Nouja...bijna hetzelfde...Falang (ze spreken de r niet uit hier)quote:Op woensdag 24 februari 2010 13:01 schreef Flammie het volgende:
Ik wist niet eens dat een Farang in Laos ook een Farang was
Ben echt een Laos n00b maar nogmaals... ik wil echt wel naar Laos hoor...
Ik heb deze met een bridge camera geschoten, dus een camera met vaste lens. Wel op volledige telezoom, manueel ingesteld en op statief. Dit is trouwens een 100% crop.quote:Op woensdag 24 februari 2010 15:10 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Wat een mooie foto zeg!!
Heb je die zelf gemaakt??
Met wat voor objectief, als ik vragen mag?
De tijd dat je verloofd bent is juist de gevaarlijkste periode, aangezien ze dan AL je gegevens hebben en ze weten dat mensen dan vaak al samen wonen terwijl het nog niet legaal is.quote:Op woensdag 24 februari 2010 12:38 schreef breaky het volgende:
[..]
Hier in Laos is vooral het punt of je wel of niet legaal samen bent. Je kunt volgens de wet niet zomaar met een Laotiaanse partner in een huis gaan zitten. Dan moet men er eerst verloofd getrouwd worden.
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 06:05 schreef niet_links het volgende:
4 jaar in Thailand alweer, heerlijk.
Dit is het land voor de man heerlijk gewoon, weg van de stomme moraal in Nederland. Overschot aan vrouwen, extra dame in de relatie vaak gewoon bespreekbaar. Nee zit hier niet voor de dames maar het is zeker wel een voordeel dat je hier als man veel kan en mag. Het is ook goed voor je ego als er steeds met je geflirt wordt. Ik heb het dan niet over dames die achter je aan zitten voor het geld die pik je er zo tussen uit.
Ik geniet van het weer en rijden op mijn motor, vind het leuk dat ik mijn honden gewoon de deur uit kan schoppen in het dorp en ze vrij laten lopen. Ik hoef niet met ze te lopen dat doen ze zelf wel. Probeer dat maar eens in Nederland.
Ik moet ooit ook nog maar eens wat meer Thais leren spreken, kan me nu redelijk redden en anders helpt mn vrouw/vriendin me wel. Ik wil wel naar school maar is wat ver vanuit het dorp en ik moet ook nog werken dus wordt het wat lastig. Voorlopig red ik me redelijk met de taal.
Tja dat is dan ook wel weer zo. Ik kreeg het advies vlak voor het trouwen me niet teveel buitenshuis te begeven (verbleef bij mijn schoonouders op dat moment) omdat anders de buren wel eens mochten gaan roddelen.quote:Op donderdag 25 februari 2010 10:57 schreef pickup52 het volgende:
[..]
De tijd dat je verloofd bent is juist de gevaarlijkste periode, aangezien ze dan AL je gegevens hebben en ze weten dat mensen dan vaak al samen wonen terwijl het nog niet legaal is.
quote:Op donderdag 25 februari 2010 15:46 schreef breaky het volgende:
[..]
Tja dat is dan ook wel weer zo. Ik kreeg het advies vlak voor het trouwen me niet teveel buitenshuis te begeven (verbleef bij mijn schoonouders op dat moment) omdat anders de buren wel eens mochten gaan roddelen.
Het is erg lastig hier te werken, veel mensen werken dus illegaal. Mooiste is als je bijvoorbeeld iets met internet werk kan doen en je eigen klanten hebt. Niemand die dan weet dat je werkt.quote:Op donderdag 25 februari 2010 11:15 schreef flyingdutchmen het volgende:
[..]
klinkt als een waar walhalla, ik ben meerdere malen in Azie geweest maar jammer genoeg nog niet in Thailand, staat nog op mijn "to-do"-list.
Mag ik vragen wat je precies doet daar, valt er wat te werken als buitenlander zijnde ? Waarschijnlijk Freelance iets ?
ja, ik, maar niet in thailand, maar ook daar zijn er legio mogelijkheden, ik snap niet eens waarom jij denkt dat het moeilijk is.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 10:01 schreef flyingdutchmen het volgende:
maar zit je dan met je visa, ik kan me slecht voorstellen dat er nog altijd omwegen voor te vinden zijn op vandaag of zijn er nog altijd mensen die op deze manier verblijven ?
30.000 baht is ongeveer de prijs voor een cursus. Je krijgt dat ED Visa dan wel van die cursus of mis ik de kicker nu?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 11:59 schreef niet_links het volgende:
Jep, gewoon eens per jaar naar Nederland, daar krijg je wel jaar visa. Dat red je niet in Azie zelf daar zijn ze steeds strenger in. Ik zie ook nog steeds mensen die het op toeristen visa's doen maar dat gaat moeilijker en moeilijker.
Dat ED visa is handig wordt ook veel gebruikt. Ik heb een vriend die iemand 30.000 baht geeft en dan wordt zn visa gemaakt voor een jaar. (dit is niet legaal).
Thaise trouwen en 400.000k baht op de bank is ook een jaarvisa.
Je eerste ED visum is 11 maanden, en dan is er nog een verlenging van 10 maanden mogelijk, geloof ik. Daarna is die mogelijkheid wel zo ongeveer uitgeput.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 12:18 schreef Flammie het volgende:ED Visa kan toch ook een jaar geldig zijn? Je hebt opleidingen die je een jaar doetVandaar mijn verwarring
Dat is toch al erg nice hoorquote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:13 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Je eerste ED visum is 11 maanden, en dan is er nog een verlenging van 10 maanden mogelijk, geloof ik. Daarna is die mogelijkheid wel zo ongeveer uitgeput.
Dat is niet wat ze op thaivisa zeggen daar zeggen ze dat je zo ongeveer altijd ermee door kan gaan.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:13 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Je eerste ED visum is 11 maanden, en dan is er nog een verlenging van 10 maanden mogelijk, geloof ik. Daarna is die mogelijkheid wel zo ongeveer uitgeput.
aan ¤100k komen lijkt me lastiger dan een VISA regelenquote:Op dinsdag 2 maart 2010 16:23 schreef SeLang het volgende:
Waarom doen ze eigenlijk zo moeilijk over die visa? Gewoon een vermogenseis stellen (bijv ¤100k ofzo) zodat je paupers en linksen buiten de deur houdt en verder natuurlijk een werkverbod zodat je geen baantjes inpikt van de Thai. Maar verder is het toch alleen maar gunstig voor hun? Dan vloeit er geld het land in.
Maar dat werkt dus kennelijk niet langer dan 2 jaar...quote:Op dinsdag 2 maart 2010 16:25 schreef Flammie het volgende:
[..]
aan ¤100k komen lijkt me lastiger dan een VISA regelen
Je neemt gewoon een studie daar en je krijgt een visa.. is niet echt heel lastig. Als je er wil werken (legaal) dat is wel erg lastig
nouja zou het helemaal zou makkelijk zijn dan, huisje huren ok maar om toch echt legaal te mogen verblijven moet er vast nog eea dingen gebeuren lijkt me. onderneming starten en lokale bevolking in dienst nemen of huwelijk aan.dat je zomaar iedere keer weer een visa extensie krijgt lijkt me ook sterk. ik had van expats gehoord dat het steeds moeilijker werd om de gebruikelijke land-in/land-uit extensie te doen.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 11:24 schreef pickup52 het volgende:
[..]
ja, ik, maar niet in thailand, maar ook daar zijn er legio mogelijkheden, ik snap niet eens waarom jij denkt dat het moeilijk is.Huisje huren in Thailand, in amsterdam bij de thaise ambassade een jaar visum aanvragen en klaar is kees. Anders kan je een education visa aanvragen, sommies scholen hoef je maar 5 uur per week naar school (thais leren). Daarnaast kan je nog om de 3 maanden een visa run doen en steeds een 60+30 extension double of triple entry visum nemen
same old same old...quote:Op dinsdag 2 maart 2010 17:50 schreef flyingdutchmen het volgende:
[..]
. ik had van expats gehoord dat het steeds moeilijker werd om de gebruikelijke land-in/land-uit extensie te doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |