abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73568825
Het grote kleine babietjes topic deel 223

Babietjes
20 oktober 2008: Kevin, zoon van CrazyMoon
21 oktober 2008: Mavie Cecilia Louise, dochter van geppie en poepoog
18 november 2008: Maarten Alexander, zoon van Marie79
20 november 2008: Avalon, dochter van Owlet
24 november 2008: Daryl May, dochter van Igraine
08 december 2008: Tyler Jeroen, zoon van Ingrid en Djeez
10 december 2008: Merel Joanna Elisabeth, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman
24 december 2008: Bastiaan Jens, zoon van Jose81 en Pianoman
28 december 2008: Jan Junior, zoon van DJMO
03 januari 2009: Elin Milo Rose, dochter van Dakota
04 januari 2009: Fee Anne Reine, dochter van Cattie
05 januari 2009: Annicka Maria, dochter van GreatWhiteSilence
06 januari 2009: Sebastian Julius (Seb), zoon van Estrys en Tubby
06 januari 2009: Lola, dochter van Floria
08 januari 2009: Odin Eos, zoon van juttertje
11 januari 2009: Mila, dochter van Raissa en Milanese
11 januari 2009: Elodie, dochter van Bass-Miss
23 januari 2009: Lennon Thom Jeb, zoon van Diaan en peaceman
23 januari 2009: Ruben Sebastiaan, zoon van Jelief
23 januari 2009: Levi Dinand zoon van admiraal-anaal
28 januari 2009: Danique Nova, dochter van Fruppel
02 februari 2009: Jair Amitai, zoon van iamredleader en Tinuviel
04 februari 2009: Joanne Christel, dochter van MaleDuck
06 februari 2009: Joshua, zoon van Joshua.
12 februari 2009: Guus, zoon van Koningin
20 februari 2009: Lianne Esmee, dochter van Zweefvliegje
22 februari 2009: Lola Sophie, dochter van Ik80
28 maart 2009: James Joseph Danyel, zoon van Soepstengel
*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
09 april 2009: Julian, zoon van nummer_zoveel
29 april 2009: Ties, zoon van Marlieske
12 mei 2009: Tessel Eloise, dochter van Noli
20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
30 mei 2009: Jari Jesse, zoon van Angel-Eyez
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: Max en Tygo, zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
09 juli 2009: Finn, zoon van Flower-Ti-Amo
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
25 juli 2009: Dewi, dochter van Urla
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van Innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
25 augustus 2009: Amélie, dochter van Huuphuup
28 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: Rocker, zoon van RockabeIIa
28 september 2009: Driekus, zoon van mefke79

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Laatste posts:
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 10:58 schreef miss_sly het volgende:
Knappe Merel met haar mooie snoetje

Lekker nog even dommelen in bed, zo gezellig ook al komt er van slapen niet veel meer.

Stiemie, fijn dat Esmee doorgeslapen heeft!
Nijna, jammer dat Iris dat dan weer niet gedaan heeft.

Senna kwam afgelopen nacht twee keer ipv een, maar dat is pas de vierde keer sinds ze geboren is, dus helemaal niet erg. Ze gaat tegenwoordig om een uur of 7 in bad en naar bed (nog wel in slaap voeden) maar op die manier hebben we wel weer een stuk avond terug. Ook wel gezellig, we hebben gisteravond gezellig samen een filmpje gekeken. Was nog niet gelukt sinds ze geboren is

Over dat doorslapen: mijn zusje zei dat haar jongste (5 maanden) van het cb nog niet mag doorslapen van 7-7 bijvoorbeeld; hij moet minstens een late voeding krijgen nog. Hoe zijn de adviezen bij anderen hier?
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 11:03 schreef Vicky het volgende:
miss, volgens het cb hier zou ik de flessen van Tess wat korter op elkar mogen geven zodat ze van 21 tot 7 zou kunnen slapen..
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 11:13 schreef oeke het volgende:
Merel! Wat goed van jou. Pas je wel op je mooie gezichtje?

Mikoxx, lekker zwemmen! Veel plezier!

Stiemie, wat een heerlijke nacht!
Iris, niet zo nachtbraken, hoor. Je lijkt Kobus wel.

We hebben hier ook lekker lang op bed gelegen, krantje lezen en Ko oefende het rollen op mijn buik. (lekker makkelijk want die is nogal rond. ) Gezellig is dat, echt een gezinnetje ben je dan!

Wat fijn, zo'n filmavondje, Miss. Hier komt Ko nog wel vaak vind ik zelf, om 2.00, om 5.00, om 6.00 Toen hij om 6.30 weer kwam heb ik hem maar bij me genomen. Maar toen hebben we uiteindelijk nog tot half 9 geslapen.

Wij gaan zo naar een rommelmarktje. Hoop dat ze nog iets leuks hebben.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_73568881
Senna komt normaal een keer 's nachts, ook sinds ze om 7 uur naar bed gaat. Dus dat is erg netjes en fijn. Als ze dan een keer een nacht vaker komt, is dat niet zo'n probleem. Vandaag wilde ze helaas alleen niet na de vroege voeding van 7 uur nog blijven liggen, dus was k al vroeg op. Ach ja, daar zal het uiteindelijk wel op uitdraaien ook, want 9-10 uur is ook wel laat voor zo'n kleintje.

Ik ga wat rommelen in huis, wil wat dingen opruimen, uitzoeken, was opvouwen, gewoon even een beetje ruimte creeeren weer hier.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_73569037
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 11:22 schreef miss_sly het volgende:
Senna komt normaal een keer 's nachts, ook sinds ze om 7 uur naar bed gaat. Dus dat is erg netjes en fijn. Als ze dan een keer een nacht vaker komt, is dat niet zo'n probleem. Vandaag wilde ze helaas alleen niet na de vroege voeding van 7 uur nog blijven liggen, dus was k al vroeg op. Ach ja, daar zal het uiteindelijk wel op uitdraaien ook, want 9-10 uur is ook wel laat voor zo'n kleintje.

Ik ga wat rommelen in huis, wil wat dingen opruimen, uitzoeken, was opvouwen, gewoon even een beetje ruimte creeeren weer hier.
Gaat ze om 7u naar bed en dan geen voeding meer rond 10 of 11?
pi_73569484
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 11:30 schreef TheFrankey het volgende:

[..]

Gaat ze om 7u naar bed en dan geen voeding meer rond 10 of 11?
Nee, ik voed op haar verzoek (zoveel mogelijk) en dat wil zeggen dat ze ergens tussen 3 en 5 zich meldt voor een voeding. Afgelopen nacht om half 2 en 4 uur. Ik wil straks wel gaan proberen om haar als ik naar bed ga te voeden, maar ik wil eerst dat deze bedtijd er goed in zit
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 11 oktober 2009 @ 11:51:43 #5
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73569526
Even een voor esmee!

vwb de osteopaat, kijk ff of het vergoed wordt, en anders, baadt het niet, dan schaadt het niet, toch?

tot over drie maanden
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_73570005
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 11:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nee, ik voed op haar verzoek (zoveel mogelijk) en dat wil zeggen dat ze ergens tussen 3 en 5 zich meldt voor een voeding. Afgelopen nacht om half 2 en 4 uur. Ik wil straks wel gaan proberen om haar als ik naar bed ga te voeden, maar ik wil eerst dat deze bedtijd er goed in zit
stapje voor stapje
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 11 oktober 2009 @ 12:16:16 #7
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_73570238
Wij hebben ze op een gegeven moment niet meer wakker gemaakt om 23u omdat het niet uitmaakte of ze dan wel of geen voeding kregen, ze kwamen tussen 4 en 5 's nachts. Dat betekent in ons geval dat ze om 21u de laatste fles (papfles) krijgen. Ze hebben nu al drie nachten doorgeslapen tot 7.30u. Heerlijk! We moeten er dan wel af en toe uit voor een speen, maar goed, dat nemen we voor lief. Het betekent wel dat ze nog maar vier flessen krijgen, de vijfde is 'op verzoek' 's nachts.
Flessen dichter op elkaar is bij ons geen optie, dan drinken ze m gewoon niet goed (geen honger). Ze krijgen drie flessen van 180/6 en een van 210/7 (dat is de fles van 21u)
  zondag 11 oktober 2009 @ 12:17:30 #8
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_73570271
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 11:51 schreef DaviniaHR het volgende:
Even een voor esmee!

vwb de osteopaat, kijk ff of het vergoed wordt, en anders, baadt het niet, dan schaadt het niet, toch?

tot over drie maanden
Bij ons wel 25 euro vd behandeling vergoed (en dat betekende in ons geval 70 bijbetalen (cz)
pi_73570349
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 12:17 schreef mikoxx het volgende:
Bij ons wel 25 euro vd behandeling vergoed (en dat betekende in ons geval 70 bijbetalen (cz)
Wij zitten met een uitgebreide aanvullende verzekering bij DSW en daar dus ook maar 25 euro per behandeling vergoed Nou ja als het zo blijft gaan als gisteren, ben ik zeeeeeer tevreden en is de ostheopaat niet nodig.

[ Bericht 1% gewijzigd door Stiemie op 11-10-2009 17:58:28 ]
pi_73571527
dan zou ik het idd ook nog eventjes aankijken Stiemie, als het nu zo goed gaat dan is dat eigenlijk ook een beetje zonde-geld.

Miss hier ook zoiets, ze komt 's nachts meestal 1 keer. Hooguit eigenlijk want de laatste tijd komt ze vaker niet dan wel. Alleen ik heb geen voeding om 7 uur. Ze heeft er denk ik inmiddels toch op een of andere manier haar eigen ritme van gemaakt meestal wil ze rond 5 uur drinken en dan gaat ze naar bed en dan is het rond een uur of 9 of 10 weer een voeding en dan weer slapen. De laatste paar keer heeft ze geslapen van 10 tot half 8. gister wilde ze wel weer drinken om half 5. Ook goed.

Wij zijn net met zn tweetjes in bad geweest ze vond het zo lekker, lekker in het warme water weken en ze heeft zelfs nog heel ontspannen een tijd liggen drinken; zo schattig
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_73571827
Jesse krijgt om 18:00 180/6 en gaat dan om 7u naar bed. Wij maken hem om 22 wakker voor nog een keer 180/6 en dan slaapt hij tot 7 als we hem weer wakker maken.

Maar soms komt hij om 6u al of snachts een paar keer speentje.
pi_73571878
Leuk Huup, samen in bad Wij gaan eind november een weekendje naar centerparcs met familie, en dan kan ik eindelijk ook een x met Graeme samen in bad. Lijkt me zo leuk!

En ik geloof dat we hier ineens van 5 naar 4 flessen gegaan zijn Gisterochtend werd Graeme pas om half 9 wakker (normaal krijgt hij om 6 uur een fles) en heeft toen een flesje gehad en daarna om half 9 savonds de laatste, dat waren er dus 4. We dachten dat hij misschien ´s nachts nog wel wakker zou worden voor nog een flesje dan, maar dat was niet het geval. Vanmorgen was hij wel weer vroeg wakker, maar een speentje was ook goed. Dus heeft hij weer om half 9 zijn eerste flesje gehad Ben benieuwd hoe het verder gaat. We waren van plan eind van deze maand te gaan proberen om naar 4 flesjes te gaan, maar als het zo lukt is dat natuurlijk alleen maar fijn en handig.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  zondag 11 oktober 2009 @ 13:24:19 #13
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_73572339
Samen met je baby in bad Lijkt me heerlijk Huup!

En wat een leuk vooruitzicht Tessie, zo'n Center Parcs-uitje.

Nog 3 weken en dan gaan we verhuizen, kan ik straks ook badderen met Toby

Doorslapende Esmee
Rondschuifelende Merel
Quality time voor Miss_Sly en Schaap
.... met gevoel voor drama....
  zondag 11 oktober 2009 @ 13:26:12 #14
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_73572415
Heerlijk Huup Samen in bad...
Maarten gaat vaak alleen in het grote bad, lekker liggen op zijn buik, zitten (daar begint hij mee tot hij zich op zijn buik omdraait).
Vanmiddag om 12 uur lekker meegeweest onder de douche, dan is het ook alleen maar spelen, met zijn vingertjes tegen de douchewand aan!
Hij begint nu zo groot te worden Het begint al meer een dreumesje te worden dan dat het nog een baby is. Ook al staat hij nog niet, hij begint zo lekker te kletsen (brabbelen) en hij begrijpt al zoveel! Over 10 dagen is hij ook het oudste babietje in het lijstje...
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_73572687
Oh ja Marie, Maarten is al bijna alweer 1 jaar! Wat gaat dat snel!

Graeme is bijna 4 maanden, dus dan zouden we mogen beginnen met bijvoeding. Maar ik vind het nog zo snel eigenlijk. Hoe hebben jullie dat gedaan? Wanneer zijn jullie begonnen, en waarmee? En hoe en waarmee hebben jullie het opgebouwd zeg maar?
  zondag 11 oktober 2009 @ 13:54:11 #16
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_73573310
Wij zijn pas begonnen met 5,5 / 6 maanden... Dat is ook over het algemeen de richtlijn om met 6 maanden te beginnen. En helemaal als er in de familie allergieën voorkomen dan is het verstandig om dan pas te beginnen.
Ik heb op www.borstvoeding.com een lijstje overgenomen van Stephan Kleintjes met welke groente en fruit mochten en dit zo'n beetje aangehouden.
We zijn begonnen met gepureerd vers fruit (banaan, appel, peer, mango en nog wel wat andere fruitsoorten - weet ik niet zo uit mijn hoofd) en 's avonds een beetje groenten met een kruimpje aardappel erdoorheen. Je kan het pureren of er dan voor kiezen om het met de Rapley methode (is ook een topic over hier) aan te bieden. Het gaat in het begin om een paar theelepeltjes en op een gegeven moment wordt het steeds iets meer wat Graeme zal eten.
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_73573941
Ja ik zat net even te googlen en zag idd dat het ivm allergieen beter is om tot 6 maanden te wachten.
Maar dan vraag ik me wel af, of hij dan wel genoeg heeft. Want als hij op 4 flessen blijft dan, dan krijgt hij maar 800cc per dag. Dat lijkt me toch wel weinig, zeker als hij straks weer wat groter is en dan, afgezien van rijstbloem misschien, niks extra´s mag.
pi_73573999
Oh wat heerlijk al die badverhalen Wij hebben helaas geen bad...

Kersjes ga je ver weg verhuizen? Misschiend at we volgend jaar ergens weg willen hier. Een tuin en meer natuur om ons heen lijkt ons toch ook wel erg lekker namelijk.

Marie is Maarten alweer bijna 1 jaar? Dat is echt snel gegaan zeg! Mag je ook nog geen pap geven? Wij zijn ook pas met een half jaar begonnen met de fruithapjes en nu zijn we van plan om dat weer te doen. Toen zijn we ook begonnen met fruit (banaan) en worteltjes.
pi_73574103
Huup gezellig samen in bad
Jeetje tessie, alweer bijna vier maanden Dat gaat hard! [/cliché]
En toch klinkt het bijvoeden nog zó ver weg... kan me voorstellen dat je 'm nog heel klein vindt daarvoor

Willow heeft vannacht van 20.00 tot 2 geslapen, toen heeft D. een voeding gedaan en daarna sliep ze door tot kwart over 8 Ben benieuwd hoe ze 't vannacht gaat doen, maar ohhh wat voel ik me ineens uitgeslapen zeg
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_73574594
Ja 4 maanden Over 9 dagen al. Kan het echt niet geloven eigenlijk.

Lekker zo´n lange nacht he, Innepin! Ik heb vannacht gewoon 14 uur geslapen Was ook wel heerlijk
pi_73574940
14 uur, wow
ik heb haar na de bv om 8.15 ook weer in bed gelegd en toen hebben we met z'n allen geslapen tot kwart voor 12
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_73578246
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 13:36 schreef tessie het volgende:
Oh ja Marie, Maarten is al bijna alweer 1 jaar! Wat gaat dat snel!

Graeme is bijna 4 maanden, dus dan zouden we mogen beginnen met bijvoeding. Maar ik vind het nog zo snel eigenlijk. Hoe hebben jullie dat gedaan? Wanneer zijn jullie begonnen, en waarmee? En hoe en waarmee hebben jullie het opgebouwd zeg maar?
wat heerlijk naar 4 flessen!! Denk dat wij eht volgend weekend maar eens gaan uitproberen.

Bij Amber zijn we met bijna 6 maanden begonnen met fruit- en groentehappen, dit ivm allergieen.
Eerst begonnen met peer en wortel.We begonnen met 3 of 4 hapjes, en dat een dag of 3. Als dat goed ging eenhalf potje, weer een dag of 3/4 en zo opbouwen.

Bij Tess ben ik van plan te wachten tot 6 mnd.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 11 oktober 2009 @ 16:25:36 #23
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73578295
Tessie, kan je die 4 flessen dan niet wat groter maken dan?
Ik persoonlijk vind 4 maanden ook nog net even te vroeg om met bijvoeding te beginnen dus ik zou proberen het op een andere manier op te lossen.
Kan je niet naar een inloopspreekuur van je CB om daar advies te vragen?
pi_73578456
j aidd, 4 flessen van 210/7 eventueel?
Kijken wat ie daar van op krijgt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_73579364
Ja ik denk dat ik morgen even naar het CB bel om te vragen wat nu het handigst is. Ik denk dat ie een grotere fles ook wel opkrijgt maar ik wil er heel even mee wachten om te kijken of ie dit ritme nu wel zo aanhoudt van die 4 flessen. Ben bang dat als ik nu meer ga geven en hij toch terug valt naar 5 flessen, dat het er dan lastig uit te krijgen is dat hij weer minder in een fles krijgt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')