Maar ik zou wel APNdroid installeren aangezien het niet helemaal helpt als je roaming uitzet. Sommigen klagen dan nog over kosten.quote:Op zondag 11 oktober 2009 12:35 schreef Man_Made_God het volgende:
[..]
Dat vreesde ik al, maar toch bedankt voor je reply.
Google is wel erg rap http://www.google.com/search?q=fuck+it+it's+got+a+holequote:Op zondag 11 oktober 2009 13:26 schreef BluesRebel het volgende:
Klopt de spelling niet?? Ik heb t van hem gekopieerd maar volgens mij is t goed.
Edit: Nu op 1quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:29 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Google is wel erg rap http://www.google.com/search?q=fuck+it+it's+got+a+hole
Dit verse topic staat nu al op de 4e plaats..
Maar ik snap 'm gewoon niet, vanwege de donut?
Op Phandroid stond dat ie op de 19e in de UK wordt uitgerold. Misschien hier ook dan.quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:32 schreef Ceased2Be het volgende:
En ook maar weer een post hier, enig idee wanneer 1.6 hier uitgerold gaat worden? Zag op XDA-Developers ook nog geen 1.6 EU ROM staan...
Dat is jammer inderdaad. De Amerikaanse versies van de Google-producten zijn sowieso beter. Ook in Maps kent ie veel meer bedrijven en winkels in de Amerikaanse steden dan in de Europese.quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:33 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Google.com vs Google.nl.
De .com heeft "Show options" en de .nl helaas niet.
Ik ben die Yorickquote:Op zondag 11 oktober 2009 16:17 schreef ex het volgende:
ja dat is dus mijn G1, is gewoon een nederlandse G1, gister avond kreeg ik zomaar spontaan deze system update.
Ik draaide nog op 1.1 (ooit is geroot, nu geunroot en daarna weg gelegd, heb ondertussen een hero + iphone die ik gebruik) maar hij stond wel aan en hing aan me pc.. dacht zelf dat het de cupcake was, maar tot mijn grote verbazing was het Donut
Die OP is sowieso al een hele tijd niet geupdate. De helft van wat er in staat klopt al niet meer.quote:Op zondag 11 oktober 2009 16:48 schreef gday het volgende:
Jammer dat de Samsung Galaxy net als vorig topic nog steeds foutief bij toekomstige telefoons staat in de OP.
Dan ontgaat me het nut om die OP überhaupt te gebruiken. Je plaatst het maar vervolgens moet iedereen die informatie wil ergens anders kijken. Of je gebruikt een zinvolle OP, of je doet gewoon niks als je daar te lui voor bent ofzo.quote:Op zondag 11 oktober 2009 18:09 schreef BluesRebel het volgende:
Inderdaad, maar ach.. iedereen die t bij wil houden kijkt zelf wel op internet. Dit is een forum en geen nieuws- of wikipediasite dus vind de OP niet zo belangrijk.
jij voelt je aangesproken tot het aanpassenquote:Op zondag 11 oktober 2009 20:50 schreef gday het volgende:
[..]
Dan ontgaat me het nut om die OP überhaupt te gebruiken. Je plaatst het maar vervolgens moet iedereen die informatie wil ergens anders kijken. Of je gebruikt een zinvolle OP, of je doet gewoon niks als je daar te lui voor bent ofzo.
Ik zal ff kijken wat ik zo gauw kan aanpassen in de wiki.
Edit: Nou, ik heb even gauw in een paar minuten de belangrijkste dingen van de OP aangepast. Als de OP niet wordt bijgehouden: gebruik 'm dan gewoon niet aub.
Ik wil er best wat aan doenquote:Op zondag 11 oktober 2009 16:54 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Die OP is sowieso al een hele tijd niet geupdate. De helft van wat er in staat klopt al niet meer.
Wat voor nieuws?quote:Op zondag 11 oktober 2009 22:40 schreef Schanulleke het volgende:
Oh, hier gaan jullie verder dus.
Ik wacht nog op nieuws over de Hero..
Wij openen het topic om elkaar op de hoogte te houden van voornamelijk apps. We raden ze elkaar aan en we helpen elkaar hier. Maar de meesten volgen het nieuws gewoon op sites als androidworld, androidplanet en phandroid. Het heeft geen nut om alles wat daar komt te kopiëren. Behalve als het iets bijzonders is en dan kopieert iemand het meestal wel.quote:Op zondag 11 oktober 2009 20:50 schreef gday het volgende:
[..]
Dan ontgaat me het nut om die OP überhaupt te gebruiken. Je plaatst het maar vervolgens moet iedereen die informatie wil ergens anders kijken. Of je gebruikt een zinvolle OP, of je doet gewoon niks als je daar te lui voor bent ofzo.
Ik zal ff kijken wat ik zo gauw kan aanpassen in de wiki.
Edit: Nou, ik heb even gauw in een paar minuten de belangrijkste dingen van de OP aangepast. Als de OP niet wordt bijgehouden: gebruik 'm dan gewoon niet aub.
Nog nooit van gehoordquote:Op zondag 11 oktober 2009 22:22 schreef makkie88 het volgende:
godver, pauper sd kaartjes altijd
als k mijn telefoon aan de usb hang en iets van 1 gb wil kopieren geeftie de fout "cyclische redundantiecontrole" maar als ik mijn sd kaartje in een reader stop doetie et wel..
iemand enig idee waar het aan kan liggen?
Androidtopic #6: Fuck it, it's got a hole!quote:Op zondag 11 oktober 2009 22:44 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Wij openen het topic om elkaar op de hoogte te houden van voornamelijk apps. We raden ze elkaar aan en we helpen elkaar hier. Maar de meesten volgen het nieuws gewoon op sites als androidworld, androidplanet en phandroid. Het heeft geen nut om alles wat daar komt te kopiëren. Behalve als het iets bijzonders is en dan kopieert iemand het meestal wel.
[..]
Nog nooit van gehoordMaar ik heb ook nog nooit zoiets groots op mijn telefoon gezet of eraf gehaald. Komt die error op je telefoon of je computer? Want je telefoon heeft toch helemaal geen contact meer met je SD als ie 'gekoppeld' is?
Dat zal de G1 zijn.quote:Op zondag 11 oktober 2009 22:42 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Is de Hero nou het goedkoopste toestel met Android en een capacitief touchscreen? Want met de prijzen daarvan kan je haast een iPhone halen.
?quote:Op zondag 11 oktober 2009 22:45 schreef makkie88 het volgende:
[..]
Androidtopic #6: Fuck it, it's got a hole!
Als ik naar een T-mobile 150 abonnement kijk, met 1Mbit/s internet (en nog afzondelijk betalen voor smsjes ook!) heb je minder, voor meer per maand dan een iPhone. Als je dan nog genoegen neemt met de 3G ipv de 3GS hoef je nog minder bij te leggen voor het toestel ook.quote:
Als je kijkt naar de toestellen los: G1 ongeveer 300 euro, iPhone 3GS 16GB ongeveer 700 nogwat euro.quote:Op zondag 11 oktober 2009 23:03 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Als ik naar een T-mobile 150 abonnement kijk, met 1Mbit/s internet (en nog afzondelijk betalen voor smsjes ook!) heb je minder, voor meer per maand dan een iPhone. Als je dan nog genoegen neemt met de 3G ipv de 3GS hoef je nog minder bij te leggen voor het toestel ook.
Maar ik wil hier geen iPhone-discussie van maken, ik had alleen verwacht dat Android juist een storm van betaalbare smartphones met goede software zou losmaken. Voorlopig valt dat dus erg tegen.
Daar zitten we toch?quote:Op zondag 11 oktober 2009 22:45 schreef makkie88 het volgende:
[..]
Androidtopic #6: Fuck it, it's got a hole!
Ik heb het toch ook aangepast? Ik zie alleen echt het nut er niet van in om een verouderde OP te gebruiken en vervolgens mensen te verwijzen naar google voor up-to-date informatie. Gebruik dan liever gewoon geen OP want de OP is er juist voor om nieuwe Android-gebruikers snel de belangrijkste informatie te geven.quote:Op zondag 11 oktober 2009 22:05 schreef makkie88 het volgende:
[..]
jij voelt je aangesproken tot het aanpassenmoeje dat toch gewoon doen?
nie zo zeure
Prima. Helemaal niks mee.En het heeft geen nut om alles van daar te kopiëren inderdaad. Ook daar ben ik het mee eens. Maar als je dat vindt: gebruik dan gewoon geen OP, goed?quote:Op zondag 11 oktober 2009 22:44 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Wij openen het topic om elkaar op de hoogte te houden van voornamelijk apps. We raden ze elkaar aan en we helpen elkaar hier. Maar de meesten volgen het nieuws gewoon op sites als androidworld, androidplanet en phandroid. Het heeft geen nut om alles wat daar komt te kopiëren. Behalve als het iets bijzonders is en dan kopieert iemand het meestal wel.
dit doet ie alleen als ie gekoppeld is, dat bericht geeft ie op de computer.. als ik iets groots er op wil zettenquote:Op zondag 11 oktober 2009 22:44 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
[..]
Nog nooit van gehoordMaar ik heb ook nog nooit zoiets groots op mijn telefoon gezet of eraf gehaald. Komt die error op je telefoon of je computer? Want je telefoon heeft toch helemaal geen contact meer met je SD als ie 'gekoppeld' is?
hmm, me telefoon heeft kuren:P ik schreef zoiets als ik hierbove zetten, maakt ie er een link van wtfquote:
Zegt me echt helemaal niksquote:Op maandag 12 oktober 2009 17:28 schreef makkie88 het volgende:
[..]
dit doet ie alleen als ie gekoppeld is, dat bericht geeft ie op de computer.. als ik iets groots er op wil zetten
Kun je met de Hero geen weekoverzicht doen? Dan heb je het net als de weekoverzicht van Google Calendar op internet en kun je goed zien van welk uur tot welk uur je vrij hebt, elke dag van de week.quote:Op maandag 12 oktober 2009 13:12 schreef DennisMoore het volgende:
Welke kalender gebruiken jullie (met de Hero)?
'k Vind het niet overzichtelijk... als ik even snel voor volgende maand een afspraak wil plannen met iemand, kan ik niet lekker snel door de agenda scrollen om een gaatje te zoeken (zoals je met een papieren agenda zou doen). Het is óf de dagview óf de maandview (waar je geen details ziet). Het lijkt alsof je dan dag voor dag moet aanklikken.
Tips?
Er is al best lang een bèta-versie van een Hyves-app voor Android, zie: http://www.androidworld.nl/4823/android-app-voor-hyves/quote:Op maandag 12 oktober 2009 20:31 schreef BluesRebel het volgende:
Er is nu een BlackBerry Hyves app al uit terwijl die 'Market' pas net begonnen is, maar er is nog steeds geen Android app...
Uit t niets!?quote:Op maandag 12 oktober 2009 20:52 schreef Schanulleke het volgende:
Grrrr, nu krijg ik ook al force closures op het syncen van mijn agenda bij Google. En de oplossingen die bij iedereen schijnen te werken werken bij mij natuurlijk weer niet.
Die had ik al maar die is echt kansloos vergeleken met die van de iPhone. Het is inderdaad gewoon de site, maar dan sneller.quote:Op maandag 12 oktober 2009 21:08 schreef gday het volgende:
[..]
Er is al best lang een bèta-versie van een Hyves-app voor Android, zie: http://www.androidworld.nl/4823/android-app-voor-hyves/
Nadeel is wel dat het soms lijkt (wellicht is het ook gewoon zo) dat het meer een soort schil is om de mobiele website van Hyves.
Het schijnt vaker voor te komen bij android telefoons en wordt dan getriggerd door een afspraak die aangemaakt wordt in de telefoon.quote:
Ok, vreemd. Zal erop letten.quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:30 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Het schijnt vaker voor te komen bij android telefoons en wordt dan getriggerd door een afspraak die aangemaakt wordt in de telefoon.
Ik heb nu een drastische maatregel genomen en alle applicatiedata en caches die met kalender en contacten te maken heeft geleegd en nu ben ik wel een zooi contacten kwijt lijkt het maar in ieder geval kan m'n phone nu weer syncen.
quote:Eclair (Android 2.0)
We had widely expected that Android 2.0 would ship this year on Motorola's secret phone headed to Verizon. Motorola did not announce the device last week, which made me wonder about the status of Android 2.0.
I spoke with a high level executive from Samsung who was extremely knowledgeable about Android development. When I mentioned Android 2.0 shipping this year, he looked at me kind of weird and snickered. He told me not to expect Android 2.0 until Q2 2010.
We did see some Android devices running Eclair, but they appeared far from finished. No one else was talking about Android 2.0 so I’m starting to doubt a 2009 release. (I will explore the Moto/Eclair issues further in a post later today)
Dus de HTC Dragon zal ook niet voor die tijd releasenquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 01:31 schreef elfzesendertig het volgende:
http://androidandme.com/2(...)air-4g-inq-and-more/
[..]
He told me not to expect Android 2.0 until Q2 2010
Als HTC een release datum voor de Dragon heeft gepland dan zouden ze hem ook met 1.6 kunnen leveren lijkt me.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:00 schreef Tazar_Yoot het volgende:
[..]
Dus de HTC Dragon zal ook niet voor die tijd releasen
Volgens mij zou die juist met 2.0 worden gelaunchedquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:12 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Als HTC een release datum voor de Dragon heeft gepland dan zouden ze hem ook met 1.6 kunnen leveren lijkt me.
Maar als 2.0 niet op tijd klaar is voor de release datum die HTC voor de Dragon gepland heeft, dan kunnen ze de Dragon gewoon met 1.6 leveren. HTC hoeft zich niet te laten limiteren door het werk van Google in dit geval.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:28 schreef Tazar_Yoot het volgende:
[..]
Volgens mij zou die juist met 2.0 worden gelaunched
Ik hoop het dan maarquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:32 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Maar als 2.0 niet op tijd klaar is voor de release datum die HTC voor de Dragon gepland heeft, dan kunnen ze de Dragon gewoon met 1.6 leveren. HTC hoeft zich niet te laten limiteren door het werk van Google in dit geval.
Dat moet probleemloos kunnen. Als 2.0 klaar is zal HTC deze bewerken en daarna vrijgeven voor alle Sense UI telefoons (waaronder de Dragon).quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:33 schreef Tazar_Yoot het volgende:
[..]
Ik hoop het dan maar, ik neem aan dat je later zonder problemen kan upgraden
Ik wil meer info over die Dragon
quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:33 schreef Tazar_Yoot het volgende:
[..]
Ik wil meer info over die Dragon
quote:'HTC Dragon krijgt OMAP-processor'
Door Bauke Schievink, dinsdag 13 oktober 2009 11:01 | 0 reacties | Bron: Softpedia
Artikel
Een ROM-dump van de HTC Dragon lekte onlangs uit. Daaruit bleek dat de Dragon waarschijnlijk de opvolger van de Hero moet worden. Opvallend was dat het toestel een zeer snelle Snapdragon-processor zou krijgen. Echter, geruchten wijzen er nu op dat het een OMAP-processor wordt.
De opmars van de snelle mobiele processoren lijkt ook zijn weg naar Android te hebben gevonden. Als de HTC Dragon uitkomt wordt het waarschijnlijk een van de snelste Android-telefoons beschikbaar. Op basis van de ROM-dump die eerder verscheen werd geconcludeerd dat de Dragon een snelle 1GHz Snapdragon-processor zou krijgen. Nu wordt er echter gesproken over een hele andere cpu. Texas Instruments zou de chipset gaan leveren in plaats van Qualcomm. Geruchten spreken over de OMAP 3640, welke een ARMv7 Cortex A8-processor aan boord heeft.
Doordat de Dragon een OMAP-chipset zou bevatten, wordt er gespeculeerd dat de telefoon alleen in Azië uitgebracht wordt. HTC test vaker telefoons uit door gebruik te maken van een OMAP-chipset en deze alleen lokaal uit te brengen. Het is dan waarschijnlijk dat de westerse markt een aangepaste versie krijgt, welke over andere hardware zou kunnen beschikken. Wel staat vast dat wanneer de HTC Dragon echt blijkt te zijn, het een van de snelste Android-telefoons op de markt wordt.
Je hebt het belangrijkste gedeelte niet dik gedrukt:quote:
quote:Het is dan waarschijnlijk dat de westerse markt een aangepaste versie krijgt, welke over andere hardware zou kunnen beschikken. Wel staat vast dat wanneer de HTC Dragon echt blijkt te zijn, het een van de snelste Android-telefoons op de markt wordt.
Is die laatste alinea dan niet een beetje tegenstrijdig?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:22 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Het is dan waarschijnlijk dat de westerse markt een aangepaste versie krijgt, welke over andere hardware zou kunnen beschikken. Wel staat vast dat wanneer de HTC Dragon echt blijkt te zijn, het een van de snelste Android-telefoons op de markt wordt.
Nee. De Dragon zoals hij nu is wordt voor nu waarschijnlijk alleen in Azië worden uitgebracht. Een aangepaste Dragon zal dan hier worden uitgebracht.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:22 schreef Tazar_Yoot het volgende:
[..]
Is die laatste alinea dan niet een beetje tegenstrijdig?
http://www.cyrket.com/package/com.wardrop.creditUsagequote:Op dinsdag 13 oktober 2009 17:41 schreef Devolution het volgende:
Ik ben op zoek naar een gratis programma, maar ik kan er geen vinden in de Market. Eentje die laat zien hoeveel sms ik heb verstuurd (een teller dus) en die ik ook kan resetten. Als het kan inclusief widgetfunctie zodat ik het meteen op mn desktop kan zien. Iemand een idee? Oh btw, ik heb (volgens mij) een Amerikaanse rom dus ik kan de content van de Nederlandse Market niet zien.
Netjes zeg, dat Google me zo'n mailtje stuurtquote:Hi,
To protect your privacy we would like you to know that Google Latitude is running on your Android-powered device and reporting your location.
If you didn't enable this or want to stop reporting your location please open the Maps app on your device. Go to 'Menu' > 'Latitude' > 'Privacy' and change your privacy settings.
Thanks,
Google Latitude Team
Zeker. Al vrees ik dat ze het meer doen om rechtzaken te voorkomen dan uit bezorgdheid over je privacy.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:54 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Netjes zeg, dat Google me zo'n mailtje stuurt.
Zou kunnen maar je bent wel een debiel als je hun de schuld geeft van iets als jezelf het aan hebt laten staanquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 21:23 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Zeker. Al vrees ik dat ze het meer doen om rechtzaken te voorkomen dan uit bezorgdheid over je privacy.
Desalniettemin een prima oplossing
Bronquote:Te weinig opslagruimte op je Android-toestel? ZumoDrive had ooit plannen om een Android-applicatie uit te brengen die toegang geeft tot vrijwel oneindige opslagruimte, maar dat is er tot nu toe niet van gekomen. Gelukkig zijn er ook ontwikkelaars die al wel iets te bieden hebben, zoals Android Storage. Deze ontwikkelaar biedt meerdere applicaties aan voor het opslaan van muziek (AStunes), video’s (AScinema), zelfgemaakte filmpjes (AScamcorder) en foto’s (ASpics) en zelfgemaakte foto’s (AScamera). Wil je al deze oplossingen in één bundel, dan moet je ASrevolution installeren, een complete suite voor het opslaan van foto’s, video’s, muziek en andere bestanden.
Die was ik ook al tegengekomen. Niet wat ik zoek helaas..quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:23 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
http://www.cyrket.com/package/com.wardrop.creditUsage
http://www.cyrket.com/package/com.phonalyzr
En nu zit ik alweer in Einbeck schijnt het. Ik ben toch gewend dat de plaatsbepaling op een paar honderd meter nauwkeurig is. Dit gaat nergens over.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 22:47 schreef Schanulleke het volgende:
Net m'n telefoon maar een harde reset gegeven om van alle glitches af te zijn. Dat ding heeft een uur lang gedacht dat ik me in de buurt van het Zwarte Woud ophield.
Dan installeer je toch MarketEnabler? Dan kun je de Nederlandse Market wel zien.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 17:41 schreef Devolution het volgende:
Ik ben op zoek naar een gratis programma, maar ik kan er geen vinden in de Market. Eentje die laat zien hoeveel sms ik heb verstuurd (een teller dus) en die ik ook kan resetten. Als het kan inclusief widgetfunctie zodat ik het meteen op mn desktop kan zien. Iemand een idee? Oh btw, ik heb (volgens mij) een Amerikaanse rom dus ik kan de content van de Nederlandse Market niet zien.
Nee. Er staan nog steeds icoontjes voor de videocamera en de gallerijquote:Op woensdag 14 oktober 2009 20:43 schreef BluesRebel het volgende:
Nog iets elfzesendertig.. ik las ergens dat Camera, Camcorder en Galerij nu één zijn. Ik zie wel dat je makkelijk kan schakelen in je screenshot van de camera.. maar hebben we dan ook 2 icoontjes minder in de applicatiebalk?
Ik weet het niet meer maar ik zal het inderdaad verkeerd gelezen hebben. Het stond ook een beetje raar vandaar dat ik t maar aan jou vroegquote:Op woensdag 14 oktober 2009 20:51 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Nee. Er staan nog steeds icoontjes voor de videocamera en de gallerijWeet je nog waar je dit gelezen hebt? Wellicht heb je het anders geïnterpreteerd dan hoe het was bedoeld
quote:NOS gaat spoedig Android-nieuwsapplicatie uitbrengen
woensdag, 14 oktober 2009 (12:25) | Gonny van der Zwaag
Dat de NPO plannen heeft voor Uitzending Gemist voor Android, was al bekend. Maar de NOS is van plan nog een andere tv-applicatie voor Android uit te brengen. Het wordt een applicatie waarmee je actueel nieuws kunt lezen en tevens recente uitzendingen van het NOS Journaal kunt zien. Eigenlijk was de applicatie al klaar, maar toen de HTC Hero op de markt kwam moesten er toch nog wat technische aanpassingen worden gedaan.
Bij de combinatie NOS en nieuws denk je al snel aan Teletekst. Maar als je de nieuwsitems op de website van de NOS zelf bekijkt, gaat het toch wel een stap verder: zo bevat een item over Nederlanders die in China zijn omgekomen twee audiofragmenten, een filmpje en een Google Map. Mobiel nieuws lezen is nu al erg populair. Maandelijks lezen zo’n 330.000 mensen het NOS-nieuws via hun mobiele telefoon. Uit cijfers van de maand juli 2009 blijktdat NOS Nieuws bovenaan staat (3,4 miljoen), daarna Uitzending Gemist (2,4 miljoen) en NOS Teletekst (2,4 miljoen). Mobiele apps voor de iPhone, Symbian, Windows Mobile en Blackberry zijn er al. Nu Android nog.
Ik denk dat Donut een zoethoudertje (wehehe, een woordspelingquote:Op donderdag 15 oktober 2009 07:50 schreef Incolumis het volgende:
gewoon overstappen van 1.5 naar 2.0
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 15 oktober 2009 07:55 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Ik denk dat Donut een zoethoudertje (wehehe, een woordspeling![]()
![]()
) is en dat Eclair een maand later komt of zo
Ik zou Donut wel gewoon meepakken
mja 't is nog niet uit voor de HeroSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Oh je hebt een Heroquote:Op donderdag 15 oktober 2009 07:57 schreef Incolumis het volgende:
[..]
mja 't is nog niet uit voor de Hero
quote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:18 schreef Tim86 het volgende:
Pff wat een gezeik ineens met mijn Magic..Sinds gisteren doet de microfoon het de helft vd tijd niet met bellen en nu werkt mijn touchscreen TOTAAL niet meer
Haha ok. Maar de microfoon hoort toch niet zomaar stuk te gaanquote:Op donderdag 15 oktober 2009 12:48 schreef Tim86 het volgende:
Naja dat was het laatste wat ik had gedaan voordat hij niet meer werkte
Ik heb hem altijd 's nachts aan de lader. Deze batterijen kunnen dat hebbenquote:Op donderdag 15 oktober 2009 12:37 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
!!!
Ik zit ook te wachten op die batterijfunctie. Kan ik meteen de slechte apps eraf gooien
Edit: Iemand enig idee of t slecht is om de Magic de hele nacht aan het stopcontact te houden? Soms is ie 's avonds leeg en heb ik 's morgens te weinig tijd om 'm goed op te laden.
Graag gedaanquote:Op donderdag 15 oktober 2009 09:08 schreef Schanulleke het volgende:
Donut ziet er goed uit trouwens, tof dat je zo'n uitgebreid verslag maakt elfzesendertig! Die batterij widget ziet er zinvol uit.
Nee, zit er niet in. Er is in de kernel wel meer aandacht aan besteed, maar het is nog steeds niet uitgewerkt. Misschien komt het wel in 2.0quote:Op donderdag 15 oktober 2009 17:51 schreef makkie88 het volgende:
zit in 1.6 multitouch ingebouwd voor de browser? inzoemen en uitzoomen..
in de hero zit het wel standaard zag ik..
of is er een Niet root optie om dit ook in mijn magic te krijgen?
raar eigenlijk.. want de HTC hero heeft het wel.. of is dat specifiek het HTC softwareding dat r overheen zit?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 18:24 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Nee, zit er niet in. Er is in de kernel wel meer aandacht aan besteed, maar het is nog steeds niet uitgewerkt. Misschien komt het wel in 2.0![]()
Er is voor zover ik weet geen optie om het te krijgen zonder root.
Dat is specifiek HTC Sensequote:Op donderdag 15 oktober 2009 18:33 schreef makkie88 het volgende:
[..]
raar eigenlijk.. want de HTC hero heeft het wel.. of is dat specifiek het HTC softwareding dat r overheen zit?
De touchscreen ook niet..Echt hopeloos gewoon. Doe er echt niks raars mee, ben mega zuinig op mijn gadgets, maargoedquote:Op donderdag 15 oktober 2009 13:48 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Haha ok. Maar de microfoon hoort toch niet zomaar stuk te gaan
Daar word ik alleen maar slapper vanquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 11:29 schreef Incolumis het volgende:
je kunt ook gewoon wat zaagsel uit laten lopen?
quote:Jochem schreef op 16-10-2009 om 13:15
hij is binnen! provider is t-mobile, en heb een normaal NL toestel.
quote:Martin schreef op 16-10-2009 om 13:25
Zojuist 1.6 (Donut) op mijn G1 doorgekregen en geinstalleerd.
http://www.androidworld.n(...)r-het-grote-publiek/quote:Rick schreef op 16-10-2009 om 14:51
Ik heb vanochtend een OTA gehad van Vodafone op branded HTC Magic.
Heb ik het nou goed begrepen dat ie niet op de Hero komt? Of vergis ik me?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 15:54 schreef elfzesendertig het volgende:
Het gaat nu los :p
[..]
[..]
[..]
http://www.androidworld.n(...)r-het-grote-publiek/
Hij komt wel op de Hero, maar daar moet HTC zelf voor zorgen. Google pusht zelf Donut naar zijn With Google toestellen. De andere toestellen, waaronder de Hero, hebben meestal een aangepaste ROM en daar bemoeit Google zich niet mee.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 15:56 schreef -J-D- het volgende:
[..]
Heb ik het nou goed begrepen dat ie niet op de Hero komt? Of vergis ik me?
Ok, merci, dan wachten we nog even.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 15:58 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Hij komt wel op de Hero, maar daar moet HTC zelf voor zorgen. Google pusht zelf Donut naar zijn With Google toestellen. De andere toestellen, waaronder de Hero, hebben meestal een aangepaste ROM en daar bemoeit Google zich niet mee.
Ik heb al op AW.nl gezet wat ik ervan vind maar hier nog een keer:quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 18:35 schreef BluesRebel het volgende:
http://www.androidworld.n(...)ves-app-beschikbaar/
Hyves Bèta app
Ik ben er eigenlijk wel redelijk tevreden over. Dat van de browser is inderdaad jammer, maar aangezien een groot deel van de app wel native is heb ik er vertrouwen in dat dit nog uitgewerkt wordtquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 18:35 schreef BluesRebel het volgende:
Hyves Bèta app
Hij kan alleen maar beter wordenquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:10 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Ik ben er eigenlijk wel redelijk tevreden over. Dat van de browser is inderdaad jammer, maar aangezien een groot deel van de app wel native is heb ik er vertrouwen in dat dit nog uitgewerkt wordt
Nee.quote:Ik begrijp dat je Donut hebt?
Ja, daarom dacht ik inderdaad dat je hem al hadquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:14 schreef BluesRebel het volgende:
Nee.
Vanwege dat 'Nu wel'? Nee dat sloeg op de zin ervoor. Dat niemand met een Magic en Vodafone Donut had ontvangen. Maar op AW heeft iemand 'm al dus ik verwacht m dit weekend of maandag
quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:58 schreef elfzesendertig het volgende:
Hatsikidee, daar is ie dan!
http://www.boygeniusrepor(...)eenshot-walkthrough/
Hoezo dat? Met de Hero kan ik toch gewoon pinch-zoomen en doubletappen in de browser, die ook flash heeft?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 21:26 schreef BluesRebel het volgende:
5. Browser ziet er beter uit. Hij gaat volgens hun dus steeds sneller en ook hierin kun je double tappen. Geen flash nog maar Adobe zei al dat er vertraging is. Hij is dus een stuk beter dan de (Hero) HTC-browser.. sorry jongens
Ik denk dat het om rendersnelheid e.d. gaat.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 21:47 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Hoezo dat? Met de Hero kan ik toch gewoon pinch-zoomen en doubletappen in de browser, die ook flash heeft?
Ik bedoelde inderdaad de snelheid. De standaardbrowser wordt steeds sneller en zij zeggen dat ie een stuk sneller is dan de HTC-browser. Dat is wel jammer voor jullie.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 21:47 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Hoezo dat? Met de Hero kan ik toch gewoon pinch-zoomen en doubletappen in de browser, die ook flash heeft?
Die geruchten zijn altijd te optimisitsch. Over updates, telefoons en eigenlijk alles. Kan zomaar paar maanden later zijn.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 23:54 schreef elfzesendertig het volgende:
Sony Ericsson X3 wellicht al in november:
http://www.engadget.com/2(...)ng-a-rumored-novemb/
Android zal dan zijn identiteit verliezen inderdaad. Nu weet iedereen dat het een iPhone is als ze 1 zien. Als alle Androids anders uit gaan zien zullen de meeste consumenten zich richten op merken en uiterlijk. Maar verder weten ze niet veel van de mogelijkheden. Er komen dan 'verschillende' Androids. Als dit gebeurt zal het echt de mist in gaan en dat is het ook volledig Google zijn schuld omdat ze hier geen regels voor hebben bedacht.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 02:11 schreef elfzesendertig het volgende:
Ik begrijp wat je bedoelt... Het zal op een gegeven moment ook wel verwarrend worden als consumenten overal 'met Android' zien en dat het er iedere keer zo verschillend uitziet. Ze zullen zich dan afvragen wat Android nu eigenlijk is.
Aan de andere kant denk ik dat consumenten gewoon kiezen wat ze leuk vinden en weinig waarde zullen hechten aan een naam als Android. Dat zijn de mensen die spreken over 'gewoon een HTC' i.p.v. 'een Androidtoestel'.
Qua apps vind ik dat het probleem bij de fabrikanten van de ROMs ligt. Zij moeten zorgen dat de apps altijd werken, anders falen ze met hun aanpassing van de ROM als je het mij vraagt.
Geen idee of ie wel naar de Hero komt. Maar je zou dan een andere ROM erop kunnen gooien. Je zou dan wel moeten wachten totdat iemand de nieuwe update in een Hero-compatible ROM verwerkt.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 07:40 schreef Schanulleke het volgende:
Staat het al vast dat Eclair niet op de Hero komt?
If so, dan kan je als je wilt toch de sense omgeving verlaten en zelf een custom rom er op gaan zetten toch, of niet?
Je hebt toch 2 plaatsbepalingmethodes. De GPS en nog iets wat erbij staat, via telefoonmasten ofzo. Heb je al geprobeerd om eerst 1 uit te doen en 1 aan, dan kijken waar je terecht komt. En dan andersom. Kun je misschien zien aan welke t ligt. Misschien ook maar 's rebooten.quote:Ik blijf maar in Einbeck zitten trouwens, als ik de plaatsbepaling via telefoonmasten moet geloven. Behoorlijk irritant. Ik heb al op flink wat fora dat probleem gepost maar krijg helemaal nergens ook maar antwoord. Ik snap 't echt niet.
aGPS (assisted GPS). Volgens mij gebruikt Google Maps beide.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 12:44 schreef BluesRebel het volgende:
Je hebt toch 2 plaatsbepalingmethodes. De GPS en nog iets wat erbij staat, via telefoonmasten ofzo. Heb je al geprobeerd om eerst 1 uit te doen en 1 aan, dan kijken waar je terecht komt. En dan andersom. Kun je misschien zien aan welke t ligt. Misschien ook maar 's rebooten.
http://www.androidworld.n(...)ves-app-beschikbaar/quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 19:22 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Ik heb al op AW.nl gezet wat ik ervan vind maar hier nog een keer:
Ik vind m echt erg slecht. Nog erger dan de alpha.
1. Ik vind het jammer dat Buzz de startpagina is. Kan me werkelijk geen flikker schelen met wie anderen vrienden zijn geworden. Ik wil mijn profiel als startpagina.
2. Nu moet je de hardware-knoppen gebruiken om ergens heen te gaan (bijv. je profiel of home). Ik hou er niet van om die vaak te gebruiken en heb liever full touch. Dit was beter in de alpha.
3. Je kan ‘m nu niet meer afsluiten. Wat wel kon in de alpha.
4. Je kan wel een privé-bericht sturen maar niet lezen…
5. Er staat constant ‘Laden…’ rechtsboven in Profiel.. geen idee wat ie aan t laden hoort te zijn.
6. Misschien het meest sneue van allemaal: als ik op krabbels klik opent ie de browser. Waar is een app dan goed voor.
7. Enige pluspuntje is dat ie mooier uitziet dan de alpha.
Ik keur ‘m dus af . Installeer wel de alpha weer of gebruik de gewone mobiele site.
quote:TjerkW schreef op 17-10-2009 om 16:44
@ Yorick : je hebt volledig gelijk, uiteindelijk moet alle hoofdfunctionaliteit native worden. Er word steeds meer functionaliteit toegevoegd.
De inbox is al gemaakt mar daar zitten nog aardig wat bugs in .
Verwacht dus meer features . Als global search, notificaties etc.
Zelf werk ik aan verbeteringen in de mobiele versie. van de site.
Ik zal al jullie comments doorgeven aan de plontwikkelaar. En ik heb zelf ook nog mijn op en aanmerkingen.
Groetjes uit de trein
Ja klopt maar misschien is er een bug bij hem. 1 van die 2 kan ook dus moet ie maar even proberen wat er dan gebeurt. Wie niet waagt...quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 17:56 schreef Devolution het volgende:
[..]
aGPS (assisted GPS). Volgens mij gebruikt Google Maps beide.
Mooi dat ze ook rondkijken op Androidsitesquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 18:10 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
[..]
De GPS doet het prima, maar alleen als ik buiten ben. Gisteren met Cardiotrainer gelopen en dan houdt hij het exact bij. Buiten heb ik ook zonder GPS een redelijke plaatsbepaling. Niet zo goed als voorheen maar dan zit hij er maar een gemeente naast. Zodra ik binnen kom schakelt hij weer over op de telefoonmasten en 'zit' ik weer in Duitsland. Op maps, maar ook mijn klok geeft dan als huidige locatie Einbeck aan. Locale springt nooit over op mijn thuisinstellingen op die manier. Tenzij ik thuis in Einbeck ga programmeren natuurlijkquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 12:44 schreef BluesRebel het volgende:
Je hebt toch 2 plaatsbepalingmethodes. De GPS en nog iets wat erbij staat, via telefoonmasten ofzo. Heb je al geprobeerd om eerst 1 uit te doen en 1 aan, dan kijken waar je terecht komt. En dan andersom. Kun je misschien zien aan welke t ligt. Misschien ook maar 's rebooten.
En download 's iets anders wat plaatsbepaling nodig heeft. 9292ov of RMaps of iets anders en kijk waar zij je neerzetten. Dan zou t aan Google Maps liggen.
Je moet root hebben om via bluetooth te kunnen ontvangen. Ik heb sinds kort root, maar ik heb het eigenlijk nog niet geprobeerdquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 21:17 schreef BluesRebel het volgende:
Wtf! Vaag probleem heb jij. Maar je hebt m toch laatst naar fabrieksinstellingen gezet en toen gebeurde dit? Misschien nog een keer doen?
Heeft iemand al een manier om via bluetooth dingen te versturen en ontvangen? Bluetooth File Transfer heeft goede comments maar werkt bij mij niet.
Nee, kijk maar: http://www.cyrket.com/package/it.medieval.blueftpquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 21:24 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Je moet root hebben om via bluetooth te kunnen ontvangen. Ik heb sinds kort root, maar ik heb het eigenlijk nog niet geprobeerd
Die werkt via een server o.i.d. als ik het goed begrijp. Je kan hem dan ook alleen gebruiken met mensen die het programmaatje ook hebben.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 21:29 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Nee, kijk maar: http://www.cyrket.com/package/it.medieval.blueftp
Voor sommige/de meeste werkt het.
En welke app wordt dan gebruikt?quote:Op zondag 18 oktober 2009 00:50 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Die werkt via een server o.i.d. als ik het goed begrijp. Je kan hem dan ook alleen gebruiken met mensen die het programmaatje ook hebben.
Voor Bluetooth bestandsoverdracht heb je op dit moment per definitie root nodig
Ik heb hier nu een app genaamd Androbex, maar ik heb hem nog niet getest om eerlijk te zijn. Ik maak eigenlijk nooit gebruik van Bluetoothquote:Op zondag 18 oktober 2009 14:55 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
En welke app wordt dan gebruikt?
Ik ook niet maar zou toch wel handig zijn. Stom dat ze t zelf niet hebben gebouwd. Androbex staat ook in de Market. Gaf Cyanogen zelf die mee in zn ROM of heb jij die gedownload?quote:Op zondag 18 oktober 2009 15:10 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Ik heb hier nu een app genaamd Androbex, maar ik heb hem nog niet getest om eerlijk te zijn. Ik maak eigenlijk nooit gebruik van Bluetooth
Ik draai stock Android 1.6, dus ik heb hem zelf gedownloadquote:Op zondag 18 oktober 2009 15:18 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Ik ook niet maar zou toch wel handig zijn. Stom dat ze t zelf niet hebben gebouwd. Androbex staat ook in de Market. Gaf Cyanogen zelf die mee in zn ROM of heb jij die gedownload?
Edit: Foutjequote:Op zondag 18 oktober 2009 15:40 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Ik draai stock Android 1.6, dus ik heb hem zelf gedownload
Edit: Androbex is ook verre van ideaal... het is dus wachten op Google of betalen voor een app (of illegaal verkrijgen natuurlijk)
Het is de ROM voor de Google ION, maar dan geschikt gemaakt voor de Magic of zoquote:Op zondag 18 oktober 2009 16:02 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Edit: Foutje
Stock 1.6? Van HTC zelf (geen Google experience)? Dan maak je je ook geen zorgen om bugs enzo neem ik aan? En krijg je dan nog wel OTA updates?
Ik had Bluex maar die had ook problemen dus laat voorlopig maar zitten.
Interessant. Ik wacht eerst op eclair.quote:Op zondag 18 oktober 2009 16:11 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Het is de ROM voor de Google ION, maar dan geschikt gemaakt voor de Magic of zoKomt erop neer dat hij exact hetzelfde is, met als enige verschil dat je root hebt. Dit is hem: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=565929
Verwacht je dat er andere betalingsmogelijkheden komen?quote:Op zondag 18 oktober 2009 20:19 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Interessant. Ik wacht eerst op eclair.
In Donut kun je ook nog niet anders betalen toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |