abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73544920
Ik werd net gebeld door een telemarketeer namens een financieel adviesbureau met 'interessante aanbiedingen'. Direct heb ik hem om de oren geslagen met de vraag waarom ze zich niet aan het verplichte bel-me-niet register houden

De smoes van de telemarketeer: het bel-me-niet register is pas sinds 1 oktober verplicht en *daarna* hebben ze nog 6 weken voor de verwerking. Welbeschouwd beweren ze dus dat ze tot half november iedereen gewoon nog mogen bellen.
Let wel: ik sta al jaren bij de voorloper infofilter (inschrijving die nog geldig was tot 2-2-2011).

Ik heb een klacht ingediend bij ConsuWijzer maar dat zal waarschijnlijk weinig uithalen.

Hebben meer mensen last van bedrijven die toch nog gewoon bellen en allerlei smoezen hebben waarom zij zich hoegenaamd niet aan het register hoeven te houden?

Ik vermeld bewust de bedrijfsnaam niet om geen extra reclame te maken maar geldgroep en Hengelo zegt genoeg voor de mensen die ook gebeld zijn.
pi_73545027
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 13:11 schreef yoppybt het volgende:
De smoes van de telemarketeer: het bel-me-niet register is pas sinds 1 oktober verplicht en *daarna* hebben ze nog 6 weken voor de verwerking. Welbeschouwd beweren ze dus dat ze tot half november iedereen gewoon nog mogen bellen.
Volgens mij is dit geen smoes maar de juiste procedure?

Van de Consuwijzer-site:
quote:
Ik sta ingeschreven bij het Bel-me-niet Register. Toch word ik gebeld, wat kan ik doen?

Verwerkingsperiode
Het verwerken van uw inschrijving kan soms zes weken duren. In die periode kunt u nog gebeld worden door telemarketeers. Daarom kunt u pas na zes weken een klacht indienen bij ConsuWijzer.

[ Bericht 29% gewijzigd door JumpingJacky op 10-10-2009 13:22:07 ]
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 13:28:56 #3
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_73545339
Vreemd. Sinds ik ben ingeschreven bij de voorloper, ben ik (kort daarna) precies nog één keer gebeld. Heerlijk rustig
Erst kommt das Fressen und dann kommt die Moral
pi_73545344
Ok, die 6 weken weet ik maar dat geldt volgens mij alleen voor nieuwe inschrijvingen.
Ik stond al jaren bij infofilter ingeschreven en dat is overgegaan in bel-me-niet.

Jij vindt dus dat tot half november iedereen gewoon nog gebeld kan worden met het 6-weken excuus?
pi_73545401
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 13:29 schreef yoppybt het volgende:
Ok, die 6 weken weet ik maar dat geldt volgens mij alleen voor nieuwe inschrijvingen.
Ik stond al jaren bij infofilter ingeschreven en dat is overgegaan in bel-me-niet.

Jij vindt dus dat tot half november iedereen gewoon nog gebeld kan worden met het 6-weken excuus?
Als het daarna echt werkt zal die 6 weken me een rotzorg zijn eerlijk gezegd
Overigens lijkt het me wel humor als heel nederland zich inschrijft, kunnen ze al die callcenters opdoeken
Sallandse adoptie-Tukker met Gronings bloed.
pi_73545482
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 13:29 schreef yoppybt het volgende:

Nope, dat vind ik niet, maar het is wel zo Infofilter was op basis van vrijwilligheid, vanaf 1 oktober is het bel-me-niet-register verplicht voor bedrijven. Jouw inschrijving is per 1-10 overgezet naar dat register, als zijnde een nieuwe inschrijving. En derhalve dus die 6 weken.

Zo erg zijn die 6 weken nou ook weer niet, toch? Daarna zijn de excuses op.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_73545622
Het 'steekt' vooral bij dit specifieke bedrijf omdat ze in het verleden ook al regelmatig belden en gewoon ronduit toegaven 'we negeren infofilter omdat we dan minder handel hebben.'. Ze zoeken gewoon de wettelijke grenzen op.

Grappig trouwens de google-ads die nu bij dit topic verschijnen: 'Complete databases, mailings, email marketing. Naw gegevens en meer.'
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 14:13:23 #8
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_73546597
Nog heel ff geduld hebben dus.
pi_73546679
Zoals JumpingJacky al zegt, bedrijven zijn niet verplicht om zich aan te sluiten bij infofilter. Echter mensen die bij infofilter waren aangesloten zijn automatisch overgezet naar het bel-me-niet register en dus hebben bedrijven vanaf 1 oktober nog 6 weken om de aanvragen te verwerken.

Als je dit zelf even had uitgezocht had je ook geweten dat een klacht indienen onnodig was.
pi_73547689
Ik zet meestal het antwoordapperaat aan tijdens etenstijd,op het bandje staat ook o.a. dat telemarketiers niet hoeven te bellen, en dat ik ze wel weet te vinden als ik ze nodig heb.

Op andere tijden laat ik eerst de telefoon een aantal keren overgaan,telemarketiers gebruiken een computer om nummers te bellen als er na 5x niet is opgenomen staakt hij zijn pogingen.

Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_73550548
Ik werd ook in 2 dagen 6 keer gebeld, en stond ook al bij infofilter geregistreeder. Bij de eerste doe ik nog vriendelijk, bij de laatste niet echt, ik wordt gestoord in mijn vrije tijd....
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 21:37:54 #12
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_73559223
Infofilter was ik al ingeschreven, heb me ook ingeschreven bij dat Bel me niet ding. Ik word zelden gebeld, maar voor die enkele keer heb ik er geen zin in.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_73561658
Wat ik niet snap is waarom ze info-filter niet gewoon hebben over genomen,werkte voor mij perfect.

Ze hadden zeker nog een vriendje over voor een leuk baantje.
  zondag 11 oktober 2009 @ 00:04:15 #14
152789 karr-1
pi_73563345
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 23:11 schreef revange2008 het volgende:
Wat ik niet snap is waarom ze info-filter niet gewoon hebben over genomen,werkte voor mij perfect.

Ze hadden zeker nog een vriendje over voor een leuk baantje.
Ze hebben het ook overgenomen, iedereen die al in Infofilter stond word automatisch ingeschreven bij Bel me niet.
quote:
Nee, alle inschrijvingen van het bestaande infofilter worden opgenomen in het nieuwe Bel-me-niet Register. Let wel op dat inschrijvingen die afkomstig zijn uit het oude Infofilter bestand slechts 3 jaar geldig zijn en dus verlopen. Dit wordt niet automatisch aan u gemeld. Als u zich op dat moment of al eerder wilt inschrijven in het Bel-me-niet Register dan dient u daartoe zelf initiatief te nemen.
pi_73568538
Zo werkt het niet in de praktijk...ik sta ingeschreven bij infofilter en werd van de week dus een aantal keer gebeld.....
pi_73568612
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 13:28 schreef Wickedangel het volgende:
Vreemd. Sinds ik ben ingeschreven bij de voorloper, ben ik (kort daarna) precies nog één keer gebeld. Heerlijk rustig
Voor mij ook.
Wel telefoontjes gehad maar dat was bijv. van kpn of vodafone.
En tja als je daar abbo's hebt zal het allemaal wel weer anders liggen.
  zondag 11 oktober 2009 @ 15:36:05 #17
152789 karr-1
pi_73576607
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 11:00 schreef Katinkat het volgende:
Zo werkt het niet in de praktijk...ik sta ingeschreven bij infofilter en werd van de week dus een aantal keer gebeld.....
En dat ligt weer aan de overgangsperiode van 6 weken zoals al eerder vermeld is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')