abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 juni 2010 @ 14:59:01 #176
198365 Morendo
The Real Deal
pi_82395932
quote:
Op zondag 6 juni 2010 07:44 schreef BramKVO het volgende:

[..]

en je statement is ... ? Dat KVM eind jaren 80 weldegelijk tot de Europese top behoorde ?
Europese (sub)top.
Die Lebenslust bringt dich um.
  zondag 6 juni 2010 @ 15:57:40 #177
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_82398618
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:59 schreef Morendo het volgende:

[..]

Europese (sub)top.
Tussen 87 en 90 in Europa is nochtans alleen het palmares van AC Milaan groter dan dat van KV Mechelen hoor ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  zondag 6 juni 2010 @ 16:11:10 #178
198365 Morendo
The Real Deal
pi_82399264
quote:
Op zondag 6 juni 2010 15:57 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Tussen 87 en 90 in Europa is nochtans alleen het palmares van AC Milaan groter dan dat van KV Mechelen hoor ...
Onzin. Je vergeet nu PSV en Porto die de grootste prijs in het Europese voetbal wel behaalden, i.t.t. KVM. Tevens ben ik geneigd Steaua Boekarest en Benfica hoger te plaatsen vanwege de goede prestaties van beide teams in het meest prestigieuze toernooi van het Europese voetbal.

Daaronder komt KVM, met een geweldige prestatie waar ik ook niets aan af doe, samen met illustere clubs als Ajax, Barcelona en Sampdoria.
  zondag 6 juni 2010 @ 16:50:33 #179
pi_82401646
quote:
Op zondag 6 juni 2010 16:11 schreef Morendo het volgende:

[..]

Onzin. Je vergeet nu PSV en Porto die de grootste prijs in het Europese voetbal wel behaalden, i.t.t. KVM. Tevens ben ik geneigd Steaua Boekarest en Benfica hoger te plaatsen vanwege de goede prestaties van beide teams in het meest prestigieuze toernooi van het Europese voetbal.

Daaronder komt KVM, met een geweldige prestatie waar ik ook niets aan af doe, samen met illustere clubs als Ajax, Barcelona en Sampdoria.
Alleen is "de grootste prijs" toen véél relatiever dan dat nu was. De Champions League bestond nog niet en in de Europacup I zaten alleen de landskampioenen. Doorgaans waren Europacup II en de Uefa Cup even goed bezet in die jaren. Zoals ik dus ook zei , in '88 won KV Mechelen de Europacup waar ze in zaten en de Europese supercup tegen de winnaar van Europacup I (PSV) , het jaar erop de halve finale , en het jaar daarop de kwartfinale van Europacup I waar ze nipt verloren van de latere winnaar ...
  zondag 6 juni 2010 @ 16:54:24 #180
198365 Morendo
The Real Deal
pi_82401848
quote:
Op zondag 6 juni 2010 16:50 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Alleen is "de grootste prijs" toen véél relatiever dan dat nu was. De Champions League bestond nog niet en in de Europacup I zaten alleen de landskampioenen.
Dat klinkt indrukwekkender dan de prijzenkast nu laat zien.

En met betrekking tot de Europacup 1: toen het alleen nog draaide om de landskampioenen van ieder land was het juist beduidend meer prestigieus dan de Champions League tegenwoordig is. Neem nu, Liverpool die vierde werd in de competitie maar wel de Cup won, enkele jaren geleden.
pi_82402485
quote:
Op zondag 6 juni 2010 16:54 schreef Morendo het volgende:

[..]

Dat klinkt indrukwekkender dan de prijzenkast nu laat zien.

En met betrekking tot de Europacup 1: toen het alleen nog draaide om de landskampioenen van ieder land was het juist beduidend meer prestigieus dan de Champions League tegenwoordig is. Neem nu, Liverpool die vierde werd in de competitie maar wel de Cup won, enkele jaren geleden.
Ze was misschien prestigieuzer, omdat het ook écht een beker der landskampioenen was, maar in de breedte is de huidige Champions League toch een stuk sterker, omdat je nu ook de nummers 2-3-4 uit de toplanden in het toernooi hebt. Door die teams weg te halen uit de Europacup II en III, zijn die toernooien doodgebloeid en is de Champions League serieus boven de rest gaan uitstijgen.
pi_82409716
quote:
Op zondag 6 juni 2010 07:44 schreef BramKVO het volgende:

[..]

en je statement is ... ? Dat KVM eind jaren 80 weldegelijk tot de Europese top behoorde ?
nee, dat een van de weinige europese succesjes die een belgische club ooit geboekt heeft voor 80% aan ons Nederlanders te danken is (trainer, spelers)
een beetje meer respect en ontzag voor Nederland zou dus wel op zn plaats zijn, vriend!

die discussie hierboven ook echt, tussen die Belgen onderling hahaha, heb dubbel gelegen bij het lezen van al die onderlinge verwijten .......echt een genante vertoning. lijkt de top van de Belgische bond wel: ook rollebollend en ruziend in het openbaar over straat Zit dat in jullie landsaard ofzo?! elkaar een beetje afvallen en steken onder water geven??
geen wonder dat Dick het daar voor gezien hield
  zondag 6 juni 2010 @ 19:59:24 #183
pi_82409997
quote:
Op zondag 6 juni 2010 19:53 schreef HaagsPietje het volgende:

[..]

nee, dat een van de weinige europese succesjes die een belgische club ooit geboekt heeft voor 80% aan ons Nederlanders te danken is (trainer, spelers)
een beetje meer respect en ontzag voor Nederland zou dus wel op zn plaats zijn, vriend!

Ja , op Aad De Mos mag je trots zijn als land ...

Trouwens, in de Europacup finale tegen Ajax ... Van de 13 spelers die voor KVM in die wedstrijd in actie kwamen, waren er ... 9 Belgen !
pi_82411098
quote:
Op zondag 6 juni 2010 19:53 schreef HaagsPietje het volgende:

[..]

die discussie hierboven ook echt, tussen die Belgen onderling hahaha, heb dubbel gelegen bij het lezen van al die onderlinge verwijten .......echt een genante vertoning. lijkt de top van de Belgische bond wel: ook rollebollend en ruziend in het openbaar over straat Zit dat in jullie landsaard ofzo?! elkaar een beetje afvallen en steken onder water geven??
geen wonder dat Dick het daar voor gezien hield
zucht, wie we hier weer hebben ... Je kan het echt niet laten hé om in Belgie-topics te komen. Dat trauma moet toch diep zitten hé ?
  zondag 6 juni 2010 @ 20:22:04 #185
pi_82411271
quote:
Op zondag 6 juni 2010 20:18 schreef BramKVO het volgende:

[..]

zucht, wie we hier weer hebben ... Je kan het echt niet laten hé om in Belgie-topics te komen. Dat trauma moet toch diep zitten hé ?
't feit dat België in de voorrondes van het WK '86 al die supersterren van Nederland uitschakelde waardoor ze de wereldtitel misliepen zal nog altijd diep zitten zeker ...
pi_82425851
quote:
Op zondag 6 juni 2010 20:22 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

't feit dat België in de voorrondes van het WK '86 al die supersterren van Nederland uitschakelde waardoor ze de wereldtitel misliepen zal nog altijd diep zitten zeker ...
zo, met zo'n verwaarloosbaar nietszeggend kulargument wat ergens 25 jaar geleden is gebeurd maak je wel ontzettend veel indruk zeg
ik snap dat Belgie weinig heeft gepresteerd om echt trots op te zijn, maar kon je echt niets beters bedenken???

een wedstrijdje ergens in de voorronde op een WK uit 1986.....
  maandag 7 juni 2010 @ 00:46:30 #187
pi_82426786
quote:
Op maandag 7 juni 2010 00:13 schreef HaagsPietje het volgende:

[..]

zo, met zo'n verwaarloosbaar nietszeggend kulargument wat ergens 25 jaar geleden is gebeurd maak je wel ontzettend veel indruk zeg
ik snap dat Belgie weinig heeft gepresteerd om echt trots op te zijn, maar kon je echt niets beters bedenken???

een wedstrijdje ergens in de voorronde op een WK uit 1986.....
Een WK ? Hét WK waar jullie gouden generatie , die twee jaar later nog het troosttoernooitje won, had kunnen schitteren hé ...

Wim Kieft gaf er in een Belga Sport trouwens nog een mooie mening over. "Vergeleken met de Belgen waren wij schooljongens, we dachten het WK al gewonnen te hebben maar we hebben het niet eens gehaald. Wij dachten allemaal aan wat we met de bal allemaal konden, zij wisten vooral wat ze zelf niet konden, maar ook wat wij niet konden. Nee, de Belgen van '86 , dat waren échte kerels. Nooit heeft een ploeg oranje meer overklast dan Guy Thys en zijn mannen."

Je bent allicht te jong om dat te snappen, maar die match was een van de pijnlijkste momenten uit de Nederlandse voetbalgeschiedenis hoor. Die kun je gerust naast de twee verloren WK-finales zetten ...
pi_82429421
Inderdaad, Don Leo heeft er wellicht nog nachtmerries over.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 16:22:26 #189
pi_82501358
Leekens maakt z'n eerste snoepreisje op kosten van de bond ... Of was dit nog besteld door dickie

Georges Leekens bezoekt Duitsers op WK

Bondscoach Georges Leekens trekt straks naar het WK in Zuid-Afrika om twee groepswedstrijden van Duitsland mee te pikken. Hij zal aanwezig zijn bij Duitsland-Servië (18/6) en Ghana-Duitsland (23/6). De reis past in de voorbereiding op de EK-voorronde.

In hun eerste wedstrijd van die voorronde op het EK 2012 nemen de Rode Duivels het in eigen huis op tegen de Mannschaft. Die wedstrijd vindt plaats op 3 september.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 16:30:57 #190
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_82501873
ah, ze hebben net 950.000 euro extra te besteden, waarom niet.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 16:53:36 #191
pi_82503149
quote:
De voetbalbond en Dick Advocaat zijn eruit

Dick Advocaat en de Belgische voetbalbond hebben een akkoord gevonden over een schadevergoeding. De Nederlander zou ongeveer 950.000 euro betalen na zijn vroegtijdige vertrek naar Rusland. Bert van Lingen, zijn assistent, is ook weg.

Voormalig bondscoach Dick Advocaat stuurde zaterdag drie advocaten (2 Nederlanders en 1 Belg) naar Brussel om eruit te geraken. Dat lukte, zo bevestigde CEO Jean-Marie Philips (op de foto links van Advocaat, red).

"De overeenkomst is definitief. De tekst wordt volgende week normaal gezien ondertekend door alle partijen", luidt het nog. De KBVB dreigde met een rechtszaak, omdat hij aanvankelijk het bedrag van Advocaat te laag vond.

In één adem liet de voetbalbond ook weten dat Bert van Lingen niet langer assistent-bondscoach zal zijn bij de Rode Duivels. Het contract van de Nederlander, die in het zog van Advocaat kwam, werd in onderling akkoord - en met onmiddellijke ingang - beëindigd.

Van Lingen (64) zat na het vertrek van Advocaat nog één match naast bondscoach Georges Leekens op de bank, tegen Bulgarije. Of Van Lingen Advocaat naar Rusland volgt, is niet bekend.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 16:55:09 #192
198365 Morendo
The Real Deal
pi_82503239
Hoe is de ervaring met Dick Advocaat jullie Belgen bevallen? Zouden jullie het nog een keer doen?
  dinsdag 8 juni 2010 @ 17:02:15 #193
pi_82503672
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 16:55 schreef Morendo het volgende:
Hoe is de ervaring met Dick Advocaat jullie Belgen bevallen? Zouden jullie het nog een keer doen?

Tis dat ze hem bij de bond niet levend konden villen of ze hadden het wellicht gedaan ...
  dinsdag 8 juni 2010 @ 17:09:28 #194
198365 Morendo
The Real Deal
pi_82504078
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 17:02 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Tis dat ze hem bij de bond niet levend konden villen of ze hadden het wellicht gedaan ...
Hadden jullie maar meer pecunia moeten geven aan Dickie.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 17:19:28 #195
pi_82504669
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 17:09 schreef Morendo het volgende:

[..]

Hadden jullie maar meer pecunia moeten geven aan Dickie.
Voor 6 miljoen Euro kun je het land bijna kopen hier ... Laat staan dat de bond dat heeft om aan dickie te betalen
pi_82506260
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 16:22 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Leekens maakt z'n eerste snoepreisje op kosten van de bond ... Of was dit nog besteld door dickie

Georges Leekens bezoekt Duitsers op WK

Bondscoach Georges Leekens trekt straks naar het WK in Zuid-Afrika om twee groepswedstrijden van Duitsland mee te pikken. Hij zal aanwezig zijn bij Duitsland-Servië (18/6) en Ghana-Duitsland (23/6). De reis past in de voorbereiding op de EK-voorronde.

In hun eerste wedstrijd van die voorronde op het EK 2012 nemen de Rode Duivels het in eigen huis op tegen de Mannschaft. Die wedstrijd vindt plaats op 3 september.
Ik vind het een beetje flauw om dat een snoepreisje te noemen... hij wil ze gewoon in levende lijve aan het werk zien, daar is niks mee toch?
pi_82508239
Weet je waar ik me ook aan erger? Heel Europa, ook de meeste niet-WK-deelnemers, maken van deze periode gebruik om een aantal interessante oefenwedstrijden te spelen. De Rode Duivels zitten ondertussen met hun gat in de zon. Ze speelden ocharme één duelletje tegen Bulgarije vlak na de competitie. Een aantal extra oefenwedstrijden zou zeker niet overbodig geweest zijn, drie maanden voor de start van de EK-kwalificatie. Misschien hebben we dat ook nog te danken aan Dickie natuurlijk...
pi_82509390
Ach, ik weet niet in hoeverre dergelijke matchen nog veel zoden aan de dijk brengen. De meeste spelers zitten na een slopend seizoen toch met hun kop al bij vakantie ... Misschien is het beter om ze dan effectief van hun vakantie te laten genieten ipv een nietszeggende match te spelen.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 20:20:13 #199
pi_82513940
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 18:40 schreef Heero87 het volgende:
Weet je waar ik me ook aan erger? Heel Europa, ook de meeste niet-WK-deelnemers, maken van deze periode gebruik om een aantal interessante oefenwedstrijden te spelen. De Rode Duivels zitten ondertussen met hun gat in de zon. Ze speelden ocharme één duelletje tegen Bulgarije vlak na de competitie. Een aantal extra oefenwedstrijden zou zeker niet overbodig geweest zijn, drie maanden voor de start van de EK-kwalificatie. Misschien hebben we dat ook nog te danken aan Dickie natuurlijk...
Dickie wilde nu toch net nog een paar oefenmatchen spelen , maar Anderlecht en Club Brugge (en ook wel Standard) vonden dat dat niet kon na zo'n slopende competitie ... Daar was nog een hele discussie over n tijd terug
pi_82516936
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 19:06 schreef BramKVO het volgende:
Ach, ik weet niet in hoeverre dergelijke matchen nog veel zoden aan de dijk brengen. De meeste spelers zitten na een slopend seizoen toch met hun kop al bij vakantie ... Misschien is het beter om ze dan effectief van hun vakantie te laten genieten ipv een nietszeggende match te spelen.
Hmm, op zich vind ik oefenwedstrijden vaak ook onzinnig, als je al een goed ingespeelde ploeg hebt, heb je daar weinig aan. Maar dat kunnen we nu niet direct van de Rode Duivels zeggen. Een aantal oefenwedstrijdjes zou echt geen kwaad kunnen, al was het maar om eindelijk eens een echt groepsgevoel onder die jongens te creëren. Nu begin je met een groep zonder
quote:
Dickie wilde nu toch net nog een paar oefenmatchen spelen , maar Anderlecht en Club Brugge (en ook wel Standard) vonden dat dat niet kon na zo'n slopende competitie ... Daar was nog een hele discussie over n tijd terug
Ze wilden geen zware trip naar de Verenigde Staten om daar een toernooi te spelen, zoals de bond voorstelde, dat kan ik nog enigzins begrijpen (al vind ik sowieso dat je als bond je niet de wet moet laten spellen door bepaalde clubs, de dubbelfunctie van Collin zal er ook wel iets voor tussen zitten). Gewoon een drietal duels in eigen land of in Europa, dat had perfect gekund. De niet-Belgische spelers van die clubs spelen ten slotte nu net zo goed interlandvoetbal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')