Een vriendin van mij doet dat altijd bij mensen.quote:Op zondag 11 oktober 2009 21:02 schreef Memento-Mori het volgende:
Mijn opa is in januari overleden en mijn moeder (zijn schoondochter) heeft geholpen met afleggen, omdat verder niemand van de familie dat wilde, vond ik wel mooi, weet niet of ik daar zelf de moed voor zou hebben maar het is wel iets moois dat je nog als "laatste" kunt doen voor je dierbare.
Hebben jullie iets speciaals afgesproken dan?quote:Op zondag 11 oktober 2009 20:57 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Als die lamp normaal noit flikkert.... waarom niet. En de rest.... ow well....het hoeft niet, maar het kan ook best wel iets betekenen om je te laten weten dat je hem misschien niet meer kunt knuffelen of zo, maar dat ie er toch wel is.
Wij geloven daar hier thuis wel in en hebben ook de afspraak gemaakt om dat te doen als een van ons opeens komt te overlijden.
Maar goed, wij zijn raar
Dat lijkt me heel mooi, zo een duidelijk teken krijgen. Ik ben ook sceptisch maar om sommige dingen kun je gewoon niet heen.quote:Op zondag 11 oktober 2009 21:03 schreef MissBliss het volgende:
Senes en Greys: er stond geen tekst, maar het kwam er op neer dat hun vakantie heel fijn was. Of dat ie zich nu net zo voelt als toen (fijn dus). Zoiets is het volgens mij. En ja, ondanks mn ongelovigheid kan ik niet geloven dat dit toeval was.
Dat is wel heel erg mooi MBquote:Op zondag 11 oktober 2009 21:03 schreef MissBliss het volgende:
Senes en Greys: er stond geen tekst, maar het kwam er op neer dat hun vakantie heel fijn was. Of dat ie zich nu net zo voelt als toen (fijn dus). Zoiets is het volgens mij. En ja, ondanks mn ongelovigheid kan ik niet geloven dat dit toeval was.
Hebben die speciale rituelen dan?quote:Op zondag 11 oktober 2009 21:02 schreef oh-oh het volgende:
Ik ben vooral Molukse begrafenissen gewend, met open kisten en de hele rimram.
Bijzonder!quote:Op zondag 11 oktober 2009 21:04 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik deed het kastje open waarachter zijn pc stond en zetten de pc aan, terwijl ik wachtte tot hij klaar was met opstarten zat ik wat te spelen met een papiertje dat naast zijn pc lag, toen ik het open vouwde stond er op het papiertje een tekst in mijn vaders handschrift: "Love me tender is niet goed!".
Dat was wel heel apartDat papiertje hebben we ook nog
Ik ook, en ook van jouw Love Me Tender-papiertje verhaalquote:Op zondag 11 oktober 2009 21:05 schreef senesta het volgende:
[..]
Dat is wel heel erg mooi MBIk krijg er helemaal kippevel van
wat bijzonder, ik geloof er wel in dat hij dat heeft gedaan om een stukje troost/geruststelling te geven omdat hij ziet hoe veel pijn jullie hebben, en dat is moeilijk voor een vader om zijn dochter zo te zien.quote:Op zondag 11 oktober 2009 21:03 schreef MissBliss het volgende:
Ik had zelf bedacht dat hij het nummer waarschijnlijk een keer heeft gedownload of zo en dat het nummer niet goed was, maar bijzonder was het welquote:Op zondag 11 oktober 2009 21:08 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik ook, en ook van jouw Love Me Tender-papiertje verhaal
Ja, zo zie ik het maarquote:Op zondag 11 oktober 2009 @ 21:05 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Dat lijkt me heel mooi, zo een duidelijk teken krijgen. Ik ben ook sceptisch maar om sommige dingen kun je gewoon niet heen.
Misschien dat je vader dat wist en dacht: 'Laat ik maar effe duidelijk zijn voor mijn meissie'.
Nou niet echt speciale rituelen. Of tja mss wel maar vind ik ze normaal. Tis allemaal wat losser en uitbundiger dan Nederlandse begrafenissen. En groter ook. Iedereen gaat naar iedereens begrafenis, en dat zijn dr nogal wat dus, dus het zijn echt hele social events die dagen duren vaak.quote:
Ja, en het was toen we op weg waren woensdag naar hem. Dus we waren óp van de zenuwen. Het was een mooi moment.quote:Op zondag 11 oktober 2009 @ 21:10 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
wat bijzonder, ik geloof er wel in dat hij dat heeft gedaan om een stukje troost/geruststelling te geven omdat hij ziet hoe veel pijn jullie hebben, en dat is moeilijk voor een vader om zijn dochter zo te zien.
Ik weet het niet. Ik weet ook niet of het echt boodschappen zijn (ik vlieg nogal heen en weer iin dat opzichtquote:Op zondag 11 oktober 2009 @ 21:11 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Zonder af te doen aan hoe fijn het voor de nabestaanden is e.d. en niemand hier te willen kwetsen...
Maar ben ik nu de enige die er voornamelijk de creeps van krijgt omdat ik als ik dood ben, gewoon dood wil zijn en niks geen gedoe meer wil met boodschappen doorgeven aan mijn nabestaanden enzo?
Het is ook niet zo dat je daar als overledene een dagtaak aan hebt volgens mij hoorquote:Op zondag 11 oktober 2009 21:11 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Zonder af te doen aan hoe fijn het voor de nabestaanden is e.d. en niemand hier te willen kwetsen...
Maar ben ik nu de enige die er voornamelijk de creeps van krijgt omdat ik als ik dood ben, gewoon dood wil zijn en niks geen gedoe meer wil met boodschappen doorgeven aan mijn nabestaanden enzo?
Ja het is een raar gesprek en ik wilde het eigenlijk helemaal niet aanhalen dus wmb houden we er nu over op. Nou ja.. ik in ieder geval wel.quote:Op zondag 11 oktober 2009 @ 21:16 schreef Greys het volgende:
[..]
Het is ook niet zo dat je daar als overledene een dagtaak aan hebt volgens mij hoor
Maar als jij je verdrietige nabestaanden even een klein teken kunt geven waardoor ze zich IETS beter voelen misschien, is dat een kleine moeite toch?
(Dit is best een raar gesprek)
Beetje kippevel gesprek inderdaad maar wel goed om over te praten toch?quote:Op zondag 11 oktober 2009 21:16 schreef Greys het volgende:
[..]
Het is ook niet zo dat je daar als overledene een dagtaak aan hebt volgens mij hoor
Maar als jij je verdrietige nabestaanden even een klein teken kunt geven waardoor ze zich IETS beter voelen misschien, is dat een kleine moeite toch?
(Dit is best een raar gesprek)
Raar gesprek maar niet vervelend gesprek hoor, bedoelde ikquote:Op zondag 11 oktober 2009 21:18 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ja het is een raar gesprek en ik wilde het eigenlijk helemaal niet aanhalen dus wmb houden we er nu over op. Nou ja.. ik in ieder geval wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |