Toch opvallend dat elke partij waar een vrouw aan de leiding komt meteen afzakt. Zie de SP, zie D66, zie nu de PvdA.quote:Op zondag 11 oktober 2009 19:41 schreef LXIV het volgende:
Ach, met D66 ging het onder "leiding" van Lousewies van der Laan vier jaar geleden ook éxtréém slecht. Er werd al gesproken over het opheffen van de partij, dat heb ik ic de PVDA nog niet gehoord.
En Loes is afgeserveerd en D66 scoort hoger in de peilingen als nooit tevoren.
PVDA kan nog wel onder de 10 zetels zakken. Maar ook binnen 4 jaar weer op 50 staan.
Dat zou voor het eerst zijnquote:Op zondag 11 oktober 2009 21:07 schreef Martijn_77 het volgende:
En nu hopen dat de peilingen van Maurice een beetje kloppen en dat ze dit aantal bij de komende verkiezingen ook halen
Mwa, ik vrees dat we met een onmogelijke formatie te maken gaan krijgen. Of we daar blij mee moeten zijn ?quote:Op zondag 11 oktober 2009 21:07 schreef Martijn_77 het volgende:
En nu hopen dat de peilingen van Maurice een beetje kloppen en dat ze dit aantal bij de komende verkiezingen ook halen
Ach kom, Hexagon, politieke verdeeldheid kom je binnen alle politieke partijen tegen. Ooit gekeken naar de VVD? Of naar je eigen D66? Nu alweer vergeten hoe verdeeld ze destijds waren over hun regeringsdeelname in het kabinet met CDA en VVD?quote:Op zondag 11 oktober 2009 19:51 schreef Hexagon het volgende:
Verschil is wel dat D66 er primair zo slecht voor stond vanwege het maken van strategische fouten en ander politiek gestuntel. Qua ideeën is er binnen D66 altijd een behoorlijke consensus.
De Pvda is intern compleet verdeeld over veel vraagstukken. Het grootste gevaar is niet dat ze zetels verliezen (die kun je inderdaad weer terugwinnen) maar dat het geheel in stukken breekt.
je hebt graag een uitslag waar geen enkele regering mee te vormen is?quote:Op zondag 11 oktober 2009 21:07 schreef Martijn_77 het volgende:
Wat betreft die kabinetsdeelname is verdeeldheid inderdaad. Maar dat is politiek strategisch en niet inhoudelijk.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:29 schreef isogram het volgende:
[..]
Ach kom, Hexagon, politieke verdeeldheid kom je binnen alle politieke partijen tegen. Ooit gekeken naar de VVD? Of naar je eigen D66? Nu alweer vergeten hoe verdeeld ze destijds waren over hun regeringsdeelname in het kabinet met CDA en VVD?
Ik denk dat het eigenlijk heel gezond is dat er een bepaalde mate van verdeeldheid bestaat binnen een partij. Dat betekent namelijk dat een partij zich niet blind staart op één visie en dat er ook van een bepaalde breedte sprake is.
quote:Op zondag 11 oktober 2009 12:48 schreef nikk het volgende:
Mooi. Nog dertien zetels te gaan.
Hoe ik ook geniet van het verlies voor de PvdA in de peilingen, ik hoop dat ze, na GR2010, wel weer opkrabbelen. Politiek trekt prutsers aan. Dat was overduidelijk bij de LPF, maar bij alle andere partijen is dat ook het geval. Ik hoop dat de PvdA dit aangrijpt om de types als Herfkens, Heerts en Hamer te lozen. Incapabel, onbetrouwbaar en louter in de politiek voor eigen gewin. Ook daarna zal het mijn partij niet zijn, maar bij dit land hoort een sociaal-democratische partij.quote:
Ik zie Cohen idd nog wel als een kandidaat die een behoorlijk aantal zetels kan gaan trekken. Bij Bos twijfel ik daar al zeer aan.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:57 schreef Sloggi het volgende:
Hamer moet sowieso weg, Bos moet zelf weer fractievoorzitter worden worden. Misschien wil Job Cohen nog wat doen bij de landelijke verkiezingen? Duidelijk lijkt me wel dat ze het met deze groep mensen niet veel beter gaan doen, er moet iemand van buiten bij komen, het liefst een aansprekend persoon. De enige PvdA'er in Den Haag die zich op het moment op positieve wijze profileert is Wouter Bos, en die krijgt vaak niet eens de credits die hij verdient.
Cohen heeft ook niet veel aanzien meer na het debacle met de noord-zuidlijn.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 22:10 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ik zie Cohen idd nog wel als een kandidaat die een behoorlijk aantal zetels kan gaan trekken. Bij Bos twijfel ik daar al zeer aan.
Dat softe "kopje thee" imago zal ook niet veel kiezers aantrekken heb ik het idee, net als zijn vaste lijfspreuk "de boel bij elkaar houden".quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 22:10 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ik zie Cohen idd nog wel als een kandidaat die een behoorlijk aantal zetels kan gaan trekken. Bij Bos twijfel ik daar al zeer aan.
Daar komt hij dan te laat voor, er zijn al 20/33e potentiele kiezers weggelopen.quote:[b]
Dat softe "kopje thee" imago zal ook niet veel kiezers aantrekken heb ik het idee, net als zijn vaste lijfspreuk "de boel bij elkaar houden".
Alleen is dat in de peilingen, die kun je best nog (gedeeltelijk) terugwinnen. Een jaar of drie geleden stond de PVDA op zestig zetels in de peiling.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 20:58 schreef gtotep het volgende:
[..]
Daar komt hij dan te laat voor, er zijn al 20/33e potentiele kiezers weggelopen.
ja maar voor dat je de boel bij elkaar kan houden moet je nog wel eerst bij elkaar zijn.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 21:01 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Alleen is dat in de peilingen, die kun je best nog (gedeeltelijk) terugwinnen. Een jaar of drie geleden stond de PVDA op zestig zetels in de peiling.
Dat was met de gemeenteraadsverkiezingen. In bijna alle gemeenten is PvdA nu nog de grootste. De PvdA is de partij van beton en betaald parkeren, mijn stem krijgen ze niet.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 21:01 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Alleen is dat in de peilingen, die kun je best nog (gedeeltelijk) terugwinnen. Een jaar of drie geleden stond de PVDA op zestig zetels in de peiling.
Die uitspraak van Cohen ging niet over de Partij PVDA, maar over de Nederlandse/Amsterdamse samenleving bij elkaar houden.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 21:06 schreef gtotep het volgende:
[..]
ja maar voor dat je de boel bij elkaar kan houden moet je nog wel eerst bij elkaar zijn.
Dat is hem niet gelukt. De bevolking van Zuid-Oost is gedeporteerd naar Almere-Buiten, de grachtengordel is nog rijker geworden en de rest van de stad is aangewezen op de voedselbank.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 21:07 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Die uitspraak van Cohen ging niet over de Partij PVDA, maar over de Nederlandse/Amsterdamse samenleving bij elkaar houden.
Ik ben ook niet bepaald een voorstander van zijn denkwijze, ik heb alleen het idee dat er maar iets hoeft te gebeuren of het electoraat holt weer achter een partij aan zonder duidelijke reden, zie D66 op dit moment.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 21:09 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Dat is hem niet gelukt. De bevolking van Zuid-Oost is gedeporteerd naar Almere-Buiten, de grachtengordel is nog rijker geworden en de rest van de stad is aangewezen op de voedselbank.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |