrijven op dit moment al bezig zijn met de salarissen. Het is wel zo dat de feitelijke overboekingen pas 'n paar dagen van te voren de deur uitgaan, dus met een beetje welwillendheid van de salarisadministratie is daar vaak nog wel 'n mouw aan te passen.
Bedrijven besteden dit vaak uit aan een payrolling-toko, hou daar rekening mee.
pi_73649763
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 15:38 schreef anboni het volgende:

[..]

Moderator dinsdag 13 oktober 2009 @ 15:46:10 #248
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_73649887
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 15:42 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Die willen inderdaad vaak wel helpen, helemaal in deze situatie. Maar je moet er wel op tijd bij zijn.
  Moderator dinsdag 13 oktober 2009 @ 15:53:12 #249
236264 crew  capricia
pi_73650135
Lijkt me best wel raar om zo een tijdje zonder pinpas te moeten leven, zoals veel mensen nu met de DSB meemaken... Lijken wel oude tijden.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73650278
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 15:46 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Die willen inderdaad vaak wel helpen, helemaal in deze situatie. Maar je moet er wel op tijd bij zijn.
De belastingdienst doet geen stap harder, die boeken elke maand de hypotheekrente aftrek naar onze DSB betaalrekening, maar het kost 3 weken om dat aan te passen.. Op mijn vraag wat er zou gebeuren als ze er geen geld naar over kunnen maken, bleef het ook erg stil.. Ben erg benieuwd welke bedrijven wél even een stapje harder doen om er uit te komen met z'n allen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')