abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 oktober 2009 @ 14:53:17 #31
243307 mr4hughz
I dream bits and bytes
pi_73575156
Wat een bagger aflevering, teveel geOH en dus soapie achtig.
Wel intressant dat schip idd, hoort dat bij die screenshot die we in ep2 zagen ? (door ventilatie rooster kijkend?)
Was wel te verwachten dat het probleem opgelost werd. Ik denk dat je een afwisseling gaat krijgen tussen problemen in 1 episode en meerdere episodes (DUH)
Wat ik wel intressant vind hoe ze hun "leven-s-standaard" gaan verbeteren, immers op dit moment zitten ze op bijna alles "low" eten/drinken etc .. ontdekken ze soort van replicators bijvoorbeeld?
Wapens echter lijkt me zeer pausibel dat ze ergens verborgen zijn op het schip.
I know the difference between MS and *nix therefore I am, My father was a nerd, My childeren are Nerds so guess what !
ik wel lieffff en knuffelig als je niet een vervelende (l)user bent
  zondag 11 oktober 2009 @ 15:00:55 #32
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_73575386
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 12:24 schreef DappereDodo77 het volgende:
Ben ik nou de enige die deze aflevering wel te pruimen vond? Idd geen pief paf poef, maar een rustige opbouw. Probleem 1 is opgelost, in de volgende aflevering zullen ze wel wat te bikken moeten regelen. Zo leren we de karakters kennen en de acteurs leren ze een beetje spelen. Want ik herken me wel in sommige kritieken hierboven. Maar give it time guys.
helemaal mee eens....dat heet opbouw....de karakters moeten zich nog vormen...ik vind het eerlijk gezegd een pré dat ze daar een beetje de tijd voor nemen
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  zondag 11 oktober 2009 @ 15:03:34 #33
243307 mr4hughz
I dream bits and bytes
pi_73575466
op http://gateworld.net/universe/s1/104.shtml lees ik dat we een shuttle scene gaan krijgen
overige dingen moet je maar zelf lezen
I know the difference between MS and *nix therefore I am, My father was a nerd, My childeren are Nerds so guess what !
ik wel lieffff en knuffelig als je niet een vervelende (l)user bent
  zondag 11 oktober 2009 @ 15:21:09 #34
243307 mr4hughz
I dream bits and bytes
pi_73576083
Iets anders ... waarom zien de gates er elke keer weer anders uit? Als je seeder ships ze neergezet heeft,
waarom zijn ze elke keer anders?
I know the difference between MS and *nix therefore I am, My father was a nerd, My childeren are Nerds so guess what !
ik wel lieffff en knuffelig als je niet een vervelende (l)user bent
pi_73576408
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 15:21 schreef mr4hughz het volgende:
Iets anders ... waarom zien de gates er elke keer weer anders uit? Als je seeder ships ze neergezet heeft,
waarom zijn ze elke keer anders?
voor de fun, verbeterde gates
De atlantis gate was het beste want daar zaten helemaal geen bewegende delen meer in
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 11 oktober 2009 @ 15:32:58 #36
243307 mr4hughz
I dream bits and bytes
pi_73576499
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 15:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

voor de fun, verbeterde gates
De atlantis gate was het beste want daar zaten helemaal geen bewegende delen meer in
Toegegeven dat die gate 1 v.d mooiste is alleen vraag me af waarom ze elke keer in a galaxy anders zijn. En waarom bewegen ? ik vind overgens de nieuwe gates ook wel grappig
I know the difference between MS and *nix therefore I am, My father was a nerd, My childeren are Nerds so guess what !
ik wel lieffff en knuffelig als je niet een vervelende (l)user bent
  zondag 11 oktober 2009 @ 15:46:21 #37
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_73576954
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 15:32 schreef mr4hughz het volgende:

[..]

Toegegeven dat die gate 1 v.d mooiste is alleen vraag me af waarom ze elke keer in a galaxy anders zijn. En waarom bewegen ? ik vind overgens de nieuwe gates ook wel grappig
Ze zijn op andere tijden neergezet, dus galaxies die eerder een gate hebben gekregen zijn, hebben oudere modellen.
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
pi_73577913
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 13:38 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Hallowed are the Ori.
Thanks
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_73578711
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 12:45 schreef StateOfMind het volgende:
Hoewel ik van Universe nog helemaal niks gezien heb (ik wil eerst SG-1 (nu met seizoen 10 bezig) en Atlantis afronden) - en dus eigenlijk helemaal geen recht van spreken heb - vind ik dat sommigen het wel heel erg snel afserveren.

Het is namelijk een volledig nieuwe serie die pas 3 eps oud is. Te weinig imho om er nu al een goed oordeel over te vellen.

Nog even over de Ori: wat zeggen die Priors nou telkens precies? "Hello are the Ori" is het niet, maar wel iets in die strekking. Ik kan het niet goed verstaan.
'Hello are the Ori'

Zoals iemand anders al zei, het is dus hallowed.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  zondag 11 oktober 2009 @ 16:54:04 #40
167595 mirved
Infobesitas
pi_73579135
In BSG was de drama meestal nog wel interessant maar hier vind ik het zo kunstmatig toegevoegd. Dat gezeik over zijn vader en dat gejank van die moeder waren echt niet interessant en zelf irritant. Als dit zo doorgaat dan haak ik wel af.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
  zondag 11 oktober 2009 @ 18:04:28 #41
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_73581071
* e03 zoekt
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  zondag 11 oktober 2009 @ 18:52:06 #42
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_73582433
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 16:54 schreef mirved het volgende:
In BSG was de drama meestal nog wel interessant maar hier vind ik het zo kunstmatig toegevoegd. Dat gezeik over zijn vader en dat gejank van die moeder waren echt niet interessant en zelf irritant. Als dit zo doorgaat dan haak ik wel af.
Valt onder karakter opbouw denk ik, bij lost werken de flashbacks wel maar hier vind ik ze nog niet echt passen
pi_73583533
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 18:52 schreef Yurithemaster het volgende:

[..]

Valt onder karakter opbouw denk ik, bij lost werken de flashbacks wel maar hier vind ik ze nog niet echt passen
Flashbacks voor karakter opbouw vind ik prima, maar het probleem in SG:U is hoe ze de flashbacks doen. In Lost krijg je eerst opbouwend geluidje voor een flashback, hier switchen ze direct van live naar flashback scenes. Dit is soms best verwarrend. Okee, je weet dat als iemand het ene moment door de sahara loopt en het andere moment in een kerk zit dat het een flashback is, maar zo duidelijk is het niet altijd.
Een Tic-tac zou verfrissend werken, maar een wekker is best nog taai.
pi_73586976
Tvp, moet ep 3 nog kijken
  zondag 11 oktober 2009 @ 20:51:19 #45
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_73587555
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 15:00 schreef Abbadon het volgende:

[..]

helemaal mee eens....dat heet opbouw....de karakters moeten zich nog vormen...ik vind het eerlijk gezegd een pré dat ze daar een beetje de tijd voor nemen
Maar haal dan in godsnaam een paar (scenario)schrijvers erbij die weten hoe ze karakters goed in een pilot neer moeten zetten, waardoor je er als kijker meer te weten over wilt komen.

Tot nu toe komt dat totaal niet uit de verf, de meeste karakters zijn tot dusver irritant, saai, nietszeggend of zo cliché (Greer met name) dat ze van mij volgende aflevering de kogel mogen krijgen en ik ze niet eens zou missen.

Die scène waarin 'de dochter' haar moeder op aarde vertelde over de dood van haar vader (de senator) was echt tenenkrommend slecht. En dan dat loos dreigement van die moeder om het hele stargate project openbaar te maken , tja daar hebben ze in de 10+ jaar dat het Stargate programma bestaat (en de duizenden mensen die er vanaf weten) vast nog nooit mee te maken gehad.

[ Bericht 9% gewijzigd door Kleffe_Dop op 12-10-2009 00:37:35 ]
pi_73596759
Nooit één van de series gevolgd (shame on me?) ik heb nu van Universe de 3 afleveringen gezien in het bevalt me eigenlijk wel

wil meer
  maandag 12 oktober 2009 @ 00:04:40 #47
93643 DumDaDum
We Have Unfinished Business
pi_73598475
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 20:51 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Maar haal dan in godsnaam een paar (scenario)schrijvers erbij die weten hoe ze karakters goed in een pilot neer moeten zetten, waardoor je er als kijker meer te weten over wilt komen.

Tot nu toe komt dat totaal niet uit de verf, de meeste karakters zijn tot dusver irritant, saai, nietszeggend of zo cliché (Greer met name) dat ze van mij volgende aflevering de kogel mogen krijgen en ik ze niet eens zou missen.

Die scène waarin 'de dochter' haar moeder op aarde vertelde over de dood van haar vader (de senator) was echt tenenkrommend slecht. En dan dat loos argument van die moeder om het hele stargate project openbaar te maken , tja daar hebben ze in de 10+ jaar dat het Stargate programma bestaat (en de duizenden mensen die er vanaf weten) vast nog nooit mee te maken gehad.
Hmm, dan de scene waarin O'Neill tot het briljante inzicht komt dat deze groep as-good-as-any-other is, omdat gedurende het hele Stargate-programma niemand ooit écht geschikt was om te jumpen. Ook behoorlijk tenenkrommend imo.....

Plus het feit dat het schip niet na 12 uren precies vertrekt omdat nog iemand met z'n arm in de gate zit en er blijkbaar een safety protocol voor is. Laat dan afwisselend mensen halverwege de gate staan en neem de tijd om zakken vol zuiverend beddingzand binnen te halen

Deze twee scenes, plus die van de moeder & dochter, vond ik wel dieptepunten.
“I'm not touched but I'm aching to be”
— Heather Nova
| myHiFi | myMusic | Chuck Norris
pi_73598650
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 00:04 schreef DumDaDum het volgende:

[..]

Hmm, dan de scene waarin O'Neill tot het briljante inzicht komt dat deze groep as-good-as-any-other is, omdat gedurende het hele Stargate-programma niemand ooit écht geschikt was om te jumpen. Ook behoorlijk tenenkrommend imo.....

Plus het feit dat het schip niet na 12 uren precies vertrekt omdat nog iemand met z'n arm in de gate zit en er blijkbaar een safety protocol voor is. Laat dan afwisselend mensen halverwege de gate staan en neem de tijd om zakken vol zuiverend beddingzand binnen te halen

Deze twee scenes, plus die van de moeder & dochter, vond ik wel dieptepunten.
Waarschijnlijk zal de gate na 38 minuten dicht gegaan
pi_73600003
quote:
Plus het feit dat het schip niet na 12 uren precies vertrekt omdat nog iemand met z'n arm in de gate zit en er blijkbaar een safety protocol voor is.
Dat safety protocol was natuurlijk allang bekend, aangezien o'neill het ook deed in de ep 'Shades of Grey' van SG-1.
  maandag 12 oktober 2009 @ 01:41:38 #50
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_73600117
Waarschijnlijk zou het schip wel gewoon gaan jumpen na een korte tijd (de motoren gingen toch in werking?), en dan wordt de verbinding wel verbroken, want hyperspace oid.
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 20:51 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Die scène waarin 'de dochter' haar moeder op aarde vertelde over de dood van haar vader (de senator) was echt tenenkrommend slecht. En dan dat loos dreigement van die moeder om het hele stargate project openbaar te maken , tja daar hebben ze in de 10+ jaar dat het Stargate programma bestaat (en de duizenden mensen die er vanaf weten) vast nog nooit mee te maken gehad.
Eens, dat was erg slecht
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
  maandag 12 oktober 2009 @ 01:44:14 #51
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_73600130
En was ik de enige die me ergerde aan O'Neill? Zijn luchtige, vrolijke houding die zo leuk was in SG-1 past totaal niet in Universe naar mijn mening.
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
  maandag 12 oktober 2009 @ 02:00:24 #52
17061 mvt
blame Canada
pi_73600222
Ik vind alleen die stones niet echt passen in het hele verhaal.
Hierdoor is er opeens weer contact met de SG:C, terwijl het verhaal juist anders moest zijn omdat er een groep zat die niet geschikt was voor de missie, zoals Atlantis. Nu is de hulp van buitenaf alsnog in te roepen. Zoals iemand al zei, wissel even met carter en McKay can lichaam en je bent er. Aan de andere kant, mooie manier om alsnog gastoptredens in te bouwen.
We were to understand there would be pie and punch?
pi_73602657
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 02:00 schreef mvt het volgende:
Ik vind alleen die stones niet echt passen in het hele verhaal.
Hierdoor is er opeens weer contact met de SG:C, terwijl het verhaal juist anders moest zijn omdat er een groep zat die niet geschikt was voor de missie, zoals Atlantis. Nu is de hulp van buitenaf alsnog in te roepen. Zoals iemand al zei, wissel even met carter en McKay can lichaam en je bent er. Aan de andere kant, mooie manier om alsnog gastoptredens in te bouwen.
Ze hadden er toch maar een stuk of 6 die eenmalig te gebruiken waren?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 12 oktober 2009 @ 10:41:22 #54
93643 DumDaDum
We Have Unfinished Business
pi_73603413
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 10:00 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ze hadden er toch maar een stuk of 6 die eenmalig te gebruiken waren?
Misschien, maar als die op zijn worden ze wel weer naar een planeet gestuurd waar een paar nieuwe steentjes liggen....

Ik hoop alleen dat ze een goed verhaal op de plank hadden liggen en niet zoiets gaan doen. Anders krijg je een beetje het "Heroes-effect". Te veel gedraai gaat ten koste van het verhaal.
“I'm not touched but I'm aching to be”
— Heather Nova
| myHiFi | myMusic | Chuck Norris
pi_73603640
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 10:00 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ze hadden er toch maar een stuk of 6 die eenmalig te gebruiken waren?
Nee, daar is helemaal niks over gezegd. In principe kunnen ze die stenen onbeperkt gebruiken.
pi_73604450
Ik vind die stenen echt ontzettend jammer...

Zitten ze helemaal in een ander universum, dreigend gevaar. En dan is het wel spannender als ze helemaal niet meer contact kunnen opnemen met de aarde (zonder een of andere aflevering waar ze een speciale comtool vinden). Dat maakt het wat dreigender.

Maar nu kunnen ze lekker gezellig effe naar huis bellen voor een babbeltje....
pi_73606019
Zullen we nu stoppen met het zeuren over die geweldige stenen?

Die dingen gaan nog heel erg belangrijk worden in deze serie, so get used to it /
pi_73607113
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef unaco het volgende:
Zullen we nu stoppen met het zeuren over die geweldige stenen?

Die dingen gaan nog heel erg belangrijk worden in deze serie, so get used to it /
Zullen we dan maar zeuren over hoe irritant Eli wel niet is? Waar blijkt nou uit dat ie zogenaamd hoogbegaafd moet zijn?
  maandag 12 oktober 2009 @ 13:15:32 #59
93643 DumDaDum
We Have Unfinished Business
pi_73607860
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 12:53 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Zullen we dan maar zeuren over hoe irritant Eli wel niet is? Waar blijkt nou uit dat ie zogenaamd hoogbegaafd moet zijn?
Die verhaallijn moet zich natuurlijk nog goed ontwikkelen
“I'm not touched but I'm aching to be”
— Heather Nova
| myHiFi | myMusic | Chuck Norris
pi_73608289
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 12:53 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Zullen we dan maar zeuren over hoe irritant Eli wel niet is? Waar blijkt nou uit dat ie zogenaamd hoogbegaafd moet zijn?
Ik vraag me af of hij dat in de serie nu juist wel zo hoogbegaafd moet zijn. Ik vind hem meer het type 'bijdehandte nerd' (Misschien komt dat ook omdat ik exact zo iemand in m'n klas had zitten op de middelbare school. ).
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')