Blijft het geld op de RC gewoon wel staan? En blijft de RC gewoon functioneren?quote:Op maandag 12 oktober 2009 10:26 schreef DS4 het volgende:
[..]
Klopt. Maar daar is natuurlijk de RC voor en niet de spaarrekening. Als je de komende maand het geld nodig hebt... ja, dan is het beter om het elders te parkeren. Maar anders is het gehoor geven aan de oproep van Lakeman feitelijk het op straat zetten van de werknemers van DSB.
Blijkbaar is er een situatie ontstaanquote:Zodra het mogelijk is zal DSB Bank een update geven over de ontstane situatie. #DSB
Hier ben ik wel benieuwd naar...quote:Op maandag 12 oktober 2009 10:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Blijft het geld op de RC gewoon wel staan? En blijft de RC gewoon functioneren?
Een RC bij de DSB bank? Nee, natuurlijk blijft dat niet functioneren...hoe had je dat gezien dan?quote:Op maandag 12 oktober 2009 10:59 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Hier ben ik wel benieuwd naar...
Men zal het hypothekenpakket met korting proberen te verkopen aan een andere bank (banken). Geen idee of dat gaat lukken.quote:Op maandag 12 oktober 2009 11:16 schreef MikeyMo het volgende:
Even voor mijn helderheid:
Op het moment dat DSB failliet gaat nemen andere banken de hypotheek van de mensen over. Maar ik neem aan dat de schuldenlast die de hypotheekhouder heeft bij DSB dan in zijn geheel, dus inclusief de overtaxatie, naar een Bank X gaat. De persoon die nu een te dure hypotheek heeft bij DSB is dan toch niet beter af aangezien hij bij de nieuwe bank dezelfde schuld heeft die binnen dezelfde periode moet afgelost worden?
Stel banken willen de giftige leningen/hypotheken niet overnemen, dan dienen personen die een hypotheek/lening hebben die direct terug te voldoen heb ik begrepen?
De DSB heeft zoals we laatst gezien hebben tig kleine firmaatjes. Wat gebeurt hiermee? Ik neem aan dat een Frisia leningen ook op zichzelf kan functioneren of gaat dat ook kapot?
Ik hoorde van de week trouwens dat het Spaargedeelte van de DSB en het gedeelte van de hypotheken verstrekt los van elkaar waren op papier. Dus als het bank gedeelte omvalt dan blijft het hypotheek gedeelte bestaan. Klopt dit?
Gaat de overeenkomst met stichting hypotheekleed nu ook op de helling?quote:Op maandag 12 oktober 2009 11:18 schreef Pietverdriet het volgende:
Machiavelli zou smullen, de mensen jubelen dat DSB falliet is, maar iedereen met een veel te dure hyptheek houdt hem lekker. Ja, SUKKELS, natuurlijk hou je die.
Juist, je moet gewoon schokkenquote:Op maandag 12 oktober 2009 11:16 schreef MikeyMo het volgende:
Even voor mijn helderheid:
Op het moment dat DSB failliet gaat nemen andere banken de hypotheek van de mensen over. Maar ik neem aan dat de schuldenlast die de hypotheekhouder heeft bij DSB dan in zijn geheel, dus inclusief de overtaxatie, naar een Bank X gaat. De persoon die nu een te dure hypotheek heeft bij DSB is dan toch niet beter af aangezien hij bij de nieuwe bank dezelfde schuld heeft die binnen dezelfde periode moet afgelost worden?
zou zomaar kunnen, als de schuldeisers dom zijn, want dan krijgen ze maar een deel van hun geld want de mensen met zo een hypotheek kunnen dat niet betalen.quote:Stel banken willen de giftige leningen/hypotheken niet overnemen, dan dienen personen die een hypotheek/lening hebben die direct terug te voldoen heb ik begrepen?
Ligt aan de constructie die DSB heeft. Wat is de holding, wat zijn dochters, wie is eigenaar van watquote:De DSB heeft zoals we laatst gezien hebben tig kleine firmaatjes. Wat gebeurt hiermee? Ik neem aan dat een Frisia leningen ook op zichzelf kan functioneren of gaat dat ook kapot?
Kan, ligt aan de constructie, maar ook wat de rechter er van vindtquote:Ik hoorde van de week trouwens dat het Spaargedeelte van de DSB en het gedeelte van de hypotheken verstrekt los van elkaar waren op papier. Dus als het bank gedeelte omvalt dan blijft het hypotheek gedeelte bestaan. Klopt dit?
Als ze die met DSB hebben lijkt me dat van welquote:Op maandag 12 oktober 2009 11:21 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Gaat de overeenkomst met stichting hypotheekleed nu ook op de helling?
ik crosspost hem even!quote:Op maandag 12 oktober 2009 11:23 schreef Roel_Jewel het volgende:
Nieuwe achterdeur: https://www.secure.dsbban(...)index_aanvragen.html
Via Inloggen aan linkerkant.
Wordt met de inboedel meeverkocht per opbod aan de hoogst biedende...meestal via internet.quote:Op maandag 12 oktober 2009 11:26 schreef Jor_Dii het volgende:
Rare vraag misschien, maar wat gebeurt er met AZ bijvoorbeeld als DSB failliet gaat, is het dan aan de gemeente Alkmaar om de boel over te nemen?
Mag ik dan alles met hem doen?quote:
Dat is tot 100.000quote:Op maandag 12 oktober 2009 11:28 schreef HarryP het volgende:
Tot hoe hoog is de 100% garantie op een spaarrekening.
Of is dat met die actie van Bos voor het bedrag tot 100.000 100% geworden?
In NL 100.000 euro, in Duitsland onbeperktquote:Op maandag 12 oktober 2009 11:28 schreef HarryP het volgende:
Tot hoe hoog is de 100% garantie op een spaarrekening.
Jaquote:Of is dat met die actie van Bos voor het bedrag tot 100.000 100% geworden?
Ranglijst van wat?quote:Op maandag 12 oktober 2009 11:30 schreef Wheelgunner het volgende:
Waar op de ranglijst van Nederlandse banken staat DSB eigenlijk?
Mooi net ook even gezocht.quote:
Inderdaad, is het te vergelijken met de grote banken?quote:Op maandag 12 oktober 2009 11:31 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ranglijst van wat?
Winst? Omzet? Aantal klanten? ...?
die zouden zich dan of failliet moeten laten verklaren of een nieuwe lening met hoogte van het verschuldigde bedrag moeten afsluiten, of hun huis verkopen en dan evt de restschuld nog moeten voldoen?quote:Op maandag 12 oktober 2009 11:21 schreef Pietverdriet het volgende:
zou zomaar kunnen, als de schuldeisers dom zijn, want dan krijgen ze maar een deel van hun geld want de mensen met zo een hypotheek kunnen dat niet betalen.
quote:Op maandag 12 oktober 2009 11:35 schreef HarryP het volgende:
[..]
Mooi net ook even gezocht.
Dan laat ik mijn geld gewoon staan. Ik verwacht niet dat ze omvallen en anders is er garantieregeling.
Wel even een nieuwe screenshot gemaakt met het saldo + rente via de bypass.
quote:Rechter kent noodregeling DSB toe
De rechtbank in Amsterdam heeft zojuist de noodregeling van kracht verklaard bij de in problemen verkerende DSB Bank van Dirk Scheringa. Dat betekent dat een bewindvoerder de zaken overneemt bij de bank zoals in een surseance van betaling.
Dit is gedaan op verzoek van de Nederlandsche Bank (DNB). Bronnen hadden afgelopen zondagnacht al bij het FD gemeld dat het instellen van een noodregeling werd overwogen. Het persbureau ANP heeft maandag in de late ochtend gesignaleerd dat Dirk Scheringa aanwezig is op de rechtbank in Amsterdam.
Volgens RTL werd een eerste verzoek van DNB voor een noodregeling door de rechtbank zondagnacht afgewezen. Een tweede verzoek werd maandagmorgen gedaan zijn bij de rechtbank aan de Amsterdamse Parnassusweg.
Bewindvoerder neemt beheer over
Bij een noodregeling neemt een door de Nederlandsche Bank aangewezen bewindvoerder het beheer over een bank, zoals dat ook is gebeurd bij het in 2005 failliet gegane Van der Hoop Bankiers. Dit betekent onder meer dat klanten hun geld niet meer kunnen weghalen bij DSB.
Maandagmorgen was de website van DSB al niet meer bereikbaar voor klanten. Volgens de site is de wachttijd op de site langer dan een kwartier, maar het lukte het FD niet om ook na een klein half uur bij de sit te komen. Ook telefonisch was DSB maandagmorgen moeilijk bereikbaar. Een spaarder meldde het FD echter dat een overboeking van de spaarrekening telefonisch nog wel was gelukt.
En nu kan je niet meer bij je geld.quote:Op maandag 12 oktober 2009 11:35 schreef HarryP het volgende:
[..]
Mooi net ook even gezocht.
Dan laat ik mijn geld gewoon staan. Ik verwacht niet dat ze omvallen en anders is er garantieregeling.
Wel even een nieuwe screenshot gemaakt met het saldo + rente via de bypass.
RTLZ (de servers staan te roken zeg) meldt dat de rechter ze niet onder curatele stelt maar zich wel zorgen maakt over de financiele positie. De rechter acht DSB nog wel voldoende liquede.quote:Op maandag 12 oktober 2009 11:40 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://twitter.com/remyvanmannekes/status/4805479868
Dsb onder 't bewindvoering van nederlandse bank. Rechtbank amsterdam zojuist besloten...
Zie m'n editquote:Op maandag 12 oktober 2009 11:44 schreef Kaneel het volgende:
[..]
RTLZ (de servers staan te roken zeg) meldt dat de rechter ze niet onder curatele stelt maar zich wel zorgen maakt over de financiele positie. De rechter acht DSB nog wel voldoende liquede.
Dat laatstequote:Op maandag 12 oktober 2009 11:47 schreef Kaneel het volgende:
[..]
Ah. Hmm nu weer wel. Wat is het nou
http://www.rtl.nl/%28/fin(...)K_ONDER_CURATELE.xmlquote:Op maandag 12 oktober 2009 11:47 schreef Kaneel het volgende:
[..]
Ah. Hmm nu weer wel. Wat is het nou
Oooops, zou dit tot een bankrun (zo heet het toch officieel?) leiden?quote:Op maandag 12 oktober 2009 11:48 schreef Godtje het volgende:
[..]
http://www.rtl.nl/%28/fin(...)K_ONDER_CURATELE.xml
quote:Op maandag 12 oktober 2009 11:50 schreef Kaneel het volgende:
[..]
Oooops, zou dit tot een bankrun (zo heet het toch officieel?) leiden?
quote:Bewindvoerder neemt beheer over
Bij een noodregeling neemt een door de Nederlandsche Bank aangewezen bewindvoerder het beheer over een bank, zoals dat ook is gebeurd bij het in 2005 failliet gegane Van der Hoop Bankiers. Dit betekent onder meer dat klanten hun geld niet meer kunnen weghalen bij DSB.
Niet meer dus.quote:Op maandag 12 oktober 2009 11:50 schreef Kaneel het volgende:
[..]
Volgens mij ¤ 1000 per dag.quote:Op maandag 12 oktober 2009 11:56 schreef Jor_Dii het volgende:
Mensen kunnen dus tot woensdag pinnen, hoeveel kun je wekelijks maximaal pinnen?
Denk dat dat nu al niet meer mogelijk is...quote:Op maandag 12 oktober 2009 11:50 schreef Kaneel het volgende:
[..]
Het is over en uit. Klanten kunnen vanaf nu (officieel) niet meer bij hun spaar en betaalrekeningen!!quote:DSB onder curatele
http://www.telegraaf.nl/o(...)draadje__.html?p=1,1
AMSTERDAM - De rechter heeft een verzoek van De Nederlandsche Bank om een noodregeling op te leggen aan DSB toegewezen. Dat is vergelijkbaar met uitstel van betaling. DNB krijgt de touwtjes in handen van de noodlijdende bank.
Het bestuur van de DSB Bank (Dirk Scheringa Beheer Bank), heeft nog geen raamovereenkomst met de stichting Steunfonds Probleemhypotheken getekend. ANP
Dat meldt de NOS. De onder curatele plaatsing volgt op een nacht van druk overleg om de DSB Bank te redden, waarin de vijf grootste banken probeerden om samen met minister Wouter Bos (Financiën) de bank van bestuursvoorzitter Dirk Scheringa over te nemen. Toen dat mislukte heeft De Nederlandsche Bank (DNB) een eerste verzoek tot noodregeling bij de rechter neergelegd, die dat afwees. Een tweede verzoek, maandagochtend heeft de rechter wel ingewilligd.
De centrale bank moet ingrijpen bij banken als die dreigen failliet te gaan.
Het personeel van DSB kwam om 9 uur samen in het hoofdgebouw in Wognum, waar bestuursvoorzitter Dirk Scheringa zijn medewerlers informeerde dat de bank niet in acute nood verkeert. De personeelsbijeenkomst duurde een kwartier, waarna het personeel weer naar kantoor ging in de andere torens. Om half tien vertrok een wagen met daarin Scheringa.
Wouter Bos
Minister Wouter Bos is in de nacht van zondag op maandag urenlang op het hoofdkantoor van DNB geweest, vermoedelijk om te overleggen over de situatie bij de DSB Bank. Uit beelden van het RTL Nieuws bleek maandag dat hij het pand in Amsterdam even na half drie in de ochtend verliet. Het ministerie van Financiën wil officieel niet ingaan op de beelden en ook niet aangeven wat de reden van het nachtelijk bezoek van Bos aan de centrale bank was.
DSB Bank is in grote problemen gekomen doordat klanten met te hoge hypotheken zijn opgezadeld. De Stichting Hypotheekleed heeft klanten van de bank anderhalve week geleden opgeroepen hun geld bij de bank weg te halen, waarna de DSB-site voor internetbankieren enkele dagen moeilijk bereikbaar was. DSB stelde toen dat er weinig spaargeld van de rekeningen was gehaald, maar vorige week wilde de bank geen nieuwe gegevens meer verstrekken.
Hypotheekleed
De voorzitter van Stichting Hypotheekleed, Pieter Lakeman, stuurt aan op een faillissement van DSB Bank. Volgens hem zouden gedupeerde klanten daarbij beter af zijn.
Een noodregeling houdt in dat De Nederlandsche Bank de touwtjes in handen krijgt. Dergelijke situaties komen amper voor. De laatste keer dat de centrale bank moest ingrijpen, was bij Icesave in oktober vorig jaar. Van der Hoop Bankiers was in december 2005 de laatste Nederlandse bank die onder het bewind van DNB kwam te staan.
DSB Bank leek vorige week juist in een rustiger vaarwater te zijn beland door een akkoord met een deel van de gedupeerden. Met het Steunfonds Probleemhyptheken werd afgesproken dat voor klanten die kampen met te hoge schulden een oplossing zou worden gezocht.
Wat een onzin. Je mag nog 24 uur pinnen met je DSB-pasje.quote:Op maandag 12 oktober 2009 11:58 schreef Sphere het volgende:
[..]
Het is over en uit. Klanten kunnen vanaf nu (officieel) niet meer bij hun spaar en betaalrekeningen!!
Hangt er maar net vanaf hoeveel centjes je op je rekening hebt staan.quote:Op maandag 12 oktober 2009 11:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat een onzin. Je mag nog 24 uur pinnen met je DSB-pasje.
Vind dat erg netjes!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |