abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 28 oktober 2009 @ 21:08:26 #51
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_74164765
Eat your own dogfood, een slijter die geen wijn drinkt, die vertrouw ik net zo als een vegetarische slager.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 04:29:24 #52
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_74175125
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 21:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Eat your own dogfood, een slijter die geen wijn drinkt, die vertrouw ik net zo als een vegetarische slager.
Dit dus...inderdaad Piet, hoewel ik me zelf geen kenner acht heb ik wel een voorkeur voor bepaalde wijnen en dan nog zijn er slijters die je iets anders door de strot proberen te duwen, ook als ze zelf geen wijn drinken....
Nog erger zijn hier de weekendhulpen in de slijterijen die werkelijk nergens verstand van hebben en nog geen Merlot van een Shiraz kunnen onderscheiden... , dit zijn toch de doorsnee wijnen die zelfs een zaterdaghulp moet kunnen.
Maar gelukkig ook veel goede slijters te vinden, en als toevallig in Centraal Otago ben stop ik even bij de boer zelf..niet altijd veel goedkoper maar wel goed advies
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  donderdag 29 oktober 2009 @ 08:20:30 #53
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_74175793
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 20:13 schreef Maeghan het volgende:
Pietverdriet: Oh, die ervaring heb ik zelf niet eigenlijk. Wat voor soort slijters bezoek je dan? Enige waar ik niet graag kom is G&G, gezien je daar rustig een half uur rondjes om de verkoper kan lopen zonder dat er uberhaupt goedemiddag tegen je gezegd wordt. Dus die mijd ik tenzij ik er echt iets specifieks wil halen.
Ik heb hele wisselende ervaringen met de Gall & Gall. D'r zitten er hier twee in de buurt, bij een kom ik niet meer binnen, dar staat een ongeïnteresseerde kerel die je altijd probeert te naaien maar die andere is een vent die toeschietelijk is en goed advies geeft. Die organiseert ook allerlei proeverijen e.d. (waar ik overigens nog nooit ben geweest)
Life is what you make it.
pi_74177831
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 08:20 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Ik heb hele wisselende ervaringen met de Gall & Gall. D'r zitten er hier twee in de buurt, bij een kom ik niet meer binnen, dar staat een ongeïnteresseerde kerel die je altijd probeert te naaien maar die andere is een vent die toeschietelijk is en goed advies geeft. Die organiseert ook allerlei proeverijen e.d. (waar ik overigens nog nooit ben geweest)
Dat dus, wij waren laatst op zoek naar een lekkere wijn voor bij wat wild, en die we hadden gepakt werd ons door hem ontraden. Uiteindelijk zijn we op zijn advies ingegaan, en die Franse wijn was echt top.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_74247713
En de wijn serveren we uiteraard vanuit een winetender.....

Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 11:19:28 #56
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_74247816
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 11:13 schreef fruityloop het volgende:
En de wijn serveren we uiteraard vanuit een winetender.....

[ afbeelding ]
Een foliepak is een prima verpakking voor wijn. Probleem is eerder de bagger die er ingestopt wordt dan de verpakking.
Was gisteren bij een K+K supermarkt, prachtig gedecoreerde wijnafdeling, maar de duurste wijn die men verkocht (en dat was werkelijk een uitzondering) was ¤ 4,95
Meeste wijn was tussen de 1,50 en 3 euro, maar in prachtige flessen met kleurrijke etiketten en met kurk.
Waarschijnlijk het meeste daarvan nog grotere bagger dan in een gemiddelde foliepak

Als je wel eens in een wijnland bent geweest bij de boer, dan kan je daar meemaken dat mensen met een plastic jerrycan ´komen en wijn uit een soort benzinepomp kopen. Gros van die wijn is beter dan dat wat je in NL de supermarkt koopt in flessen met een mooi etiket
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 12 november 2009 @ 19:34:53 #57
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_74644305
Zitten jullie allemaal op een droogje of zo? er is weinig gepost de laatste 2 weken
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_74644829
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 11:13 schreef fruityloop het volgende:
En de wijn serveren we uiteraard vanuit een winetender.....

[ afbeelding ]
sneu ding!

aanrader: Saint Emilion, nog altijd!
  donderdag 12 november 2009 @ 20:47:02 #59
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_74646548
Verder nog een vraagje van mijn kant, wat is jullie ervaring met Tempranilllo wijnen? er werd mij een doos Nieuw Zeelandse Tempranillo aangeboden via een sponsoractie maar ik ben niet bekend met dit type wijn...en om nu 200 euro uit te geven aan een wijn die niet je smaak is...
Voor de liefhebbers hier even een link http://www.trinityhill.co(...)e/Red_Wine?pidval=64
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  donderdag 12 november 2009 @ 21:09:01 #60
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_74647420
Tempranilllo is de belangrijkste druif in de Rioja
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 12 november 2009 @ 21:42:18 #61
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_74648860
Waar komt het dicht bij in de buurt Piet wat smaak betreft? ik las dat een wijn is met niet al te veel tanine dus niet echt een bewaarwijn, correct?
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  donderdag 12 november 2009 @ 22:05:42 #62
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_74649918
Ik houd over het algemeen wel van Tempranillo. Een goede Tempranillo is een erg kruidige wijn. Is inderdaad niet een bewaarwijn.
Life is what you make it.
  donderdag 12 november 2009 @ 22:13:30 #63
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_74650271
quote:
Op donderdag 12 november 2009 21:42 schreef rechtsedirecte het volgende:
Waar komt het dicht bij in de buurt Piet wat smaak betreft? ik las dat een wijn is met niet al te veel tanine dus niet echt een bewaarwijn, correct?
Ik begrijp dat het nu juist wel een bewaarwijndruif is, en een mooie relatief laagalcoholische wijn maken, de druif zet het om in de smaak, niet in suikers (en daardoor alcohol)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 12 november 2009 @ 22:43:45 #64
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_74651606
Heb net een aldi rioja opengetrokken, Epulum gran reserva, 2002, 75% tempranillo, 15 % Mazuelo & Graciano, 10% Garnacha, 13% Alcohol
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 12 november 2009 @ 22:56:38 #65
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_74652110
Soit aardig wijntje, zijn wat was het, 6 euro, zeker waard.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_74654594
OK, hier nu een flesje
La Prieuré Saint Joseph 2005,

een tafelwijntje uit de Rhône van J.L. Colombo.
anonieme razernist
  vrijdag 13 november 2009 @ 02:58:35 #67
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_74655548
Oke Schanulleke en Piet, verwarring alom :-) ..het door Schanulleke omschreven kruidige karakter spreekt me wel aan dus ik denk dat ik de keutel maar bij het warme eind pak en gewoon een doosje probeer..als het me niet bevalt dan is het altijd nog een leuk "weggevertje" zo rond de komende kerstdagen
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  vrijdag 13 november 2009 @ 03:38:58 #68
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_74655649
Ik ben een grote liefhebber van wijn, vooral van Castello Banfi. Toscaanse wijn producent waar ik altijd direct mijn wijn haal. Ik heb een paar mooie flessen Brunello di montalcino uit 99 in de kast liggen. Ik hou erg van rood vlees en deze wijn past daar prima bij. Het is gemaakt van de sangiovese druif. Vintage 99 en 2000 is prima.



Laat ik dan nog twee fantastische dessert wijnen aanraden: de Banolo Chinato, uit Piemonte en de Moscato di Pantelleria. Beiden kosten 15 euro per fles. Dit zijn de 2 beste dessert wijnen die ik in mijn hele leven heb gehad.
No bad soldiers under a good leader
pi_74693603
Was vorige week in Polen waar ik aangenaam verrast was door een fles wijn die we op tafel kregen
Om precies te zijn Marani Pirosmani, uit Georgie. Wist ik zelf niet, maar volgens m'n ouders zijn georgische wijnen erg lekker. Deze beviel in ieder geval uitstekend Medium dry red, niet te krachtige smaak en drinkt echt ontzettend lekker weg. Vervelend dat er een Slavische supermarkt vlakbij zit waar ze deze wijn hebben dus heb gelijk maar weer een fles aangeschaft
Too much is never enough!
  zaterdag 14 november 2009 @ 13:43:38 #70
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_74693743
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 13:37 schreef The6thgate het volgende:
Was vorige week in Polen waar ik aangenaam verrast was door een fles wijn die we op tafel kregen
Om precies te zijn Marani Pirosmani, uit Georgie. Wist ik zelf niet, maar volgens m'n ouders zijn georgische wijnen erg lekker. Deze beviel in ieder geval uitstekend Medium dry red, niet te krachtige smaak en drinkt echt ontzettend lekker weg. Vervelend dat er een Slavische supermarkt vlakbij zit waar ze deze wijn hebben dus heb gelijk maar weer een fles aangeschaft
Er komen prima wijnen uit georgie, maar ook een heleboel troep. Onder het communisme moest men hectolieters aanleveren en werd niet op kwaliteit gelet. Een aantal wijnboeren maakten dan 2 wijnen, de hectolieters voor de Colgoz en een goede wijn voor zichzelf.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_74695663
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 11:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Een foliepak is een prima verpakking voor wijn. Probleem is eerder de bagger die er ingestopt wordt dan de verpakking.
Was gisteren bij een K+K supermarkt, prachtig gedecoreerde wijnafdeling, maar de duurste wijn die men verkocht (en dat was werkelijk een uitzondering) was ¤ 4,95
Meeste wijn was tussen de 1,50 en 3 euro, maar in prachtige flessen met kleurrijke etiketten en met kurk.
Waarschijnlijk het meeste daarvan nog grotere bagger dan in een gemiddelde foliepak

Als je wel eens in een wijnland bent geweest bij de boer, dan kan je daar meemaken dat mensen met een plastic jerrycan ´komen en wijn uit een soort benzinepomp kopen. Gros van die wijn is beter dan dat wat je in NL de supermarkt koopt in flessen met een mooi etiket
Deden we in Frankrijk altijd. En dan heb je lekker een wijntap
pi_74695699
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 13:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Er komen prima wijnen uit georgie, maar ook een heleboel troep. Onder het communisme moest men hectolieters aanleveren en werd niet op kwaliteit gelet. Een aantal wijnboeren maakten dan 2 wijnen, de hectolieters voor de Colgoz en een goede wijn voor zichzelf.
Zelfde nog in Roemenie.
pi_74793022
quote:
Op donderdag 12 november 2009 20:47 schreef rechtsedirecte het volgende:
Verder nog een vraagje van mijn kant, wat is jullie ervaring met Tempranilllo wijnen? er werd mij een doos Nieuw Zeelandse Tempranillo aangeboden via een sponsoractie maar ik ben niet bekend met dit type wijn...en om nu 200 euro uit te geven aan een wijn die niet je smaak is...
Voor de liefhebbers hier even een link http://www.trinityhill.co(...)e/Red_Wine?pidval=64
Tempranillo is fruitig, beetje vanille en cassistonen over het algemeen (tenminste bij de Spaanse wijnen die ik ervan ken, vaak op Amerikaans eiken, dat zorgt ook voor die vanille)... Maar geen wegwaaifruit zoals een slechte merlot oid, wel wat intenser. Het kruidige herken ik niet zo.

Volgens Wijn van André Dominé is typerend voor de tempranillo "het geurige, fruitige karakter van de donkere wijnen. Hij wordt vooral gewaardeerd om zijn goede rijping op hout. De tannine kenmerkt zich door zachtheid en zoetheid en ontwikkelt op hout een grote soepelheid." Verder heeft hij het op andere plaatsen in de encyclopedie over kersen- en frambozengeuren. Over tempranillo in Nieuw Zeeland kon ik zo snel niks vinden.
Sanity is (not) statistical
  dinsdag 17 november 2009 @ 20:50:30 #74
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_74793926
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 15:07 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

Zelfde nog in Roemenie.
Je kan me trouwens wakker maken voor een Tokaijer (Hongaars)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_74794669
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 20:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je kan me trouwens wakker maken voor een Tokaijer (Hongaars)
Wat voor?
Sanity is (not) statistical
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')