Amanda Balk heeft heeft exclusief aan MSN Starlounge een reactie gegeven op Claire's aangifte tegen Huub. Lees hier Amanda's email:Ik ben nog steeds helemaal van slag, wat verschrikkelijk wat Claire en haar kleine meid overkomen is!!! Ongelofelijk, ik hoorde het verhaal en mijn haren gingen rechtovereind staan.
Na al bijna een jaar niets van Huub gehoord te hebben, belde hij me vorige week ineens op. Ik wist toen nog niks van wat ik nog te horen zou krijgen via de media, alleen dat ze uit elkaar waren en dat haar zaak verkocht was. Hij vertelde dat hij het zo erg vond dat hij z'n meissie kwijt was, ik weet nu nog steeds niet of hij Claire bedoelde of zijn kleine dochtertje. Maar meteen vertelde hij ook dat hij een nieuwe vriendin heeft, met een hele rijke papa en een eigen huis op Ibiza, bla bla bla.
Hij raakte niet uitgesproken over zijn nieuwe liefde, hoe is het toch mogelijk dat een man in één zin kan zeggen hoe verschrikkelijk hij het vind dat zijn huwelijk op de klippen is gelopen en dat hij al een nieuwe liefde heeft. Toen vond ik het al heel erg dat hij zo snel over Claire heen was, hij heeft wel samen met haar een kind op de wereld gezet.
Daarna hoorde ik het echte verhaal van Claire in de media, wat er allemaal echt gebeurd is in huize Ballegooij. Ik schrok ontzettend en heb het eerst allemaal op een rijtje proberen te zetten en het besproken met een paar vriendinnen. Natuurlijk omdat ik zo goed weet en begrijp wat Claire nu doormaakt.
De volgende dag heb ik hem een sms gestuurd, met mijn ongezouten mening. Dat ik het té ziek voor woorden vind wat hij gedaan heeft met Claire. Ik heb genoeg meegemaakt met Huub in 'de Kooi', dat ik zeker weet, dat Claire hier geen woord van heeft gelogen. Claire heeft al genoeg van hem gepikt. Ik kreeg direct een reactie van hem terug, dat hij het verschrikkelijk vond dat juist ik dit geloof. Dat Claire dit alleen maar naar buiten heeft gebracht, omdat ze jaloers is. En dat ze dit alleen maar zegt, omdat hij op de cover stond van een blad met zijn nieuwe vriendin.
Ik heb toen een sms terug gestuurd met de boodschap, "Ik ben dan wel blond geverfd, maar ik kom niet uit een ei, Huub." Ik heb hem verteld dat er best vrouwen zullen zijn die op wraak uit zijn, maar dat Claire en ik daar sowieso niet bij horen. Claire heeft duidelijk voor zichzelf en haar kindje gekozen. Ik vind het getuigen van dapperheid dat ze dit naar buiten heeft durven brengen, terwijl ze weet dat ze half Nederland over zich heen krijgt. Ik heb hem verder verteld dat ik niet bevooroordeeld ben, omdat ik ook in zo een situatie heb gezeten. Nee, ik heb lang genoeg met hem in één huis gewoond om te weten dat dit waar is.
Claire is nooit een vriendin van mij geweest, dat weet iedereen die naar 'de Kooi' heeft gekeken. Maar dit verdient geen vrouw en al helemaal niet als de mannen dan ook nog het slachtoffer uit gaan hangen, terwijl ze zelf zoiets verschrikkelijks aanrichten. In één woord walgelijk. Ik weet dat dit leed heel moeilijk te stoppen is, maar ik ben blij dat ik hier iets kan zeggen wat mijn mening is over wat er gebeurd is tussen Huub en Claire. Ik heb al een heel lijstje met mannen die ik op een onbewoond eiland zou wil zetten. Zonder eten of drinken en dat ze maar uitzoeken hoe ze daar overleven en vanaf nu staat Huub ook op dat lijstje. Zolang hij het slachtoffer uit blijft hangen is hij een gevaar voor elke volgende vrouw.
En voor Claire: meissie, ik vind het heel goed van je dat je dit naar buiten hebt durven brengen, want ik weet hoe moeilijk dat is. Maar dit betekent juist dat je sterker bent dan je zelf dacht. Op dit moment zal je hele leven overhoop liggen, maar uiteindelijk ga je inzien dat je hier veel sterker uitkomt. Juist omdat je de waarheid hebt durven vertellen. Hij moet verder leven met zo'n verschrikkelijke leugen. Ik weet dat je helemaal geen reden hoeft te hebben om jaloers te zijn op die andere vrouw. Eigenlijk moeten we ook medelijden met haar hebben, want wij beide weten hoe mooi Huub alles kan draaien in zijn voordeel en dat zal hij bij haar ook doen. Geniet van je prachtige dochtertje, haal daar alle vreugde en liefde uit. Heel veel sterkte. Ik hoop dat je genoeg mensen om je heen hebt die je wel steunen, de mensen die van je houden en weten wat de waarheid is. Jij weet wat de waarheid is en met dat gegeven kan jij je leven weer op pakken. Het ga je goed.
Dikke kus van mij, Amanda.