Geen idee, post je tieten is?quote:Op zondag 11 oktober 2009 20:41 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Maar ik ben er bij gekomen, dat maakt vast een hele hoop goed!
Sinds wanneer woon jij in Weert?quote:Op zondag 11 oktober 2009 20:40 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat was ik
Ik dacht dat de grap er na 1 topic wel af zou zijn, sorry
Ik deed het toen ik Goodbye er bij zette.
Verkeerde topicquote:
Daar heb ik geen foto van. Maar ze mogen er wezen hoorquote:
Of het nou wel of niet een placebo-effect is doet er niet heel veel toe. Als het jou helpt om (te denken) een soort communicatiemethode te hebben met je vader, dan helpt het je. En that's that.quote:Op zondag 11 oktober 2009 20:41 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ja, dat zou best kunnen. Maar 1 van die dingen kan ik écht niet verklaren, niks met wind ofzo. Dus ja. Misschien vertel ik nog wel een keer wat het was
Misschien iets van een soort energie ofzo, ik heb geen idee. Maar het was wel typisch.
quote:
Ik zou het een fijn idee vinden als ie ons nu nog kan zien en horen. Dat ie ons verdriet ziet. Dat ie weet hoe erg we hem missen. Hij wist het vast wel, maar toch..quote:Op zondag 11 oktober 2009 @ 20:39 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik ben ook niet 'gelovig', maar heb je ook niet het idee dat hij je kan zien enzo, dat ie ergens rondom je zweeft?
Ik vond dat zo mooi, al klinkt dat raar, 'mooi', toen mijn oom jong overleed dat mijn tante toen eigenlijk helemaal niet veel moeite had om de kist met zijn lichaam in het crematorium achter te laten. Had verwacht dat ze zich zo ongeveer op die kist zou storten aan het einde van de dienst, maar toen ik het haar vroeg (ik vraag dat soort dingen maar gewoon meestal) zei ze 'Meissie, je denkt toch niet dat hij echt nog in die kist zit? Die zweeft al lang ergens hier gezellig om me heen hoor, als hij daar zin in heeft
'. En dat vond ik zo'n mooie gedachte dat ik sindsdien heb besloten dat ik daar ook in geloof.
Ja ik bedoelde ook niet dat het bij jou zo was hoorquote:Op zondag 11 oktober 2009 20:41 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ja, dat zou best kunnen. Maar 1 van die dingen kan ik écht niet verklaren, niks met wind ofzo. Dus ja. Misschien vertel ik nog wel een keer wat het was
Misschien iets van een soort energie ofzo, ik heb geen idee. Maar het was wel typisch.
Jaja, pics or it didn't happenquote:Op zondag 11 oktober 2009 20:46 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Daar heb ik geen foto van. Maar ze mogen er wezen hoor![]()
Oh maar 'telkens' was ik niet hoor!quote:Op zondag 11 oktober 2009 20:40 schreef Qwea het volgende:
[..]
Bij deze zou ik dan echt toch graag willen weten wie als telkens die OP edit
Dat is ook niet raar hoor.quote:Op zondag 11 oktober 2009 20:47 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ik weet het niet, ik ben er een beetje van in de war allemaal.
Nah ja, meid. Hoe dan ook, ik vind in dat opzicht niet veel gek, dus als je op dat vlak iets kwijt wilt, dan staat mijn pm-box voor je open.quote:Op zondag 11 oktober 2009 20:47 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ik zou het een fijn idee vinden als ie ons nu nog kan zien en horen. Dat ie ons verdriet ziet. Dat ie weet hoe erg we hem missen. Hij wist het vast wel, maar toch..
Maar omdat ik echt nooit iets geloofd heb, is dat we een moeilijke omschakeling.
Maar dat ie daar in die kist niet meer echt ligt, dat voel ik ook. Het is gewoon zijn omhulsel dat er ligt. Maar dan vind ik het nog steeds moeilijk om afscheid daarvan te nemen.
Maar dat eromheen zweven, ja het zou best kunnen misschien... Ik weet het niet, ik ben er een beetje van in de war allemaal.
Lieverd, piep niet zo.quote:Op zondag 11 oktober 2009 20:48 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh maar 'telkens' was ik niet hoor!
Alleen nu, ik zette Goodbye er in (zoals gevraagd) en heb die paint er uit gehaald. Ik dacht serieus ook dat dat de bedoeling zou zijn, dat het gewoon een grapje voor één keer was. Maar als je hem er vaker in wilt laten staan, zet hem dan vooral weer terug
Oh nou nee, dat soort dingen gelukkig niet, dat vind ik heel eng! (Ik typte doodengquote:Op zondag 11 oktober 2009 @ 20:43 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Je bent op dit moment natuurlijk wel heel gevoelig voor dit soort dingen.
Toen mijn oma overleed (waar ik heel erg dol op was) stond ze ineens naast m'n bed en zei niets.
Ik heb het wrs. gewoon gedroomd, maar die nacht zelf heb ik geen oog meer dicht gedaan
quote:Op zondag 11 oktober 2009 20:48 schreef Qwea het volgende:
[..]
Jaja, pics or it didn't happen
Wie heeft er nou geen pic van dr tieten
Vonden ze je een lekker wijf trouwens?quote:Op zondag 11 oktober 2009 20:48 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh maar 'telkens' was ik niet hoor!
Alleen nu, ik zette Goodbye er in (zoals gevraagd) en heb die paint er uit gehaald. Ik dacht serieus ook dat dat de bedoeling zou zijn, dat het gewoon een grapje voor één keer was. Maar als je hem er vaker in wilt laten staan, zet hem dan vooral weer terug
Ja dat was een serieuze vraag hoorquote:
Oke, mijn ervaringen zijn meestal open kist thuis of in het uitvaartcentrum, dan daar de kist sluiten en dat is dan definitief want tijdens de dienst in het crematorium heb ik nooit een open kist gezien. Maar goed dat is natuurlijk aan de nabestaandenquote:Op zondag 11 oktober 2009 20:48 schreef Memento-Mori het volgende:
bij mn opa in januari was de kist afgesloten met een glasplaat, dus tijdens vervoer was kist echt dicht, tijdens de afscheidsdienst was hij open en kon men hem nog wel zien om afscheid te nemen.,
Dat heeft EW een keer gehad toen mijn moeders man (die voor hem echt zijn opa was) overleed. Alleen sliep hij niet en kreeg hij spontaan een bloedneus. Dat was echt echt angstaanjagend.quote:Op zondag 11 oktober 2009 20:50 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Oh nou nee, dat soort dingen gelukkig niet, dat vind ik heel eng! (Ik typte doodeng)
Ik heb wel eens iets gelezen over iemand die dat elke nacht had en die dode persoon kwam in zn dromen steeds dichterbij staan.. Ieks
Ja, zo ben ik het ook 'gewend'quote:Op zondag 11 oktober 2009 20:52 schreef senesta het volgende:
[..]
Oke, mijn ervaringen zijn meestal open kist thuis of in het uitvaartcentrum, dan daar de kist sluiten en dat is dan definitief want tijdens de dienst in het crematorium heb ik nooit een open kist gezien. Maar goed dat is natuurlijk aan de nabestaanden
Nee, het was ook iets heel anders. Ik zeg het maar gewoon dan: hij leek me een bericht te sturen op mn iPhonequote:Op zondag 11 oktober 2009 @ 20:46 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Of het nou wel of niet een placebo-effect is doet er niet heel veel toe. Als het jou helpt om (te denken) een soort communicatiemethode te hebben met je vader, dan helpt het je. En that's that.
Ik geloof er wel in omdat ik iets te vaak onverklaarbare zaken heb meegemaakt. Maar ik weet ook dat het vaak wel gaat zoals Loveless aangeeft. Dat zie ik ook bij mensen weleens gebeuren. Mijn moeder geloofde nooit ergens in en tegenwoordig ziet ze in een vlieg die op het lijstje van de foto van haar overleden echtgenoot landt nog een incarnatie van zijn geest. Maar ik doel zelf niet op dat soort ervaringen.
Destijds heb ik samen met mijn moeder de kist gesloten. Dat is juist voor de nabestaanden een laatste privemoment.quote:Op zondag 11 oktober 2009 20:52 schreef senesta het volgende:
[..]
Oke, mijn ervaringen zijn meestal open kist thuis of in het uitvaartcentrum, dan daar de kist sluiten en dat is dan definitief want tijdens de dienst in het crematorium heb ik nooit een open kist gezien. Maar goed dat is natuurlijk aan de nabestaanden
Oh dat heb ik nog nooit gehoord of gezien, met een glasplaat.quote:Op zondag 11 oktober 2009 20:48 schreef Memento-Mori het volgende:
bij mn opa in januari was de kist afgesloten met een glasplaat, dus tijdens vervoer was kist echt dicht, tijdens de afscheidsdienst was hij open en kon men hem nog wel zien om afscheid te nemen.,
Ik kon het niet, ik heb het mijn zus en de weduwe van mijn vader laten doen.quote:Op zondag 11 oktober 2009 20:54 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Destijds heb ik samen met mijn moeder de kist gesloten. Dat is juist voor de nabestaanden een laatste privemoment.
dit was ook de dienst in uitvaartcentrum hoor, daarna definitief dicht en naar de begraafplaats (hij werd begraven) heb nog nooit een crematie meegemaakt alleen begravenissenquote:Op zondag 11 oktober 2009 20:52 schreef senesta het volgende:
[..]
Wat engquote:Op zondag 11 oktober 2009 @ 20:53 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Dat heeft EW een keer gehad toen mijn moeders man (die voor hem echt zijn opa was) overleed. Alleen sliep hij niet en kreeg hij spontaan een bloedneus. Dat was echt echt angstaanjagend.
Dat was bij ons ook heel mooi. De hele familie stond om de kist, de achterkleinkinderen legden nog een tekening in de kist en de kinderen maakten ieder twee schroeven vast. Echt een stukje afsluiten was je als familie samen doet. Want op de dag van de uitvaart moet je alles met anderen delen.quote:Op zondag 11 oktober 2009 20:54 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Destijds heb ik samen met mijn moeder de kist gesloten. Dat is juist voor de nabestaanden een laatste privemoment.
Als die lamp normaal noit flikkert.... waarom niet. En de rest.... ow well....het hoeft niet, maar het kan ook best wel iets betekenen om je te laten weten dat je hem misschien niet meer kunt knuffelen of zo, maar dat ie er toch wel is.quote:Op zondag 11 oktober 2009 20:53 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Nee, het was ook iets heel anders. Ik zeg het maar gewoon dan: hij leek me een bericht te sturen op mn iPhone(geen sms, maar ik kreeg iets in beeld wat er écht niet kon staan en dat het van hem kwam leek mij gewoon duidelijk gezien het onderwerp)
En verder een flikkerende lamp. Maar als mensen zoiets aan mij vertellen denk ik ook: Yeah right, dus ja, dat hoeft niks te betekenen.
Ik geef mezelf bloot en ik word gewoon niet geaccepteerdquote:Op zondag 11 oktober 2009 20:56 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
![]()
Das gewoon té groot. Het 'groter is beter' houdt na een DD/E wel op
Wauw dat is wel bijzonder. Was het een mooi bericht?quote:Op zondag 11 oktober 2009 20:53 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Nee, het was ook iets heel anders. Ik zeg het maar gewoon dan: hij leek me een bericht te sturen op mn iPhone(geen sms, maar ik kreeg iets in beeld wat er écht niet kon staan en dat het van hem kwam leek mij gewoon duidelijk gezien het onderwerp)
En verder een flikkerende lamp. Maar als mensen zoiets aan mij vertellen denk ik ook: Yeah right, dus ja, dat hoeft niks te betekenen.
Kloptquote:Op zondag 11 oktober 2009 20:57 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Ik geef mezelf bloot en ik word gewoon niet geaccepteerd
Zijn eigen zoons konden het ook niet. Dus deed ik het. Maar ik had de begravenisondernemers ook al geholpen om hem naar beneden te brengen en zo. Dat was een dermate ontnuchterende ervaring dat ik sindsdien een stuk minder bang voor de dood en dode mensen ben.quote:Op zondag 11 oktober 2009 20:55 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik kon het niet, ik heb het mijn zus en de weduwe van mijn vader laten doen.
Dat van je iPhone!quote:Op zondag 11 oktober 2009 20:53 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Nou ja, als het blijkt te kunnen als ik dood ben, doe ik het ook welquote:Op zondag 11 oktober 2009 @ 20:57 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Als die lamp normaal noit flikkert.... waarom niet. En de rest.... ow well....het hoeft niet, maar het kan ook best wel iets betekenen om je te laten weten dat je hem misschien niet meer kunt knuffelen of zo, maar dat ie er toch wel is.
Wij geloven daar hier thuis wel in en hebben ook de afspraak gemaakt om dat te doen als een van ons opeens komt te overlijden.
Maar goed, wij zijn raar
ik wel, dat was hier in Utrecht, geloof niet dat t in Limburg veel voorkomt, ben toen met mn tante langs de zijkant weggegaan, mn moeder is met mn Oma wel gaan kijken toen.quote:Op zondag 11 oktober 2009 20:54 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh dat heb ik nog nooit gehoord of gezien, met een glasplaat.
Ik hoop het, dan kan je daar toch een beetje troost uit halenquote:Op zondag 11 oktober 2009 20:53 schreef Memento-Mori het volgende:
ik ben ook niet gelovig oid maar toch denk ik dat overleden dierbaren meer meekrijgen wat hier nog gebeurd dan dat we denken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |