abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 juni 2010 @ 16:05:42 #151
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_82193645
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 16:03 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Ik vind Strupar inderdaad een beetje een 'vergeten' speler, die op zijn hoogtepunt echt goed presteerde.

Daarnaast ook (maar dat is uit een verder verleden): Erwin Vandenbergh (zes maal topschutter in de Belgische eerste klasse!), en Ludo Coeck (op een tragische manier verongelukt).
Zes maal topschutter in de Belgische eerste klasse op een moment dat die nog een Europese topcompetitie was en de Belgische ploegen meededen voor winst in alle Europabekers zelfs nog !
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  dinsdag 1 juni 2010 @ 17:25:22 #152
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_82197453
Beste Belgische spits ooit is toch gewoon Rik Coppens?
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_82197581
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 13:20 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:

[..]

'uw stad' ge woont niet eens in Antwerpen maar op den buiten als ik uw profiel mag geloven.
En dat is ook te zien aan uw mening ivm fusie met Nederland
Oh jee, ik woon officieel op 100 m van de stadsgrenzen, ik kom zowat dagelijks in Antwerpen, een schande dat ik het ook een beetje mijn stad vindt. .
  dinsdag 1 juni 2010 @ 19:52:20 #154
pi_82203956
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 17:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
Beste Belgische spits ooit is toch gewoon Rik Coppens?
volgens hemzelf was zelfs Pelé jaloers als hij ertegen speelde ...
pi_82204353
Rik Coppens .
  dinsdag 1 juni 2010 @ 21:29:04 #156
301363 Nocturnal_Johnny
Utterly Insane
pi_82209139
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 17:28 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Oh jee, ik woon officieel op 100 m van de stadsgrenzen, ik kom zowat dagelijks in Antwerpen, een schande dat ik het ook een beetje mijn stad vindt. .
Ok dan;)

Om nog maar is over de spelershistoriek van de rode duivels te praten, we hebben de beste speler besproken wel wie was er volgens jullie de grootste flop oftewel diegene die er niets van bakte maar toch erin geslaagd is enkele caps te verzamelen?

Ik heb nooit gesnapt hoe een boerenklungel als gert verheyen ooit kon opgeroepen worden Het meest idiote van al is dat hij dan nog n's de winnende goal maakte of in ieder geval beslissend was tijdens die wk baragematch tegen tsjechië. Hier kan je z'n bijdrage zien :

Die trapt me oma er nog in , heeft dus niets met kwaliteiten als voetballer of afwerker te maken. Was gewoon een cadeau van de Tsjechische verdediging.

Op 2:48 kan je maar is zien wat voor een kwaliteitsvolle spits hij is Alleen op doel maar als meneer na veel moeite eindelijk de bal onder controle heeft trapt hij dan nog is recht op de voeten van de keeper

'uitblinker geert verheyen' schrijft die klungel die dat filmpje heeft geplaatst op youtube dan nog , ook niet een beetje blauw zwart getint zeker
Vretend in de regen op de camping met me vriendinnetje zonder reet en geen hersens.
I get a clean shave , bathe go to a rave , die from an overdose and dig myself outta my grave.
pi_82209845
Kijk, we weten nu al je afkeer van club en west-vlaanderen en ik ben trouwens ook geen fan van Club en/of Verheyen, maar ik heb wél respect voor het feit dat een speler als Verheyen, die vrij 'beperkt' was, toch het maximum uit z''n carriere gehaald heeft. Geen 'fijnbesnaarde' speler, maar wel iemand die op inzet en karakter een mooie loopbaan bijeen voetbalde, ook in de nationale ploeg. Moesten sommige hedendaagse vedetten maar een tikkeltje vh karakter van Verheyen hebben ...

Dat jij Strupar de beste Rode Duivel vindt, slaat overigens nergens op ... : Pfaff, Preud'homme, Gerets, Ceulemans, Scifo, Coppens, Van Himst, Van Moer, Coeck, Degryse, Vercauteren, Verbiest, Wilmots, ...komen allemaal al meer in de buurt.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 21:44:37 #158
301363 Nocturnal_Johnny
Utterly Insane
pi_82210137
Daarvan heb ik meer als de helft niet live zien voetballen , ken ze natuurlijk wel bijna allemaal. Maar ben de rode duivels pas gaan volgen ergens in de jaren '90.

Maar nog effe een leuke plaagvraag (kan het echt niet laten ) wie uit dat lijstje kan er tippen aan Johan Cruyff?
Vretend in de regen op de camping met me vriendinnetje zonder reet en geen hersens.
I get a clean shave , bathe go to a rave , die from an overdose and dig myself outta my grave.
pi_82210295
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 21:44 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:

Maar nog effe een leuke plaagvraag (kan het echt niet laten ) wie uit dat lijstje kan er tippen aan Johan Cruyff?
lijkt me een eerder domme vraag, vermits het algemeen aangenomen wordt dat Cruijf in de top vijf aller tijden staat. Al moest Coppens misschien niet onderdoen voor hem, maar dat weet men niet vermits Coppens voetbalde in een tijd waar er amper media voorhanden was.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 21:56:27 #160
301363 Nocturnal_Johnny
Utterly Insane
pi_82210820
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 21:47 schreef BramKVO het volgende:

[..]

lijkt me een eerder domme vraag, vermits het algemeen aangenomen wordt dat Cruijf in de top vijf aller tijden staat. Al moest Coppens misschien niet onderdoen voor hem, maar dat weet men niet vermits Coppens voetbalde in een tijd waar er amper media voorhanden was.
Was dan ook sarcastisch bedoeld want iedereen weet toch gewoon dat geen enkele Belg kan tippen aan de beste Nederlandse voetballer tot nu toe?

Bovendien vind ik dat geen enkele Rode Duivel kan tippen aan bv : Rijkaard, Gullit , Koeman , Bergkamp , De Boer , Sneijder , Stam , Van Persie , Davids , Seedorf , Kluivert , Overmars , .... ik zal maar stoppen zeker

Sorry , maar ik kan het echt niet laten om België voor schut te zetten
  dinsdag 1 juni 2010 @ 22:00:13 #161
pi_82211046
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 21:56 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:

[..]

Was dan ook sarcastisch bedoeld want iedereen weet toch gewoon dat geen enkele Belg kan tippen aan de beste Nederlandse voetballer tot nu toe?

Bovendien vind ik dat geen enkele Rode Duivel kan tippen aan bv : Rijkaard, Gullit , Koeman , Bergkamp , De Boer , Sneijder , Stam , Van Persie , Davids , Seedorf , Kluivert , Overmars , .... ik zal maar stoppen zeker

De ploeg van '86 moest voor zowat géén enkele van de namen die jij opsomt onderdoen. En dat hebben ze bewezen ook door dat Nederland (dat 2 jaar later het EK zou winnen) te wippen in de voorrondes van het WK ... Het is zoals Wim Kieft trouwens later met z'n beroemde uitspraak zei : "Wij Nederlanders waren altijd schooljongens vergeleken met het België van '86. DAT waren pas échte kerels"

Net zoals trouwens het België van Raymond Goethals in '74 het Nederland van Johan Cruyff had uitgeschakeld. Ware het niet dat de scheidsrechter ten onrechte de verdiende Belgische 1-0 afkeurde wegens vermeend buitenspel.

Je hoort mij niks zeggen over de Rode Duivels van de laatste generaties hoor , maar in de jaren '70 en '80 moesten wij doodgewoon niks onder doen voor het "grote nederland".
  dinsdag 1 juni 2010 @ 22:05:57 #162
pi_82211391
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 21:44 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
Daarvan heb ik meer als de helft niet live zien voetballen , ken ze natuurlijk wel bijna allemaal. Maar ben de rode duivels pas gaan volgen ergens in de jaren '90.

Pfaff en Preud'Homme bijvoorbeeld. Die waren als doelman van minstens dezelfde wereldklasse dan Cruyff dat als speler was. Nederland heeft zelfs nooit een doelman van zo'n niveau gehad. Wij meerdere. Zelfs 3 als je Piot daar nog bij rekent ...
pi_82211423
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 21:56 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:

[..]

is onzin. Uit dat rijtje Belgen die ik opnoemde kunnen er daar zeker tussen staan. Zo waren Pfaff, Gerets, Vercauteren en Ceulemans wereldtop in de jaren 80. Scifo was beste jongere op het WK 90.
Niet vergeten dat Belgie (met genoemde spelers) Nederland wipte hé in de barragematchen voor het WK 86.

En om het over het heden te hebben : ik heb een goed oog op de huidige jonge lichting Belgen. Hopelijk kunnen wij juichen als Hazard, Lukaku, Vertonghen, Vermaelen, Kompany en co successen boeken op de komende tornooien. Dan spreken we nog eens

Verder begrijp ik nog altijd niet hoe je als Vlaming bij NL wil horen. Dat je Vlaamse onafhankelijkheid wil tot daar aan toe, maar zoals ik al zei, nog géén één procent van de Vlaamse bevolking wil samen met NL gaan.

edit : joost was me precies voor met z'n reactie.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 22:11:04 #164
301363 Nocturnal_Johnny
Utterly Insane
pi_82211763
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 22:05 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Pfaff en Preud'Homme bijvoorbeeld. Die waren als doelman van minstens dezelfde wereldklasse dan Cruyff dat als speler was. Nederland heeft zelfs nooit een doelman van zo'n niveau gehad. Wij meerdere. Zelfs 3 als je Piot daar nog bij rekent ...
*kuch* Van Der Sar *hoest*

Noem het toevallig maar ik vind Van Der Sar de beste keeper aller tijden en dat heeft niets te maken met het feit dat hij bij Oranje onder de lat heeft gestaan. Pfaff was natuurlijk ook legendarisch maar Van Der Sar vind ik persoonlijk beter. Peud'Homme zeker ook niet slecht alleen nooit bij ploegen als bv Man Utd , Juventus , Bayern enz gekeept. Hoogste niveau was bij Benfica in Portugal denk ik en de Portugese competitie is zowat het zelfde als de Belgische eerste klasse.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 22:15:06 #165
pi_82212042
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 22:11 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:

[..]

Noem het toevallig maar ik vind Van Der Sar de beste keeper aller tijden en dat heeft niets te maken met het feit dat hij bij Oranje onder de lat heeft gestaan. Pfaff was natuurlijk ook legendarisch maar Van Der Sar vind ik persoonlijk beter. Peud'Homme zeker ook niet slecht alleen nooit bij ploegen als bv Man Utd , Juventus , Bayern enz gekeept. Hoogste niveau was bij Benfica in Portugal denk ik en de Portugese competitie is zowat het zelfde als de Belgische eerste klasse.
Van der Sar was een regelmatige betrouwbare keeper, maar heeft nooit dezelfde top qua niveau gehaald die Preud'Homme wél haalde.

En sorry , nooit bij Man u of Juventus of Bayern gekeept , inderdaad , maar vergeet in godsnaam niet dat Preud'Homme bij bv Standard en KV Mechelen speelde terwijl die EUROPESE TOP waren hé. We lijken dat wel in België wat te vergeten. In die tijd waren verschillende van onze ploegen beter dan Juventus of Man U hé ... KVM was eind jaren '80 bij de drie beste ploegen in de hele wereld.
pi_82212187
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 22:11 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:

[..]

daarnet zeg je dat je het meerendeel vd spelers niet zien spelen hebt en nu zeg je dat VD Sar beter is dan Pfaff was ...
Preud'homme was doelman vh tornooi op het WK 94 en speelde bij Benfica, dat in die periode dé Portugese club was.
Trouwens niet vergeten dat ie ook bij Mechelen keepte hé, dat toen een Europacup won van, jawel, het Nederlandse Ajax.

Trouwens, ik vind VD Sar ook goed, maar hij werd wél afgevoerd hé bij Juventus ...
  dinsdag 1 juni 2010 @ 22:47:33 #167
301363 Nocturnal_Johnny
Utterly Insane
pi_82214330
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 22:16 schreef BramKVO het volgende:

[..]

daarnet zeg je dat je het meerendeel vd spelers niet zien spelen hebt en nu zeg je dat VD Sar beter is dan Pfaff was ...
Preud'homme was doelman vh tornooi op het WK 94 en speelde bij Benfica, dat in die periode dé Portugese club was.
Trouwens niet vergeten dat ie ook bij Mechelen keepte hé, dat toen een Europacup won van, jawel, het Nederlandse Ajax.

Trouwens, ik vind VD Sar ook goed, maar hij werd wél afgevoerd hé bij Juventus ...
Merendeel ja , maar van Pfaff heb ik uiteraard genoeg beelden gezien. Zelfde geld voor Preud'Homme. laten we het er maar op houden dat ze alledrie zeker en vast aan elkaar gewaagd zijn en in het rijtje beste keepers aller tijden thuishoren.

En ja Ajax , maar dat is een andere discussie Ajax was eind jaren '80 en midden jaren '90 spijtig genoeg maar toch wel één van de beste ploegen in Europa. Was dus een knappe prestatie van KV Mechelen.
pi_82379351
Zijn er trouwens mensen hier die van de partij waren op het WK'94 toen de rode duivels in Florida hun matchen afwerkten? Had het er daarstraks op café met een persoon over die erbij was. Hij zei dat hij op die moment als Belg en supporter van de rode duivels (die een meesterlijke match speelden tegen Holland) gewoon sympathie moest opbrengen voor de Oranje fans die duidelijk op gebied van populatie en supportersgeluid in de meerderheid waren. Die kerel was toen redelijk ontgoocheld vanwege het feit dat er zo weinig fan en supporters van de rode duivels naar Amerika afreisden om hun team vooruit te roepen.

Nou moet ik zeggen dat ik die altijd al voor Oranje heeft gesupporterd vanwege sentimentele en nostalgische redenen (heb het mogen meemaken om tijdens het WK'98 op een Hollandse camping m'n vakantie door te brengen en ja die beleving en sfeer vergeet je niet gauw ) dus niet echt objectief kan klinken over dit onderwerp maar ik kan er wel inkomen, ja. Als je dan bij Oranje spelers van zowel Ajax en Feyenoord probleemloos ziet samenspelen en elkaar respecteren als teamgenoot dan vind ik het onzin dat spelers van belgië zich gaan bezighouden met kliekjes ivm de Vlamingen en Walen.
  zondag 6 juni 2010 @ 01:34:29 #169
198365 Morendo
The Real Deal
pi_82383420
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 22:05 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Nu overdrijf je een beetje.

Van Beveren, Van Breukelen en van der Sar waren minstens even goed.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die Lebenslust bringt dich um.
  zondag 6 juni 2010 @ 01:36:39 #170
198365 Morendo
The Real Deal
pi_82383457
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 22:16 schreef BramKVO het volgende:
Dat is zo'n onzin. Uit chauvinistische overwegingen werd Buffon aangetrokken, hoewel van der Sar verreweg de minst gepasseerde keeper in de Serie A was.
  zondag 6 juni 2010 @ 01:41:09 #171
198365 Morendo
The Real Deal
pi_82383555
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 22:15 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
KVM was eind jaren '80 bij de drie beste ploegen in de hele wereld.
Ze wonnen inderdaad de Europacup 2 een keertje. Bis Bis. Applaus

Nee, dat mogen we zeker niet onderschatten.
pi_82385167
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 22:57 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
Zijn er trouwens mensen hier die van de partij waren op het WK'94 toen de rode duivels in Florida hun matchen afwerkten? Had het er daarstraks op café met een persoon over die erbij was. Hij zei dat hij op die moment als Belg en supporter van de rode duivels (die een meesterlijke match speelden tegen Holland) gewoon sympathie moest opbrengen voor de Oranje fans die duidelijk op gebied van populatie en supportersgeluid in de meerderheid waren. Die kerel was toen redelijk ontgoocheld vanwege het feit dat er zo weinig fan en supporters van de rode duivels naar Amerika afreisden om hun team vooruit te roepen.

het lijkt toch echt wel dat je perse NL bevoordeeld wil zien Mijn neef en nonkel waren aanwezig in Orlando (denk toch dat het Orlando was ? ) , bij 35 graden, en er zaten zowat even veel Belgische fans ih stadion als Nederlanders ...

Trouwens, je kan er dan wel van houden, maar ik vind dat hele oranje gedoe eigenlijk maar niks. 3/4de van die oranje-fans kent geen bal van voetbal. Zoals een spandoek van Roemenie zei : 'You're clowns, not football fans' ...
En ik zat ook ettelijke keren op een camping vol NL'ers tijdens tornooien ... En nét die arrogantie (die match is een formaliteit, wij worden toch wereldkampioen) stoot mij tegen de borst. Twee keer (WK 94 en 98) ging men Belgie levend villen ... 1-0 verlies en 0-0 werd het ...
pi_82385170
quote:
Op zondag 6 juni 2010 01:36 schreef Morendo het volgende:

[..]

Dat is zo'n onzin. Uit chauvinistische overwegingen werd Buffon aangetrokken, hoewel van der Sar verreweg de minst gepasseerde keeper in de Serie A was.
Van der Sar keepte gewoon een zwak seizoen bij Juve, ik volgde de Serie A toen wekelijks.
pi_82385175
quote:
Op zondag 6 juni 2010 01:41 schreef Morendo het volgende:

[..]

en je statement is ... ? Dat KVM eind jaren 80 weldegelijk tot de Europese top behoorde ?
  zondag 6 juni 2010 @ 09:49:55 #175
pi_82385989
quote:
Op zondag 6 juni 2010 01:41 schreef Morendo het volgende:

[..]

KV Mechelen won de Europacup II in een tijdperk waarin het Europees landschap nog totaal anders eruit zag als nu en niet alle grote ploegen in de CL zaten maar gelijk verdeeld over de Europacups. Ze wonnen trouwens erna nog de Europese Supercup (die toen véél meer aanzien had dan nu) tegen de winnaar van de Europacup I ... KVM was van '87 tot '90 zonder meer een absolute absolute Europese topclub. Daar bestaat géén twijfel over ... De resultaten zeggen genoeg in de opeenvolgende jaren toen : Europacup II gewonnen, Europese Supercup gewonnen, halve finale Europacup II (verloren) , en de kwartfinale van de Champions League verloren. Zelfs op dit moment in Europa kunnen weinig ploegen op drie jaar tijd zo'n Europees palmares voorleggen ...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')