abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 februari 2010 @ 20:02:19 #101
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_78406073
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 13:01 schreef Flammie het volgende:
Ik wist niet eens dat een Farang in Laos ook een Farang was
Ben echt een Laos n00b maar nogmaals... ik wil echt wel naar Laos hoor...
Nouja...bijna hetzelfde...Falang (ze spreken de r niet uit hier)
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
  woensdag 24 februari 2010 @ 20:11:06 #102
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_78406414
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 15:10 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Wat een mooie foto zeg!! Heb je die zelf gemaakt??
Met wat voor objectief, als ik vragen mag?
Ik heb deze met een bridge camera geschoten, dus een camera met vaste lens. Wel op volledige telezoom, manueel ingesteld en op statief. Dit is trouwens een 100% crop.
Modus Vivendi!
pi_78427445
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 12:38 schreef breaky het volgende:

[..]

Hier in Laos is vooral het punt of je wel of niet legaal samen bent. Je kunt volgens de wet niet zomaar met een Laotiaanse partner in een huis gaan zitten. Dan moet men er eerst verloofd getrouwd worden.
De tijd dat je verloofd bent is juist de gevaarlijkste periode, aangezien ze dan AL je gegevens hebben en ze weten dat mensen dan vaak al samen wonen terwijl het nog niet legaal is.
pi_78428152
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 06:05 schreef niet_links het volgende:
4 jaar in Thailand alweer, heerlijk.

Dit is het land voor de man heerlijk gewoon, weg van de stomme moraal in Nederland. Overschot aan vrouwen, extra dame in de relatie vaak gewoon bespreekbaar. Nee zit hier niet voor de dames maar het is zeker wel een voordeel dat je hier als man veel kan en mag. Het is ook goed voor je ego als er steeds met je geflirt wordt. Ik heb het dan niet over dames die achter je aan zitten voor het geld die pik je er zo tussen uit.

Ik geniet van het weer en rijden op mijn motor, vind het leuk dat ik mijn honden gewoon de deur uit kan schoppen in het dorp en ze vrij laten lopen. Ik hoef niet met ze te lopen dat doen ze zelf wel. Probeer dat maar eens in Nederland.

Ik moet ooit ook nog maar eens wat meer Thais leren spreken, kan me nu redelijk redden en anders helpt mn vrouw/vriendin me wel. Ik wil wel naar school maar is wat ver vanuit het dorp en ik moet ook nog werken dus wordt het wat lastig. Voorlopig red ik me redelijk met de taal.

klinkt als een waar walhalla, ik ben meerdere malen in Azie geweest maar jammer genoeg nog niet in Thailand, staat nog op mijn "to-do"-list.
Mag ik vragen wat je precies doet daar, valt er wat te werken als buitenlander zijnde ? Waarschijnlijk Freelance iets ?
  donderdag 25 februari 2010 @ 15:46:24 #105
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_78439673
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 10:57 schreef pickup52 het volgende:

[..]

De tijd dat je verloofd bent is juist de gevaarlijkste periode, aangezien ze dan AL je gegevens hebben en ze weten dat mensen dan vaak al samen wonen terwijl het nog niet legaal is.
Tja dat is dan ook wel weer zo. Ik kreeg het advies vlak voor het trouwen me niet teveel buitenshuis te begeven (verbleef bij mijn schoonouders op dat moment) omdat anders de buren wel eens mochten gaan roddelen.
Modus Vivendi!
pi_78445583
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 15:46 schreef breaky het volgende:

[..]

Tja dat is dan ook wel weer zo. Ik kreeg het advies vlak voor het trouwen me niet teveel buitenshuis te begeven (verbleef bij mijn schoonouders op dat moment) omdat anders de buren wel eens mochten gaan roddelen.

klinkt me bekend in de oren, is in indonesie ook groot taboe
  dinsdag 2 maart 2010 @ 07:56:08 #107
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_78623301
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 11:15 schreef flyingdutchmen het volgende:

[..]

klinkt als een waar walhalla, ik ben meerdere malen in Azie geweest maar jammer genoeg nog niet in Thailand, staat nog op mijn "to-do"-list.
Mag ik vragen wat je precies doet daar, valt er wat te werken als buitenlander zijnde ? Waarschijnlijk Freelance iets ?
Het is erg lastig hier te werken, veel mensen werken dus illegaal. Mooiste is als je bijvoorbeeld iets met internet werk kan doen en je eigen klanten hebt. Niemand die dan weet dat je werkt.
mai pen rai
pi_78625452
maar zit je dan met je visa, ik kan me slecht voorstellen dat er nog altijd omwegen voor te vinden zijn op vandaag of zijn er nog altijd mensen die op deze manier verblijven ?
pi_78628496
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 10:01 schreef flyingdutchmen het volgende:
maar zit je dan met je visa, ik kan me slecht voorstellen dat er nog altijd omwegen voor te vinden zijn op vandaag of zijn er nog altijd mensen die op deze manier verblijven ?
ja, ik, maar niet in thailand, maar ook daar zijn er legio mogelijkheden, ik snap niet eens waarom jij denkt dat het moeilijk is.

• Huisje huren in Thailand, in amsterdam bij de thaise ambassade een jaar visum aanvragen en klaar is kees.
  • Anders kan je een education visa aanvragen, sommies scholen hoef je maar 5 uur per week naar school (thais leren).
  • Daarnaast kan je nog om de 3 maanden een visa run doen en steeds een 60+30 extension double of triple entry visum nemen
  • pi_78630041
    Cursusje doen inderdaad en ED VISA verkrijgen
    Regelt de opleiding voor je
      dinsdag 2 maart 2010 @ 11:59:44 #111
    92623 niet_links
    Live from Bangkok
    pi_78630069
    Jep, gewoon eens per jaar naar Nederland, daar krijg je wel jaar visa. Dat red je niet in Azie zelf daar zijn ze steeds strenger in. Ik zie ook nog steeds mensen die het op toeristen visa's doen maar dat gaat moeilijker en moeilijker.

Dat ED visa is handig wordt ook veel gebruikt. Ik heb een vriend die iemand 30.000 baht geeft en dan wordt zn visa gemaakt voor een jaar. (dit is niet legaal).

Thaise trouwen en 400.000k baht op de bank is ook een jaarvisa.
    mai pen rai
    pi_78630442
    quote:
    Op dinsdag 2 maart 2010 11:59 schreef niet_links het volgende:
    Jep, gewoon eens per jaar naar Nederland, daar krijg je wel jaar visa. Dat red je niet in Azie zelf daar zijn ze steeds strenger in. Ik zie ook nog steeds mensen die het op toeristen visa's doen maar dat gaat moeilijker en moeilijker.

Dat ED visa is handig wordt ook veel gebruikt. Ik heb een vriend die iemand 30.000 baht geeft en dan wordt zn visa gemaakt voor een jaar. (dit is niet legaal).

Thaise trouwen en 400.000k baht op de bank is ook een jaarvisa.
    30.000 baht is ongeveer de prijs voor een cursus. Je krijgt dat ED Visa dan wel van die cursus of mis ik de kicker nu?
      dinsdag 2 maart 2010 @ 12:16:05 #113
    92623 niet_links
    Live from Bangkok
    pi_78630740
    Hij doet geen cursus.. betaald 30.000 en krijgt een jaar visa dus niet een ED visa.
    mai pen rai
    pi_78630839
    Owww... ik dacht dus dat je het over een ED Visa had aangezien het in dezelfde paragraaf stond.. Mijn excuses

Nice voor die vriend van je iig

ED Visa kan toch ook een jaar geldig zijn? Je hebt opleidingen die je een jaar doet Vandaar mijn verwarring
    pi_78631482
    TVP
      dinsdag 2 maart 2010 @ 13:13:39 #116
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_78633019
    quote:
    Op dinsdag 2 maart 2010 12:18 schreef Flammie het volgende:ED Visa kan toch ook een jaar geldig zijn? Je hebt opleidingen die je een jaar doet Vandaar mijn verwarring
    Je eerste ED visum is 11 maanden, en dan is er nog een verlenging van 10 maanden mogelijk, geloof ik. Daarna is die mogelijkheid wel zo ongeveer uitgeput.
    pi_78634115
    quote:
    Op dinsdag 2 maart 2010 13:13 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Je eerste ED visum is 11 maanden, en dan is er nog een verlenging van 10 maanden mogelijk, geloof ik. Daarna is die mogelijkheid wel zo ongeveer uitgeput.
    Dat is toch al erg nice hoor

Maar dan doe je een andere opleiding.. zou dat niet kunnen? Opleiding hoppen voor visa
      dinsdag 2 maart 2010 @ 14:21:29 #118
    92623 niet_links
    Live from Bangkok
    pi_78635657
    quote:
    Op dinsdag 2 maart 2010 13:13 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Dat is niet wat ze op thaivisa zeggen daar zeggen ze dat je zo ongeveer altijd ermee door kan gaan.
    mai pen rai
      dinsdag 2 maart 2010 @ 16:23:07 #119
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_78640823
    Waarom doen ze eigenlijk zo moeilijk over die visa? Gewoon een vermogenseis stellen (bijv ¤100k ofzo) zodat je paupers en linksen buiten de deur houdt en verder natuurlijk een werkverbod zodat je geen baantjes inpikt van de Thai. Maar verder is het toch alleen maar gunstig voor hun? Dan vloeit er geld het land in.
    "If you want to make God laugh, tell him about your plans"
    Mijn reisverslagen
    pi_78640935
    quote:
    Op dinsdag 2 maart 2010 16:23 schreef SeLang het volgende:
    Waarom doen ze eigenlijk zo moeilijk over die visa? Gewoon een vermogenseis stellen (bijv ¤100k ofzo) zodat je paupers en linksen buiten de deur houdt en verder natuurlijk een werkverbod zodat je geen baantjes inpikt van de Thai. Maar verder is het toch alleen maar gunstig voor hun? Dan vloeit er geld het land in.
    aan ¤100k komen lijkt me lastiger dan een VISA regelen

Je neemt gewoon een studie daar en je krijgt een visa.. is niet echt heel lastig. Als je er wil werken (legaal) dat is wel erg lastig
      dinsdag 2 maart 2010 @ 16:29:06 #121
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_78641092
    quote:
    Op dinsdag 2 maart 2010 16:25 schreef Flammie het volgende:

[..]

aan ¤100k komen lijkt me lastiger dan een VISA regelen

Je neemt gewoon een studie daar en je krijgt een visa.. is niet echt heel lastig. Als je er wil werken (legaal) dat is wel erg lastig
    Maar dat werkt dus kennelijk niet langer dan 2 jaar...
    Je maakt aardig wat verhuiskosten dus dan wil je wat meer zekerheid.
    "If you want to make God laugh, tell him about your plans"
    Mijn reisverslagen
    pi_78641384
    Ik zou iig niet weten hoe ik zo snel aan 100k moest komen Wel hoe ik zo snel na een jaar aan een nieuw visum kan komen
    pi_78644398
    quote:
    Op dinsdag 2 maart 2010 11:24 schreef pickup52 het volgende:

[..]

ja, ik, maar niet in thailand, maar ook daar zijn er legio mogelijkheden, ik snap niet eens waarom jij denkt dat het moeilijk is.

• Huisje huren in Thailand, in amsterdam bij de thaise ambassade een jaar visum aanvragen en klaar is kees.
  • Anders kan je een education visa aanvragen, sommies scholen hoef je maar 5 uur per week naar school (thais leren).
  • Daarnaast kan je nog om de 3 maanden een visa run doen en steeds een 60+30 extension double of triple entry visum nemen
  • nouja zou het helemaal zou makkelijk zijn dan, huisje huren ok maar om toch echt legaal te mogen verblijven moet er vast nog eea dingen gebeuren lijkt me. onderneming starten en lokale bevolking in dienst nemen of huwelijk aan.dat je zomaar iedere keer weer een visa extensie krijgt lijkt me ook sterk. ik had van expats gehoord dat het steeds moeilijker werd om de gebruikelijke land-in/land-uit extensie te doen.
    als je eenmaal getrouw bent of een onderneming hebt in het land kan ik me voorstellen dat het makkelijker word maar er zijn natuurlijk ook mensen die willen emigreren zonder aan een van die beide eisen te voldoen
    pi_78649083
    quote:
    Op dinsdag 2 maart 2010 17:50 schreef flyingdutchmen het volgende:

[..]

. ik had van expats gehoord dat het steeds moeilijker werd om de gebruikelijke land-in/land-uit extensie te doen.
    same old same old...
    pi_78662912
    quote:
    Op dinsdag 2 maart 2010 19:44 schreef pickup52 het volgende:

[..]

same old same old...
    betekent betekend... ?

daarmee doel ik op mensen die het niet meer interesant vonden om in het land te verblijven door steeds strenger wordende visa eisen. het ging volgens hun nog wel maar de moeite werd gewoonweg te veel.
    heb het hier over toeristenvisa uiteraard
    ben maar 'thailand leek' hoor
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')