abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73571690

Android is een open source platform voor mobiele telefoons gebaseerd op het Linux-besturingssysteem en het Java-programmeerplatform.

Het is ontwikkeld door Google en later door de Open Handset Alliance (OHA). Met de vrijgave van het Android-platform op 5 november 2007 werd ook de oprichting van de OHA aangekondigd. Dit samenwerkingsverband bestaat uit 34 hardware-, software- en telecommunicatiebedrijven die zich erop richten open standaarden voor mobiele apparaten te bevorderen.

Het open source platform zal beschikbaar zijn onder de Apache-licentie.

De eerste fabrikanten van mobiele telefoons die gebaseerd zijn op Android zijn Motorola, HTC, Samsung en LG.

Momenteel is Android 1.5 (Cupcake) in gebruik. Deze versie bevat diverse verbeteringen zoals: video's opnemen, direct uploaden naar YouTube/Picasa, software keyboard, nieuwe widgets, optimaliseringen.

De volgende versie zal Android Donut zijn. Over het versie nummer is volgens recente uitspraken nog niks bekend. Die wordt later pas erbij bedacht.

Er zijn verschillende versies van Android. De standaardversie van Google is niet aangepast door providers/fabrikanten. Deze versie verschijnt voornamelijk op telefoons met de Google experience (with Google). Fabrikanten mogen Android vrij aanpassen, maar telefoons mogen dan niet meer 'with Google' dragen. HTC is de eerste die dit gedaan heeft voor de HTC Hero, met de aangepaste versie genaamd 'HTC Sense.' Op deze manier heeft HTC ervoor gezorgd dat de Hero multi-touch en Flash ondersteunt. Het nadeel is dat men niet draadloos Android kan updaten. Als het goed is komt Sony Ericsson ook met een aangepaste versie van Android.

• Telefoons die al uit zijn:

T-Mobile G1 HTC Magic HTC Hero

• Telefoons die nog uit komen:

Samsung Galaxy/i7500 Sony Ericsson Rachael/X3 HTC Click
    Motorola Morrison Motorola Sholes Samsung Q

• De geruchten gaan dat Android Donut eind zomer uit zal komen. Wat hiervan waar is is echter niet zeker.
  • Android Donut zal een paar leuke verbeteringen hebben: universal search, text-to-speech, optimaliseringen en vast en zeker meer.
  • Een tijdje ging het gerucht dat Donut multi-touch en gestures zou bevatten. Dit is tot nu toe ontkracht door 2 Android engineers.
  • HTC zal haar Sense UI ook verspreiden onder haar andere Android toestellen, behalve de toestellen met de Google experience
  • Er komen dit jaar nog zo'n 15 tot 20 Android toestellen uit
  • Dit jaar komen er waarschijnlijk nog twee updates: een grote en een kleine. De grote is naar alle waarschijnlijkheid Donut.
  • De updates die na Donut volgen zijn Eclair en Flan. Donut, Eclair en Flan moeten meer sociale mogelijkheden met zich meebrengen. Er komen ook nieuwe methoden voor developers om geld te vragen voor apps.
  • Er wordt gewerkt aan een alternatief voor de Hyve app. Het zal HyveDroid gaan heten en maakt gebruik van de Hyves API in plaats van gewoon een browser te zijn.

• Pandora komt ook naar Android
  • Aloqa is uit (helaas alleen nog maar voor de VS en Duitsland)
  • Mobypicture werkt aan een Android app
  • Met de Tweakers Pricewatch scanner kan je makkelijk prijzen vergelijken
  • De Hyves Android applicatie is in Beta te downloaden
  • Met Flits Alert ben je altijd op de hoogte van het flitsgevaar
  • Met Android World Reader blijf je op de hoogte van de laatste Android nieuwjes

Vorig topic: Algemeen Android-topic #5: Wat een genot om mee te werken
    De OP vind je hier
  • pi_73571744
    quote:
    Op zondag 11 oktober 2009 12:35 schreef Man_Made_God het volgende:

[..]

Dat vreesde ik al, maar toch bedankt voor je reply.
    Maar ik zou wel APNdroid installeren aangezien het niet helemaal helpt als je roaming uitzet. Sommigen klagen dan nog over kosten.

De nieuwe update van de Steel Browser heeft 'm mooier gemaakt maar ook fucking traag. Is waardeloos nu

En de TT slaat natuurlijk op de Donut-update , met dank aan Schanulleke
    pi_73571955
    A hole?
    pi_73572438
    quote:
    Op zondag 11 oktober 2009 13:11 schreef DennisMoore het volgende:
    A hole?
    Klopt de spelling niet?? Ik heb t van hem gekopieerd maar volgens mij is t goed.
    pi_73572467
    quote:
    Op zondag 11 oktober 2009 13:11 schreef DennisMoore het volgende:
    A hole?

Cupcake -> Donut(dat gat)
    pi_73572506
    quote:
    Op zondag 11 oktober 2009 13:26 schreef BluesRebel het volgende:

Klopt de spelling niet?? Ik heb t van hem gekopieerd maar volgens mij is t goed.
    Google is wel erg rap http://www.google.com/search?q=fuck+it+it's+got+a+hole
    Dit verse topic staat nu al op de 4e plaats..

Maar ik snap 'm gewoon niet , vanwege de donut?

-edit- Ah, ik had Algemeen Android-topic #5: Wat een genot om mee te werken gemist.
    pi_73572527
    quote:
    Op zondag 11 oktober 2009 13:29 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Google is wel erg rap http://www.google.com/search?q=fuck+it+it's+got+a+hole
    Dit verse topic staat nu al op de 4e plaats..

Maar ik snap 'm gewoon niet , vanwege de donut?
    Edit: Nu op 1

Ja, staat in de fipo
    pi_73572583
    En ook maar weer een post hier, enig idee wanneer 1.6 hier uitgerold gaat worden? Zag op XDA-Developers ook nog geen 1.6 EU ROM staan...
    "Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
    "My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
    pi_73572613
    quote:
    Op zondag 11 oktober 2009 13:30 schreef BluesRebel het volgende:

Edit: Nu op 1
    Google.com vs Google.nl .

De .com heeft "Show options" en de .nl helaas niet .
    pi_73572676
    quote:
    Op zondag 11 oktober 2009 13:32 schreef Ceased2Be het volgende:
    En ook maar weer een post hier, enig idee wanneer 1.6 hier uitgerold gaat worden? Zag op XDA-Developers ook nog geen 1.6 EU ROM staan...
    Op Phandroid stond dat ie op de 19e in de UK wordt uitgerold. Misschien hier ook dan.
    quote:
    Op zondag 11 oktober 2009 13:33 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Google.com vs Google.nl .

De .com heeft "Show options" en de .nl helaas niet .
    Dat is jammer inderdaad. De Amerikaanse versies van de Google-producten zijn sowieso beter. Ook in Maps kent ie veel meer bedrijven en winkels in de Amerikaanse steden dan in de Europese.
    pi_73572833
    Klopt, die Places Directory bijv. is ook compleet onzinnig. Als ik de bedrijven hier in de buur bekijk staat er hooguit 3 comments bij ergens uit 2008... (als ze er al überhaupt bij staan).
    "Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
    "My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
    pi_73572885
    En ze hebben gewoon 't KvK-register erin gepleurd lijkt het.
    pi_73573005
    Ik krijg daar ook reclame en onzin tussen. Maar ik zag gisteren pas dat Layar de Telefoon- en Goudengids erin heeft Typte 'Supermarkt' en probeerde camera, lijst en kaart uit. Hij werkte goed. Eindelijk!

http://www.cyrket.com/package/com.droidrepair.STFU
    pi_73573850
    Trouwens meer mensen hier het probleem dat de accu een stuk minder lang meegaat dan voorheen?
    Eerst kon ik er zonder problemen een hele dag (5 uur 's ochtends tot 23u 's avonds) mee doen voordat ie begon te piepen. Nu begint hij na een uurtje of 6 / 7 al te piepen dat hij in de lader moet.
    Hij zit tegenwoordig wel vaak in de autolader (ivm GPS), maar dat mag toch niet zo snel zo veel verschil uitmaken?
    pi_73574135
    TVP En ik vind dat mn accu nu langer meegaat
    I may be wrong, but it's highly unlikely.
    pi_73575203
    apndroid maar even binnenhalen
    Alex Pastoor:
    "Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
    Martin Verkerk:
    ''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
    pi_73577046
    http://www.androidworld.n(...)ederland-het-bewijs/

Er lijkt nu toch echt een bevestigd geval te zijn van een Nederlandse G1 met Donut. De vorige gevallen waren wat twijfelachtig. Check ook de comments.
      zondag 11 oktober 2009 @ 16:17:29 #18
    189961 ex
    aperture science
    pi_73578037
    ja dat is dus mijn G1, is gewoon een nederlandse G1, gister avond kreeg ik zomaar spontaan deze system update.

Ik draaide nog op 1.1 (ooit is geroot, nu geunroot en daarna weg gelegd, heb ondertussen een hero + iphone die ik gebruik) maar hij stond wel aan en hing aan me pc.. dacht zelf dat het de cupcake was, maar tot mijn grote verbazing was het Donut
    The cake is a lie!
    pi_73578175
    quote:
    Op zondag 11 oktober 2009 16:17 schreef ex het volgende:
    ja dat is dus mijn G1, is gewoon een nederlandse G1, gister avond kreeg ik zomaar spontaan deze system update.

Ik draaide nog op 1.1 (ooit is geroot, nu geunroot en daarna weg gelegd, heb ondertussen een hero + iphone die ik gebruik) maar hij stond wel aan en hing aan me pc.. dacht zelf dat het de cupcake was, maar tot mijn grote verbazing was het Donut
    Ik ben die Yorick Ik denk dat we dan allemaal maar aan 1.1 moeten om die update te krijgen
    pi_73578748
    Dankjewel ex
    Hopen dat het nu sneller gaat.
      zondag 11 oktober 2009 @ 16:48:33 #21
    10710 gday
    propria cures
    pi_73579003
    Jammer dat de Samsung Galaxy net als vorig topic nog steeds foutief bij toekomstige telefoons staat in de OP.
    A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
    Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
      zondag 11 oktober 2009 @ 16:51:14 #22
    191846 makkie88
    Zo moeilijk is het niet
    pi_73579070
    owh hij was er toch al.. k dacht dat ie er niet was, kon m niet vinden
    pi_73579152
    quote:
    Op zondag 11 oktober 2009 16:48 schreef gday het volgende:
    Jammer dat de Samsung Galaxy net als vorig topic nog steeds foutief bij toekomstige telefoons staat in de OP.
    Die OP is sowieso al een hele tijd niet geupdate. De helft van wat er in staat klopt al niet meer.
      zondag 11 oktober 2009 @ 17:12:29 #24
    10710 gday
    propria cures
    pi_73579671
    Oh ja, ik zie inderdaad nog meer dat outdated is.
    A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
    pi_73581196
    Inderdaad, maar ach.. iedereen die t bij wil houden kijkt zelf wel op internet. Dit is een forum en geen nieuws- of wikipediasite dus vind de OP niet zo belangrijk.
      zondag 11 oktober 2009 @ 18:13:13 #26
    191846 makkie88
    Zo moeilijk is het niet
    pi_73581300
    en iedereen die zich dr aan ergert kan de opp zelf aanpassen in de wiki, voor het volgende topic
      zondag 11 oktober 2009 @ 20:50:50 #27
    10710 gday
    propria cures
    pi_73587520
    quote:
    Op zondag 11 oktober 2009 18:09 schreef BluesRebel het volgende:
    Inderdaad, maar ach.. iedereen die t bij wil houden kijkt zelf wel op internet. Dit is een forum en geen nieuws- of wikipediasite dus vind de OP niet zo belangrijk.
    Dan ontgaat me het nut om die OP überhaupt te gebruiken. Je plaatst het maar vervolgens moet iedereen die informatie wil ergens anders kijken. Of je gebruikt een zinvolle OP, of je doet gewoon niks als je daar te lui voor bent ofzo.

Ik zal ff kijken wat ik zo gauw kan aanpassen in de wiki.

Edit: Nou, ik heb even gauw in een paar minuten de belangrijkste dingen van de OP aangepast. Als de OP niet wordt bijgehouden: gebruik 'm dan gewoon niet aub.

[ Bericht 7% gewijzigd door gday op 11-10-2009 21:09:45 ]
      zondag 11 oktober 2009 @ 22:05:12 #28
    191846 makkie88
    Zo moeilijk is het niet
    pi_73592445
    quote:
    Op zondag 11 oktober 2009 20:50 schreef gday het volgende:

[..]

Dan ontgaat me het nut om die OP überhaupt te gebruiken. Je plaatst het maar vervolgens moet iedereen die informatie wil ergens anders kijken. Of je gebruikt een zinvolle OP, of je doet gewoon niks als je daar te lui voor bent ofzo.

Edit: Nou, ik heb even gauw in een paar minuten de belangrijkste dingen van de OP aangepast. Als de OP niet wordt bijgehouden: gebruik 'm dan gewoon niet aub.
    jij voelt je aangesproken tot het aanpassen moeje dat toch gewoon doen? nie zo zeure
    pi_73592783
    quote:
    Op zondag 11 oktober 2009 16:54 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Die OP is sowieso al een hele tijd niet geupdate. De helft van wat er in staat klopt al niet meer.
    Ik wil er best wat aan doen , alleen ben deze week druk
      zondag 11 oktober 2009 @ 22:22:50 #30
    191846 makkie88
    Zo moeilijk is het niet
    pi_73593552
    godver, pauper sd kaartjes altijd

als k mijn telefoon aan de usb hang en iets van 1 gb wil kopieren geeftie de fout "cyclische redundantiecontrole" maar als ik mijn sd kaartje in een reader stop doetie et wel..
    iemand enig idee waar het aan kan liggen?
      zondag 11 oktober 2009 @ 22:40:40 #31
    1055 Schanulleke
    Een kop vol zaagsel!
    pi_73594602
    Oh, hier gaan jullie verder dus.

Ik wacht nog op nieuws over de Hero..
    Life is what you make it.
    pi_73594625
    quote:
    Op zondag 11 oktober 2009 22:40 schreef Schanulleke het volgende:
    Oh, hier gaan jullie verder dus.

Ik wacht nog op nieuws over de Hero..
    Wat voor nieuws?

Ik wacht op nieuws over de HTC Dragon
      zondag 11 oktober 2009 @ 22:42:38 #33
    117598 Gebraden_Wombat
    lekker bij rijst
    pi_73594687
    Is de Hero nou het goedkoopste toestel met Android en een capacitief touchscreen? Want met de prijzen daarvan kan je haast een iPhone halen.
    Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
    Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
    pi_73594772
    quote:
    Op zondag 11 oktober 2009 20:50 schreef gday het volgende:

[..]

Wij openen het topic om elkaar op de hoogte te houden van voornamelijk apps. We raden ze elkaar aan en we helpen elkaar hier. Maar de meesten volgen het nieuws gewoon op sites als androidworld, androidplanet en phandroid. Het heeft geen nut om alles wat daar komt te kopiëren. Behalve als het iets bijzonders is en dan kopieert iemand het meestal wel.
    quote:
    Op zondag 11 oktober 2009 22:22 schreef makkie88 het volgende:
    godver, pauper sd kaartjes altijd

als k mijn telefoon aan de usb hang en iets van 1 gb wil kopieren geeftie de fout "cyclische redundantiecontrole" maar als ik mijn sd kaartje in een reader stop doetie et wel..
    iemand enig idee waar het aan kan liggen?
    Nog nooit van gehoord Maar ik heb ook nog nooit zoiets groots op mijn telefoon gezet of eraf gehaald. Komt die error op je telefoon of je computer? Want je telefoon heeft toch helemaal geen contact meer met je SD als ie 'gekoppeld' is?
      zondag 11 oktober 2009 @ 22:45:35 #35
    191846 makkie88
    Zo moeilijk is het niet
    pi_73594830
    quote:
    Op zondag 11 oktober 2009 22:44 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Wij openen het topic om elkaar op de hoogte te houden van voornamelijk apps. We raden ze elkaar aan en we helpen elkaar hier. Maar de meesten volgen het nieuws gewoon op sites als androidworld, androidplanet en phandroid. Het heeft geen nut om alles wat daar komt te kopiëren. Behalve als het iets bijzonders is en dan kopieert iemand het meestal wel.
    [..]

Nog nooit van gehoord Maar ik heb ook nog nooit zoiets groots op mijn telefoon gezet of eraf gehaald. Komt die error op je telefoon of je computer? Want je telefoon heeft toch helemaal geen contact meer met je SD als ie 'gekoppeld' is?
    Androidtopic #6: Fuck it, it's got a hole!
    pi_73595325
    quote:
    Op zondag 11 oktober 2009 22:42 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
    Is de Hero nou het goedkoopste toestel met Android en een capacitief touchscreen? Want met de prijzen daarvan kan je haast een iPhone halen.
    Dat zal de G1 zijn.
    pi_73595402
    quote:
    ?
      zondag 11 oktober 2009 @ 23:03:03 #38
    117598 Gebraden_Wombat
    lekker bij rijst
    pi_73595720
    quote:
    Op zondag 11 oktober 2009 22:54 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Dat zal de G1 zijn.
    Als ik naar een T-mobile 150 abonnement kijk, met 1Mbit/s internet (en nog afzondelijk betalen voor smsjes ook!) heb je minder, voor meer per maand dan een iPhone. Als je dan nog genoegen neemt met de 3G ipv de 3GS hoef je nog minder bij te leggen voor het toestel ook.

Maar ik wil hier geen iPhone-discussie van maken, ik had alleen verwacht dat Android juist een storm van betaalbare smartphones met goede software zou losmaken. Voorlopig valt dat dus erg tegen.
    Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
    Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
    pi_73596210
    quote:
    Op zondag 11 oktober 2009 23:03 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Als ik naar een T-mobile 150 abonnement kijk, met 1Mbit/s internet (en nog afzondelijk betalen voor smsjes ook!) heb je minder, voor meer per maand dan een iPhone. Als je dan nog genoegen neemt met de 3G ipv de 3GS hoef je nog minder bij te leggen voor het toestel ook.

Maar ik wil hier geen iPhone-discussie van maken, ik had alleen verwacht dat Android juist een storm van betaalbare smartphones met goede software zou losmaken. Voorlopig valt dat dus erg tegen.
    Als je kijkt naar de toestellen los: G1 ongeveer 300 euro, iPhone 3GS 16GB ongeveer 700 nogwat euro.

Als je een goedkoop toestel neemt met een abonnement ben je relatief duurder uit dan wanneer je een duurder toestel neemt met een abonnement Die goedkope telefoon is op een gegeven moment gratis, ongeacht de hoogte van je abonnement, dus dan haal je er geen voordeel meer uit.
    pi_73598489
    quote:
    Daar zitten we toch?
      maandag 12 oktober 2009 @ 09:23:55 #41
    10710 gday
    propria cures
    pi_73602008
    quote:
    Op zondag 11 oktober 2009 22:05 schreef makkie88 het volgende:

[..]
    jij voelt je aangesproken tot het aanpassen moeje dat toch gewoon doen? nie zo zeure
    Ik heb het toch ook aangepast? Ik zie alleen echt het nut er niet van in om een verouderde OP te gebruiken en vervolgens mensen te verwijzen naar google voor up-to-date informatie. Gebruik dan liever gewoon geen OP want de OP is er juist voor om nieuwe Android-gebruikers snel de belangrijkste informatie te geven.
    quote:

[..]

Prima. Helemaal niks mee.En het heeft geen nut om alles van daar te kopiëren inderdaad. Ook daar ben ik het mee eens. Maar als je dat vindt: gebruik dan gewoon geen OP, goed?

Nu weer verder over Android.
    pi_73607774
    Welke kalender gebruiken jullie (met de Hero)?

'k Vind het niet overzichtelijk... als ik even snel voor volgende maand een afspraak wil plannen met iemand, kan ik niet lekker snel door de agenda scrollen om een gaatje te zoeken (zoals je met een papieren agenda zou doen). Het is óf de dagview óf de maandview (waar je geen details ziet). Het lijkt alsof je dan dag voor dag moet aanklikken.

Tips?
      maandag 12 oktober 2009 @ 14:09:16 #43
    10710 gday
    propria cures
    pi_73609667
    In de dagview kun je, als je je dagweergave op 'tijdraster' hebt staan ipv 'event list', van dag naar dag swipen. Het is niet perfect maar het is iig iets.
      maandag 12 oktober 2009 @ 17:28:20 #44
    191846 makkie88
    Zo moeilijk is het niet
    pi_73616369
    quote:

[..]

[..]

dit doet ie alleen als ie gekoppeld is, dat bericht geeft ie op de computer.. als ik iets groots er op wil zetten
      maandag 12 oktober 2009 @ 17:28:55 #45
    191846 makkie88
    Zo moeilijk is het niet
    pi_73616387
    quote:
    Op maandag 12 oktober 2009 00:04 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Daar zitten we toch?
    hmm, me telefoon heeft kuren:P ik schreef zoiets als ik hierbove zetten, maakt ie er een link van wtf
    pi_73619779
    quote:
    Op maandag 12 oktober 2009 17:28 schreef makkie88 het volgende:

[..]

dit doet ie alleen als ie gekoppeld is, dat bericht geeft ie op de computer.. als ik iets groots er op wil zetten
    Zegt me echt helemaal niks
    Google?
    quote:
    Op maandag 12 oktober 2009 13:12 schreef DennisMoore het volgende:
    Welke kalender gebruiken jullie (met de Hero)?

'k Vind het niet overzichtelijk... als ik even snel voor volgende maand een afspraak wil plannen met iemand, kan ik niet lekker snel door de agenda scrollen om een gaatje te zoeken (zoals je met een papieren agenda zou doen). Het is óf de dagview óf de maandview (waar je geen details ziet). Het lijkt alsof je dan dag voor dag moet aanklikken.

Tips?
    Kun je met de Hero geen weekoverzicht doen? Dan heb je het net als de weekoverzicht van Google Calendar op internet en kun je goed zien van welk uur tot welk uur je vrij hebt, elke dag van de week.
    pi_73623604
    Er is nu een BlackBerry Hyves app al uit terwijl die 'Market' pas net begonnen is, maar er is nog steeds geen Android app...
      maandag 12 oktober 2009 @ 20:52:44 #48
    1055 Schanulleke
    Een kop vol zaagsel!
    pi_73624667
    Grrrr, nu krijg ik ook al force closures op het syncen van mijn agenda bij Google. En de oplossingen die bij iedereen schijnen te werken werken bij mij natuurlijk weer niet.
      maandag 12 oktober 2009 @ 21:08:49 #49
    10710 gday
    propria cures
    pi_73625507
    quote:
    Op maandag 12 oktober 2009 20:31 schreef BluesRebel het volgende:
    Er is nu een BlackBerry Hyves app al uit terwijl die 'Market' pas net begonnen is, maar er is nog steeds geen Android app...
    Er is al best lang een bèta-versie van een Hyves-app voor Android, zie: http://www.androidworld.nl/4823/android-app-voor-hyves/

Nadeel is wel dat het soms lijkt (wellicht is het ook gewoon zo) dat het meer een soort schil is om de mobiele website van Hyves.
    pi_73629244
    quote:
    Op maandag 12 oktober 2009 20:52 schreef Schanulleke het volgende:
    Grrrr, nu krijg ik ook al force closures op het syncen van mijn agenda bij Google. En de oplossingen die bij iedereen schijnen te werken werken bij mij natuurlijk weer niet.
    Uit t niets!?
    quote:
    Op maandag 12 oktober 2009 21:08 schreef gday het volgende:

[..]

Er is al best lang een bèta-versie van een Hyves-app voor Android, zie: http://www.androidworld.nl/4823/android-app-voor-hyves/

Nadeel is wel dat het soms lijkt (wellicht is het ook gewoon zo) dat het meer een soort schil is om de mobiele website van Hyves.
    Die had ik al maar die is echt kansloos vergeleken met die van de iPhone. Het is inderdaad gewoon de site, maar dan sneller.
      maandag 12 oktober 2009 @ 22:30:57 #51
    1055 Schanulleke
    Een kop vol zaagsel!
    pi_73630263
    quote:
    Op maandag 12 oktober 2009 22:15 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Uit t niets!?
    [..]
    Het schijnt vaker voor te komen bij android telefoons en wordt dan getriggerd door een afspraak die aangemaakt wordt in de telefoon.

Ik heb nu een drastische maatregel genomen en alle applicatiedata en caches die met kalender en contacten te maken heeft geleegd en nu ben ik wel een zooi contacten kwijt lijkt het maar in ieder geval kan m'n phone nu weer syncen.
    pi_73630440
    quote:
    Op maandag 12 oktober 2009 22:30 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Het schijnt vaker voor te komen bij android telefoons en wordt dan getriggerd door een afspraak die aangemaakt wordt in de telefoon.

Ik heb nu een drastische maatregel genomen en alle applicatiedata en caches die met kalender en contacten te maken heeft geleegd en nu ben ik wel een zooi contacten kwijt lijkt het maar in ieder geval kan m'n phone nu weer syncen.
    Ok, vreemd. Zal erop letten.
    pi_73636152
    http://androidandme.com/2(...)air-4g-inq-and-more/
    quote:
    Eclair (Android 2.0)

We had widely expected that Android 2.0 would ship this year on Motorola's secret phone headed to Verizon. Motorola did not announce the device last week, which made me wonder about the status of Android 2.0.

I spoke with a high level executive from Samsung who was extremely knowledgeable about Android development. When I mentioned Android 2.0 shipping this year, he looked at me kind of weird and snickered. He told me not to expect Android 2.0 until Q2 2010.

We did see some Android devices running Eclair, but they appeared far from finished. No one else was talking about Android 2.0 so I’m starting to doubt a 2009 release. (I will explore the Moto/Eclair issues further in a post later today)
    pi_73641073
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 01:31 schreef elfzesendertig het volgende:
    http://androidandme.com/2(...)air-4g-inq-and-more/
    [..]

He told me not to expect Android 2.0 until Q2 2010
    Dus de HTC Dragon zal ook niet voor die tijd releasen
    pi_73641383
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 11:00 schreef Tazar_Yoot het volgende:

[..]

Dus de HTC Dragon zal ook niet voor die tijd releasen
    Als HTC een release datum voor de Dragon heeft gepland dan zouden ze hem ook met 1.6 kunnen leveren lijkt me.
    pi_73641824
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 11:12 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Als HTC een release datum voor de Dragon heeft gepland dan zouden ze hem ook met 1.6 kunnen leveren lijkt me.
    Volgens mij zou die juist met 2.0 worden gelaunched
    pi_73641975
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 11:28 schreef Tazar_Yoot het volgende:

[..]

Volgens mij zou die juist met 2.0 worden gelaunched
    Maar als 2.0 niet op tijd klaar is voor de release datum die HTC voor de Dragon gepland heeft, dan kunnen ze de Dragon gewoon met 1.6 leveren. HTC hoeft zich niet te laten limiteren door het werk van Google in dit geval.
    pi_73642011
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 11:32 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Maar als 2.0 niet op tijd klaar is voor de release datum die HTC voor de Dragon gepland heeft, dan kunnen ze de Dragon gewoon met 1.6 leveren. HTC hoeft zich niet te laten limiteren door het werk van Google in dit geval.
    Ik hoop het dan maar , ik neem aan dat je later zonder problemen kan upgraden

Ik wil meer info over die Dragon
    pi_73642062
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 11:33 schreef Tazar_Yoot het volgende:

[..]

Ik hoop het dan maar , ik neem aan dat je later zonder problemen kan upgraden

Dat moet probleemloos kunnen. Als 2.0 klaar is zal HTC deze bewerken en daarna vrijgeven voor alle Sense UI telefoons (waaronder de Dragon).
    pi_73642098
    tvp, deze topic helemaal gemist
    pi_73643268
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 11:33 schreef Tazar_Yoot het volgende:

[..]
    quote:
    'HTC Dragon krijgt OMAP-processor'
    Door Bauke Schievink, dinsdag 13 oktober 2009 11:01 | 0 reacties | Bron: Softpedia
    Artikel
    Een ROM-dump van de HTC Dragon lekte onlangs uit. Daaruit bleek dat de Dragon waarschijnlijk de opvolger van de Hero moet worden. Opvallend was dat het toestel een zeer snelle Snapdragon-processor zou krijgen. Echter, geruchten wijzen er nu op dat het een OMAP-processor wordt.
    De opmars van de snelle mobiele processoren lijkt ook zijn weg naar Android te hebben gevonden. Als de HTC Dragon uitkomt wordt het waarschijnlijk een van de snelste Android-telefoons beschikbaar. Op basis van de ROM-dump die eerder verscheen werd geconcludeerd dat de Dragon een snelle 1GHz Snapdragon-processor zou krijgen. Nu wordt er echter gesproken over een hele andere cpu. Texas Instruments zou de chipset gaan leveren in plaats van Qualcomm. Geruchten spreken over de OMAP 3640, welke een ARMv7 Cortex A8-processor aan boord heeft.

Doordat de Dragon een OMAP-chipset zou bevatten, wordt er gespeculeerd dat de telefoon alleen in Azië uitgebracht wordt.
    HTC test vaker telefoons uit door gebruik te maken van een OMAP-chipset en deze alleen lokaal uit te brengen. Het is dan waarschijnlijk dat de westerse markt een aangepaste versie krijgt, welke over andere hardware zou kunnen beschikken. Wel staat vast dat wanneer de HTC Dragon echt blijkt te zijn, het een van de snelste Android-telefoons op de markt wordt.
    pi_73643565
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 12:13 schreef Tazar_Yoot het volgende:

[..]

[..]
    Je hebt het belangrijkste gedeelte niet dik gedrukt:
    quote:
    Het is dan waarschijnlijk dat de westerse markt een aangepaste versie krijgt, welke over andere hardware zou kunnen beschikken. Wel staat vast dat wanneer de HTC Dragon echt blijkt te zijn, het een van de snelste Android-telefoons op de markt wordt.
    pi_73643578
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 12:22 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Het is dan waarschijnlijk dat de westerse markt een aangepaste versie krijgt, welke over andere hardware zou kunnen beschikken. Wel staat vast dat wanneer de HTC Dragon echt blijkt te zijn, het een van de snelste Android-telefoons op de markt wordt.
    Is die laatste alinea dan niet een beetje tegenstrijdig?
    pi_73643874
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 12:22 schreef Tazar_Yoot het volgende:

[..]

Is die laatste alinea dan niet een beetje tegenstrijdig?
    Nee. De Dragon zoals hij nu is wordt voor nu waarschijnlijk alleen in Azië worden uitgebracht. Een aangepaste Dragon zal dan hier worden uitgebracht.
    pi_73650395
    Het is zo verleidelijk om de telefoon te rooten en een geoptimaliseerde ROM erop te zetten Maar de kans op gezeik weerhoudt me er toch van...
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 17:40:37 #66
    191846 makkie88
    Zo moeilijk is het niet
    pi_73653545
    alles kut enter

*hier komt no een verhaal*
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 17:41:52 #67
    125913 Devolution
    Beep beep Richie
    pi_73653575
    Ik ben op zoek naar een gratis programma, maar ik kan er geen vinden in de Market. Eentje die laat zien hoeveel sms ik heb verstuurd (een teller dus) en die ik ook kan resetten. Als het kan inclusief widgetfunctie zodat ik het meteen op mn desktop kan zien. Iemand een idee? Oh btw, ik heb (volgens mij) een Amerikaanse rom dus ik kan de content van de Nederlandse Market niet zien.
    "You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
    pi_73653658
    hmm met de Hero kun je wel zien hoeveel berichten je hebt ontvangen/gestuurd naar een persoon, maar denk niet dat je dat bedoelt.
    pi_73654849
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 17:41 schreef Devolution het volgende:
    Ik ben op zoek naar een gratis programma, maar ik kan er geen vinden in de Market. Eentje die laat zien hoeveel sms ik heb verstuurd (een teller dus) en die ik ook kan resetten. Als het kan inclusief widgetfunctie zodat ik het meteen op mn desktop kan zien. Iemand een idee? Oh btw, ik heb (volgens mij) een Amerikaanse rom dus ik kan de content van de Nederlandse Market niet zien.
    http://www.cyrket.com/package/com.wardrop.creditUsage

http://www.cyrket.com/package/com.phonalyzr
    pi_73657851
    quote:
    Hi,

To protect your privacy we would like you to know that Google Latitude is running on your Android-powered device and reporting your location.

If you didn't enable this or want to stop reporting your location please open the Maps app on your device. Go to 'Menu' > 'Latitude' > 'Privacy' and change your privacy settings.

Thanks,

Google Latitude Team
    Netjes zeg, dat Google me zo'n mailtje stuurt .
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 21:23:55 #71
    1055 Schanulleke
    Een kop vol zaagsel!
    pi_73661350
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 19:54 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Netjes zeg, dat Google me zo'n mailtje stuurt .
    Zeker. Al vrees ik dat ze het meer doen om rechtzaken te voorkomen dan uit bezorgdheid over je privacy.
    Desalniettemin een prima oplossing
    pi_73663504
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 21:23 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Zeker. Al vrees ik dat ze het meer doen om rechtzaken te voorkomen dan uit bezorgdheid over je privacy.
    Desalniettemin een prima oplossing
    Zou kunnen maar je bent wel een debiel als je hun de schuld geeft van iets als jezelf het aan hebt laten staan
    Het stond ook niet uit zichzelf aan want ik moest me ervoor aanmelden.
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 22:47:38 #73
    1055 Schanulleke
    Een kop vol zaagsel!
    pi_73665233
    Net m'n telefoon maar een harde reset gegeven om van alle glitches af te zijn. Dat ding heeft een uur lang gedacht dat ik me in de buurt van het Zwarte Woud ophield.
      woensdag 14 oktober 2009 @ 00:21:12 #74
    1055 Schanulleke
    Een kop vol zaagsel!
    pi_73668925
    quote:
    Te weinig opslagruimte op je Android-toestel? ZumoDrive had ooit plannen om een Android-applicatie uit te brengen die toegang geeft tot vrijwel oneindige opslagruimte, maar dat is er tot nu toe niet van gekomen. Gelukkig zijn er ook ontwikkelaars die al wel iets te bieden hebben, zoals Android Storage. Deze ontwikkelaar biedt meerdere applicaties aan voor het opslaan van muziek (AStunes), video’s (AScinema), zelfgemaakte filmpjes (AScamcorder) en foto’s (ASpics) en zelfgemaakte foto’s (AScamera). Wil je al deze oplossingen in één bundel, dan moet je ASrevolution installeren, een complete suite voor het opslaan van foto’s, video’s, muziek en andere bestanden.
    Bron
    Naar zoiets zocht ik al. Nu moeten ze hun diskruimte nog even uitbreiden
      woensdag 14 oktober 2009 @ 00:40:54 #75
    125913 Devolution
    Beep beep Richie
    pi_73669377
    quote:
    Die was ik ook al tegengekomen. Niet wat ik zoek helaas..
    "You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
    pi_73670122
    Ik heb m'n Magic nu geroot en Donut erop gezet Ik laat morgen ff kort weten wat ik ervan vind
      woensdag 14 oktober 2009 @ 07:32:18 #77
    1055 Schanulleke
    Een kop vol zaagsel!
    pi_73670892
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 22:47 schreef Schanulleke het volgende:
    Net m'n telefoon maar een harde reset gegeven om van alle glitches af te zijn. Dat ding heeft een uur lang gedacht dat ik me in de buurt van het Zwarte Woud ophield.
    En nu zit ik alweer in Einbeck schijnt het. Ik ben toch gewend dat de plaatsbepaling op een paar honderd meter nauwkeurig is. Dit gaat nergens over.

@ 1136: Ben benieuwd wat je er van vindt!
      woensdag 14 oktober 2009 @ 11:48:13 #78
    10710 gday
    propria cures
    pi_73676341
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 17:41 schreef Devolution het volgende:
    Dan installeer je toch MarketEnabler? Dan kun je de Nederlandse Market wel zien.
    pi_73683933
    ff bijlezen.
    I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
    So I stole a bike and asked for forgiveness.
    pi_73687393
    -oeps-
    pi_73688513
  • Quick Search Box: erg handige functie. Je kan direct zoeken in contacten, favorieten, geschiedenis, apps en muziek. Zoals bekend kan deze functionaliteit ook nog uitgebreid worden door developers. Het belooft veel goeds. De QSB heeft ook een spraakfunctie. Ik heb hem alleen kunnen testen met Engelse woorden, want de Nederlandse woorden kent hij niet (Engelse build). Hij herkende de woorden die ik sprak prima. Na het inspreken zoekt hij ze direct op in Google. Ik heb het verder niet uitgebreid getest omdat ik me een debiel voel als ik tegen een telefoon zit te praten Ik weet niet of deze functie wel in de Nederlandse zit, daar kan ik nu niet over oordelen.

• Power Widget: leuke gadget met schakelaars voor Wi-Fi, Bluetooth, GPS, synchronisatie, brightness. De brightness schakelaar kan schakelen tussen donker, middel en licht. Ik denk niet dat ik deze widget veel zal gebruiken. Ik zal hoogstens de Wi-Fi en brightness schakelaars een keertje gebruiken. Afgezien van mijn eigen gebruik werkt deze widget prima.

• Batterijverbruik: dit is een erg goede toevoeging. Dit scherm stelt je in staat om te kijken welke programma's hebben bijgedragen aan het batterijverbruik. Per programma wordt het percentage dat het bijgedragen heeft aan het verbruik weergegeven. Je kan een snelkoppeling maken naar dit scherm. Zo kan je altijd snel zien welke programma's nu eigenlijk je batterij leegtrekken.

• De nieuwe Market: ziet er gelikt uit en lijkt ook veel sneller te reageren op wat je doet. Ik maak zelf eigenlijk nooit gebruik van de categoriën, maar je kan nu wel makkelijk sorteren op Top Paid, Top Free en Just in. Ook kunnen developers in de nieuwe Market twee screenshots toevoegen. Het is altijd fijn om te zien hoe de app eruit ziet voordat je hem installeert. Al met al is de ervaring van de Market beter en sneller geworden.

• Camera app: deze is zeker sneller geworden naar mijn idee! Hij start snel op en het verwerken van foto's gaat ook lekker. Je kan nu ook simpel overschakelen naar video. Het starten van de video-opname gaat ook lekker snel. Het bekijken van de genomen foto's gaat naar mijn idee ook wat sneller en diverse opties die eerst in het menu zaten verborgen zijn nu direct beschikbaar. Ik ben zelf niet zo'n fan van het nieuwe uiterlijk. Het ziet er oubollig uit en ik kan echt niet begrijp waarom Google voor deze look heeft gekozen. Android hangt al een beetje aan elkaar van verschillend uitziende apps, dan maakt dit het er zeker niet beter op. Dit geldt overigens ook voor de nieuwe Market, maar daar ben ik qua looks wel tevreden over.

• Browser: deze voelt sneller aan, maar is nog steeds niet je van het. Scrollen is soms nog steeds traag. Verder zijn de zoom knopjes wat omgegooid en ziet de adresbalk er anders uit.

• Multi-select in de Gallerij: je kan nu meerdere foto's tegelijk selecteren om te verwijderen.

• VPN: Donut stelt je in staat om VPN verbindingen te maken. Dit heb ik helaas niet goed kunnen testen.

• Overige dingetjes:

Search Settings voor Web Search en de Quick Search Box
    Accessibility. Vraag me niet wat het allemaal is, ik heb het nog niet geprobeerd.
    Locatie bij een afspraak is nu een link naar Google Maps. Ik kan me niet herinneren dat dit in 1.5 zat, maar het kan zijn dat ik me daarin vergis.

• Oordeel: ik ben over het algemeen tevreden over Donut. Het brengt niet heel veel bijzonders met zich mee, maar er zijn zeker wat waardevolle toevoegingen en verbeteringen. Ook qua performance voelt het allemaal veel beter aan. Daar wil ik wel bij zeggen dat dit een verse installatie is en dat het daar aan kan liggen. Het is echter wel zo dat er al vaker vermeld is dat 1.6 een stuk sneller reageert.

Wil je nog iets weten over 1.6? Laat het even weten, dan kijk ik even of ik het kan uitvoeren/vinden/enz.
  • pi_73689962
    Dankjewel!
    Kon je niet wachten dus maar rooten?

Ik heb nog even geduld
    pi_73690094
    Ik kon inderdaad niet wachten en de nerd in mij wilde weten hoe dat rooten nou in z'n werk ging

Ik hoop voor jullie dat hij de 19e verspreid wordt. Kan zomaar zijn dat ik dan de stock ROM weer terug zet en de officiële update meepak (dan heb ik hem in het Nederlands ). Maar het kan natuurlijk ook zijn dat ik een keer op een custom ROM overstap!
    pi_73693224
    Nog iets elfzesendertig.. ik las ergens dat Camera, Camcorder en Galerij nu één zijn. Ik zie wel dat je makkelijk kan schakelen in je screenshot van de camera.. maar hebben we dan ook 2 icoontjes minder in de applicatiebalk?
    pi_73693529
    quote:
    Op woensdag 14 oktober 2009 20:43 schreef BluesRebel het volgende:
    Nog iets elfzesendertig.. ik las ergens dat Camera, Camcorder en Galerij nu één zijn. Ik zie wel dat je makkelijk kan schakelen in je screenshot van de camera.. maar hebben we dan ook 2 icoontjes minder in de applicatiebalk?
    Nee. Er staan nog steeds icoontjes voor de videocamera en de gallerij Weet je nog waar je dit gelezen hebt? Wellicht heb je het anders geïnterpreteerd dan hoe het was bedoeld
    pi_73693826
    quote:
    Op woensdag 14 oktober 2009 20:51 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Nee. Er staan nog steeds icoontjes voor de videocamera en de gallerij Weet je nog waar je dit gelezen hebt? Wellicht heb je het anders geïnterpreteerd dan hoe het was bedoeld
    Ik weet het niet meer maar ik zal het inderdaad verkeerd gelezen hebben. Het stond ook een beetje raar vandaar dat ik t maar aan jou vroeg
    pi_73694544
    quote:
    NOS gaat spoedig Android-nieuwsapplicatie uitbrengen
    woensdag, 14 oktober 2009 (12:25) | Gonny van der Zwaag

Dat de NPO plannen heeft voor Uitzending Gemist voor Android, was al bekend. Maar de NOS is van plan nog een andere tv-applicatie voor Android uit te brengen. Het wordt een applicatie waarmee je actueel nieuws kunt lezen en tevens recente uitzendingen van het NOS Journaal kunt zien. Eigenlijk was de applicatie al klaar, maar toen de HTC Hero op de markt kwam moesten er toch nog wat technische aanpassingen worden gedaan.

Bij de combinatie NOS en nieuws denk je al snel aan Teletekst. Maar als je de nieuwsitems op de website van de NOS zelf bekijkt, gaat het toch wel een stap verder: zo bevat een item over Nederlanders die in China zijn omgekomen twee audiofragmenten, een filmpje en een Google Map. Mobiel nieuws lezen is nu al erg populair. Maandelijks lezen zo’n 330.000 mensen het NOS-nieuws via hun mobiele telefoon. Uit cijfers van de maand juli 2009 blijktdat NOS Nieuws bovenaan staat (3,4 miljoen), daarna Uitzending Gemist (2,4 miljoen) en NOS Teletekst (2,4 miljoen). Mobiele apps voor de iPhone, Symbian, Windows Mobile en Blackberry zijn er al. Nu Android nog.
    pi_73703244
    De eclair is afgeleverd bij Googleplex
    http://androidandme.com/2(...)o-get-a-lot-sweeter/

Het lijkt erop dat Android 2.0 toch best wel dichtbij is. En dat terwijl 1.6 hier nog verspreid moet worden.
    pi_73703596
    Motorola Sholes/Droid zit er ook aan te komen:
    http://phandroid.com/2009(...)launching-very-soon/

Volgens mij staat Eclair nu ook echt om de hoek
    pi_73703633
    gewoon overstappen van 1.5 naar 2.0
    pi_73703655
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 07:50 schreef Incolumis het volgende:
    gewoon overstappen van 1.5 naar 2.0
    Ik denk dat Donut een zoethoudertje (wehehe, een woordspeling ) is en dat Eclair een maand later komt of zo Ik zou Donut wel gewoon meepakken
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    pi_73703666
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 07:55 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Ik denk dat Donut een zoethoudertje (wehehe, een woordspeling ) is en dat Eclair een maand later komt of zo Ik zou Donut wel gewoon meepakken
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    mja 't is nog niet uit voor de Hero
    pi_73703743
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 07:57 schreef Incolumis het volgende:

[..]

mja 't is nog niet uit voor de Hero
    Oh je hebt een Hero Uhm, ja dan wordt het lastig om te updaten!
    http://twitter.com/htc/status/4815765882
    "I know many of you want more info on a 1.6 update for the Hero. I unfortunately can't say anything...yet. I will update when I can. Promise!"

Misschien een idee om de HTC Twitterfeed in de gaten te houden
    pi_73703762
    done
      donderdag 15 oktober 2009 @ 09:08:52 #95
    1055 Schanulleke
    Een kop vol zaagsel!
    pi_73704491
    Ben benieuwd, ik hoop na een update van een hoop rarigheden af te zijn. Eerst die synchroniastieproblemen die typisch Android blijken te zijn en nu na de harde reset heb ik weer dat de plaatsbepaling via de telefoonmasten er een paar honderd kilometer naast zit als ik thuis ben. Vaagheid. Ben er alleen nog niet uit of dat Hero of Android gerelateerd is.

Donut ziet er goed uit trouwens, tof dat je zo'n uitgebreid verslag maakt elfzesendertig! Die batterij widget ziet er zinvol uit.
    pi_73707478
    Pff wat een gezeik ineens met mijn Magic..Sinds gisteren doet de microfoon het de helft vd tijd niet met bellen en nu werkt mijn touchscreen TOTAAL niet meer
    Alex Pastoor:
    Martin Verkerk:
    ''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
    pi_73709905
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 11:18 schreef Tim86 het volgende:
    Pff wat een gezeik ineens met mijn Magic..Sinds gisteren doet de microfoon het de helft vd tijd niet met bellen en nu werkt mijn touchscreen TOTAAL niet meer
    !!!

Ik zit ook te wachten op die batterijfunctie. Kan ik meteen de slechte apps eraf gooien

Edit: Iemand enig idee of t slecht is om de Magic de hele nacht aan het stopcontact te houden? Soms is ie 's avonds leeg en heb ik 's morgens te weinig tijd om 'm goed op te laden.
    pi_73710244
    Naja dat was het laatste wat ik had gedaan voordat hij niet meer werkte
    Alex Pastoor:
    Martin Verkerk:
    pi_73712430
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 12:48 schreef Tim86 het volgende:
    Naja dat was het laatste wat ik had gedaan voordat hij niet meer werkte
    Haha ok. Maar de microfoon hoort toch niet zomaar stuk te gaan
    pi_73719963
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 12:37 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

!!!

Ik zit ook te wachten op die batterijfunctie. Kan ik meteen de slechte apps eraf gooien

Edit: Iemand enig idee of t slecht is om de Magic de hele nacht aan het stopcontact te houden? Soms is ie 's avonds leeg en heb ik 's morgens te weinig tijd om 'm goed op te laden.
    Ik heb hem altijd 's nachts aan de lader. Deze batterijen kunnen dat hebben
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 09:08 schreef Schanulleke het volgende:
    Donut ziet er goed uit trouwens, tof dat je zo'n uitgebreid verslag maakt elfzesendertig! Die batterij widget ziet er zinvol uit.
    Graag gedaan

Ik ben trouwens érg benieuwd wanneer Eclair verwacht mag worden. Met het plaatsen van de Eclair bij de Google HQ en de tweet van Verizon dat de Motorola Sholes binnenkort uitkomt (waarvan vrijwel zeker is dat deze Eclair draait) kan het niet lang meer duren
      donderdag 15 oktober 2009 @ 17:51:00 #101
    191846 makkie88
    Zo moeilijk is het niet
    pi_73720929
    zit in 1.6 multitouch ingebouwd voor de browser? inzoemen en uitzoomen..

in de hero zit het wel standaard zag ik..

of is er een Niet root optie om dit ook in mijn magic te krijgen?
    pi_73722062
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 17:51 schreef makkie88 het volgende:
    zit in 1.6 multitouch ingebouwd voor de browser? inzoemen en uitzoomen..

in de hero zit het wel standaard zag ik..

of is er een Niet root optie om dit ook in mijn magic te krijgen?
    Nee, zit er niet in. Er is in de kernel wel meer aandacht aan besteed, maar het is nog steeds niet uitgewerkt. Misschien komt het wel in 2.0
    Er is voor zover ik weet geen optie om het te krijgen zonder root.
      donderdag 15 oktober 2009 @ 18:33:46 #103
    191846 makkie88
    Zo moeilijk is het niet
    pi_73722309
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 18:24 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Nee, zit er niet in. Er is in de kernel wel meer aandacht aan besteed, maar het is nog steeds niet uitgewerkt. Misschien komt het wel in 2.0
    Er is voor zover ik weet geen optie om het te krijgen zonder root.
    raar eigenlijk.. want de HTC hero heeft het wel.. of is dat specifiek het HTC softwareding dat r overheen zit?
    pi_73724664
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 18:33 schreef makkie88 het volgende:

[..]

raar eigenlijk.. want de HTC hero heeft het wel.. of is dat specifiek het HTC softwareding dat r overheen zit?
    Dat is specifiek HTC Sense Net als Flash 9 ondersteuning. Deze dingen kunnen ook niet geport worden naar andere custom ROMs omdat de code van HTC is geloof ik. De custom ROMs detecteren nu dat je een pinch beweging maakt en dan registreren ze dat als een druk op het zoomknopje. Niet echte multi-touch zoom dus.
    pi_73735235
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 13:48 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Haha ok. Maar de microfoon hoort toch niet zomaar stuk te gaan
    De touchscreen ook niet..Echt hopeloos gewoon. Doe er echt niks raars mee, ben mega zuinig op mijn gadgets, maargoed
    Alex Pastoor:
    Martin Verkerk:
      vrijdag 16 oktober 2009 @ 11:06:16 #106
    1055 Schanulleke
    Een kop vol zaagsel!
    pi_73742440
    Ik heb vanmorgen eens Cardiotrainer gedownload om mijn goede voornemen om eindelijk weer te gaan hardlopen te ondersteunen maar wat een supertop applicatie is dat zeg!
    Met GPS houdt hij precies bij op 't kaartje hoe je bent gelopen, hoeveel km dat is, km/uur en verbrande calorieën.
    Hij houdt een geschiedenis bij waar je dus met vorige keren kan gaan bekijken. Dit wordt ook online gepubliceerd en je kan het in 1 keer doorzetten naar je Facebook-wall.

Nu wil ik echt weer veel gaan hardlopen!
    pi_73743196
    je kunt ook gewoon wat zaagsel uit laten lopen?
      vrijdag 16 oktober 2009 @ 11:39:41 #108
    1055 Schanulleke
    Een kop vol zaagsel!
    pi_73743495
    quote:
    Op vrijdag 16 oktober 2009 11:29 schreef Incolumis het volgende:
    je kunt ook gewoon wat zaagsel uit laten lopen?
    Daar word ik alleen maar slapper van
    pi_73752049
    Het gaat nu los :p
    quote:
    Jochem schreef op 16-10-2009 om 13:15
    hij is binnen! provider is t-mobile, en heb een normaal NL toestel.
    quote:
    Martin schreef op 16-10-2009 om 13:25
    Zojuist 1.6 (Donut) op mijn G1 doorgekregen en geinstalleerd.
    quote:
    Rick schreef op 16-10-2009 om 14:51
    Ik heb vanochtend een OTA gehad van Vodafone op branded HTC Magic.
    http://www.androidworld.n(...)r-het-grote-publiek/
    pi_73752100
    quote:
    Op vrijdag 16 oktober 2009 15:54 schreef elfzesendertig het volgende:
    Het gaat nu los :p
    [..]

[..]

[..]

http://www.androidworld.n(...)r-het-grote-publiek/
    Heb ik het nou goed begrepen dat ie niet op de Hero komt? Of vergis ik me?
    pi_73752149
    quote:
    Op vrijdag 16 oktober 2009 15:56 schreef -J-D- het volgende:

[..]

Heb ik het nou goed begrepen dat ie niet op de Hero komt? Of vergis ik me?
    Hij komt wel op de Hero, maar daar moet HTC zelf voor zorgen. Google pusht zelf Donut naar zijn With Google toestellen. De andere toestellen, waaronder de Hero, hebben meestal een aangepaste ROM en daar bemoeit Google zich niet mee.
    pi_73752167
    quote:
    Op vrijdag 16 oktober 2009 15:58 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Hij komt wel op de Hero, maar daar moet HTC zelf voor zorgen. Google pusht zelf Donut naar zijn With Google toestellen. De andere toestellen, waaronder de Hero, hebben meestal een aangepaste ROM en daar bemoeit Google zich niet mee.
    Ok, merci, dan wachten we nog even.
    pi_73754890
    Ook in Engeland is de update aan de gang!
    http://forum.vodafone.co.uk/index.php?showtopic=36162&st=160

En daar staat weer in vermeld dat hij in Spanje ook bezig zou zijn.

Verwacht dus binnenkort Donut op je telefoon

pi_73756674
    Op Androidworld hebben ook al wat G1 eigenaars 'm vandaag gekregen. Maar nog steeds geen Magic

Edit: nu wel

[ Bericht 24% gewijzigd door BluesRebel op 16-10-2009 18:38:17 ]
    pi_73758639
    quote:
    Ik heb al op AW.nl gezet wat ik ervan vind maar hier nog een keer:

Ik vind m echt erg slecht. Nog erger dan de alpha.
    1. Ik vind het jammer dat Buzz de startpagina is. Kan me werkelijk geen flikker schelen met wie anderen vrienden zijn geworden. Ik wil mijn profiel als startpagina.
    2. Nu moet je de hardware-knoppen gebruiken om ergens heen te gaan (bijv. je profiel of home). Ik hou er niet van om die vaak te gebruiken en heb liever full touch. Dit was beter in de alpha.
    3. Je kan ‘m nu niet meer afsluiten. Wat wel kon in de alpha.
    4. Je kan wel een privé-bericht sturen maar niet lezen…
    5. Er staat constant ‘Laden…’ rechtsboven in Profiel.. geen idee wat ie aan t laden hoort te zijn.
    6. Misschien het meest sneue van allemaal: als ik op krabbels klik opent ie de browser. Waar is een app dan goed voor.
    7. Enige pluspuntje is dat ie mooier uitziet dan de alpha.

Ik keur ‘m dus af . Installeer wel de alpha weer of gebruik de gewone mobiele site.
    pi_73760443
    quote:
    Ik ben er eigenlijk wel redelijk tevreden over. Dat van de browser is inderdaad jammer, maar aangezien een groot deel van de app wel native is heb ik er vertrouwen in dat dit nog uitgewerkt wordt

Ik begrijp dat je Donut hebt?
    pi_73760613
    quote:
    Op vrijdag 16 oktober 2009 20:10 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Ik ben er eigenlijk wel redelijk tevreden over. Dat van de browser is inderdaad jammer, maar aangezien een groot deel van de app wel native is heb ik er vertrouwen in dat dit nog uitgewerkt wordt
    Hij kan alleen maar beter worden
    quote:
    Ik begrijp dat je Donut hebt?
    Nee.
    Vanwege dat 'Nu wel '? Nee dat sloeg op de zin ervoor. Dat niemand met een Magic en Vodafone Donut had ontvangen. Maar op AW heeft iemand 'm al dus ik verwacht m dit weekend of maandag
    pi_73761918
    quote:
    Op vrijdag 16 oktober 2009 20:14 schreef BluesRebel het volgende:
    Nee.
    Vanwege dat 'Nu wel '? Nee dat sloeg op de zin ervoor. Dat niemand met een Magic en Vodafone Donut had ontvangen. Maar op AW heeft iemand 'm al dus ik verwacht m dit weekend of maandag
    Ja, daarom dacht ik inderdaad dat je hem al had Komt vanzelf wel
    pi_73762997
    Ik heb net Dolphin Browser geinstalleerd en ik vind 'm de beste op dit moment. Hij is snel en loopt minder vaak vast (dat zwarte schermpje als je terug wil naar home). Zelfs Gestures kun je gebruiken.. zonder Donut Met Donut heeft ie nog wat issues maar de Dev is snel en goed.

Nu het volgende:
    quote:
    Op vrijdag 16 oktober 2009 20:58 schreef elfzesendertig het volgende:
    Hatsikidee, daar is ie dan!

http://www.boygeniusrepor(...)eenshot-walkthrough/

DAMN!!! Ik hou van Android

1. De icoontjes zijn veranderd

2. Dat knopje onderin wat de applicaties omhoog moet brengen ziet een klein beetje beter uit. Ik vind m lelijk.

3. Ik hoop niet dat die Facebook apps enzo meekomen. Ik hou niet van die gedwongen apps. Installeer zelf wel wat ik wil.

4. Maps ziet er wat beter uit met die layars. Ben erg benieuwd naar die My Maps optie. Maar aan die vergrootglassen te zien is er geen multitouch daarin. Niet dat ik t mis. Je kan dus wel double tappen om in en uit te zoomen, dat gaat ook snel.

5. Browser ziet er beter uit. Hij gaat volgens hun dus steeds sneller en ook hierin kun je double tappen. Geen flash nog maar Adobe zei al dat er vertraging is. Hij is dus een stuk beter dan de (Hero) HTC-browser.. sorry jongens

6. Die lock code kon handig zijn maar als die per se om de 30 sec. op slot gaat is t kut.

7. Die homescreen voor de auto is BRILJANT!

8 De nieuwe contacts-optie vind ik ook geweldig. Zal m zeker vaak genoeg gebruiken.

9. De lockscreen is net als die van de Hero ???

Kan niet wachten
    pi_73763385
    Ziet er netjes uit ja

Ben zelf niet zo'n fan van het lockscherm. Ik vind het niet echt bij Android passen

Ik ben zelf trouwens bang dat dit niet allemaal standaard Android 2.0 is. Het zou namelijk kunnen dat Motorola er wat mee heeft gedaan. Ik hoop wel dat het allemaal standaard 2.0 is
    pi_73763716
    quote:
    Op vrijdag 16 oktober 2009 21:26 schreef BluesRebel het volgende:

5. Browser ziet er beter uit. Hij gaat volgens hun dus steeds sneller en ook hierin kun je double tappen. Geen flash nog maar Adobe zei al dat er vertraging is. Hij is dus een stuk beter dan de (Hero) HTC-browser.. sorry jongens
    Hoezo dat? Met de Hero kan ik toch gewoon pinch-zoomen en doubletappen in de browser, die ook flash heeft?
    pi_73763876
    quote:
    Op vrijdag 16 oktober 2009 21:47 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Hoezo dat? Met de Hero kan ik toch gewoon pinch-zoomen en doubletappen in de browser, die ook flash heeft?
    Ik denk dat het om rendersnelheid e.d. gaat.
    pi_73765464
    quote:
    Op vrijdag 16 oktober 2009 21:47 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Ik bedoelde inderdaad de snelheid. De standaardbrowser wordt steeds sneller en zij zeggen dat ie een stuk sneller is dan de HTC-browser. Dat is wel jammer voor jullie.
    pi_73768573
    Sony Ericsson X3 wellicht al in november:
    http://www.engadget.com/2(...)ng-a-rumored-novemb/
    pi_73771126
    quote:
    Op vrijdag 16 oktober 2009 23:54 schreef elfzesendertig het volgende:
    Sony Ericsson X3 wellicht al in november:
    http://www.engadget.com/2(...)ng-a-rumored-novemb/
    Die geruchten zijn altijd te optimisitsch. Over updates, telefoons en eigenlijk alles. Kan zomaar paar maanden later zijn.

Maar wat ik nu zo raar vind, bijna alle komende telefoons hebben een eigen Androidskin. HTC, Motorola, Sony Ericcson en Acer. De enige die ik er (nog) niet op betrapt heb is Samsung. Dit vind ik best wel klote. Ik vind de normale skin goed genoeg en je merkt vaak als je naar apps kijkt dat sommige telefoons moeite hebben met sommige apps. De Hero kom ik ook vaak nog tegen in de comments. Galaxy veel minder vanwege de normale Android. De iPhone heeft dit probleem niet. Als er later heel veel telefoons zijn met veel skins kan het een bende worden in de Market met alle apps die na maanden nog geupdate moeten worden.
    pi_73771255
    Ik begrijp wat je bedoelt... Het zal op een gegeven moment ook wel verwarrend worden als consumenten overal 'met Android' zien en dat het er iedere keer zo verschillend uitziet. Ze zullen zich dan afvragen wat Android nu eigenlijk is.

Aan de andere kant denk ik dat consumenten gewoon kiezen wat ze leuk vinden en weinig waarde zullen hechten aan een naam als Android. Dat zijn de mensen die spreken over 'gewoon een HTC' i.p.v. 'een Androidtoestel'.

Qua apps vind ik dat het probleem bij de fabrikanten van de ROMs ligt. Zij moeten zorgen dat de apps altijd werken, anders falen ze met hun aanpassing van de ROM als je het mij vraagt.
      zaterdag 17 oktober 2009 @ 07:40:43 #129
    1055 Schanulleke
    Een kop vol zaagsel!
    pi_73772247
    Staat het al vast dat Eclair niet op de Hero komt?
    If so, dan kan je als je wilt toch de sense omgeving verlaten en zelf een custom rom er op gaan zetten toch, of niet?

Ik blijf maar in Einbeck zitten trouwens, als ik de plaatsbepaling via telefoonmasten moet geloven. Behoorlijk irritant. Ik heb al op flink wat fora dat probleem gepost maar krijg helemaal nergens ook maar antwoord. Ik snap 't echt niet.
    pi_73775859
    quote:
    Op zaterdag 17 oktober 2009 02:11 schreef elfzesendertig het volgende:
    Ik begrijp wat je bedoelt... Het zal op een gegeven moment ook wel verwarrend worden als consumenten overal 'met Android' zien en dat het er iedere keer zo verschillend uitziet. Ze zullen zich dan afvragen wat Android nu eigenlijk is.

Aan de andere kant denk ik dat consumenten gewoon kiezen wat ze leuk vinden en weinig waarde zullen hechten aan een naam als Android. Dat zijn de mensen die spreken over 'gewoon een HTC' i.p.v. 'een Androidtoestel'.

Qua apps vind ik dat het probleem bij de fabrikanten van de ROMs ligt. Zij moeten zorgen dat de apps altijd werken, anders falen ze met hun aanpassing van de ROM als je het mij vraagt.
    Android zal dan zijn identiteit verliezen inderdaad. Nu weet iedereen dat het een iPhone is als ze 1 zien. Als alle Androids anders uit gaan zien zullen de meeste consumenten zich richten op merken en uiterlijk. Maar verder weten ze niet veel van de mogelijkheden. Er komen dan 'verschillende' Androids. Als dit gebeurt zal het echt de mist in gaan en dat is het ook volledig Google zijn schuld omdat ze hier geen regels voor hebben bedacht.
    quote:
    Op zaterdag 17 oktober 2009 07:40 schreef Schanulleke het volgende:
    Staat het al vast dat Eclair niet op de Hero komt?
    If so, dan kan je als je wilt toch de sense omgeving verlaten en zelf een custom rom er op gaan zetten toch, of niet?
    Geen idee of ie wel naar de Hero komt. Maar je zou dan een andere ROM erop kunnen gooien. Je zou dan wel moeten wachten totdat iemand de nieuwe update in een Hero-compatible ROM verwerkt.

Maar dit is dus wat ik hierboven bedoel. Als iedereen z'n eigen dingen gaat maken zal Android versplinterd worden.
    quote:
    Ik blijf maar in Einbeck zitten trouwens, als ik de plaatsbepaling via telefoonmasten moet geloven. Behoorlijk irritant. Ik heb al op flink wat fora dat probleem gepost maar krijg helemaal nergens ook maar antwoord. Ik snap 't echt niet.
    Je hebt toch 2 plaatsbepalingmethodes. De GPS en nog iets wat erbij staat, via telefoonmasten ofzo. Heb je al geprobeerd om eerst 1 uit te doen en 1 aan, dan kijken waar je terecht komt. En dan andersom. Kun je misschien zien aan welke t ligt. Misschien ook maar 's rebooten.

En download 's iets anders wat plaatsbepaling nodig heeft. 9292ov of RMaps of iets anders en kijk waar zij je neerzetten. Dan zou t aan Google Maps liggen.
    pi_73778305
    Ofwel: Android wordt het nieuwe Linux?
    pi_73778462
    Mwoah, waarom. Telefoonbouwers kunnen zich steeds meer richten op de hardware, zonder zich druk te hoeven maken om software, gebruiksvriendelijkheid, mooie menuutjes, slim virtueel toetsenbord etc. Dat laten ze dan mooi aan Google en aan de Market over.

Op dit moment is er nog echt iets door hen toe te voegen, zoals bijvoorbeeld HTC doet met Sense. Maar als Android doorontwikkelt, zal dat steeds minder nodig zijn.
    pi_73778626
    Vandaag mijn Magic opgestuurd..nu 2 weken wachten
    Alex Pastoor:
    Martin Verkerk:
      zaterdag 17 oktober 2009 @ 17:56:56 #134
    125913 Devolution
    Beep beep Richie
    pi_73783329
    quote:
    Op zaterdag 17 oktober 2009 12:44 schreef BluesRebel het volgende:
    Je hebt toch 2 plaatsbepalingmethodes. De GPS en nog iets wat erbij staat, via telefoonmasten ofzo. Heb je al geprobeerd om eerst 1 uit te doen en 1 aan, dan kijken waar je terecht komt. En dan andersom. Kun je misschien zien aan welke t ligt. Misschien ook maar 's rebooten.
    aGPS (assisted GPS). Volgens mij gebruikt Google Maps beide.
    pi_73783649
    quote:
    Op vrijdag 16 oktober 2009 19:22 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Ik heb al op AW.nl gezet wat ik ervan vind maar hier nog een keer:

Ik vind m echt erg slecht. Nog erger dan de alpha.
    1. Ik vind het jammer dat Buzz de startpagina is. Kan me werkelijk geen flikker schelen met wie anderen vrienden zijn geworden. Ik wil mijn profiel als startpagina.
    2. Nu moet je de hardware-knoppen gebruiken om ergens heen te gaan (bijv. je profiel of home). Ik hou er niet van om die vaak te gebruiken en heb liever full touch. Dit was beter in de alpha.
    3. Je kan ‘m nu niet meer afsluiten. Wat wel kon in de alpha.
    4. Je kan wel een privé-bericht sturen maar niet lezen…
    5. Er staat constant ‘Laden…’ rechtsboven in Profiel.. geen idee wat ie aan t laden hoort te zijn.
    6. Misschien het meest sneue van allemaal: als ik op krabbels klik opent ie de browser. Waar is een app dan goed voor.
    7. Enige pluspuntje is dat ie mooier uitziet dan de alpha.

Ik keur ‘m dus af . Installeer wel de alpha weer of gebruik de gewone mobiele site.
    http://www.androidworld.n(...)ves-app-beschikbaar/
    quote:
    TjerkW schreef op 17-10-2009 om 16:44
    @ Yorick : je hebt volledig gelijk, uiteindelijk moet alle hoofdfunctionaliteit native worden. Er word steeds meer functionaliteit toegevoegd.
    De inbox is al gemaakt mar daar zitten nog aardig wat bugs in .
    Verwacht dus meer features . Als global search, notificaties etc.
    Zelf werk ik aan verbeteringen in de mobiele versie. van de site.
    Ik zal al jullie comments doorgeven aan de plontwikkelaar. En ik heb zelf ook nog mijn op en aanmerkingen.
    Groetjes uit de trein
    pi_73785395
    quote:
    Op zaterdag 17 oktober 2009 17:56 schreef Devolution het volgende:

[..]

aGPS (assisted GPS). Volgens mij gebruikt Google Maps beide.
    Ja klopt maar misschien is er een bug bij hem. 1 van die 2 kan ook dus moet ie maar even proberen wat er dan gebeurt. Wie niet waagt...
    En een andere app bekijken want kan ook aan Maps liggen.
    quote:
    Mooi dat ze ook rondkijken op Androidsites
      zaterdag 17 oktober 2009 @ 21:02:28 #137
    1055 Schanulleke
    Een kop vol zaagsel!
    pi_73788439
    quote:
    Op zaterdag 17 oktober 2009 12:44 schreef BluesRebel het volgende:

En download 's iets anders wat plaatsbepaling nodig heeft. 9292ov of RMaps of iets anders en kijk waar zij je neerzetten. Dan zou t aan Google Maps liggen.
    De GPS doet het prima, maar alleen als ik buiten ben. Gisteren met Cardiotrainer gelopen en dan houdt hij het exact bij. Buiten heb ik ook zonder GPS een redelijke plaatsbepaling. Niet zo goed als voorheen maar dan zit hij er maar een gemeente naast. Zodra ik binnen kom schakelt hij weer over op de telefoonmasten en 'zit' ik weer in Duitsland. Op maps, maar ook mijn klok geeft dan als huidige locatie Einbeck aan. Locale springt nooit over op mijn thuisinstellingen op die manier. Tenzij ik thuis in Einbeck ga programmeren natuurlijk

Een andere app is wel een goed idee, ik zal 's kijken.
      zaterdag 17 oktober 2009 @ 21:11:47 #138
    1055 Schanulleke
    Een kop vol zaagsel!
    pi_73788726
    Hmmm, Rmaps geeft me ook aan dat ik in Einbeck zit...
    pi_73788899
    Wtf! Vaag probleem heb jij. Maar je hebt m toch laatst naar fabrieksinstellingen gezet en toen gebeurde dit? Misschien nog een keer doen?

Heeft iemand al een manier om via bluetooth dingen te versturen en ontvangen? Bluetooth File Transfer heeft goede comments maar werkt bij mij niet.
      zaterdag 17 oktober 2009 @ 21:23:34 #140
    1055 Schanulleke
    Een kop vol zaagsel!
    pi_73789060
    Ik kreeg het inderdaad na harde reset. Misschien nog maar een keertje doen van de week...
    pi_73789098
    quote:
    Op zaterdag 17 oktober 2009 21:17 schreef BluesRebel het volgende:
    Wtf! Vaag probleem heb jij. Maar je hebt m toch laatst naar fabrieksinstellingen gezet en toen gebeurde dit? Misschien nog een keer doen?

Heeft iemand al een manier om via bluetooth dingen te versturen en ontvangen? Bluetooth File Transfer heeft goede comments maar werkt bij mij niet.
    Je moet root hebben om via bluetooth te kunnen ontvangen. Ik heb sinds kort root, maar ik heb het eigenlijk nog niet geprobeerd
    pi_73789247
    quote:
    Op zaterdag 17 oktober 2009 21:24 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Je moet root hebben om via bluetooth te kunnen ontvangen. Ik heb sinds kort root, maar ik heb het eigenlijk nog niet geprobeerd
    Nee, kijk maar: http://www.cyrket.com/package/it.medieval.blueftp

Voor sommige/de meeste werkt het.
    pi_73794489
    quote:
    Op zaterdag 17 oktober 2009 21:29 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Nee, kijk maar: http://www.cyrket.com/package/it.medieval.blueftp

Voor sommige/de meeste werkt het.
    Die werkt via een server o.i.d. als ik het goed begrijp. Je kan hem dan ook alleen gebruiken met mensen die het programmaatje ook hebben.

Voor Bluetooth bestandsoverdracht heb je op dit moment per definitie root nodig
    pi_73805861
    quote:
    Op zondag 18 oktober 2009 00:50 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Die werkt via een server o.i.d. als ik het goed begrijp. Je kan hem dan ook alleen gebruiken met mensen die het programmaatje ook hebben.

Voor Bluetooth bestandsoverdracht heb je op dit moment per definitie root nodig
    En welke app wordt dan gebruikt?
    pi_73806407
    quote:
    Op zondag 18 oktober 2009 14:55 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

En welke app wordt dan gebruikt?
    Ik heb hier nu een app genaamd Androbex, maar ik heb hem nog niet getest om eerlijk te zijn. Ik maak eigenlijk nooit gebruik van Bluetooth
    pi_73806656
    quote:
    Op zondag 18 oktober 2009 15:10 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Ik heb hier nu een app genaamd Androbex, maar ik heb hem nog niet getest om eerlijk te zijn. Ik maak eigenlijk nooit gebruik van Bluetooth
    Ik ook niet maar zou toch wel handig zijn. Stom dat ze t zelf niet hebben gebouwd. Androbex staat ook in de Market. Gaf Cyanogen zelf die mee in zn ROM of heb jij die gedownload?
    pi_73807400
    quote:
    Op zondag 18 oktober 2009 15:18 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Ik ook niet maar zou toch wel handig zijn. Stom dat ze t zelf niet hebben gebouwd. Androbex staat ook in de Market. Gaf Cyanogen zelf die mee in zn ROM of heb jij die gedownload?
    Ik draai stock Android 1.6, dus ik heb hem zelf gedownload

Edit: Androbex is ook verre van ideaal... het is dus wachten op Google of betalen voor een app (of illegaal verkrijgen natuurlijk )
    pi_73808157
    quote:
    Op zondag 18 oktober 2009 15:40 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Ik draai stock Android 1.6, dus ik heb hem zelf gedownload

Edit: Androbex is ook verre van ideaal... het is dus wachten op Google of betalen voor een app (of illegaal verkrijgen natuurlijk )
    Edit: Foutje
    Stock 1.6? Van HTC zelf (geen Google experience)? Dan maak je je ook geen zorgen om bugs enzo neem ik aan? En krijg je dan nog wel OTA updates?

Ik had Bluex maar die had ook problemen dus laat voorlopig maar zitten.
    pi_73808441
    quote:
    Op zondag 18 oktober 2009 16:02 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Edit: Foutje
    Stock 1.6? Van HTC zelf (geen Google experience)? Dan maak je je ook geen zorgen om bugs enzo neem ik aan? En krijg je dan nog wel OTA updates?

Ik had Bluex maar die had ook problemen dus laat voorlopig maar zitten.
    Het is de ROM voor de Google ION, maar dan geschikt gemaakt voor de Magic of zo Komt erop neer dat hij exact hetzelfde is, met als enige verschil dat je root hebt. Dit is hem: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=565929

[ Bericht 0% gewijzigd door elfzesendertig op 18-10-2009 16:18:47 ]
    pi_73817619
    quote:
    Op zondag 18 oktober 2009 16:11 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Het is de ROM voor de Google ION, maar dan geschikt gemaakt voor de Magic of zo Komt erop neer dat hij exact hetzelfde is, met als enige verschil dat je root hebt. Dit is hem: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=565929
    Interessant. Ik wacht eerst op eclair.

In Donut kun je ook nog niet anders betalen toch?
      zondag 18 oktober 2009 @ 20:35:41 #151
    1055 Schanulleke
    Een kop vol zaagsel!
    pi_73818317
    quote:
    Op zondag 18 oktober 2009 20:19 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Interessant. Ik wacht eerst op eclair.

In Donut kun je ook nog niet anders betalen toch?
    Verwacht je dat er andere betalingsmogelijkheden komen?
    Misschien Paypal maar ik kan me voorstellen dat de Market geen zin heeft om met heel veel partners afspraken te gaam maken...
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')