Pff, ik zou niet eens meer weten hoeveel eigen aanschaf er inmiddels al in mijn kast ligt...quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 20:14 schreef ErwinRommel het volgende:
Beter laat dan nooit.
Zelf een multi-tool aangeschaft, Coleman brandertje, Goretex jas, Matterhorn laarzen etc etc.
Goed dat Defensie wel degelijk kan luisteren. Nu wel even afwachten wat die 25 peppie spullekes zullen gaan zijn.
criminelen konden dat wel dus ik gok dat militairen dat ook wel afkunnen trekken van de belsatingquote:Op zondag 11 oktober 2009 17:15 schreef Tahiti het volgende:
Wellicht een domme vraag van iemand die niet eens in dienst is geweest, maar kunnen jullie die zelfgekochte spullen eigenlijk declareren? En dan met name de militairen die zijn uitgezonden?
Inderdaad, daarom is het ook op uitzending niet verkeerd om er netjes bij te lopen.quote:Op zondag 11 oktober 2009 22:50 schreef Esses het volgende:
Eenheid van tenue geeft uitstraling en duidelijkheid, dat geeft een boodschap af aan de te intimideren groep. En ja, het werkt.
klopt, maar je hebt nu wel een goede indicatie van wie er allemaal bereid is om te investeren in z'n werk.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:40 schreef Erasmo het volgende:
Mocht eens tijd worden, in principe zou gewoon iedere militair een Leatherman bij zich moeten kunnen hebben, superhandige dingen zijn het.
Das een beetje bullshit. Voortaan ook maar zelf je kogels betalen, dan kun je echt zien wie er bereid is om te investeren in zn werkquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:46 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
klopt, maar je hebt nu wel een goede indicatie van wie er allemaal bereid is om te investeren in z'n werk.
Laat de baas maar bereid zijn in zijn personeel te investeren. Ze mogen blij zijn dat ze voor em komen werken..quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:46 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
klopt, maar je hebt nu wel een goede indicatie van wie er allemaal bereid is om te investeren in z'n werk.
idd we zitten niet in het oude griekenland waar je je eigen wapenuitrusting moest betalenquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:17 schreef fathank het volgende:
[..]
Laat de baas maar bereid zijn in zijn personeel te investeren. Ze mogen blij zijn dat ze voor em komen werken..
Mwah, de winter komt er toch weer aan?quote:Op zondag 11 oktober 2009 09:09 schreef elilim het volgende:
De betreffende smockjas al verstrekt gekregen in desert en woodland. Helaas de plank misgeslagen het zijn behoorlijk dikke jassen hier ga je niet mee lopen in uitzendgebied met temperaturen van 30+. Voorlopig blijf ik lekker met mn eigen jas lopen.
Klopt, maar de winter is er kort, betekend voor mij dat ik liever een dunne smock met bontje oid aandoe dan een dikke die ik 2 maanden per jaar kan gebruiken. Ook in bosnie was de winter koud trouwens, in Cambodja zal het meegevallen hebben, ben er helaas niet geweest.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 14:53 schreef Anschluss het volgende:
[..]
Mwah, de winter komt er toch weer aan?en ik heb gehoord dat het daar in verwegistan heeuul koud kan worden in de winter
Whaha jah!~!~~!quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:58 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Das een beetje bullshit. Voortaan ook maar zelf je kogels betalen, dan kun je echt zien wie er bereid is om te investeren in zn werk![]()
Nou weet ik niet hoe het bij jullie werkt, maar als wij voor kwaliteitsnummers gaan heb je de "novice"- en de tactische fase. Tijdens de novicefase leer je hoe je moet werken onder andere omstandigheden dan je gewend ben met enkel en alleen wat de baas je verstrekt heeft. Heb je deze doorlopen, dan ben je vrij om eigen aanschaf in het veld te gebruiken om je taak makkelijker/veiliger/beter uit te kunnen voeren. In principe zijn de meeste spullen van de baas prima, in het achterhoofd houdende dat het het goedkoopste product is wat nét goed genoeg was. Want aan het einde van het verhaal kan onze baas ook niet aan het einde van het jaar te diep in het rood staan. En of dat terecht is of niet is weer een andere discussie.quote:Je baas heeft maar te zorgen voor de juiste spullen om je werkzaamheden uit te voeren.
Het gaat niet om om te laten zien, likken weiger ik en opscheppen doe ik wel bij Paresto, het gaat erom dat ik mijn werk beter kan uitvoeren. Zo is er niets mis met defensiezakmes, maar na de mariniersopleiding (lees: de novice-fase) is dat ding ergens achter in de kast beland en heb ik een leatherman aangeschaft. Waarom? Het zakmes snijdt ook, en er zit ook een zaagje op en een schroevendraaier maar die leatherman is een tang met meer functies. Operationeel noodzakelijk? Nee. Handig? Ja.quote:Je verdiend al niet de hoofdprijs bij defensie en om dan nog duren dingen aan te moeten schaffen om te laten zien dat je in je werk investeerd....
Ik kan ook wel miljoenen betere redenen bedenken om mijn zuurverdiende geld uit te geven maar ik kies ervoor om het uiteindelijk in mijzelf te investeren. Want met de mooie zwarte caddilacs die ik van de baas heb gekregen weet ik zeker dat ik over 20 jaar niet meer normaal kan lopen. Want afgekeurd, geldt voor de duitse Haiks, voor de Engelse Magnums, voor de rugzakken, alles. Ja, dan kies ik ervoor om bij de dump een setje M90's te kopen (ook afgekeurd) en deze vervolgens voor nog eens 65 euro te verzolen (gedoogd) waardoor je simpelweg superieure schoenen krijgt in tegenstelling tot wat de baas je geeft. Maar als dat betekend dat ik over 20 jaar nog steeds zo fit als een hoentje ben, of ik dan nog uberhaupt bij defensie te vinden ben of niet, dan vind ik dat ik een goede beslissing maak om mijn werk veiliger en makkelijker te maken.quote:Ik weet niet of je op jezelf woont, maar ik kan mn geld wel beter gebruiken. En dan kun je wel zeggen dat het bijv. maar een leatherman(a een eurotje of 100) maar de maand daarop is het een paar mindl's/lowa's a 250 euro. En de maand daarop weer een ditje/datje.
Dat is ieder zijn eigen beslissing, en ik ken er ook genoeg die het simpelweg vertikken. Maar elke laffe item die ik heb gekocht is alles behalve een impulsaankoop geweest. Ik onderga het eerst met de spullen van de baas, weet waar het beter kan en kijk wat het beste is. Het grote verschil met de baas is dat ik vervolgens geen verklaring hoef af te leggen waarom ik voor de betere kwaliteit ga, en al helemaal niet hoef te kijken wat het goedkoopst in containerladingen richting nederland kan komen.quote:En ja ik heb zelf ook lowa's aangeschaft maar ik kan collega's die niks aan "peppie" spulletjes willen uitgeven best begrijpen.
Nee die heb ik niet gelezenquote:Op zondag 11 oktober 2009 18:13 schreef UIM het volgende:
Iemand heeft de defensiekrant van vrijdag gelezen
ben ik het mee eens, maar je bericht kwam(op mij iig) een beetje over alsof mensen die wel investeren in spullen "beter" zijn ofzo.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 17:40 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Whaha jah!~!~~!:;d;dD:D:D!
![]()
Fokking hell mac, lekker eigen aanschaf vergelijken met operationeel vereiste benodigheden. Chapeau!
[..]
Nou weet ik niet hoe het bij jullie werkt, maar als wij voor kwaliteitsnummers gaan heb je de "novice"- en de tactische fase. Tijdens de novicefase leer je hoe je moet werken onder andere omstandigheden dan je gewend ben met enkel en alleen wat de baas je verstrekt heeft. Heb je deze doorlopen, dan ben je vrij om eigen aanschaf in het veld te gebruiken om je taak makkelijker/veiliger/beter uit te kunnen voeren. In principe zijn de meeste spullen van de baas prima, in het achterhoofd houdende dat het het goedkoopste product is wat nét goed genoeg was. Want aan het einde van het verhaal kan onze baas ook niet aan het einde van het jaar te diep in het rood staan. En of dat terecht is of niet is weer een andere discussie.
[..]
Het gaat niet om om te laten zien, likken weiger ik en opscheppen doe ik wel bij Paresto, het gaat erom dat ik mijn werk beter kan uitvoeren. Zo is er niets mis met defensiezakmes, maar na de mariniersopleiding (lees: de novice-fase) is dat ding ergens achter in de kast beland en heb ik een leatherman aangeschaft. Waarom? Het zakmes snijdt ook, en er zit ook een zaagje op en een schroevendraaier maar die leatherman is een tang met meer functies. Operationeel noodzakelijk? Nee. Handig? Ja.
[..]
Ik kan ook wel miljoenen betere redenen bedenken om mijn zuurverdiende geld uit te geven maar ik kies ervoor om het uiteindelijk in mijzelf te investeren. Want met de mooie zwarte caddilacs die ik van de baas heb gekregen weet ik zeker dat ik over 20 jaar niet meer normaal kan lopen. Want afgekeurd, geldt voor de duitse Haiks, voor de Engelse Magnums, voor de rugzakken, alles. Ja, dan kies ik ervoor om bij de dump een setje M90's te kopen (ook afgekeurd) en deze vervolgens voor nog eens 65 euro te verzolen (gedoogd) waardoor je simpelweg superieure schoenen krijgt in tegenstelling tot wat de baas je geeft. Maar als dat betekend dat ik over 20 jaar nog steeds zo fit als een hoentje ben, of ik dan nog uberhaupt bij defensie te vinden ben of niet, dan vind ik dat ik een goede beslissing maak om mijn werk veiliger en makkelijker te maken.
[..]
Dat is ieder zijn eigen beslissing, en ik ken er ook genoeg die het simpelweg vertikken. Maar elke laffe item die ik heb gekocht is alles behalve een impulsaankoop geweest. Ik onderga het eerst met de spullen van de baas, weet waar het beter kan en kijk wat het beste is. Het grote verschil met de baas is dat ik vervolgens geen verklaring hoef af te leggen waarom ik voor de betere kwaliteit ga, en al helemaal niet hoef te kijken wat het goedkoopst in containerladingen richting nederland kan komen.
Maar laten we eerst maar even kijken wat de baas in petto heeft, maar ik vrees dat het stuk voor stuk items zijn die ik óf zelf al heb aangeschaft (oa Leatherman) óf die mijn baas mij wél heeft verstrekt (oa. petzl tactikka plus)
40 dollar bij de PXquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:58 schreef Bouke-p het volgende:
maar een leatherman(a een eurotje of 100)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |