abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78732771
Nu klinkt het wel eigenlijk dubbelzinnig. Ik kom hier vertellen dat het niet makkelijk is om legaal werk te krijgen in Thailand en vertel over mezelf die in 1x een baan aangesmeerd krijgt

Ik heb wel geluk gehad.. dit om het verhaal een beetje te nuanceren

Blinde kinderen zitten er altijd wel tussen overigens

[ Bericht 14% gewijzigd door Flammie op 04-03-2010 15:31:04 ]
pi_78733413
je bent idd een geluksvogel ja. een beetje uitstraling doet ook wonderen, ze zouden je echt niet aangenomen hebben als je er ongeintreseerd uitzag, echt vanzelf gaat het ook niet, het zal toch wel wat aan je instelling gelegen hebben lijkt me.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 07:43:25 #153
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_78760883
Ik heb mijn eigen kansen gemaakt.. helaas niet legaal maar goed dat is jammer. De kans dat ze mij snappen is zeer klein doe alles vanuit huis en krijg mijn visa ieder jaar omdat ik getrouwd ben.

Ik zou echt niet voor een Thai willen werken, tenzij het een moderne Thai is.
mai pen rai
pi_78764073
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 07:43 schreef niet_links het volgende:
Ik heb mijn eigen kansen gemaakt.. helaas niet legaal maar goed dat is jammer. De kans dat ze mij snappen is zeer klein doe alles vanuit huis en krijg mijn visa ieder jaar omdat ik getrouwd ben.

Ik zou echt niet voor een Thai willen werken, tenzij het een moderne Thai is.
Voor jezelf thuis werken is ook gewoon een goede keuze imo. Ik had ooit het idee om iets met websites online te doen. Gesnapt worden gebeurd je sowieso niet hoor Ik ben daar nooit bang voor geweest.

En al word je gesnapt en moet je oeioeioei naar de gevangenis. Voor mij een goede manier om echt goed te worden in het thais
  vrijdag 5 maart 2010 @ 12:33:06 #155
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_78769423
Ik maak me er ook niet druk over het is bijna onmogelijk om mij te snappen bedoel ik zit achter een computer. Of het werk is is niet te zien.

Maar goed doe dingen liever legaal maar dat gaat soms gewoon niet.
mai pen rai
pi_78772654
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 12:33 schreef niet_links het volgende:
Ik maak me er ook niet druk over het is bijna onmogelijk om mij te snappen bedoel ik zit achter een computer. Of het werk is is niet te zien.

Maar goed doe dingen liever legaal maar dat gaat soms gewoon niet.
als je niet kunt of wilt investeren en je bent niet getrouwd maar wilt wel de mogelijkheid voor jezelf creeren om in thailand te wonen, dan blijft er weinig anders over als wat je doet toch.ik zou er niet te zwaar aan trekken.ik zou het ook doen.natuurlijk zouden we het liever anders doen
  vrijdag 5 maart 2010 @ 14:01:20 #157
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_78773022
Ik ben getrouwd, dus het visa probleem heb ik niet. Het gaat er meer om dat ik liever legaal zou werken en belasting zou betalen. Nu willen ze dat ik op papier 5 thais aanneem (wat niet gaat omdat ik zaken met Nederlanders doe) Dus zegt zon advocaat zet ze alleen op papier neer en betaal ze niet echt uit alleen de belasting en sociale premies.

Dan ben ik net zo slecht bezig als nu... dus dan liever geen werkvergunning op basis van een leugen die me nog veel kost ook. Enige reden waarom ik graag legaal wil werken is omdat ik dan ooit voor permanente residentie in aanmerking kom.
mai pen rai
  zondag 7 maart 2010 @ 07:24:00 #158
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_78838820
Ik zou hier alles legaal willen doen maar dat lukt nou eenmaal niet.

De laotiaanse wetgeving is zo verouderd en ambtenaren zijn zo corrupt dat er absoluut geen transparantie is.

Ik ben getrouwd met een Laotiaanse maar dat betekend niet dat je zomaar een visum krijgt. Dat staat hier dus helemaal los van elkaar.
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
  vrijdag 26 maart 2010 @ 12:56:31 #159
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_79605831
*BUMP*

Wat meer fotootjes....

Vang Vieng....uitzicht van het hotel

Nog eentje vanuit het hotel

De Pataxuay bij nacht in Vientiane
Modus Vivendi!
pi_79618448
Schitterende foto's wederom Wat een mooi land hoor
pi_79641546
ik ben niet jalours hoor echt niet hoor hoe kom je erbij
  maandag 29 maart 2010 @ 11:26:17 #162
24329 KNAK
ff w88,......
pi_79699985
Ik kom me ook maar even aanmelden

6 jaar India

4 jaar Bangladesh .... althans, dat gaat deze zomer gebeuren.

Tijd om bij mijn vriendin @ Phuket in te trekken. Eerst een jaar Thais studeren, in dat jaar waarschijnlijk trouwen en verder te gaan.

Heb er zin an (en heb genoeg van het Indiase subcontinent )
Mai pben rai~!
  maandag 29 maart 2010 @ 11:35:57 #163
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_79700277
He, lang niet gezien KNAK!

Jee, vier jaar alweer in Bangladesh?
pi_79700362
Goed idee check je pm knak
  maandag 29 maart 2010 @ 12:01:52 #165
24329 KNAK
ff w88,......
pi_79701163
Lang niet gezien nee, ik lurk me het leven uit... ben niet zo'n hardcore poster.

Deze zomer 4 jaar Bangladesh ja ... gaat echt fokking hard!

Mn vriendin die ik al 3 jaar heb 'zeurt' dat het nu wel tijd is om te settelen - geef haar toch wel gelijk - elke 2 a 3 maanden reizen naar Thailand (nu 32x in 5 jaar) is toch wel een bietje gortig aan het worden. Het is maar 2 uur vliegen en 200 eur retourtje maar toch, Bangladesh is geen land voor mij om lang te blijven. De koek is een beetje op. Er is dus echt helemaal niets hier! (bar/club/nachtleven/shoppingmall etc etc, noem maar op...) Leef kwaliteit is erg laag en een flink salaris kan dat gewoon niet compenseren!

Vooralsnog denk ik aan een simpele oplossing om in Thailand te verblijven, eerst een studie Thais voor een jaar, ED visa inbegrepen en tegelijkertijd mijn huidige studie afronden (lange afstandsstudie in NL). Vind 60k voor een jaar studie met ED toch wel flink wat prijzig, of ligt dit aan waar je het doet? (in mijn geval Phuket?)

Ik ben al een jaar bezig met de taal, ik spreek al een redelijk woordje, woordenschat groeit ook elke keer als ik er ook maar even ben dus dat zit wel goed. Heb ik 9 jaar tijd Hindi, Bangla, Kannada en wat Tamil weten te leren
Schat dat ik in 2 jaar tijd vloeiend Thai kan spreken Als je maar genoeg gemotiveerd ben dan kan het wel!

Bring it on

(pm replied )
Mai pben rai~!
pi_79701297
op ED Visa leven is sowieso cool maar het wordt op een gegeven moment gewoon duur. Als je een TEFL doet kun je EN lesgeven in thailand (dus verdien je geld) maar krijg je ook een ED visa

Nice knak leven in azie is altijd tof

Zie nog niks in pm box

En Hindi lijkt me ook erg stoer.. maar ik ben nu verder aan het gaan met vietnamees en ik wil denk ik Laos nog er bij nemen (lijkt wat op Thais dus zal makkelijker instappen zijn)

Cheers

[ Bericht 22% gewijzigd door Flammie op 29-03-2010 12:12:02 ]
  maandag 29 maart 2010 @ 12:26:15 #167
24329 KNAK
ff w88,......
pi_79702092
ED is makkelijk ja, maar wat wordt dan te duur? levensonderhoud bedoel je?
Ik heb in mijn tijd in B;desh wat geld weten te sparen, vriendin heeft een voor Thaise begrippen een hele goede baan en een (door werk betaald) huis, die kosten heb ik dus niet. Ik hoef in principe niet ala minuut een baan te hebben daar. Kan me dus heelmaal storten op de studies die tijd.

Over TEFL heb ik gelezen, las dat dat niet zo makkelijk is. Bachelor degree ben ik nu aan het doen ( ), en dat is niet in Education/talen dus dat gaat het 'denk ik' niet worden.

Dat het leven in Azie tof is heb ik al jaren geleden ondervonden. ga mijn 10e jaar in nu en Nederland is voor mij einde verhaal. Dat zou een regelrechte straf voor me zijn als ik daar naar terug moet. In bijna 10 jaar tijd heb ik goed begrepen dat Azie, met name Thailand voor mij een eindbestemming is.
Mai pben rai~!
  woensdag 31 maart 2010 @ 01:19:53 #168
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_79774037
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 13:11 schreef flyingdutchmen het volgende:
ik ben niet jalours hoor echt niet hoor hoe kom je erbij [ afbeelding ]
Hahaha dan moet je maar snel richting deze kant op komen. Kunnen anderen jaloers op jou zijn.
Modus Vivendi!
  woensdag 31 maart 2010 @ 01:26:39 #169
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_79774139
quote:
Op maandag 29 maart 2010 12:26 schreef KNAK het volgende:
ED is makkelijk ja, maar wat wordt dan te duur? levensonderhoud bedoel je?
Ik heb in mijn tijd in B;desh wat geld weten te sparen, vriendin heeft een voor Thaise begrippen een hele goede baan en een (door werk betaald) huis, die kosten heb ik dus niet. Ik hoef in principe niet ala minuut een baan te hebben daar. Kan me dus heelmaal storten op de studies die tijd.

Over TEFL heb ik gelezen, las dat dat niet zo makkelijk is. Bachelor degree ben ik nu aan het doen ( ), en dat is niet in Education/talen dus dat gaat het 'denk ik' niet worden.

Dat het leven in Azie tof is heb ik al jaren geleden ondervonden. ga mijn 10e jaar in nu en Nederland is voor mij einde verhaal. Dat zou een regelrechte straf voor me zijn als ik daar naar terug moet. In bijna 10 jaar tijd heb ik goed begrepen dat Azie, met name Thailand voor mij een eindbestemming is.
Ga je dan wel eens terug naar Nederland? Familie bezoek enzo?

Iets wat me goed helpt soms als ik het even niet zie zitten hier (Niet vaak hoor) is terugdenken aan sommige perioden in Nederland wat ik echt vresellijk vond.

Bijvoorbeeld voor je werk om 5 uur 's ochtends elke dag met een stoptrein richtng Utrecht Centraal. Het soort mensen wat je dan tegenkomt is niet om vrolijk van te worden...
Modus Vivendi!
  woensdag 31 maart 2010 @ 19:48:55 #170
24329 KNAK
ff w88,......
pi_79800982
De familie op grootouders na reizen zelf de wereld rond, dat scheelt al een hoop. Ben in 2008 2 weken geweest maar alleen omdat dat voor werk was.
'Vrijwillig' naar Nederland was ergens eind 2006, bijna 4 jaar alweer. Ik kan op familie na geen enkele reden vinden om terug te gaan.

Nu hebben we het over Thailand hier, ik kom daar alleen maar tijdens 'tripjes' sinds een aantal jaar, weliswaar eens in de 2 a 3 maanden maar toch, het leven, werken, jezelf in stand moeten kunnen houden zal wel anders zijn. Dat is tevens gelijk de uitdaging. Naast het feit dat mijn wederhelft in Thailand woont is het verder wat cultuur/cuisine/gewoontes/het volk betreft ook een prachtig land.

Afijn, met Thailand heb ik geen problemen. Heb me 10 jaar lang vermaakt in landen die er op papier er een stuk slechter op staan en me er ookvermaakt voor zoover dat mogelijk is geweest. B'desh is nog een stapje extremer. (Dhaka, 2nd worst city om in te wonen )
Die jaren hier zorgden ook voor de uitdaging en dagelijkse diversiteit. Ik hoef niet terug naar een situatie waarin men het over achterlijke luxeprobleempjes heeft. De trein is 1 voorbeeld, zo weet ik er wel nog meer. Dat slappe gezeur af en toe. Er zijn veel ergere dingen dan men zich kan voorstellen.
De ene NL-er voelt zich sterk verbonden met NL dan de ander. De ander reist veel, vind het leuk maar kampt met heimwee. Het is voor een ieder anders, voor mij liggen de zaken zo en ik ben blij hoe het is zo.

Huisje boompje beestje in Thailand, geweldig! Leuke landen op steenworp afstand. Schoonfamilie die door het vuur gaan voor je (...dat is me wat, als je volledig 'geaccepteerd' bent dan weet je niet wat je overkomt.) Ik ben er wel klaar veur

en ja... geen hagelslag, drop,.....maar ach, who cares

[ Bericht 8% gewijzigd door KNAK op 31-03-2010 19:57:46 ]
Mai pben rai~!
  zondag 11 april 2010 @ 17:05:51 #171
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_80191492
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 19:48 schreef KNAK het volgende:
De familie op grootouders na reizen zelf de wereld rond, dat scheelt al een hoop. Ben in 2008 2 weken geweest maar alleen omdat dat voor werk was.
'Vrijwillig' naar Nederland was ergens eind 2006, bijna 4 jaar alweer. Ik kan op familie na geen enkele reden vinden om terug te gaan.

Nu hebben we het over Thailand hier, ik kom daar alleen maar tijdens 'tripjes' sinds een aantal jaar, weliswaar eens in de 2 a 3 maanden maar toch, het leven, werken, jezelf in stand moeten kunnen houden zal wel anders zijn. Dat is tevens gelijk de uitdaging. Naast het feit dat mijn wederhelft in Thailand woont is het verder wat cultuur/cuisine/gewoontes/het volk betreft ook een prachtig land.

Afijn, met Thailand heb ik geen problemen. Heb me 10 jaar lang vermaakt in landen die er op papier er een stuk slechter op staan en me er ookvermaakt voor zoover dat mogelijk is geweest. B'desh is nog een stapje extremer. (Dhaka, 2nd worst city om in te wonen )
Die jaren hier zorgden ook voor de uitdaging en dagelijkse diversiteit. Ik hoef niet terug naar een situatie waarin men het over achterlijke luxeprobleempjes heeft. De trein is 1 voorbeeld, zo weet ik er wel nog meer. Dat slappe gezeur af en toe. Er zijn veel ergere dingen dan men zich kan voorstellen.
De ene NL-er voelt zich sterk verbonden met NL dan de ander. De ander reist veel, vind het leuk maar kampt met heimwee. Het is voor een ieder anders, voor mij liggen de zaken zo en ik ben blij hoe het is zo.

Huisje boompje beestje in Thailand, geweldig! Leuke landen op steenworp afstand. Schoonfamilie die door het vuur gaan voor je (...dat is me wat, als je volledig 'geaccepteerd' bent dan weet je niet wat je overkomt.) Ik ben er wel klaar veur

en ja... geen hagelslag, drop,.....maar ach, who cares
Volgens mij kun je, als je goed zoekt, hagelslag of drop gewoon wel kopen ergens

Maar anyway, helaas is het in Bangkok nu wat rumoerig. Ik hoop dat dit niet je verhuizing naar Thailand in de weg zal staan...

Zelf hoop ik dat de problemen in Bangkok snel opgelost zullen zijn. Het beste lijkt me om nieuwe verkiezingen te houden.

Ik heb besloten ook dit jaar niet naar Nederland te gaan. Mijn prioriteiten liggen gewoon ergens anders. Zou nog liever naar Japan of zoiets gaan om vrienden te bezoeken trouwens.
Modus Vivendi!
  zondag 11 april 2010 @ 18:04:36 #172
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_80193751
quote:
Op zondag 11 april 2010 17:05 schreef breaky het volgende:
Volgens mij kun je, als je goed zoekt, hagelslag of drop gewoon wel kopen ergens
Hagelslag heel soms bij Villa, maar al een tijdje niet meer.

Drop bij Bei Otto (Haribo), Carrefour (katjes), of Villa.

En ik heb geen van beiden ooit in huis
  maandag 12 april 2010 @ 05:07:01 #173
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_80214025
quote:
Op zondag 11 april 2010 18:04 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Hagelslag heel soms bij Villa, maar al een tijdje niet meer.

Drop bij Bei Otto (Haribo), Carrefour (katjes), of Villa.

En ik heb geen van beiden ooit in huis
Tja drop krijg ik als familie op bezoek komt. Maar als ik het niet kan kopen, dan mis ik het ook niet.

Hagelslag at ik toch al bijna nooit meer toen ik in Nederland was.

Eigenlijk eet ik het liefst gewoon pho (noedelsoep) met dit warme weer.
Modus Vivendi!
pi_80292491
quote:
Op zondag 11 april 2010 17:05 schreef breaky het volgende:

[..]

Zelf hoop ik dat de problemen in Bangkok snel opgelost zullen zijn. Het beste lijkt me om nieuwe verkiezingen te houden.
Ik zal het doorgeven aan Abhisit, dan zal het snel geregeld moeten zijn neem ik aan .

Verder iedereen nog veel plezier met Pi mai/Songkran.

Wat vinden mensen er hier van? Dit is pas de eerste keer dat ik het meemaak, maar ik heb het idee dat het op den duur wel zal gaan vervelen
pi_80292592
quote:
Op woensdag 14 april 2010 07:07 schreef pickup52 het volgende:
Verder iedereen nog veel plezier met Pi mai/Songkran.

Wat vinden mensen er hier van? Dit is pas de eerste keer dat ik het meemaak, maar ik heb het idee dat het op den duur wel zal gaan vervelen
Ik vond het echt tof vorig jaar in Luang Prabang
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')