abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73913508
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 23:18 schreef heartwork het volgende:
Vergeet ik mijn eigen vraag.

Ik ben echt een grote n00b op het gebied van afzuigkappen, maar nu zag ik een laatst een mooie bij Ikea.
Het gaat om de DÅTID HW400, de zwarte. Echter, over een maand krijg ik mijn 5pits gasfornuis eindelijk thuis aangesloten en vraag ik me nu af of die afzuigkap dan wel voldoende is?
Moet ik voor een groot gasfornuis ook zo'n grotere afzuigkap kopen? (= lelijk)

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10096182
specs:

Wandafzuigkap met 3 snelheden.
Afzuigcapaciteit: 400 m³/uur.
Geluidsniveau bij max. afzuigsnelheid: 57 dB (A)
Motorvermogen: 120 W.
Metalen vetfilter.
Nja het mooie is, we hebben voor ons brede fornuis een bredere versie van diezelfde afzuigkap. Maar die heeft hetzelfde afzuigcapaciteit. Dus op zich hoeft dat niet per se.

Of een afzuigkap voldoende afzuigcapaciteit heeft hangt af van de ruimte waar je deze gaat ophangen.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  woensdag 21 oktober 2009 @ 14:17:53 #122
3185 Adelante
To let it go now
pi_73913543
quote:
Skimmers slaan slag bij IKEA in Haarlem

Flink wat klanten van de IKEA vestiging in de Haarlemse Waarderpolder moeten onlangs van een koude kermis thuis zijn gekomen. Bij een bezoek aan het interieurwarenhuis aan de Laan van Decima bleken zij namelijk slachtoffer te zijn geworden van 'skimming'.

Diverse betaalterminals, de automaten waarmee bij de kassa's van IKEA elektronisch kan worden afgerekend, bleken door criminelen te zijn bewerkt. Zodoende konden zij op sluwe wijze de pinpasgegevens van warenhuisgangers bemachtigen. Naar verluidt is vanuit de Engelse hoofdstad Londen geld van rekeningen geplukt. De betaalteminals bij de Haarlemse IKEA zouden intussen weer veilig kunnen worden gebruikt.

Mensen die met skimmers van doen krijgen, worden volgens een woordvoerder van de Nederlandse Vereniging van Banken nog steeds voor de volle honderd procent schadeloos gesteld. Gedupeerden moeten het - vervelend genoeg - wel enige tijd zonder pinpas stellen.
Ik vraag me dan af hoe er zo ongemerkt skimming materiaal geinstalleerd kan worden in een druk warenhuis
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_73914516
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 14:17 schreef Adelante het volgende:

[..]

Ik vraag me dan af hoe er zo ongemerkt skimming materiaal geinstalleerd kan worden in een druk warenhuis
vooral die camera om de pincode op te nemen
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  woensdag 21 oktober 2009 @ 14:49:06 #124
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_73914676
Misschien zijn er wat ontslagen gevallen? In Barendrecht had ik een collega die vrienden liet passeren bij de kassa met meer dan waar ze voor afrekenden..
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  donderdag 22 oktober 2009 @ 20:32:30 #125
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_73961625
Heeft 1 van alle mensen hier de Bernhard stoel?
Ik vind ze best mooi, maar op mooi moet je niet afgaan lijkt me..

Zijn ze een beetje degelijk, en kunnen mensen met een kilootje meer, een beetje degelijk op die dingen zitten?

Het gaat dus om deze:

Ik ben benieuwd
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_73962187
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 14:17 schreef Adelante het volgende:

[..]

Dat kan op verschillende manieren,
deze 'criminelen' hebben dit veelvuldig gedaan en kunnen dit binnen enkele seconden bevestigen.
Ook proberen deze mensen zich 's avonds te laten insluiten in het desbetreffende filiaal
en kunnen 's morgens tijdens opening van de winkel gewoon door de klanteningang de winkel verlaten.
Deze week ook 2 filialen bij de firma waar ik werk geprobeerd, door een oplettende storemanager en kassiére zijn er geen klanten de dupe geworden.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 21:21:51 #127
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_73963435
Op die site van Opsporing Verzocht staat een heel item over Skimmen!
Vorige week is er nog een item in de uitzending geweest.. Wat zijn die gasten

Check vooral het filmpje wat in het item vermeld is..
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_73967914
Weet iemand of het Grimen bed in de kleur groen uit het assortiment is verdwenen? Ik zie de kleur namelijk niet meer op de site..
"The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."
pi_73968518
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 23:09 schreef SPiDeY. het volgende:
Weet iemand of het Grimen bed in de kleur groen uit het assortiment is verdwenen? Ik zie de kleur namelijk niet meer op de site..
Ja die is inderdaad uit het assortiment.
pi_73970606
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 23:26 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Ja die is inderdaad uit het assortiment.
Da's snel
"The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 21:33:26 #131
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_73998520
Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om de UDDEN wandplank:

zelf makkelijk is in te korten is? Ik wil hem ergens op hangen waar maar 1,20m ruimte is. Of kan dat niet door bijvoorbeeld de bevestigingssystemen van de schroeven die niet aan te passen zijn?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 21:36:03 #132
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_73998623
Vandaag behoorlijk wezen inkopen
Tudra kliklaminaat
En verder een bestekset, bordenset, pannenset, wijnglazen en gewone glazen.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 21:37:39 #133
3185 Adelante
To let it go now
pi_73998674
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 21:36 schreef Juicyhil het volgende:
Vandaag behoorlijk wezen inkopen
Tudra kliklaminaat
En verder een bestekset, bordenset, pannenset, wijnglazen en gewone glazen.
Was zeker druk zo in de herfstvakantie
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 21:42:24 #134
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_73998854
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 21:37 schreef Adelante het volgende:

[..]

Was zeker druk zo in de herfstvakantie
Drukker ja. Was er rond 11 uur en viel de drukte wel mee, maar was het wel aanzienlijk drukker dan een doordeweekse avond.
Ik ging rond 5 uur nog ff dat kliklaminaat halen (zo fijn als je om de hoek woont) maar toen was het echt zondag-druk.
  zondag 25 oktober 2009 @ 00:25:30 #135
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_74031562
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 21:33 schreef maok het volgende:
Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om de UDDEN wandplank:

[ afbeelding ]

zelf makkelijk is in te korten is? Ik wil hem ergens op hangen waar maar 1,20m ruimte is. Of kan dat niet door bijvoorbeeld de bevestigingssystemen van de schroeven die niet aan te passen zijn?
Mijn vraag is dus eigenlijk met wat voor schroef systeem de zijkanten aan de planken vast zit? Iemand?
pi_74066985
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 22:39 schreef WillemijnB het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet, daarom zei ik ook als ik dit per mail heb aangegeven. Na zes weken nog eens komen klagen heeft geen zin.

Bellen naar het 0900-nummer doe ik liever niet. Daar heb ik slechte ervaringen mee en ik heb 't eerlijk gezegd een beetje gehad met al die 0900-nummers. Noem me een vrek, maar ik vind het vervelend daar extra voor te moeten betalen. Bovendien ben ik verbaal niet zo sterk en kan ik dingen in een mail duidelijker uitleggen. Én dan kan ik ook de foto van de bon + artikelnummers laten zien.
Sorry hoor, maar als je niet eens fatsoenlijk kan praten tegen een telefoon, hoe wil je dan je gelijk gaan halen bij de balie waar echte mensen werken

Ik dacht btw dat het Skimgeval in Delft was gebeurd, maar het blijkt dus in Haarlem te zijn.
En @Debsterr, dat met die collega met de karren was een verdedelde vakantiekracht. Ik heb die collega niet dusdanig ingeschat dat ze tot zoiets in staat is
Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  maandag 26 oktober 2009 @ 09:02:55 #137
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_74068700
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 01:40 schreef kalinho het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar als je niet eens fatsoenlijk kan praten tegen een telefoon, hoe wil je dan je gelijk gaan halen bij de balie waar echte mensen werken

Ik dacht btw dat het Skimgeval in Delft was gebeurd, maar het blijkt dus in Haarlem te zijn.
En @Debsterr, dat met die collega met de karren was een verdedelde vakantiekracht. Ik heb die collega niet dusdanig ingeschat dat ze tot zoiets in staat is
Ik heb het over een andere, mannelijke, boze collega van wie zijn contract niet werd verlengd .
pi_74070974
Hmm die ken ik niet
Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  maandag 26 oktober 2009 @ 10:54:11 #139
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_74071125
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 10:49 schreef kalinho het volgende:
Hmm die ken ik niet
Het gaat om
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is al lang geleden hoor
pi_74076373
Even een vraagje aan de Ikea (Haarlem) medewerkers.. Het gordijnenophangsysteem KVARTAL lijkt op de site van Ikea er uit te zijn, is dit ook zo in de winkels zelf het geval?
Deze stond namelijk op me 'boodschappen-lijstje' en ik kan ze nu niet meer terug vinden op de site

Greetz
Pseik-O
Prettig gestoord
pi_74090749
Misschien is deze site allang bekend, maar voor mij was hij nieuw. Hoe je van Ikeaspullen hele andere dingen maakt - een laptopstand van een ontbijt-op-bed-blad, een computercase van een rieten mandje of een studiorack van een nachtkastje bijvoorbeeld.

http://ikeahacker.blogspot.com/
  maandag 26 oktober 2009 @ 20:45:40 #142
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_74090931
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 20:40 schreef dvr het volgende:
Misschien is deze site allang bekend, maar voor mij was hij nieuw. Hoe je van Ikeaspullen hele andere dingen maakt - een laptopstand van een ontbijt-op-bed-blad, een computercase van een rieten mandje of een studiorack van een nachtkastje bijvoorbeeld.

http://ikeahacker.blogspot.com/
Deze is van mij.

[ Bericht 10% gewijzigd door maok op 26-10-2009 20:51:38 ]
  maandag 26 oktober 2009 @ 21:49:36 #143
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_74093269
Vandaag waren ze in Amsterdam al de kerstspullen aan het optuigen in het magazijn voor de kassa's.
pi_74094925
is in Barendrecht zondag al gebeurd. Of nja 'al',, vorig jaar lag het er eind september al. En dan had je half oktober gewoon pech
pi_74095042
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 21:49 schreef Juicyhil het volgende:
Vandaag waren ze in Amsterdam al de kerstspullen aan het optuigen in het magazijn voor de kassa's.
Als het goed is zijn ze daar deze week in elke vestiging mee bezig.
pi_74095068
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 22:34 schreef kalinho het volgende:
is in Barendrecht zondag al gebeurd. Of nja 'al',, vorig jaar lag het er eind september al. En dan had je half oktober gewoon pech
ow dat mag wel bij jullie? Jullie mogen niet open, maar wel werken?
  maandag 26 oktober 2009 @ 22:43:24 #147
3185 Adelante
To let it go now
pi_74095216
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 22:38 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

ow dat mag wel bij jullie? Jullie mogen niet open, maar wel werken?
Daar heeft de gemeente geen invloed op. Alleen de CAO biedt een escape voor streng gelovigen.
pi_74095383
Exact ^
En vandaag is het parkeerterrein voor klanten officieel DICHT. Dat wordt 1 grote chaos alle zaterdagen en alle vakanties tot zomer 2010
pi_74095460
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 22:43 schreef Adelante het volgende:

[..]

Daar heeft de gemeente geen invloed op. Alleen de CAO biedt een escape voor streng gelovigen.
Oow oke... dat dacht ik eigenlijk al inderdaad
pi_74095485
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 22:47 schreef kalinho het volgende:
Exact ^
En vandaag is het parkeerterrein voor klanten officieel DICHT. Dat wordt 1 grote chaos alle zaterdagen en alle vakanties tot zomer 2010
Het hele parkeerterrein?
Ivm de uitbouw of zo?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')