abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81378918
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 01:11 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
Vind het spijtig dat Buffel terug naar België is moeten komen (wel goed voor de Jupiler League natuurlijk) maar die kerel kan zeker bij een ploeg als Feyenoord schitteren ,
alsof Feyenoord beter is dan de Belgische topclubs ?
pi_81379117
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 11:16 schreef HaagsPietje het volgende:

[..]

overigens haal jij voor de zoveelste keer allerlei zaken aan die totaal niets met de discussie te maken hebben, want je hebt mij nooit horen zeggen dat ik het nederlandse voetbal wel vind meetellen binnen europa. maar ik heb al eerder gemerkt dat jij kwa intelligentie niveau niet aan mij kunt tippen
hilarisch Zowat iedereen (inclusief NL'ers) vond jouw commentaar in het Advocaat-topic al zielig en belachelijk en dan vind je jezelf ook nog heel wat
Al hoop ik dat je zulke zaken enkel zegt om mij op stang te jagen, dan zou ik het nog kunnen apprecieren ...
We weten intussen al dat je jezelf als Nederlandse oppergod ziet ten opzichte van de Belgen, vanaf nu is het niet meer nodig dat je je telkens komt moeien in het Belgisch voetbaltopic. Als je ons toch maar een belachelijk (voetbal)landje vindt, hoef je je er toch niet mee in te laten ?
Verder denk ik dat ik qua (het is niet 'kwa' ) intelligentieniveau niet moet onder doen voor jou Staat het Vlaamse onderwijs overigens niet hoger aangeschreven dan het Nederlandse ?
  donderdag 13 mei 2010 @ 16:57:50 #78
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_81385141
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 01:11 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
Het is zoals Joostmaghetweten al eerder benoemde een hoop 'egotrippende overjaarse pubertjes ' die zo opgehemeld werden door de Belgische pers en bond
Ik ben al blij dat Leekens nu niet alleen strandjeanetten eh spelers selecteert die teren op hun talent, maar ook spelers als Lepoint en Ciman die moest 't nodig zijn een marathon zouden lopen in 90 minuten.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_81410901
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 13:53 schreef BramKVO het volgende:

[..]

hilarisch Zowat iedereen (inclusief NL'ers) vond jouw commentaar in het Advocaat-topic al zielig en belachelijk en dan vind je jezelf ook nog heel wat
Al hoop ik dat je zulke zaken enkel zegt om mij op stang te jagen, dan zou ik het nog kunnen apprecieren ...
We weten intussen al dat je jezelf als Nederlandse oppergod ziet ten opzichte van de Belgen, vanaf nu is het niet meer nodig dat je je telkens komt moeien in het Belgisch voetbaltopic. Als je ons toch maar een belachelijk (voetbal)landje vindt, hoef je je er toch niet mee in te laten ?
Verder denk ik dat ik qua (het is niet 'kwa' ) intelligentieniveau niet moet onder doen voor jou Staat het Vlaamse onderwijs overigens niet hoger aangeschreven dan het Nederlandse ?
behalve mij wil je nu ook alle andere mensen in dit topic even jouw mening opdringen om je gelijk te halen?
de enige mensen die het roerend met jou eens zijn, zijn 1 belg en een halve paardekop....je fantasie neemt een loopje met je!
verder moet je de cijfers er maar eens op naslaan, dan zul je zien dat Nederland op de meeste gebieden (infrastructuur, eonomie, levensstandaard etc.) inderdaad superieur aan Belgie is. Ook hebben wij natuurlijk veel meer Europese hoofprijzen gepakt dan de Belgische clubs. Ajax alleen al 4 Europa Cups 1
Vergeet 1988 niet en 1974 waarin we door heel de wereld tot op de dag van vandaag geroemd worden om het schitterende spel en als eigenlijke wereldkampioen worden gezien.
Kortom, het feit dat Advocaat jullie even wilde laten zien hoe je een succes elftal moet opbouwen maar zo geschrokken is van de belabberde staat van de gehele belgische organisatie en daarom zijn voeten afveegt aan de deurmat die KBVB heet, is volkomen begrijpelijk en gerechtvaardigd.
Zeker als je daar die zak geld met 6.000.000 nog tegenover zet!

veel plezier nog met de meest ingewikkelde, onlogische en op z'n Belgisch bedachte onbegrijpelijke play-off wedstrijden tussen sint truiden en aa gent
  vrijdag 14 mei 2010 @ 11:24:46 #80
pi_81410977
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 11:22 schreef HaagsPietje het volgende:

[..]

veel plezier nog met de meest ingewikkelde, onlogische en op z'n Belgisch bedachte onbegrijpelijke play-off wedstrijden tussen sint truiden en aa gent
Je weet hopelijk dat het Belgische PO systeem bedacht en ontwikkeld is door een Nederlands onderzoeks en studiebureau ? (hetzelfde dat jullie PO's bedacht heeft)
  vrijdag 14 mei 2010 @ 11:27:57 #81
pi_81411087
quote:

[..]

Vergeet 1988 niet en 1974 waarin we door heel de wereld tot op de dag van vandaag geroemd worden om het schitterende spel en als eigenlijke wereldkampioen worden gezien.
Je bedoelt 1974 , het WK waarvoor jullie je enkel konden plaatsen omdat in de beslissende kwalificatiematch een Belgische goal in de slotfase volledig onterecht (meters géén buitenspel) werd afgekeurd ? Waardoor Nederland naar het WK mocht omdat jullie enkele goals méér hadden gemaakt dan wij in de kwalificatie toen ...

En de "eigenlijke wereldkampioen" van '88 ? Je bedoelt 2 jaar na het échte WK waar jullie je niet voor konden plaatsen omdat je werd uitgeschakeld in de kwalificaties door ... ja inderdaad ... de ploeg die wél schitterde op het WK en alleen door Maradona zelf kon worden tegengehouden ...
  vrijdag 14 mei 2010 @ 11:41:06 #82
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_81411544
Meters geen buitenspel is wat overdreven, ze stonden gewoon op dezelfde lijn. Maar buitenspel was 't natuurlijk nog steeds niet.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 13:36:00 #84
pi_81415673
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 11:41 schreef SaintOfKillers het volgende:
Meters geen buitenspel is wat overdreven, ze stonden gewoon op dezelfde lijn. Maar buitenspel was 't natuurlijk nog steeds niet.
Ik moet denken aan wijlen Raymond Goethals, die telkens hij erover vertelde er een meter géén buitenspel bij lapte ...
pi_81416623
quote:

[..]

behalve mij wil je nu ook alle andere mensen in dit topic even jouw mening opdringen om je gelijk te halen?
de enige mensen die het roerend met jou eens zijn, zijn 1 belg en een halve paardekop....je fantasie neemt een loopje met je!

Lees het Advocaat-topic nog eens na, zowat iedereen was het NIET eens met jou ...
En ik blijf erbij, het enige wat jij, Hollandse Oppergod, doet, is Belgie en zijn inwoners bashen. We weten intussen al dat je je superieur voelt tov Belgen, je hoeft het niet te blijven herhalen.
pi_81430478
quote:

[..]

Kortom, het feit dat Advocaat jullie even wilde laten zien hoe je een succes elftal moet opbouwen maar zo geschrokken is van de belabberde staat van de gehele belgische organisatie en daarom zijn voeten afveegt aan de deurmat die KBVB heet, is volkomen begrijpelijk en gerechtvaardigd.

Ik kies niet de zijde van haagspietje , die discussie is tussen jullie maar hier heeft ie wel compleet gelijk! Was ook m'n eerste reactie toen hij zelf z'n ontslag nam en gewoon Rusland ging trainen. Toen hij werd aangekondigd als bondscoach had ik al iets van als het met deze coach niet lukt , dan weet ik het niet meer want draai of keer het hoe je wil , op gebied van coaches is Nederland gewoon het beste : Hiddink , Van Gaal , Rijkaard , Van Basten , Beenhakker , Koeman , Gullit en ga zo maar door....
Vretend in de regen op de camping met me vriendinnetje zonder reet en geen hersens.
I get a clean shave , bathe go to a rave , die from an overdose and dig myself outta my grave.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 20:32:38 #87
pi_81431197
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 20:18 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:

[..]

Ik kies niet de zijde van haagspietje , die discussie is tussen jullie maar hier heeft ie wel compleet gelijk! Was ook m'n eerste reactie toen hij zelf z'n ontslag nam en gewoon Rusland ging trainen. Toen hij werd aangekondigd als bondscoach had ik al iets van als het met deze coach niet lukt , dan weet ik het niet meer want draai of keer het hoe je wil , op gebied van coaches is Nederland gewoon het beste : Hiddink , Van Gaal , Rijkaard , Van Basten , Beenhakker , Koeman , Gullit en ga zo maar door....

Goh, ik zou eerder zeggen, als het met Leekens nu niet lukt zal het met niemand lukken. Dat is een échte crisismanager voor zo'n situaties.
Advocaat op zich ook, maar ik denk dat hij het onderschat heeft. En dat hij het ook niet helemaal wilde. Als hij écht had gewild had hij de hele bond kunnen hervormen en zijn stempel doordrukken. Dat krediet had hij bij zijn aanstelling , dat was ook de verwachting van de Belgen uit naar hem. Dat was duidelijk ...
Maar nee, in de plaats daarvan koos hij voor een duo-baan waardoor hij nauwelijks nog op de bond aanwezig kon zijn ... Dat was al meteen het verkeerde signaal.

Ik blijf erbij : Advocaat zag Belgie als zijn "uitbol-ploegje" , maar is gewoon op z'n beslissing terug gekomen en wil volop trainer blijven ...
pi_81435260
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 20:32 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Goh, ik zou eerder zeggen, als het met Leekens nu niet lukt zal het met niemand lukken. Dat is een échte crisismanager voor zo'n situaties.
Advocaat op zich ook, maar ik denk dat hij het onderschat heeft. En dat hij het ook niet helemaal wilde. Als hij écht had gewild had hij de hele bond kunnen hervormen en zijn stempel doordrukken. Dat krediet had hij bij zijn aanstelling , dat was ook de verwachting van de Belgen uit naar hem. Dat was duidelijk ...
Maar nee, in de plaats daarvan koos hij voor een duo-baan waardoor hij nauwelijks nog op de bond aanwezig kon zijn ... Dat was al meteen het verkeerde signaal.

Ik blijf erbij : Advocaat zag Belgie als zijn "uitbol-ploegje" , maar is gewoon op z'n beslissing terug gekomen en wil volop trainer blijven ...
Ik denk dat de bond hem dat ook heeft beloofd en hij dat zelf ook eiste , maar ik ben er zeker van dat er intern enkele 'principes' en/of gewoontes moesten blijven en dat hij dan iets had van 'hervormen is hervormen' en toen al was uitgekeken op z'n baan bij de KBVB . Vanaf het moment dat hij dus nog is coach ging wezen bij AZ kon je al weten dat hij puur contractueel nog z'n baan als bondscoach wou uitdoen. Als clubtrainer en bondscoach weet je dat je dan al teweinig tijd hebt buiten je baan , laat staan dat je er nog een andere baan gaat bijnemen. Het is misschien zijn principe geweest om zelf z'n ontslag niet te willen ingeven maar dat de KBVB dan nog zo idioot is hiermee toe te stemmen en hem te gaan 'uitlenen' bewijst nogmaals dat zij van voetbal geen verstand hebben.
Zeker niet onbegrijpelijk trouwens van Dick Advocaat aangezien hij zelf had getekend om niet enkel en alleen bondscoach te zijn en dus de bond te gaan hervormen en dit was overigens dan nog is een soort eis van de KBVB uit en als je dan nog maar in de richting van 'hervormen' gaat krijg je commentaar van hen vanwege hun 'principes' en gewoontes dan is het logisch dat je dan ongemotiveerd verder gaat. Ik bedoel de mogelijkheid om ook nog ergens als trainer bij een club te zijn stond in kleine letters oftewel clausulering te lezen in het contract dus als je dan toch zo gemotiveerd bent ga je toch niet uitpluizen hoe je een andere club kan gaan trainen?
Het kwam hem wel goed uit dat hij bij AZ kon beginnen waar toevallig enkele rode duivels spelen en hij gebruikte dit dan ook als smoesje voor de Belgische media.
Na het zien van een paar jonge kerels die al vedettegedrag gaan vertonen omdat ze denken dat ze het van het zijn omdat ze is toevallig in het buitenland spelen of een gouden schoen hebben gewonnen en dan nog het absolute amateurisme en onwetendheid ivm voetbal van de voetbalbond had ie er gewoon genoeg van en heeft ie zelf z'n ontslag ingediend.
Nu is ie bondscoach van Rusland waar wél een professionele bond aanwezig is en waar er zelfs niet moet hervormd worden. Daarbij dan nog gemotiveerde en professionele spelers zonder verwaand gedrag dan geef ik je helemaal gelijk om daar liever bondscoach te wezen dan bij een hoop volgevreten opa's die niet weten wat te doen met hun verwende kleinzoontjes en ze dus bijgevolg alleen maar toegevingen gaat geven en goed probeert te praten , want dat is de KBVB voor het moment.
Een goede voetbalbond zou een blunder als het vervangen van een Nike sporttas door een Louis Vuitton tas 'omdat ie dat mooier vindt' al teniet maken door de speler te gaan schorsen , is een duidelijke regel en kan zelfs de sponsoring van het nationale elftal kosten. In dit geval de hoofdsponsor.
Weg met snotapen die vedettegedrag gaan vertonen en enkel ingaan op de oproep omdat het een mooie bijverdienste is , kost hen alleen maar geld (wat ik overigens absurd vind om geld te geven om voor een land te gaan spelen , is er dan geen eergevoel meer , anyway dat is een andere discussie) , dan nog liever geen nationaal elftal.
Ik moet er wel bijzeggen dat er zeker ook spelers bijlopen die wél professioneel en gemotiveerd zijn : Defour (voorbeeld voor de jeugd vind ik) , Dembele , Kompany om dan toch maar enkele van de jongelingen te noemen. De oudere spelers is op zich niks op aan te merken.
Vretend in de regen op de camping met me vriendinnetje zonder reet en geen hersens.
I get a clean shave , bathe go to a rave , die from an overdose and dig myself outta my grave.
pi_81435328
Alsof de Belgen nu wel gaan presteren. Met Leekens echt niet.
'Van de Milan-spelers ben ik het meest bevreesd voor Seedorf', zei Rooney vooruitlopend op de confrontatie tegen Gazzetta dello Sport. 'Hij is waarschijnlijk de beste speler tegen wie ik ooit heb gespeeld.'
pi_81447307
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 21:44 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
Alsof de Belgen nu wel gaan presteren. Met Leekens echt niet.
Leekens haalde al (bijna) overal het maximum uit een groep. (Middel)matige ploegen heeft ie al dikwijls boven zichzelf laten uitstijgen, dus waarom nu niet ? Bovendien is Leekens wat men noemt een crisismanager, maw iemand die puin ruimt en op korte termijn resultaten neerzet. Hij lijkt me één vd betere opties die er waren.

en Johhny : dat Advocaat voor Rusland koos, heb ik op zich nog niet zo veel problemen mee hoor. Maar het is eerder de manier waarop en hoe hij bepaalde zaken zei en aanbracht. Zijn manier van handelen en spreken was gewoon 100 % hypocriet, achterbaks en vals. Ik ga er niet meer dieper op ingaan, dat is al genoeg gebeurd in ander topic, maar het gaat vooral daarover. En veel mensen op dit forum voelden dat zo aan, temeer het zeker niet de eerste keer in z'n loopbaan was dat Advocaat een woord (of contract) brak, leugens uitkraamde, valse verklaringen aflegde, zand in de ogen strooide, ....
pi_81447607
Het schiet me nu pas te binnen dat Leekens al eerder bondscoach is geweest voor zeer korte periode , nog geen jaar denk ik En dat was nou niet echt een slechte groep voor Belgische normen. Was eind jaren 90 denk ik.
pi_81447950
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 02:13 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
Het schiet me nu pas te binnen dat Leekens al eerder bondscoach is geweest voor zeer korte periode , nog geen jaar denk ik En dat was nou niet echt een slechte groep voor Belgische normen. Was eind jaren 90 denk ik.
Zeker twee of drie jaar lang hoor. Hij heeft ook nog het WK van 1998 gehaald. Hij werd ontslagen na een vernederende nederlaag tegen Finland.

Voor hij bondscoach werd, had hij Moeskroen van tweede klasse naar eerste gehaald en ook met die ploeg deed hij het redelijk goed.
pi_81448554
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 02:34 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Hij heeft ook nog het WK van 1998 gehaald.
Wat overigens geen succes was , kan ik me herinneren.... Eerste ronde eruit gevlogen.
pi_81449931
Probeer jij maar eens 3 WK-wedstrijden op rij ongeslagen te blijven !
Voetbalhistorische bedenkingen: https://metcruijffopstap.wordpress.com/
  zaterdag 15 mei 2010 @ 09:47:15 #95
pi_81449966
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 02:13 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
Dat was volgens mij toen de zwakste selectie die we ooit gehad hebben. Samen met die van het EK 2000 ...
pi_81450553
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 09:47 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Dat was volgens mij toen de zwakste selectie die we ooit gehad hebben. Samen met die van het EK 2000 ...
Qua prestaties misschien wel ja , als mede organiserend land hebben ze zich toen op het ek 2000 niet echt een prestatie geleverd die mag toegejuicht worden. Al is winnen tegen Zweden wel altijd een goede prestatie natuurlijk , ook al was het maar nipt Maar toch weeral een aangenaam 'record' dat men heeft behaald en/of overgehouden aan dat toernooi : 'België won het openingsduel van het toernooi van Zweden, maar dit was niet genoeg om de kwartfinale te bereiken. Hiermee werd België het eerste gastland van een Europees kampioenschap dat de groepsfase niet overleefde .'
Nederland daarentegen leverde toen onder geweldige coach Frank Rijkaard weer is een topprestatie neer door de halve finales te behalen maar het was toen nog bezeten door het 'penaltyspook' dat nog van het wk'98 is blijven nazinderen lol

Maar een ploeg met Deflandre , Van Meir , Valgaeren , Strupar , Léonard , Nilis , De Bilde , Goor , Hendrikx heb je toch het potentiëel om toch tenminste in de tweede ronde te geraken en dan nog Emile Mpenza in z'n beste tijd en vorm en nog voor ie een volgevreten vedette is geworden die liever naar één of andere zandbak gaat om daar bij de plaatselijke oliesjeik z'n cluppie te gaan spelen met de bedoeling zo veel mogelijk geld binnen te raven.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 10:32:34 #97
pi_81450668
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 10:26 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:

[..]

Qua prestaties misschien wel ja , als mede organiserend land hebben ze zich toen op het ek 2000 niet echt een prestatie geleverd die mag toegejuicht worden. Al is winnen tegen Zweden wel altijd een goede prestatie natuurlijk , ook al was het maar nipt Maar toch weeral een aangenaam 'record' dat men heeft behaald en/of overgehouden aan dat toernooi : 'België won het openingsduel van het toernooi van Zweden, maar dit was niet genoeg om de kwartfinale te bereiken. Hiermee werd België het eerste gastland van een Europees kampioenschap dat de groepsfase niet overleefde .'
Nederland daarentegen leverde toen onder geweldige coach Frank Rijkaard weer is een topprestatie neer door de halve finales te behalen maar het was toen nog bezeten door het 'penaltyspook' dat nog van het wk'98 is blijven nazinderen lol

Maar een ploeg met Deflandre , Van Meir , Valgaeren , Strupar , Léonard , Nilis , De Bilde , Goor , Hendrikx heb je toch het potentiëel om toch tenminste in de tweede ronde te geraken en dan nog Emile Mpenza in z'n beste tijd en vorm en nog voor ie een volgevreten vedette is geworden die liever naar één of andere zandbak gaat om daar bij de plaatselijke oliesjeik z'n cluppie te gaan spelen met de bedoeling zo veel mogelijk geld binnen te raven.
het probleem is dat al die spelers wel grote namen lijken , maar eigenlijk allemaal in België speelden op het moment dat onze Europese prestaties een serieus dieptepunt bereikten. Dat zegt ook wel iets over hun niveau ... (niet over hun mentaliteit. Hadden onze spelers van nu de mentaliteit van die ploeg gehad)
  zaterdag 15 mei 2010 @ 11:35:47 #98
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_81451956
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 10:26 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
Dat vind ik net een rijtje met vooral spelers waarvan je zegt dat het nauwelijks grote talenten zijn, maar ze staan helaas in de nationale ploeg omdat je echt niets beters kon vinden. Type Deschacht of Van Damme.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_81452543
Nilis vind ik de beste spits die België ooit gekend heeft nochtans. Maar ja idd buiten Valgaeren en Deflandre zijn het nou niet spelers die potten braken of gingen breken bij een topploeg buiten België , al heeft Goor zeker z'n beste periode gehad bij Feyenoord !
pi_81461853
Kom zeg, iedereen weet toch waarvoor Advocaat opstapte? Pingping. De reputatie van Advocaat is wat dat betreft toch algemeen bekend? Of liet hij de Australiërs ook stikken omwille van het amateurisme?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')