abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 februari 2010 @ 22:18:40 #76
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_78035943
Nog wat meer fotootjes...

Klassiek Mercedes-Benz geparkeerd bij de Nam Khan rivier

Lao Airlines Xian MA-60 aan het landen

Uitkijk op voormalig koninglijk paleis tijdens de avond markt

Tempel op Phousi Mountain

Cocosnoot bomen tegen een nachtelijke sterrenhemel

Spring rolls in Big Tree Cafe

Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
pi_78041042
Man volgens mij kan ik die letters ook gewoon lezen ook nog Lijkt erg veel op Thais

Te gekke foto's zoals gewoonlijk

Edit: nee toch niet
  dinsdag 16 februari 2010 @ 04:14:02 #78
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_78045918
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 00:08 schreef Flammie het volgende:
Man volgens mij kan ik die letters ook gewoon lezen ook nog Lijkt erg veel op Thais

Te gekke foto's zoals gewoonlijk

Edit: nee toch niet
Je bedoelt het nulmmerbord toch?
Modus Vivendi!
pi_78046287
Bij de freindship bridge als je van Laos naar Thailand gaat staat hetzelfde stukje tekst in Lao en Thais. Toch minder dan 1/3 wat hetzelfde is lijkt het zo. Ik bekwaam me eerst wel (nog ) beter in Lao voordat
ik me aan Thai ga wagen..

Ik heb hier trouwens ook een DSLR cameram zal ook wel wat fototjes posten, al is Luang prabang natuurlijk wel mooier dan Vientiane .
pi_78051149
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 04:14 schreef breaky het volgende:

[..]

Je bedoelt het nulmmerbord toch?
Ja precies
  zaterdag 20 februari 2010 @ 06:05:39 #81
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_78219714
4 jaar in Thailand alweer, heerlijk.

Woon een beetje buiten Bangkok, leven is goed voor een buitenlander in Thailand. (behalve de visa / geen land mogen bezitten shit).

Dit is het land voor de man heerlijk gewoon, weg van de stomme moraal in Nederland. Overschot aan vrouwen, extra dame in de relatie vaak gewoon bespreekbaar. Nee zit hier niet voor de dames maar het is zeker wel een voordeel dat je hier als man veel kan en mag. Het is ook goed voor je ego als er steeds met je geflirt wordt. Ik heb het dan niet over dames die achter je aan zitten voor het geld die pik je er zo tussen uit.

Ik geniet van het weer en rijden op mijn motor, vind het leuk dat ik mijn honden gewoon de deur uit kan schoppen in het dorp en ze vrij laten lopen. Ik hoef niet met ze te lopen dat doen ze zelf wel. Probeer dat maar eens in Nederland.

Ik moet ooit ook nog maar eens wat meer Thais leren spreken, kan me nu redelijk redden en anders helpt mn vrouw/vriendin me wel. Ik wil wel naar school maar is wat ver vanuit het dorp en ik moet ook nog werken dus wordt het wat lastig. Voorlopig red ik me redelijk met de taal.

Ben gelukkig geen farang kinieua zoals de topic starter, zou mezelf ook zo nooit noemen omdat het toch een beetje een belediging is. Als geintje onder vrienden ok maar goed ieder zo zn ding.
mai pen rai
pi_78219733
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 06:05 schreef niet_links het volgende:
Dit is het land voor de man heerlijk gewoon, weg van de stomme moraal in Nederland. Overschot aan vrouwen, extra dame in de relatie vaak gewoon bespreekbaar.
Als dat bespreekbaar is zal het vooral zijn omdat zij teveel te verliezen heeft denk ik zo.

Voor de rest ben ik het overigens wel met je eens. Vooral de honden en motor
  zaterdag 20 februari 2010 @ 06:47:44 #83
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_78219822
Valt wel mee wat zij te verliezen heeft, ze heeft een leuke baan enzo. Echter na 5 jaar in een relatie raak je seksueel op elkaar uitgekeken. Dit gaat 2 kanten op zij op mij en ik op haar echter in de relatie is alles super.

Zij mag van mij (en heeft) ook buiten de deur wat eten. Ik ben natuurlijk niet zon aso die het alleen voor zichzelf wil.
mai pen rai
pi_78221716
quote:

Woon een beetje buiten Bangkok, leven is goed voor een buitenlander in Thailand. (behalve de visa / geen land mogen bezitten shit).

Dit is het land voor de man heerlijk gewoon, weg van de stomme moraal in Nederland. Overschot aan vrouwen, extra dame in de relatie vaak gewoon bespreekbaar. Nee zit hier niet voor de dames maar het is zeker wel een voordeel dat je hier als man veel kan en mag. Het is ook goed voor je ego als er steeds met je geflirt wordt. Ik heb het dan niet over dames die achter je aan zitten voor het geld die pik je er zo tussen uit.

Ik geniet van het weer en rijden op mijn motor, vind het leuk dat ik mijn honden gewoon de deur uit kan schoppen in het dorp en ze vrij laten lopen. Ik hoef niet met ze te lopen dat doen ze zelf wel. Probeer dat maar eens in Nederland.

Ik moet ooit ook nog maar eens wat meer Thais leren spreken, kan me nu redelijk redden en anders helpt mn vrouw/vriendin me wel. Ik wil wel naar school maar is wat ver vanuit het dorp en ik moet ook nog werken dus wordt het wat lastig. Voorlopig red ik me redelijk met de taal.

Ben gelukkig geen farang kinieua zoals de topic starter, zou mezelf ook zo nooit noemen omdat het toch een beetje een belediging is. Als geintje onder vrienden ok maar goed ieder zo zn ding.
Bekijk anders mijn website eens

www.strictly-thai.nl

Staan leuke taallesjes op
pi_78222961
quote:
Op maandag 15 februari 2010 22:18 schreef breaky het volgende:
Klassiek Mercedes-Benz geparkeerd bij de Nam Khan rivier

[ afbeelding ]
Die is van dat hotel toch?

Luang Prabang is een mooie stad om te oefenen met je DSLR
  zaterdag 20 februari 2010 @ 13:03:22 #86
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_78226114
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:36 schreef Flammie het volgende:

[..]

Bekijk anders mijn website eens

www.strictly-thai.nl

Staan leuke taallesjes op
Thanks, gaat nog wat te ver voor mij. Ik heb trouwens wel een paar boeken die op je website staan. Ik moet me maar weer eens wat meer gaan interesseren voor de geschreven taal. Spreken gaat wel een beetje (nog lang niet genoeg naar mijn mening). Je weet hoe het gaat .. ja je thais is geweldig ook als is dat totaal niet het geval.
mai pen rai
pi_78233842
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:03 schreef niet_links het volgende:

[..]

Thanks, gaat nog wat te ver voor mij. Ik heb trouwens wel een paar boeken die op je website staan. Ik moet me maar weer eens wat meer gaan interesseren voor de geschreven taal. Spreken gaat wel een beetje (nog lang niet genoeg naar mijn mening). Je weet hoe het gaat .. ja je thais is geweldig ook als is dat totaal niet het geval.
jep inderdaad Ze zeggen altijd tegen elke farang dat zijn/haar thais GENG MAAK is maar het heeft geen enkele waarde... je weet pas dat je goed bent als ze andere complimenten gaan gebruiken of gewoon met je gaan spreken (omdat ze horen dat je Thais echt wel goed is).

Kijk anders eens bij audiovisueel (toonlessen) en ik maak binnenkort wel wat echt beginnerlessen anders...
For now zou ik gewoon Thais for beginners een beetje doornemen.. ik vind de uitleg (schrijven en lezen) daarin erg duidelijk iig.. Mochten er vragen zijn kun je me gewoon PM'en natuurlijk..

En eeh.. erg cool dat je in Thailand woont... doe je vrouw de groeten
pi_78234727
Haha heel herkenbaar ja GENG LAI, ik hoef geen waardeloze complimentjes over mijn lao als ik net 3 woorden gezegd heb.
  woensdag 24 februari 2010 @ 08:02:37 #89
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_78381289
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:19 schreef Ruud het volgende:

[..]

Die is van dat hotel toch?

Luang Prabang is een mooie stad om te oefenen met je DSLR
Yup! Chang Heritage Hotel. Heel mooi maar ranzig eten. :p
Modus Vivendi!
  woensdag 24 februari 2010 @ 08:12:48 #90
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_78381358
quote:

Dat van de motor en honden ben ik met je eens. Ik heb hier een chinese motor gekocht...net ietsje groter en zwaarder dan de standaard Honda Wave. Na wat geklooi en geknutsel rijdt het best goed ook nog. En dan heb je die enorme vrijheid. Het is gewoon heerlijk om door de bergen te rijden, lange tochten te maken.

Met mijn vrouw hoef ik niet buiten de deur te gaan eten. Voor een Laotiaanse is ze ongelooflijk koppig en trots. Trouwens, Luang Prabang is maar klein en ik heb geen behoefte aan roddels.
Verder heb ik het wel getroffen met haar...niet te jong, niet te oud, goede familie en geen make-up en whitening lotion type wat graag in roze hotpants rondloopt met goud aan elke vinger

Ach mijn Lao is ook nog steeds klote. Of zoals ze hier: Kin Bia Lao, mee phoosao Lao, bor wao Lao.
Modus Vivendi!
  woensdag 24 februari 2010 @ 08:19:33 #91
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_78381409
De maan is hier ook een stukje helderder...

Modus Vivendi!
  woensdag 24 februari 2010 @ 09:43:50 #92
78918 SeLang
Black swans matter
pi_78382778
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 08:12 schreef breaky het volgende:
Met mijn vrouw hoef ik niet buiten de deur te gaan eten. Voor een Laotiaanse is ze ongelooflijk koppig en trots. Trouwens, Luang Prabang is maar klein en ik heb geen behoefte aan roddels.
Er wordt geroddeld als je met je eigen vrouw buiten het huis komt?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 24 februari 2010 @ 09:58:56 #93
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_78383105
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 09:43 schreef SeLang het volgende:

[..]

Er wordt geroddeld als je met je eigen vrouw buiten het huis komt?
Dat ook maar ik bedoelde meer dat ik niet hoef te wagen een "mia noi" erbij te nemen (little wife).

Kost alleen maar geld trouwens
Modus Vivendi!
  woensdag 24 februari 2010 @ 10:04:35 #94
78918 SeLang
Black swans matter
pi_78383249
Vreemde situatie...
Mijn reisverslagen
pi_78383705
Ach, er zijn een hier een hoop cliché's/stereotypes over relaties tussen westerlingen en Lao, en dat is dus vaak wat mensen voor waarheid aannemen. Vaak zat is het ook waar ook .
  woensdag 24 februari 2010 @ 12:38:28 #96
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_78388431
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 10:04 schreef SeLang het volgende:
Vreemde situatie...
Hier in Laos is vooral het punt of je wel of niet legaal samen bent. Je kunt volgens de wet niet zomaar met een Laotiaanse partner in een huis gaan zitten. Dan moet men er eerst verloofd worden.

Daarnaast ben je gewoon een falang, een buitenlander en val je dus op. En er gaan hier zoveel verhalen rond over mannen en vrouwen die er "iemand bij hebben" naast hun eigen partner. en in veel gevallen is het nog waar ook.

Tel daarbij op dat men gewoon een andere kijk heeft op seksualiteit en waarden en normen. Men doet niet zo heel moeilijk als iemand gay, lesbian of iets er tussen in is. Veel oudere blanke mannen hebben hier veel jonge vriendjes....en voor westerse, mannelijke toeristen is het hier natuurlijk heel goedkoop om even van bil te gaan. 15 euro met wat onderhandelen is geen probleem om het zomaar te zeggen.

In de Filippijnen en Thailand geld grofweg hetzelfde verhaal.
Modus Vivendi!
  woensdag 24 februari 2010 @ 12:49:52 #97
78918 SeLang
Black swans matter
pi_78388840
Aangezien je het had over "je vrouw" nam ik aan dat het je vrouw is... (dus gewoon getrouwd)
Mijn reisverslagen
pi_78389216
Ik wist niet eens dat een Farang in Laos ook een Farang was
Ben echt een Laos n00b maar nogmaals... ik wil echt wel naar Laos hoor...
pi_78394287
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 08:19 schreef breaky het volgende:
De maan is hier ook een stukje helderder...

[ afbeelding ]
Wat een mooie foto zeg!! Heb je die zelf gemaakt??
Met wat voor objectief, als ik vragen mag?
 FR
  woensdag 24 februari 2010 @ 19:59:39 #100
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_78405968
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 12:49 schreef SeLang het volgende:
Aangezien je het had over "je vrouw" nam ik aan dat het je vrouw is... (dus gewoon getrouwd)
Ben inderdaad getrouwd...anders waren we mischien slachtoffer geworden van "roddels"
Modus Vivendi!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')