abonnement Unibet Coolblue
  Lieve Belg zaterdag 10 oktober 2009 @ 22:55:36 #1
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_73561247
OP met dank aan Orealo



Anno 1404 is een simulatie en real-time strategy computerspel ontwikkeld door Related Designs en Ubisoft. Het is uitgegeven door Ubisoft. De game engine is ontwikkeld door Blue Byte. Het spel werd in Europa gelanceerd op 25 juni 2009. Het is het vervolg op Anno 1701 en het vierde deel uit de Anno serie. Het spel speelt zich niet af in de Nieuwe Wereld zoals voorgaande delen maar in het Midden-Oosten.

De opzet van het spel is vergelijkbaar met de voorgaande delen: de speler sticht nederzettingen op eilanden en tracht deze te laten bloeien door grondstoffen te verhandelen en te verdedigen in tijden van oorlog. De eilanden zijn groter dan in voorgaande delen en realistischer van vorm. De huizen van de inwoners.... [meer]

Delen:
Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4

Save Games
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 21:49 schreef ElmarO het volgende:

Heb dit op GoT gelezen:

Een tip voor de mensen die hun schijf willen gaan leegmaken en de savegames willen bewaren/savegames willen overzetten naar een andere computer:
De savegames staan in Mijn documenten\Anno 1404\Savegames. Maar de savegames zijn gekoppeld aan je spelprofiel, dus die moet je ook mee kopiëren als je de savegames wilt gebruiken (anders kan je ze ook wel gebruiken, maar geen achievement halen enzo.). Het profiel staat in %APPDATA%\Ubisoft\Anno1404\Profiles. Die kan je gewoon mee kopiëren naar dezelfde map op een andere computer.
Handige links:
Anno 1404 Warenrechner Wat heb je nodig om wat te bouwen en te onderhouden? (in opbouw)
Nu.nl Review

Game on!
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  Lieve Belg zaterdag 10 oktober 2009 @ 22:56:29 #2
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_73561270
Ik vond nog geen topic na het vorige gesloten was vorige maand

Er is enkele dagen geleden een eerst patch gekomen: http://anno.uk.ubi.com/pc/downloads.php#patchs
Dit is de ganse change log:
quote:
ANNO 1404 - Patch Notes 1.1

The most important changes:

- A crash while saving a game could result in the online profile being lost. This error has been fixed.
- The use of special characters within the Windows user name, profile name or savegame name caused several errors (eg invalid savegames or crashes). This error has been fixed.
- Memory errors could lead to invalid savegames under specific hardware configurations. This error has been fixed.
- Ships which have destroyed a target now wait at that spot for new orders rather than returning to their starting point.
- The AI was unable to settle some islands. This error has been fixed.
- A function was implemented allowing the items offered at all three ports to be changed. The player now has the opportunity have the Items on offer changed upon payment of a fee in gold.
- Military influence areas and firing radii were visually improved to further simplify use of the military.
- Norias no longer worked properly after buying the "Mystery of the nomads' achievement. This error has been fixed.
- The "Scroll through Ships" and "Scroll through Warehouses" buttons were moved to a more prominent position above the minimap.
- The achievements "We have no time to lose" and "The Emirate" have been adjusted. The Imperial Cathedral must now be built in 7 hrs and the Sultan's Mosque in 5 hrs (previously 8 hrs and 6 hrs). In return, the condition requiring the people's satisfaction level to be "adequately satisfied" or better was removed.

General:

- It was possible to delete savegames and screenshots in the "Gateway to the World" from within the game. This function is not planned. Effective immediately, savegames and screenshots can now only be deleted locally. If you want to delete savegames and / or screenshots online this must be done directly in the "Gateway to the World".
- Old games from an online profile could be loaded even without successful login to the "Gateway to the World". This function is not planned. Savegames from an online profile can now only be loaded once login to "Gateway to the World" was successful.
- In some cases, when creating an online profile identical ID's were given to different profiles. This could lead to a new online profile overwriting another one. This error has been fixed.
- Some special circumstances occasionally resulted in performance downturns. Errors causing this problem have been fixed.
- An error causing some interface elements to react to external input (eg, volume control on the keyboard, connecting a Logitech USB headset) has been fixed.
- In rare cases the "Fog of War" was not displayed correctly after saving / loading a game. This error has been fixed.
- In some menus the confirmation button was within the text box. This error has been fixed.
- The info bar for quests / messages has been shifted slightly upwards, so that more orders can be displayed when the bar is expanded.
- Some interface elements were still visible in Pause mode. This error has been fixed.
- There were rare cases of ships sailing through islands. This error has been fixed.
- Pigs and cows are now shown the right size on the farthest zoom level.
- Some messages were not properly / fully communicated. This error has been fixed.
- There were various minor bug fixes. (Incorrectly positioned cooldown displays, tool tips, typos, incompletely displayed text, etc.)
- It is no longer possible to use online profiles or create new ones with modified versions [MODs] of the game.
- Some interface graphics (confirmation buttons and sliders) were replaced.
- The current status of a ship is now also displayed in a tool tip in the ship selection drop-down menu in the strategy map.

Continuous play/Scenarios:

- In some cases, quest rewards were not properly transferred to the players. This error has been fixed.
- The Carpenter was still able to repair buildings during battle. This was not planned. Buildings currently involved in combat you can no longer be repaired.
- Assignments requiring the player to pay gold can now only be accepted if the player's balance allows it.
- In rare cases, a few menu items (for example, the menu of a production building) were not displayed correctly. This error has been fixed.
- In rare cases, there was a significant delay before the caravel was given to the player after the delivery of the first gift for Al Zahir. This error has been fixed.
- The player could still purchase ships from Hassan ben Sahid even after their ship limit had been reached. This was not planned and has been fixed.
- In rare cases, the Trebuchet also took damage when bombarding a building. This error has been fixed.
- In rare cases, some Market buildings did not send out Market carts to pickup goods. This error has been fixed.
- The effectiveness of ranged combat units (especially against military buildings) has been slightly increased.
- The effectiveness of naval bombardment against land units has been slightly reduced.
- The Emperor's Quest "Nurturing the Alliance" has been simplified. Instead of 75 contracts only 40 contracts must now be completed.
- The base chance of a ship on an expedition being successful has been reduced.
- In some cases where several ships were ordered in one shipyard, the ship limit points spent on them were not refunded if the shipyard was destroyed before the ships were completed. This error has been fixed.
- In rare cases, transport ships were unable to build castles. This error has been fixed.
- The maintenance costs for Military buildings and Castles are now correctly booked correctly under "Military" instead of under "Buildings".
- The effect of the attainment "Binding handshake" at level 3 has been corrected. Before it had the same effect as at level 1.
- In rare cases, ships that were part of an assignment appeared inside an island. This error has been fixed.
- The Corsairs no longer sink ships required for quests.
- Items which the reduce building / vessel maintenance costs no longer reduce those costs to a negative level.

Artificial Intelligence

- In some cases the AI was able to build within the player's influence area. This error has been fixed.
- In rare cases the AI was able to demolish roads within foreign influence areas. This error has been fixed.
- The use of a trade route allowed more goods to be bought from AI players than they had put up for sale. This error has been fixed.
- In some cases AI transport ships just stood still when attacked. This error has been fixed.
- Ship AI has been improved. AI ships (especially in larger ship formations) now behave more intelligently when under fire.
- Military AI target selection has been improved.
- In rare cases the AI was able to withdraw its units even though they were in combat. This error has been fixed.
- In some cases the proceeds from the sale of "favorite articles" to the AI players were not calculated correctly. The AI players now pay the corresponding (higher) price. - The AI can no longer build a castle when the corresponding transport ship is in combat.
- The AI no longer puts "0 t" of an Item up for sale.
- The AI now builds its walls more efficiently, making it more difficult to capture an enemy AI settlement.
- The AI now also builds Carpenters at Patrician level (and higher). This improves the AI's cityscape, especially at higher levels of civilization.
- In rare cases active trading did not function properly at AI Harbors. This error has been fixed.

Campaign:

- In rare cases the game crashed when loading mission 6 or 8. This error has been fixed.
- In rare cases, the game crashed at the end of mission 8. This error has been fixed.
- Under some special circumstances, no gift was given to the player in Mission 4. This error has been fixed.
- In rare cases, players were unable to obtain the Black Pearl in Mission 7. This error has been fixed.
- In some cases the attack in the side quest "Preservation of knowledge" in Mission 5 did not start correctly. This error has been fixed.
- The quest "Glassworks" in Mission 5 was not completed if all the necessary manufactories were built before the start of the quest. This error has been fixed.

Achievements/Medals:

- In some cases the achievement "Man the battlements!" was awarded under false premises. This error has been fixed.
- In some cases the achievement "The road map in your head" was awarded under false premises. This error has been fixed.
- The achievement "Turn the hose on!" did not always unlock properly. This error has been fixed.
- In some cases the medal "Order of the Treasurer" was awarded under false premises. This error has been fixed.
- The requirement for the achievement "Who is this Robin?!" has been lowered. Now only 50 Bandit camps are needed.
- The requirement for the achievement "Eureka!" has been lowered. Now only 75 attainments are required.
- The counters in the tool tips for some successes have been corrected and now show the actual values required.
Deze zal nog moeilijker worden dus:
quote:
- The achievements "We have no time to lose" and "The Emirate" have been adjusted. The Imperial Cathedral must now be built in 7 hrs and the Sultan's Mosque in 5 hrs (previously 8 hrs and 6 hrs). In return, the condition requiring the people's satisfaction level to be "adequately satisfied" or better was removed.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  zondag 11 oktober 2009 @ 18:27:05 #3
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_73581739
Ik snap d'r niks meer van...

Als ik een verlaten eiland tegen kom, hoe kan ik daar dan op bouwen??
pi_73606522
Ik heb het spel nu een week, en ontdek elke dag weer nieuwe dingetjes. Zo kwam ik er gisteren pas achter hoe je farm fields efficient kunt plaatsen. Erg leuk om een zo efficient mogelijk configuratie te bedenken. Ik heb eerder anno 1602 en anno 1503 gespeeld, anno 1404 vind ik na wat aanklooien toch wel de beste uit die reeks.
pi_73606544
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 18:27 schreef wobbel het volgende:
Ik snap d'r niks meer van...

Als ik een verlaten eiland tegen kom, hoe kan ik daar dan op bouwen??
Je moet eerst een warehouse bouwen voordat je het eiland kan koloniseren.
pi_73676149
Dit is de "anno optimierung" guide. Om zo veel mogelijk te verbouwen op zo weinig mogelijk land.

http://www.clanweb.org/Anno_Optimierung.pdf
pi_73739411
Ik speel het ook nog steeds, welliswaar veel te weinig maar goed
Vigilante +1 The Coon strikes again!
Op vrijdag 10 juli 2009 09:51 schreef Zith het volgende:
TS is met z'n çollega's lunchtsverkeersleider op de comodoren.
pi_73747452
Wat een heldenspel
Oh ik had niet zoveel prei moeten eten vanochtend!1!!:d:d;d
  zondag 18 oktober 2009 @ 16:28:04 #9
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_73808961
Vervelende bij Anno 1404 is dat bij dual screen het niet gebruikte scherm zwart wordt erg onhandig
pi_73870436
Wat is een goede fansite met tabelletjes voor grondstoffen e.d. ?
Vigilante +1 The Coon strikes again!
Op vrijdag 10 juli 2009 09:51 schreef Zith het volgende:
TS is met z'n çollega's lunchtsverkeersleider op de comodoren.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 10:36:05 #11
8164 azaroth
Ajax wordt weer kampioen!
pi_73941972
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 08:43 schreef LockonStratos het volgende:
Wat is een goede fansite met tabelletjes voor grondstoffen e.d. ?
http://www.anno1404-rechner.de/versorgung?lang=en
'
Geluk dient gewoonlijk de man, die weet wat hij aan het toeval moet overlaten.
'
'
pi_73942043
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 12:35 schreef Terecht het volgende:

[..]

Je moet eerst een warehouse bouwen voordat je het eiland kan koloniseren.
En dat doe je door een boot te sturen met tools en wood, 10 van ieder is genoeg en zorgt ervoor dat je meteen wat dingen kan bouwen
XBox gamertag:NLGoliath
pi_73953813
Mijn resultaat na een weekje spelen!



Mijn orientale stad.




Occidentale metropool.


Een van mijn 13 productie eilanden.


Handelsroutes.
pi_73954263
Is dat in free play of in missies?
Oh ik had niet zoveel prei moeten eten vanochtend!1!!:d:d;d
pi_73954537
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 16:35 schreef Mopst3r het volgende:
Is dat in free play of in missies?
Continuous game, met 1 makkelijke en 1 middelmatige tegenstander.
pi_73954625
Heb de eerste 3 delen wel gespeeld, het tweede deel vond ik het minste aan. Het eerste deel veel lol beleeft aan het over een netwerk spelen met mijn broer,vader, kennis.

Eigenlijk gewoon een tvp.
You make me come
You make me complete
You make me completely miserable
pi_73957522
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 16:23 schreef Terecht het volgende:
Mijn resultaat na een weekje spelen!

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mijn orientale stad.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Occidentale metropool.

[ afbeelding ]
Een van mijn 13 productie eilanden.

[ afbeelding ]
Handelsroutes.
Holy crap, ik moet echt een betere pc kopen
XBox gamertag:NLGoliath
pi_73965792
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 18:18 schreef Goliath_82 het volgende:

[..]

Holy crap, ik moet echt een betere pc kopen
Graphics staan op low, meer trekt mijn pc niet. Als ik het op medium graphics speel slaat mijn computer af.
pi_73973435
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 16:41 schreef Terecht het volgende:

[..]

Continuous game, met 1 makkelijke en 1 middelmatige tegenstander.
Vet, met hoeveel playtime?
Oh ik had niet zoveel prei moeten eten vanochtend!1!!:d:d;d
pi_73973446
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 22:16 schreef Terecht het volgende:

[..]

Graphics staan op low, meer trekt mijn pc niet. Als ik het op medium graphics speel slaat mijn computer af.
Low ziet er ook nog best wel goed uit zeg
Ik speel op high btw..
Oh ik had niet zoveel prei moeten eten vanochtend!1!!:d:d;d
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 09:19:45 #21
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_73974033
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 08:32 schreef Mopst3r het volgende:

[..]

Vet, met hoeveel playtime?
Bijna 50 uur. Het was mijn eerste potje anno 1404. Ga dit weekend maar eens proberen met 1 of 2 moeilijke tegenstanders en op een map met zeer grote eilanden. Het hoofdeiland waar ik nu begonnen was bleek toch te klein om een kosmopool te worden en je hebt een hoop gedoe met je productie eilanden omdat er niet een groot genoeg is.
pi_73974565
50 uur is wel heeeeel erg lang
Oh ik had niet zoveel prei moeten eten vanochtend!1!!:d:d;d
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 10:22:54 #23
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_73975622
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 09:45 schreef Mopst3r het volgende:
50 uur is wel heeeeel erg lang
Ik weet, het is rammend verslavend en ik zit in tentamenperiode. Maar ik heb het spel ook gewoon laten lopen als ik een speciaal project aan het bouwen was en ik een poging tot studeren deed. En dan af en toe alt-tabben om te kijken hoe het gaat.
pi_73975711
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 10:22 schreef Terecht het volgende:

[..]

Ik weet, het is rammend verslavend en ik zit in tentamenperiode. Maar ik heb het spel ook gewoon laten lopen als ik een speciaal project aan het bouwen was en ik een poging tot studeren deed. En dan af en toe alt-tabben om te kijken hoe het gaat.
En, werkt dat een beetje? Ik deed dat altijd met bijv. age of empires ofzo maar dan werd ik als ik na 3 min. terugkwam ineens genadeloos geraid ofzo Al kan dat natuurlijk niet bij Anno.... maar ik ben zo bang dat als ik terug dan ineens al mn high-class citizens weg zijn.
Oh ik had niet zoveel prei moeten eten vanochtend!1!!:d:d;d
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 10:27:39 #25
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_73975763
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 10:25 schreef Mopst3r het volgende:

[..]

En, werkt dat een beetje? Ik deed dat altijd met bijv. age of empires ofzo maar dan werd ik als ik na 3 min. terugkwam ineens genadeloos geraid ofzo Al kan dat natuurlijk niet bij Anno.... maar ik ben zo bang dat als ik terug dan ineens al mn high-class citizens weg zijn.
Zorgen voor ruime overproductie, en je hebt een attainment waarmee je een alliantie met een tegenstander kunt afdwingen. Zo zit je redelijk veilig.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')