Motherfu-quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 14:53 schreef Dipkip het volgende:
Ja veel hebben dat, ik heb er nu een die het niet heeft.
[ afbeelding ]
Mijn ervaring is dat als je het uiteinde van de tuit goed vrijmaakt van thee-aanslag, je minder last van lekken hebt.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 14:51 schreef Guppyfriend het volgende:
Waarom is dat? Heb ik verkeerde potten, doe ik iets verkeerd of is dit gewoon bij iedereen zo?
Mooi potje.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 14:53 schreef Dipkip het volgende:
Ja veel hebben dat, ik heb er nu een die het niet heeft.
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 15:24 schreef Jojoortje het volgende:
Ik wilde het één keer weglikken. Hele tong verbrand.
Die lektuitjes heb ik dus gisteren nog bij de Xenos zien liggen...bij de dingen als kookwekkers, pollepels etc., per 3 verpakt en gebroken wit van kleur.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 16:06 schreef BBQ-kip het volgende:
De tuit schoon maken helpt ook maar een minibeetje...
Er zijn verschillende hulpmiddeltjes in de handel, zoals deze:
[ afbeelding ]
Die moet je dus niet hebben, het werkt namelijk niet.
Wat wel werkt zijn anti-lek-tuitjes. Ik kan er helaas geen foto van vinden, maar ik heb laatst nog een paar nieuwe gekocht bij Blokker. Het zijn witte plastic tuitjes die je over de theepottuit heen schuift. Daardoor heeft de theepot ineens een dunne "scherpe" tuit i.p.v. een ronde waar het door "terug kan kruipen" en lekt het niet meer.
Kost bijna niets, werkt prima, alleen af en toe vervangen want de bruine kalkverkleuring krijg je er niet goed af en dat ziet er dan stom uit.
Zelfde dingen zijn bij Blokker per 2 verpakt, Xenos is goedkoper dus zou het zeker eerst lekker daar proberenquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 16:45 schreef trovey het volgende:
[..]
Die lektuitjes heb ik dus gisteren nog bij de Xenos zien liggen...bij de dingen als kookwekkers, pollepels etc., per 3 verpakt en gebroken wit van kleur.
Johquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 15:24 schreef Jojoortje het volgende:
Ik wilde het één keer weglikken. Hele tong verbrand.
Die is schetigquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 14:51 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb verschillende theepotten. Kleine en grote, waaronder bijvoorbeeld deze:
[ afbeelding ]
Dat is mijn lievelingspot.![]()
Is dat tegen het lekken?quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 23:01 schreef Bartjebart het volgende:
Ik heb deze:
[ afbeelding ]
Daar zit zo'n rubber ding wat je op de theepot kunt frotten (? geweldig woord!) standaard bij. Errug handig!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |