abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80744424
quote:
Op maandag 26 april 2010 17:54 schreef Elvislives het volgende:
Avram Grant zou erg tof wezen
Dit dus, Vanden Borre terug in de basis dan.
  dinsdag 27 april 2010 @ 08:54:12 #52
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_80755347
quote:
"Onze top drie is geschrapt", zucht de KBVB
PhotoNews di 27/04/2010 - 07:45
De voetbalbond zit met de handen in het haar nu ook Georges Leekens geen bondscoach wordt. De KBVB had drie namen op zijn lijst, maar het werd telkens njet. "Preud'homme, Leekens en Gerets waren onze kandidaten", luidt het. Al probeert Philippe Collin elke dag naar Saudi-Arabië te bellen.

"Eric Gerets, Michel Preud'homme en Georges Leekens waren de drie namen op ons lijstje", zegt CEO Jean-Marie Philips in Het Nieuwsblad.

"Maar die willen niet komen. Eric Gerets ook niet. Die verdient nu tonnen petroleumgeld, dan gaat hij niet naar België komen voor een vaatje benzine."

"Marc Wilmots of Jean-François De Sart? Het is nu aan Philippe Collin (voorzitter van de Technische Commissie, red) om verslag uit te brengen", zegt Philips. De Rode Duivels spelen op 19 mei hun volgende interland, een oefenmatch tegen Bulgarije in Brussel.

Collin: "Ik bel elke dag wel 10 keer naar Gerets"

Belga Philippe Collin is de man die de zoektocht naar een nieuwe bondscoach leidt. Wie het ook wordt, de trainer in kwestie weet dat hij pas vierde keus is. Al geeft Collin Gerets (nog) niet op.

"Ik bel iedere dag wel tien keer naar Gerets, maar hij neemt nooit op. Ik dacht eerst dat ik een fout nummer had, maar ik ben zijn gsm-nummer aan zijn zoon gaan vragen."

"Dan zal ik toch wel het juiste nummer hebben, zeker? Ik heb Gerets al zo vaak gebeld dat ik zijn nummer uit het hoofd ken", besluit Collin, die het telefoonnummer van Gerets daarna vlotjes opzegt.
Collin
pi_80755415
vind jean marie pfaff wel passen bij het belgische elftal
  dinsdag 27 april 2010 @ 08:59:18 #54
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_80755476
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 08:56 schreef HaagsPietje het volgende:
vind jean marie pfaff wel passen bij het belgische elftal
Die zijn trainerscarriëre was ook één van de slechtste dramatische ooit.

waarom jacky mathijsen niet
  dinsdag 27 april 2010 @ 10:17:52 #55
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_80757519
Ik las ergens de suggestie dat Collin het allemaal wat saboteert zodat ze uiteindelijk automatisch bij zijn favorietje De Sart terecht komen.

Dat hoeft geen slechte zaak te zijn, De Sart is er al eerder in geslaagd om van de groep egotrippende overjaarse pubertjes een redelijk hecht geheel te maken.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 27 april 2010 @ 10:24:20 #56
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_80757747
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 10:17 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik las ergens de suggestie dat Collin het allemaal wat saboteert zodat ze uiteindelijk automatisch bij zijn favorietje De Sart terecht komen.

Dat hoeft geen slechte zaak te zijn, De Sart is er al eerder in geslaagd om van de groep egotrippende overjaarse pubertjes een redelijk hecht geheel te maken.
Volgens veel andere verhalen hebben ze die jeugd-EK's en OS net verloren omdat De Sart die groep egotrippende overjaarse pubertjes niet onder controle had en stapelde hij de tactische blunders op daar ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  dinsdag 27 april 2010 @ 10:55:25 #57
67640 SaintOfKillers
pi_80758795
Hij behaalde resultaten die al heel lang niet meer behaald waren, dus als hij dan ook nog eens zo incompetent was dat hij er veel minder uit haalde dan haalbaar was, dan betekent dit dat de huidige A-ploeg (die ondertussen min of meer hetzelfde is als de voormalige beloftenploeg) zo extreem getalenteerd is dat we met niets minder dan een kwartfinale op het WK tevreden mogen zijn.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_80760587
quote:
"Voetbalbond zet zinnen op Avram Grant"

Volgens The Daily Mail is Avram Grant door de Belgische voetbalbond benaderd om bondscoach van de Rode Duivels te worden. De Israëliër is momenteel de trainer van Portsmouth.

Portsmouth degradeert komend seizoen naar de Engelse tweede klasse en zit in zware financiële problemen. De kans is dan ook erg groot dat Grant de club verlaat. Onder meer enkele teams uit de Premier League zouden interesse tonen in de coach.

Ook de Belgische voetbalbond zou geïnteresseerd zijn. De KBVB geeft de voorkeur aan een Belgische kandidaat, maar die zoektocht verloopt erg moeizaam. Gerets, Preud'homme en Leekens bleken eerder om verscheidene redenen niet haalbaar.

Grant was eerder interimtrainer van Chelsea. Hij loodste de club destijds naar de finale van de Champions League, waarin uiteindelijk verloren werd van Manchester United. Dit seizoen bereikte hij onder moeilijke omstandigheden met Portsmouth de finale van de FA Cup.

Belgiumsoccer
  dinsdag 27 april 2010 @ 13:51:19 #59
pi_80765221
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 11:45 schreef kristyle het volgende:

[..]

Hoewel ik er weinig van geloof zou ik Grant een goede zaak vinden ...
  maandag 3 mei 2010 @ 16:23:31 #60
pi_80972713
Alles wijst erop dat Georges Leekens dan toch de nieuwe bondscoach wordt. Dat heeft de sportredactie van Het Nieuwsblad uit heel goede bron vernomen.

Het Uitvoerend Comité beslist vanavond definitief over zijn aanstelling.

De 60-jarige trainer zal volgend jaar niet bij Lokeren aan de slag gaan en kiest voor een contract bij de Rode Duivels. Leekens was al eens bondscoach tussen januari 1997 en augustus 1999. Hij is nu nog trainer van KV Kortrijk.

Georges Leekens onderhandelde vorige week al eerder met de Belgische Voetbalbond, maar het is toen niet tot een akkoord gekomen. Leekens wilde de job combineren met die van clubcoach.

Onder Leekens speelden de Rode Duivels tussen 11 februari 1997 en 18 augustus 1999 29 interlands. Daarvan wonnen ze er tien, verloren ze er negen en eindigden er tien op een gelijkspel.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 14:31:46 #61
pi_81296264
LEEKENS HAALT 5 NIEUWKOMERS BIJ DUIVELS

Georges Leekens heeft dinsdag zijn 1e
selectie bekendgemaakt als bondscoach.
Voor de match van 19/05 tegen Bulgarije
roept hij Benteke, Ciman, De Bruyne,
Lepoint en Legear voor het eerst op.

Veel veranderen ten opzichte van Dick
Advocaat wilde Leekens niet, maar met
Benteke en Ciman haalt hij 2 spelers
van zijn ex-club KVK erbij. Met Legear
en De Bruyne kiest hij voor youngsters
die wervelen op de flank. Lepoint is
sterkhouder in het Gentse middenveld.

Vermaelen en Van Buyten zijn ook bij de
25, maar zullen niet spelen. De 1e is
geblesseerd, de 2e speelt de CL-finale.

DE SELECTIE:

Doel: Bailly (Mönchengladbach), Gillet
(Bari), Proto (Anderlecht)

Verdediging: Alderweireld (Ajax),
Ciman (Kortrijk), Deschacht (Ander-
lecht), Gillet (Gent), Kompany (Man.
City), Lombaerts (Zenit), Van Buyten
(Bayern), Van Damme (Anderlecht),
Vermaelen (Arsenal)

Middenveld: Buffel (RC Genk), Carcela
(Standard), De Bruyne (RC Genk),
Defour (Standard), Legear (Anderlecht),
Lepoint (Gent), Thijs (Gent),
Vertonghen (Ajax)

Aanval: Benteke (Kortrijk), Dembele
(AZ), Hazard (Rijsel), Lukaku
(Anderlecht), Mirallas (Saint-Etienne)
pi_81322028
Ik vraag me toch af waaraan een Mirallas telkens weer een selecte verdiend. Dan zou ik toch eerder iemand als Dries Mertens, in bloedvorm, oproepen.
pi_81328880
Hoe lang zou het trouwens geleden zijn dat er geen enkele speler van Club Brugge werd geselecteerd?

Overigens, Van Buyten en Vermaelen zijn (voorlopig) afgevallen. Van Buyten omdat hij nog CL moet spelen en Vermaelen omdat hij geblesseerd is. Maar die twee zullen na verloop van tijd wel terugkeren, vermoed ik.

(O, ik zie net dat dat al in het oorspronkelijke bericht staat, mijn excuses.)
  woensdag 12 mei 2010 @ 12:33:00 #64
pi_81335637
quote:
Advocaat: "België is lovend over de coach Advocaat"

wo 12/05/2010 - 11:11 Dick Advocaat heeft in Voetbal International nog eens gepraat over zijn periode als bondscoach van België. "Ik heb heel wat bewerkstelligd", zegt hij.

"De betrokkenen zijn lovend over mijn werk in België. Niet over mijn vertrek, maar wel over de trainer Advocaat. Het is normaal dat de meeste spelers begrip tonen. Dankzij mij verbleven we in betere hotels en had iedereen een kamer", vertelt Advocaat.

"De media gingen steeds naar Stijn Stijnen, maar die jongen heeft het helemaal niet begrepen. Ik heb nooit iets verkeerds over hem gezegd. De pers moet ook eens met de vaste krachten van mijn elftal praten."

"François De Keersmaecker en Philippe Collin beschouw ik als echte voetbalmensen, maar er waren nog 30 mensen die wilden meepraten. Die lekken nu schrijnende dingen aan de pers. Zoals dat verhaal over die nieuwe poloshirts", besluit de Russische bondscoach.
pi_81336692
onder george leekens wordt dat allemaal snel weer teniet gedaan vermoed ik....ouderwetse belgische prutser
  woensdag 12 mei 2010 @ 13:11:47 #66
67640 SaintOfKillers
pi_81337056
quote:
Dankzij mij verbleven we in betere hotels en had iedereen een kamer
De Duivels konden in alle stilte en luxe nadenken over de kansloze nederlaag tegen Estland. Dat lijkt zowat de grootste verwezenlijking van Advocaat.
pi_81348159
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 13:01 schreef HaagsPietje het volgende:
onder george leekens wordt dat allemaal snel weer teniet gedaan vermoed ik....ouderwetse belgische prutser
alé Haagspietje is ook weer van de partij, van zodra Advocaat ten sprake komt is hij daar om hem te verdedigen ofwel is het om Belgie te bashen
pi_81348971
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 17:17 schreef BramKVO het volgende:

[..]

alé Haagspietje is ook weer van de partij, van zodra Advocaat ten sprake komt is hij daar om hem te verdedigen ofwel is het om Belgie te bashen
heb dit al eerder tegen je gezegd, maar omdat je oostindisch doof en subjectief bent nog maar een keer dan: schitterend land, dat belgie, vooral het franstalige gedeelte, ardennen enzo...maar kwa voetbal verder niet serieus te nemen en zoals men reageerde op advocaat doet nogal kleuterig en kneuterig aan...te vergelijken met een groep kinderen op schoolreisje, voor het eerst een heuse toptrainer en een grote meneer aan het roer....
pi_81351663
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 17:38 schreef HaagsPietje het volgende:

[..]

heb dit al eerder tegen je gezegd, maar omdat je oostindisch doof en subjectief bent nog maar een keer dan: schitterend land, dat belgie, vooral het franstalige gedeelte, ardennen enzo...maar kwa voetbal verder niet serieus te nemen en zoals men reageerde op advocaat doet nogal kleuterig en kneuterig aan...te vergelijken met een groep kinderen op schoolreisje, voor het eerst een heuse toptrainer en een grote meneer aan het roer....
Om zelf dan maar even heel subjectief te zijn: we dachten als Belgen dat het een heuse toptrainer was, maar het bleek een nogal kneuterig mannetje te zijn dat zich met de kleinste details wilde bemoeien, zoals de eis om elke dag een nieuwe polo te willen hebben en per se in luxe hotels wilde verblijven. Ook was hij blijkbaar nogal achterdochtig, want elke keer als er ook maar één sappig nieuwsfeitje uitlekte in een krant staat hij op zijn achterste poten (alsof dat in andere landen niet gebeurt ). Hij had in ieder geval heuse waanbeelden over een 'mol' bij de Belgische bond die allerlei roddels over hem zou verspreiden.
pi_81368445
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 17:38 schreef HaagsPietje het volgende:

[..]

heb dit al eerder tegen je gezegd, maar omdat je oostindisch doof en subjectief bent nog maar een keer dan: schitterend land, dat belgie, vooral het franstalige gedeelte, ardennen enzo...maar kwa voetbal verder niet serieus te nemen
waarom blijf je dan maar reageren op het Belgisch voetbal ? Als het toch niet serieus te nemen valt, hoef je je er ook niet mee te bemoeien, toch ?
Trouwens, het gaat niet goed met het Nederlands clubvoetbal ook dan lijkt me, want geen enkele NL club wist dit seizoen (in vier matchen) te winnen van een Belgisch team.
pi_81369059
Ik blijf erbij : als een Nederlandse topcoach als Dick Advocaat het al opgeeft dan ben je al serieus richting 'hopeloos geval' aan het gaan in mijn opinie. In Rusland wordt ie op handen gedragen en over het algemeen zijn Nederlandse coaches de beste die je kan hebben. Het is zoals Joostmaghetweten al eerder benoemde een hoop 'egotrippende overjaarse pubertjes ' die zo opgehemeld werden door de Belgische pers en bond en dan kijk ik naar Witsel , fellaini en Legaer .... Ben blij dat die twee eerste al niet werden opgeroepen door Leekens want ze hebben toch wel echte profs die wel volwassen desondanks hun jonge leeftijd in hun rangen. Kijk maar naar Defour die heb ik altijd al een voorbeeld gevonden voor de jeugd. Die kan zeker nog uitgroeien tot dominante kapitein van de Rode Duivels.
Thijs heb ik ook altijd een goede speler gevonden , vooral een gevaarlijke kerel bij het nemen van vrije schoppen. Bailly is een zeer goede keeper die dan nog is goed kan meevoetballen , misschien de beste Belgische goalie in jaren. En desondanks al de negatieve kritiek vind ik Deschacht zeer terecht een vaste waarde bij de Rode Duivels.
Vind het spijtig dat Buffel terug naar België is moeten komen (wel goed voor de Jupiler League natuurlijk) maar die kerel kan zeker bij een ploeg als Feyenoord schitteren , Rangers was misschien niet zijn soort voetbal aangezien het nogal een tenger mannetje is.
Tenslotte Dembele is op alle gebieden een goede voetballer : technisch sterk en fysiek enorm goed wat maakt dat hij balvast is en misschien ook wel als schaduwspits kan uitgroeien om dan voorin zelfverklaarde goalgetters als Lukaku en Mirallas hun ding te laten doen. En waarom is Wesley Sonck niet opgeroepen? :

Al bij al dus zeker geen slechte ploeg al moet ik wel zeggen dat ik ze op dit moment toch geen potten had zien breken op het WK.... Kwarftinales zou al enorm goed geweest zijn voor een ploeg met dit kaliber.
Vretend in de regen op de camping met me vriendinnetje zonder reet en geen hersens.
I get a clean shave , bathe go to a rave , die from an overdose and dig myself outta my grave.
pi_81371137
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 01:11 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
Het is zoals Joostmaghetweten al eerder benoemde een hoop 'egotrippende overjaarse pubertjes ' die zo opgehemeld werden door de Belgische pers en bond en dan kijk ik naar Witsel , fellaini en Legaer .... Ben blij dat die twee eerste al niet werden opgeroepen door Leekens want ze hebben toch wel echte profs die wel volwassen desondanks hun jonge leeftijd in hun rangen.
Witsel en Fellaini zijn geblesseerd, anders waren ze er zeker bij.
Legear heeft dit seizoen volledig de knop omgedraaid en is eindelijk zijn job als voetballer serieus aan het nemen.
quote:
Mirallas hun ding te laten doen. En waarom is Wesley Sonck niet opgeroepen? :
Omdat ze beide prul zijn.
Sonck past waarschijnlijk niet in de 4-2-3-1 die Leekens gaat spelen en heeft dit seizoen geen 10 matchen meegedaan.
En Mirallas moet helemaal niet opgeroepen worden, overgewaardeerde brol in mijn ogen.

Gillet
Gillet/de roover/vanden borre - Kompany/Van Buyten - vermaelen - deschacht/Lombaerts/vandamme
Vertonghen - defour
Legear/Hazard - Witsel/Fellaini - De bruyne/Carcela
Dembele/Lukaku/Benteke

De onderlingen mogelijke positiewissels tijdens de match en de wisselmogelijkheden qua namen zijn groot genoeg om hier iets mooi mee te doen.
Alleen de backs zijn dramatisch.
pi_81374172
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 00:49 schreef BramKVO het volgende:

[..]

waarom blijf je dan maar reageren op het Belgisch voetbal ? Als het toch niet serieus te nemen valt, hoef je je er ook niet mee te bemoeien, toch ?
Trouwens, het gaat niet goed met het Nederlands clubvoetbal ook dan lijkt me, want geen enkele NL club wist dit seizoen (in vier matchen) te winnen van een Belgisch team.
scorebordjournalistiek en een erg kortzichtige opmerking van jou: 2 belgische clubs boeken een incidenteel succesje tegen de nederlanders waar ze tegen opkijken en gelijk stelt het nederlandse voetbal niets meer voor
overigens haal jij voor de zoveelste keer allerlei zaken aan die totaal niets met de discussie te maken hebben, want je hebt mij nooit horen zeggen dat ik het nederlandse voetbal wel vind meetellen binnen europa. maar ik heb al eerder gemerkt dat jij kwa intelligentie niveau niet aan mij kunt tippen en erg selectief te werk gaat. argumenten erbij verzinnen om je eigen mening te onderbouwen en feiten en argumenten verdoezelen, negeren of verdraaien zodra die niet stroken met jou opdringerige visie.
dat maakt van jou, net als het belgische voetbal, een niet serieus te nemen persoon.
zal dat zo diep in de belgische samenleving geworteld zijn?

en dan te bedenken dat Belgie nog maar 200 jaar geleden van Nederland was.....zou je toch verwachten dat jullie kwa mentaliteit en instelling op ons zouden moeten lijken...ongelooflijk hoe snel bergafwaarts het dan kan gaan met een volk
pi_81376906
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 11:16 schreef HaagsPietje het volgende:

[..]

dat maakt van jou, net als het belgische voetbal, een niet serieus te nemen persoon.

en dan te bedenken dat Belgie nog maar 200 jaar geleden van Nederland was.....zou je toch verwachten dat jullie kwa mentaliteit en instelling op ons zouden moeten lijken...ongelooflijk hoe snel bergafwaarts het dan kan gaan met een volk

(Ben zelf Belg en vind dit wel grappig )
Vretend in de regen op de camping met me vriendinnetje zonder reet en geen hersens.
I get a clean shave , bathe go to a rave , die from an overdose and dig myself outta my grave.
pi_81378687
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 11:16 schreef HaagsPietje het volgende:

[..]

scorebordjournalistiek en een erg kortzichtige opmerking van jou: 2 belgische clubs boeken een incidenteel succesje tegen de nederlanders waar ze tegen opkijken en gelijk stelt het nederlandse voetbal niets meer voor
Niet dat ik er conclusies over het Nederlandse voetbal wil aan vastbinden, maar die twee zeges een "incidenteel succesje" noemen, is wel de waarheid serieus geweld aan doen. Bekijk misschien de resultaten van de Belgisch-Nederlandse duels in de afgelopen tien jaar eens. Zeven keer was er een poule met een Belgisch en een Nederlands team, en vijf keer eindigde het Belgische team boven het Nederlandse (Anderlecht / PSV, Club Brugge / Ajax en Standard / AZ in de Champions League, Club Brugge / Utrecht en Anderlecht / Ajax in de UEFA-beker / Europa League). Slechts twee keer deed een Nederlands team beter: Ajax hield godbetert Zulte Waregem achter zich in de UEFA-beker een paar jaar terug, Heerenveen wipte Beveren.

En wat de rest van je post betreft: .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')