Ik ben ook slechthorend..
Herken veel dingen uit dit topic, zoals het irritant vinden als mensen aan mijn dove kant staan, het niet horen waar geluiden vandaan komen, het niet kunnen volgen van gesprekken door mekaar heen of met een radio aan. Dit is wel erg lastig allemaal, tenminste persoonlijk heb ik er af en toe erg moeite mee.
Het helpt wel als je aan mensen verteld dat je slechthorend bent en vooral hoe ze daarmee om moeten gaan. Je hebt ook mensen die alles harder gaan praten/schreeuwen als ze weten dat je slechthorend bent, maar dat werkt natuurlijk voor geen meter, langzaam en duidelijk praten helpt wel. En dus idd aan je 'goede kant' gaan staan. Maar vind 't lastig om dit gelijk aan mensen te vertellen die ik nog maar net ken, schaam me er een beetje voor ofzo. Wat ik ook irritant vind als mensen zeggen: dus je bent doof? Want het is echt wel een heel verschil of je doof of slechthorend bent, ik wil ook absoluut niet doof genoemd worden.
Maar ik leef verder ook net als de meesten in dit topic geloof ik in een wereld/omgeving met allemaal goedhorende mensen. Ben ook naar een normale basisschool en middelbare school geweest, en inmiddels studeer ik aan de VU Communicatiewetenschappen (jaja, communucatie, wat nog wel 's een probleem voor mij is

)
Edit: @muisje-eliza, jij zat toch ook op het rattenforum? ik een tijd terug ook. Realiseerde ik me opeens toen ik een comment van Brenda zag staan en je profielfoto op hyves.