Bron: http://www.nu.nl/economie/2099966/nieuwe-onrust-rond-dsb.htmlquote:WOGNUM - De perikelen rond DSB Bank hebben maandag een nieuw hoofdstuk gekregen. De Volkskrant meldde dat het voortbestaan van de bank van Dirk Scheringa aan een zijden draadje hangt.
Volgens Het Financieele Dagblad heeft Scheringa geprobeerd de bank te verkopen aan andere Nederlandse banken. Dat zou zijn mislukt.
De Volkskrant stelde op basis van bronnen bij het ministerie van Financiën dat De Nederlandsche Bank (DNB) klaar staat om in te grijpen. Het zou gaan om een zogenoemde noodregeling.
Een woordvoerder van DSB Bank noemde dit ''absoluut onjuist''. De zegsman wilde niet verder op de berichtgeving in de media ingaan. DNB is nog onbereikbaar voor commentaar.
Geld weghalen
DSB Bank is in grote problemen gekomen doordat klanten met te hoge hypotheken zijn opgezadeld. De Stichting Hypotheekleed heeft klanten van de bank anderhalve week geleden opgeroepen hun geld bij de bank weg te halen, waarna de DSB-site voor internetbankieren enkele dagen moeilijk bereikbaar was.
DSB stelde toen dat er weinig spaargeld van de rekeningen was gehaald, maar vorige week wilde de bank geen nieuwe gegevens meer verstrekken.
De voorzitter van Stichting Hypotheekleed, Pieter Lakeman, stuurt aan op een faillissement van DSB Bank. Volgens hem zouden gedupeerde klanten daarbij beter af zijn.
Icesave
Een noodregeling houdt in dat De Nederlandsche Bank de touwtjes in handen krijgt. Dergelijke situaties komen amper voor. De laatste keer dat de centrale bank moest ingrijpen, was bij Icesave in oktober vorig jaar. Van der Hoop Bankiers was in december 2005 de laatste Nederlandse bank die onder het bewind van DNB kwam te staan.
DSB Bank leek vorige week juist in een rustiger vaarwater te zijn beland door een akkoord met een deel van de gedupeerden. Met het Steunfonds Probleemhyptheken werd afgesproken dat voor klanten die kampen met te hoge schulden een oplossing zou worden gezocht.
Als het vandaag al niet waar is dan zal het waarschijnlijk volgende week wel zo zijn. Door dit soort aanhoudende negatieve berichtgeving kiezen steeds meer klanten er waarschijnlijk voor om hun geld weg te halen. Het vertrouwen zal blijven dalen en dan is het een kwestie van tijd voordat ze omvallen. Het lijkt in elk geval hard die kant op te gaan.quote:Op maandag 12 oktober 2009 08:01 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Bron: http://www.nu.nl/economie/2099966/nieuwe-onrust-rond-dsb.html
Het zal toch niet zo zijn dat de boel nu omvalt dankzij die zool van een Lakeman en de belastingbetaler daarvoor op mag draaien?
als het je lukt om in te loggenquote:Op maandag 12 oktober 2009 08:41 schreef dabadbass het volgende:
Verdomme kan ik weer mn geld gaan overschrijven
Vant weekend alles weer teruggeschreven naar DSBquote:
quote:Op maandag 12 oktober 2009 08:43 schreef dabadbass het volgende:
[..]
Vant weekend alles weer teruggeschreven naar DSB
Waarom? In Godsnaam?quote:Op maandag 12 oktober 2009 08:43 schreef dabadbass het volgende:
[..]
HA-HA!quote:Op maandag 12 oktober 2009 08:43 schreef dabadbass het volgende:
[..]
Pwnd!quote:Op maandag 12 oktober 2009 08:43 schreef dabadbass het volgende:
[..]
Voor 17:00 vanmiddagquote:Op maandag 12 oktober 2009 08:52 schreef MikeyMo het volgende:
Poultje met het tijdstip van bekendmaking?
quote:UPDATE: DIRECTIE BANK BIJEEN
De directie van DSB Bank is maandagochtend in overleg gegaan. Mogelijk komt er later op de dag een toelichting van de bank op de nieuwe onrust die is ontstaan, maar een woordvoerder van de bank kon daar nog geen zekerheid over geven.
Omdat ik weer gerustgesteld wasquote:
quote:
Zoiets gaat vrij snel hoor. Dat zag je bij Fortis des tijds.quote:Op maandag 12 oktober 2009 09:00 schreef dabadbass het volgende:
[..]
Neuh duurt wel wat langer (I hope)
Fortis/ABN en ING zijn beursgenoteerd en de DSB toch niet?quote:Op maandag 12 oktober 2009 09:01 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Zoiets gaat vrij snel hoor. Dat zag je bij Fortis des tijds.
De Nederlandse Bank gaat gewoon ingrijpen.
DSB is idd niet beursgenoteerd...quote:Op maandag 12 oktober 2009 09:03 schreef Godtje het volgende:
[..]
Fortis/ABN en ING zijn beursgenoteerd en de DSB toch niet?
Bij fortis wilde ze in elk geval duidelijkheid voordat de beurs open ging want anders zou het instorten.
Dat sprak voor zich, ik kreeg het toen wel weg, het leek, tijdens het inloggen, alsof je ontzettend aan het uploaden was.quote:Op maandag 12 oktober 2009 09:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Er was dus duidelijk GEEN DDOS aanval en het waren dus echt allemaal mensen die hun geld probeerden weg te halen bij DSB
Of ze hebben de boel plat gegooit, expres.quote:Op maandag 12 oktober 2009 09:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Er was dus duidelijk GEEN DDOS aanval en het waren dus echt allemaal mensen die hun geld probeerden weg te halen bij DSB
Teleklets overdrijft weerquote:Op maandag 12 oktober 2009 09:15 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
AMSTERDAM - Het doek zou zijn gevallen voor DSB Bank. De Nederlandse Bank zou klaarstaan om het bewind over te nemen van Dirk Scheringa omdat de bank technisch failliet zou zijn.
http://www.telegraaf.nl/b(...)raadje___.html?p=1,1
Mooi kut als je daar nog geld hebt staan.
Als het maar beneden de 100.000 is dan valt het wel mee.quote:Op maandag 12 oktober 2009 09:15 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
AMSTERDAM - Het doek zou zijn gevallen voor DSB Bank. De Nederlandse Bank zou klaarstaan om het bewind over te nemen van Dirk Scheringa omdat de bank technisch failliet zou zijn.
http://www.telegraaf.nl/b(...)raadje___.html?p=1,1
Mooi kut als je daar nog geld hebt staan.
Laat jij je geld maar lekker staan...quote:
Dat dacht ik meteen al.quote:Op maandag 12 oktober 2009 09:09 schreef Kaneel het volgende:
[..]
Of ze hebben de boel plat gegooit, expres.
Wordt tijd voor wat nieuwe banken, ik kan mijn overtollige miljoenen niet meer kwijt. de risicospreiding dwingt mij overal 100.000 neer te zettenquote:Op maandag 12 oktober 2009 09:17 schreef Godtje het volgende:
[..]
Als het maar beneden de 100.000 is dan valt het wel mee.
volgens mij was elke rabobank filiaal een bank op zich dus ik zou bij elke vestiginge en nieuwe rekening openen. dat heb ik ook maar gedaan want om nou nog een huis er bij te kopen is ook niet echt je van het.quote:Op maandag 12 oktober 2009 09:35 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Wordt tijd voor wat nieuwe banken, ik kan mijn overtollige miljoenen niet meer kwijt. de risicospreiding dwingt mij overal 100.000 neer te zetten
Een eigen bank startenquote:Op maandag 12 oktober 2009 09:35 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Wordt tijd voor wat nieuwe banken, ik kan mijn overtollige miljoenen niet meer kwijt. de risicospreiding dwingt mij overal 100.000 neer te zetten
quote:Op maandag 12 oktober 2009 10:00 schreef LXIV het volgende:
De wachtrij bij de DSB is kunstmatig. Wil je erlangs dan moet je deze link gebruiken: https://www.secure.dsbbank.nl/DSBRetailFrontEnd/dsb_login.html
Hopelijk ben je nog op tijd om je geld eraf te halen.
Hoeveel 100.000 euro + mensen denk jij aan te treffen bij DSB?quote:Op maandag 12 oktober 2009 10:00 schreef LXIV het volgende:
Hopelijk ben je nog op tijd om je geld eraf te halen.
Weinig.quote:Op maandag 12 oktober 2009 10:05 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hoeveel 100.000 euro + mensen denk jij aan te treffen bij DSB?
Weinig. Maar het is toch lastig als je drie maanden niet bij je geld kunt, niet?quote:Op maandag 12 oktober 2009 10:05 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hoeveel 100.000 euro + mensen denk jij aan te treffen bij DSB?
Klopt. Maar daar is natuurlijk de RC voor en niet de spaarrekening. Als je de komende maand het geld nodig hebt... ja, dan is het beter om het elders te parkeren. Maar anders is het gehoor geven aan de oproep van Lakeman feitelijk het op straat zetten van de werknemers van DSB.quote:Op maandag 12 oktober 2009 10:12 schreef LXIV het volgende:
Maar het is toch lastig als je drie maanden niet bij je geld kunt, niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |