Nouja...bijna hetzelfde...Falang (ze spreken de r niet uit hier)quote:Op woensdag 24 februari 2010 13:01 schreef Flammie het volgende:
Ik wist niet eens dat een Farang in Laos ook een Farang was
Ben echt een Laos n00b maar nogmaals... ik wil echt wel naar Laos hoor...
Ik heb deze met een bridge camera geschoten, dus een camera met vaste lens. Wel op volledige telezoom, manueel ingesteld en op statief. Dit is trouwens een 100% crop.quote:Op woensdag 24 februari 2010 15:10 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Wat een mooie foto zeg!!
Heb je die zelf gemaakt??
Met wat voor objectief, als ik vragen mag?
De tijd dat je verloofd bent is juist de gevaarlijkste periode, aangezien ze dan AL je gegevens hebben en ze weten dat mensen dan vaak al samen wonen terwijl het nog niet legaal is.quote:Op woensdag 24 februari 2010 12:38 schreef breaky het volgende:
[..]
Hier in Laos is vooral het punt of je wel of niet legaal samen bent. Je kunt volgens de wet niet zomaar met een Laotiaanse partner in een huis gaan zitten. Dan moet men er eerst verloofd getrouwd worden.
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 06:05 schreef niet_links het volgende:
4 jaar in Thailand alweer, heerlijk.
Dit is het land voor de man heerlijk gewoon, weg van de stomme moraal in Nederland. Overschot aan vrouwen, extra dame in de relatie vaak gewoon bespreekbaar. Nee zit hier niet voor de dames maar het is zeker wel een voordeel dat je hier als man veel kan en mag. Het is ook goed voor je ego als er steeds met je geflirt wordt. Ik heb het dan niet over dames die achter je aan zitten voor het geld die pik je er zo tussen uit.
Ik geniet van het weer en rijden op mijn motor, vind het leuk dat ik mijn honden gewoon de deur uit kan schoppen in het dorp en ze vrij laten lopen. Ik hoef niet met ze te lopen dat doen ze zelf wel. Probeer dat maar eens in Nederland.
Ik moet ooit ook nog maar eens wat meer Thais leren spreken, kan me nu redelijk redden en anders helpt mn vrouw/vriendin me wel. Ik wil wel naar school maar is wat ver vanuit het dorp en ik moet ook nog werken dus wordt het wat lastig. Voorlopig red ik me redelijk met de taal.
Tja dat is dan ook wel weer zo. Ik kreeg het advies vlak voor het trouwen me niet teveel buitenshuis te begeven (verbleef bij mijn schoonouders op dat moment) omdat anders de buren wel eens mochten gaan roddelen.quote:Op donderdag 25 februari 2010 10:57 schreef pickup52 het volgende:
[..]
De tijd dat je verloofd bent is juist de gevaarlijkste periode, aangezien ze dan AL je gegevens hebben en ze weten dat mensen dan vaak al samen wonen terwijl het nog niet legaal is.
quote:Op donderdag 25 februari 2010 15:46 schreef breaky het volgende:
[..]
Tja dat is dan ook wel weer zo. Ik kreeg het advies vlak voor het trouwen me niet teveel buitenshuis te begeven (verbleef bij mijn schoonouders op dat moment) omdat anders de buren wel eens mochten gaan roddelen.
Het is erg lastig hier te werken, veel mensen werken dus illegaal. Mooiste is als je bijvoorbeeld iets met internet werk kan doen en je eigen klanten hebt. Niemand die dan weet dat je werkt.quote:Op donderdag 25 februari 2010 11:15 schreef flyingdutchmen het volgende:
[..]
klinkt als een waar walhalla, ik ben meerdere malen in Azie geweest maar jammer genoeg nog niet in Thailand, staat nog op mijn "to-do"-list.
Mag ik vragen wat je precies doet daar, valt er wat te werken als buitenlander zijnde ? Waarschijnlijk Freelance iets ?
ja, ik, maar niet in thailand, maar ook daar zijn er legio mogelijkheden, ik snap niet eens waarom jij denkt dat het moeilijk is.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 10:01 schreef flyingdutchmen het volgende:
maar zit je dan met je visa, ik kan me slecht voorstellen dat er nog altijd omwegen voor te vinden zijn op vandaag of zijn er nog altijd mensen die op deze manier verblijven ?
30.000 baht is ongeveer de prijs voor een cursus. Je krijgt dat ED Visa dan wel van die cursus of mis ik de kicker nu?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 11:59 schreef niet_links het volgende:
Jep, gewoon eens per jaar naar Nederland, daar krijg je wel jaar visa. Dat red je niet in Azie zelf daar zijn ze steeds strenger in. Ik zie ook nog steeds mensen die het op toeristen visa's doen maar dat gaat moeilijker en moeilijker.
Dat ED visa is handig wordt ook veel gebruikt. Ik heb een vriend die iemand 30.000 baht geeft en dan wordt zn visa gemaakt voor een jaar. (dit is niet legaal).
Thaise trouwen en 400.000k baht op de bank is ook een jaarvisa.
Je eerste ED visum is 11 maanden, en dan is er nog een verlenging van 10 maanden mogelijk, geloof ik. Daarna is die mogelijkheid wel zo ongeveer uitgeput.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 12:18 schreef Flammie het volgende:ED Visa kan toch ook een jaar geldig zijn? Je hebt opleidingen die je een jaar doetVandaar mijn verwarring
Dat is toch al erg nice hoorquote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:13 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Je eerste ED visum is 11 maanden, en dan is er nog een verlenging van 10 maanden mogelijk, geloof ik. Daarna is die mogelijkheid wel zo ongeveer uitgeput.
Dat is niet wat ze op thaivisa zeggen daar zeggen ze dat je zo ongeveer altijd ermee door kan gaan.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:13 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Je eerste ED visum is 11 maanden, en dan is er nog een verlenging van 10 maanden mogelijk, geloof ik. Daarna is die mogelijkheid wel zo ongeveer uitgeput.
aan ¤100k komen lijkt me lastiger dan een VISA regelenquote:Op dinsdag 2 maart 2010 16:23 schreef SeLang het volgende:
Waarom doen ze eigenlijk zo moeilijk over die visa? Gewoon een vermogenseis stellen (bijv ¤100k ofzo) zodat je paupers en linksen buiten de deur houdt en verder natuurlijk een werkverbod zodat je geen baantjes inpikt van de Thai. Maar verder is het toch alleen maar gunstig voor hun? Dan vloeit er geld het land in.
Maar dat werkt dus kennelijk niet langer dan 2 jaar...quote:Op dinsdag 2 maart 2010 16:25 schreef Flammie het volgende:
[..]
aan ¤100k komen lijkt me lastiger dan een VISA regelen
Je neemt gewoon een studie daar en je krijgt een visa.. is niet echt heel lastig. Als je er wil werken (legaal) dat is wel erg lastig
nouja zou het helemaal zou makkelijk zijn dan, huisje huren ok maar om toch echt legaal te mogen verblijven moet er vast nog eea dingen gebeuren lijkt me. onderneming starten en lokale bevolking in dienst nemen of huwelijk aan.dat je zomaar iedere keer weer een visa extensie krijgt lijkt me ook sterk. ik had van expats gehoord dat het steeds moeilijker werd om de gebruikelijke land-in/land-uit extensie te doen.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 11:24 schreef pickup52 het volgende:
[..]
ja, ik, maar niet in thailand, maar ook daar zijn er legio mogelijkheden, ik snap niet eens waarom jij denkt dat het moeilijk is.Huisje huren in Thailand, in amsterdam bij de thaise ambassade een jaar visum aanvragen en klaar is kees. Anders kan je een education visa aanvragen, sommies scholen hoef je maar 5 uur per week naar school (thais leren). Daarnaast kan je nog om de 3 maanden een visa run doen en steeds een 60+30 extension double of triple entry visum nemen
same old same old...quote:Op dinsdag 2 maart 2010 17:50 schreef flyingdutchmen het volgende:
[..]
. ik had van expats gehoord dat het steeds moeilijker werd om de gebruikelijke land-in/land-uit extensie te doen.
betekent betekend... ?quote:
Wat ik bedoel is dat het misschien iets moeilijker is, maar er zijn nog zoveel manieren. Ik weet bijvoorbeeld dat er in Udon een hoop expats wonen die helemaal geen visum hebben, de politie daar zit er naar wat ik gehoord heb niet echt mee. Als ze dan na een jaar of 2 weg willen betalen ze de boete van 20.000 baht (maximum boete voor overstay) en komen ze ermee weg. Je mag over het algemeen zelfs gewoon weer terugkomen als je daadwerkelijk gedeporteerd wordt.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 23:18 schreef flyingdutchmen het volgende:
[..]
betekent betekend... ?
daarmee doel ik op mensen die het niet meer interesant vonden om in het land te verblijven door steeds strenger wordende visa eisen. het ging volgens hun nog wel maar de moeite werd gewoonweg te veel.
heb het hier over toeristenvisa uiteraard
ben maar 'thailand leek' hoor
Fotografie zijn de Thais volgens mij toch wel redelijk goed in en het is ook vrij populair? Waarom denk je dat de Thais er geen kaas van gegeten hebben als ik vragen mag?quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:12 schreef flyingdutchmen het volgende:
ik doelde natuurlijk op mensen die niet bereid zijn te investeren in een eigen onderneming in het land en niet het geluk hebben gehad om een schone thaise te hebben getrouwd.Uit Pickup's posting blijkt dus dat het met de juiste kontakten wel nog te doen zou wezen voor deze mensen via een toeristen visum. Dit had ik niet gedacht.
ik neem aan dat je met dit visum geen werk mag verrichten.
wat zijn zo de dingen waar de thais zelf nog niet zo heel veel kaas van hebben gegeten, fotografie of management comes to mind.anything else?
Ik denk dat er weinig dingen zijn die Thai niet zouden kunnen doen. Talen zou iets kunnen zijn maar word door velen al gedaan. Ze zouden nog wel eens wat ICT les kun krijgen maar dat is eigenlijk meer een normen en waarden kwestiequote:Op woensdag 3 maart 2010 12:24 schreef Flammie het volgende:
[..]
Fotografie zijn de Thais volgens mij toch wel redelijk goed in en het is ook vrij populair? Waarom denk je dat de Thais er geen kaas van gegeten hebben als ik vragen mag?
Ik zou talen proberen
Ik heb niet zoveel ervaring met bouwvakkers in Thailand maar als ze dezelfde kwaliteit leveren als hier in Laos...gewoon om te huilen zo slecht. Ik heb letterlijk kamers waarvan al 5 keer de badkuip er uit is gehaald vanwege lekkage. En het hele hote is net 2 jaar oud!!quote:Op donderdag 4 maart 2010 06:52 schreef niet_links het volgende:
Iets waar de Thais geen kaas van gegeten hebben :
Goede service en kwaliteit. Dingen zijn hier vaak goedkoop en vallen snel weer uit elkaar.
Zijn amper goed geschoolde bouwvakkers of elektriciens (omdat het gezien wordt als low class) wat ze meestal doen is wat mensen die een hamer vast kunnen houden als bouwvakker inhuren.
Zijn veel dingen die hier niet goed gaan vooral omdat ouder betekend dat je meer te zeggen hebt en je woord als gelijk wordt geaccepteerd terwijl er een jonger iemand is die veel meer weet. Zo worden er foute beslissingen genomen die niet terug gedraaid worden om gezichtsverlies te voorkomen.
True maar dat is niet iets wat je wil gaan doen in Thailand zijndequote:Op donderdag 4 maart 2010 06:52 schreef niet_links het volgende:
Iets waar de Thais geen kaas van gegeten hebben :
Goede service en kwaliteit. Dingen zijn hier vaak goedkoop en vallen snel weer uit elkaar.
Zijn amper goed geschoolde bouwvakkers of elektriciens (omdat het gezien wordt als low class) wat ze meestal doen is wat mensen die een hamer vast kunnen houden als bouwvakker inhuren.
Zijn veel dingen die hier niet goed gaan vooral omdat ouder betekend dat je meer te zeggen hebt en je woord als gelijk wordt geaccepteerd terwijl er een jonger iemand is die veel meer weet. Zo worden er foute beslissingen genomen die niet terug gedraaid worden om gezichtsverlies te voorkomen.
haha dat doet me denken aan al die keren das ik in indonesie verbleef.als je bij de mc donalds binnenkwam stonden er 10 man te niksen en eentje ging je helpen.hetzelfde in de grote winkelcentra's, natuurlijk kost het volkje niet zo veel, maar om er dan 20 giechelende meisjes te hebben staan in een hoekje dan mag er best zo nu en dan een (of een paar) een maandje of wat vakantie hebben.quote:Op donderdag 4 maart 2010 10:24 schreef breaky het volgende:
[..]
Hier in Laos moet je vooral mensen aan leren dan ze niet zo maar even weg kunnen voor een maandje zonder dat even te melden van te voren...
In overvloed niet, maar ik zit ook in die branche, en werken voor nederlandse klanten is toch een stuk makkelijker te krijgen en betaalt ook meer over het algemeeen.quote:Op donderdag 4 maart 2010 12:36 schreef flyingdutchmen het volgende:
[..]
hoe zit het met programmeurs (php/mysql,java,.net), die zijn er vast in overvloed?
Men is vooral zeer relaxed ingesteld. Het probleem is daarmee dat goed personeel hier (vooral in Luang Prabang) schaars is. Jongeren gaan dus werken waar dus het makkelijkst geld te verdienen valt (legaal of illegaal)quote:Op donderdag 4 maart 2010 12:36 schreef flyingdutchmen het volgende:
[..]
haha dat doet me denken aan al die keren das ik in indonesie verbleef.als je bij de mc donalds binnenkwam stonden er 10 man te niksen en eentje ging je helpen.hetzelfde in de grote winkelcentra's, natuurlijk kost het volkje niet zo veel, maar om er dan 20 giechelende meisjes te hebben staan in een hoekje dan mag er best zo nu en dan een (of een paar) een maandje of wat vakantie hebben.
volgens mij is het wat de instelling van de lokale bevolking betreft stukken beter gesteld in thailand ?
ik ben er nog nooit geweest maar denk erover deze zomer toch even die kant op te vliegen.
het lijkt me zulk vriendelijk volkje en het Buhdha geloof lijkt me helemaal geweldig.
hoe zit het met programmeurs (php/mysql,java,.net), die zijn er vast in overvloed?
ja dat klopt idd. men koesterd ook helemaal geen wrok tegenover de 'belanda' daar. maar het viel me ook vaak op dat de mensen daar niet echt vooruit kijken. ze leven in het nu had ik de indruk.geen plan voor de komende 2 jaar maar ook niet echt terug willen denken. wel vriendelijk ja en vooral relaxed. heb nog nooit iemand zien haasten daaroquote:Op donderdag 4 maart 2010 14:52 schreef breaky het volgende:
[..]
Men is vooral zeer relaxed ingesteld. Het probleem is daarmee dat goed personeel hier (vooral in Luang Prabang) schaars is. Jongeren gaan dus werken waar dus het makkelijkst geld te verdienen valt (legaal of illegaal)
De mensen zijn verder wel heel aardig en wat rustiger dan de Thai.
Inderdaad dag-bij-dag en niet nadenken over de toekomst. Nu moet ik er ook eerlijk bij zeggen dat veel jongeren hier niet echt een toekomst hebben....het is toerisme of op het land werken...quote:Op donderdag 4 maart 2010 14:56 schreef flyingdutchmen het volgende:
[..]
ja dat klopt idd. men koesterd ook helemaal geen wrok tegenover de 'belanda' daar. maar het viel me ook vaak op dat de mensen daar niet echt vooruit kijken. ze leven in het nu had ik de indruk.geen plan voor de komende 2 jaar maar ook niet echt terug willen denken. wel vriendelijk ja en vooral relaxed. heb nog nooit iemand zien haasten daaro
dank je Maarten.interesant verhaal.je bent dus je liefde achterna gegaan, mooi zo. dat je interesse toont is de thaise taal en cultuur zal vast een groot voordeel wezen. lijkt me niet anders als wanneeer we hier in nederland een buitenlander hebben die onze taal niet spreekt en ook niet de moeite doet om het te leren.quote:Op donderdag 4 maart 2010 14:56 schreef Flammie het volgende:
Ik ben nu terug in nederland en ik ga weer terug dit jaar voor lange tijd.
Ik ben Maarten. Ik ben 26 jaar oud. Ik ging voor de eerste keer op vakantie naar Chiang Mai na mijn studie. Daar leerde ik May kennen. May is mijn vriendin. We begonnen elkaar leuk te vinden op het einde van mijn vakantie en dus heb ik haar moeten achterlaten.
2 maanden later zat ik weer op het vliegtuig. Naar Chiang Mai. Ik heb daar 1.5-2 jaar gewoond. Werk gekregen door vriendjespolitiek aangezien de concurrentie in Chiang Mai MOORDEND is. Ik heb me vanaf dag 1 beziggehouden met de Thaise taal. Dit omdat ik het interessant vind en ook zodat ik een /kicker of unique sellig point voor mezelf had. Veel mensen doen dit immers niet. Dat maakt niet zo veel uit maar ik wil dit gewoon wel
Ik doe nu nog een studie voor vertaling en linguistiek. Ik ben ook bezig met de Vietnamese taal. Wanneer ik ben afgestudeerd wil ik me in Azie vestigen als tolk en vertaler. In Nederland geef ik nu Thaise taal lessen bij cursusgroepen. www.strictly-thai.nl is mijn website.
Ik zou er maar gauw ook Lao bij gaan voeren. Weet je dat er volgens mij geen Nederlands-Lao woordenboek is? En geen Nederlandse-Lao tolk. (officeel dan)quote:Op donderdag 4 maart 2010 14:56 schreef Flammie het volgende:
Ik ben nu terug in nederland en ik ga weer terug dit jaar voor lange tijd.
Ik ben Maarten. Ik ben 26 jaar oud. Ik ging voor de eerste keer op vakantie naar Chiang Mai na mijn studie. Daar leerde ik May kennen. May is mijn vriendin. We begonnen elkaar leuk te vinden op het einde van mijn vakantie en dus heb ik haar moeten achterlaten.
2 maanden later zat ik weer op het vliegtuig. Naar Chiang Mai. Ik heb daar 1.5-2 jaar gewoond. Werk gekregen door vriendjespolitiek aangezien de concurrentie in Chiang Mai MOORDEND is. Ik heb me vanaf dag 1 beziggehouden met de Thaise taal. Dit omdat ik het interessant vind en ook zodat ik een /kicker of unique sellig point voor mezelf had. Veel mensen doen dit immers niet. Dat maakt niet zo veel uit maar ik wil dit gewoon wel
Ik doe nu nog een studie voor vertaling en linguistiek. Ik ben ook bezig met de Vietnamese taal. Wanneer ik ben afgestudeerd wil ik me in Azie vestigen als tolk en vertaler. In Nederland geef ik nu Thaise taal lessen bij cursusgroepen. www.strictly-thai.nl is mijn website.
Dit jaar ergens ga ik weer terug (na het WK) en kan meteen weer aan de bak bij de taalschool in Haang Dong. Ik slaap meestal in de omgeving van Nimmanhaemin road 50200 of bij Wat prashing naargelang mijn interesse op dat moment
ja, sad but true. zijn er in grote steden helemaal geen kansen voor jongeren dan ? waarschijnlijk zijn de jongeren die wel universiteit hebben genoten al afkomstig uit de grote steden en/of hogere middelklasses en de betere banen zullen dan ook ooit naar hun gaanquote:Op donderdag 4 maart 2010 15:08 schreef breaky het volgende:
[..]
Nu moet ik er ook eerlijk bij zeggen dat veel jongeren hier niet echt een toekomst hebben....het is toerisme of op het land werken...
Ik wil er wel mee beginnen maar eerst ff Thais 100% krijgen en mijn Vietnamees op peil houden.quote:Op donderdag 4 maart 2010 15:11 schreef breaky het volgende:
[..]
Ik zou er maar gauw ook Lao bij gaan voeren. Weet je dat er volgens mij geen Nederlands-Lao woordenboek is? En geen Nederlandse-Lao tolk. (officeel dan)
oh stoer ! werken en ook nog eens wat goeds doen voor de minder gelukkige, geweldig !quote:Op donderdag 4 maart 2010 15:14 schreef Flammie het volgende:
Daarna heb ik meteen werk gekregen (1e x was bingo) in een immense highschool wat een interessante ervaring was. 65 kinderen per klasSOmmige blind etc etc. Geweldige school met 5 grote gebouwen die in verbinding stonden met bruggetjes. Vervolgens Haang Dong -EQ Dee taalinstituut.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |