Allemaal organisaties waar linksche mensjes een mooi salaris opstrijken.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 14:37 schreef MrX1982 het volgende:
Spijker op zijn kop. Helaas is ontwikkelingshulp een grote industrie die vooral drijft op het aanpraten van een schuldgevoel. Dat schuldgevoel koop je dan af door geld te doneren aan een van de vele grote goede doelen zoals Unicef, Oxfam Novib en al die anderen.
Het zou goed zijn als er bewustwording komt dat de huidige manier van ontwikkelingshulp amper heeft gewerkt en ook nooit gaat werken.
Neen, de VVD wil de budgetten ook sterk verlagen. Voor de rest zijn er geen rechtse partijen over, dus wat ik al zei: het is een links stokpaardje.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 14:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De enige rechtse politicus die ontwikkelingssamenwerking stop wil zitten is WIlders.
Merk je trouwens hoe eeuwig klagende users hier overheen lezen?quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 13:53 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Done, we hebben met het Fok-team inderdaad al 15.675 dollar uitgeleend aan Afrika. En aan Peru, en aan Tajikistan, Mexico, Pakistan, Lebanon, Moldova, etc etc.
Het is bijna onbegonnen werk want dit soort berichten zijn natuurlijk niet nieuw maar echt veel lijkt er ook niet te veranderen als je de bedelbrieven, emotionele chantage etc van die grote ontwikkelingshulp organisaties ziet.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 14:40 schreef qonmann het volgende:
[..]
Allemaal organisaties waar linksche mensjes een mooi salaris opstrijken.
Zal niet meevallen dat terug te draaien
Het is inderdaad een verziekte industrie waar veel (linkse)mensen een dikbelegde boterham aan verdienen. De donateurs verdiepen zich te weinig in de materie en wanneer er op het sentiment wordt ingespeeld gaan veel mensen overstag.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 14:37 schreef MrX1982 het volgende:
Spijker op zijn kop. Helaas is ontwikkelingshulp een grote industrie die vooral drijft op het aanpraten van een schuldgevoel. Dat schuldgevoel koop je dan af door geld te doneren aan een van de vele grote goede doelen zoals Unicef, Oxfam Novib en al die anderen.
Het zou goed zijn als er bewustwording komt dat de huidige manier van ontwikkelingshulp amper heeft gewerkt en ook nooit gaat werken.
systeem van Microkrediet is heel wat anders dan de ontwikkelingshulp waar hier over gesproken wordt.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 14:45 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Merk je trouwens hoe eeuwig klagende users hier overheen lezen?
Ben ik een hele grote lul als ik dat vertaal in "Ik wil wel zeiken over alles wat er mis is met de wereld, maar een echt opbouwende positieve bijdrage ga ik zeker niet leveren."?
Ik wil niet altijd negatief zijn, maar daar lijkt het wel een beetje op.
Ja, de oplossing namelijk, maar mensen zijn niet geintresseerd in oplossingen, maar willen enkel hun eeuwige wijsheid tentoonspreiden over hoe goed ze de problemen snappen...quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 14:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
systeem van Microkrediet is heel wat anders dan de ontwikkelingshulp waar hier over gesproken wordt.
Nou en? Gaan we een beetje moralistisch zitten wezen?quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 14:55 schreef DennisMoore het volgende:
Veel mensen willen niet ontwikkelingshulp afschaffen omdat het beter zou zijn voor Afrika, maar om het geld in het Eigen Land te kunnen besteden.
Nee, het zijn twee fundamenteel verschillende dingen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 14:54 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Ja, de oplossing namelijk, maar mensen zijn niet geintresseerd in oplossingen, maar willen enkel hun eeuwige wijsheid tentoonspreiden over hoe goed ze de problemen snappen...
Over moralistisch gesproken, aangezien je zo'n uitgesproken mening hebt, ben je daar ongetwijfeld meerdere jaren geweest om te helpen, wat waren je ervaringen?quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 14:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nou en? Gaan we een beetje moralistisch zitten wezen?
Als je het zo te doen hebt met afrika, ga eens een paar jaar daar les geven ofzo ipv hier de huilie te doen
Je denkt toch niet dat iemand jou serieus neemt met die nick, hoop ik?quote:
Sneu figuur ben je ook eigenlijk. Gedraag je eens naar je leeftijd johquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 14:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Als je het zo te doen hebt met afrika, ga eens een paar jaar daar les geven ofzo ipv hier de huilie te doen
Heb scholen gebouwt in midden amerika en afrika, in midden amerika sturen de mensen hun kinderen dan naar school op dat ze het beter krijgen dan hun ouders. Niet als er veel te doen is op het land, maar toch zoveel als het gaat. De leraar is een aangezien persoon.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 14:59 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Over moralistisch gesproken, aangezien je zo'n uitgesproken mening hebt, ben je daar ongetwijfeld meerdere jaren geweest om te helpen, wat waren je ervaringen?
Als jij je daden eens zou steken waar je mond is...quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 15:01 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Sneu figuur ben je ook eigenlijk. Gedraag je eens naar je leeftijd joh.
quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 14:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Denk eens niet zo simplistisch zwart-wit.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 15:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Als jij je daden eens zou steken waar je mond is...
Muilheld
Dat bepaal jij?quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 15:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je denkt toch niet dat iemand jou serieus neemt met die nick, hoop ik?
Als dat zo is, waar zie je dan het nadeel in het streven naar hulp via microkrediet en de ontwikkelingshulp te laten voor wat het is, tenzij je 100% zeker weet dat het goed terecht komt bij mensen die zelfontwikkeling promoten en implimenteren?quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 15:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb scholen gebouwt in midden amerika en afrika, in midden amerika sturen de mensen hun kinderen dan naar school op dat ze het beter krijgen dan hun ouders. Niet als er veel te doen is op het land, maar toch zoveel als het gaat. De leraar is een aangezien persoon.
In sub sahara Afrika staan na een paar maanden de geiten erin en is alles van waarde verpatst. De leraar aan de drank.
Nee, mensen die een beetje betweterig moralistisch zitten de doen over ontwikkelingshulp en de mensen die daar vraagtekens bij zetten omdat het niet werkt, die dragen wat bij.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 15:05 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Denk eens niet zo simplistisch zwart-wit.
Als we jouw redenatie volgen moet je óf een egocentrische kapitalist zijn, óf al je bezittingen verkopen en schooltjes gaan bouwen in Afrika?!
Ik heb hier niets over microkredieten gezegt, anders dat dit wat anders is dan ontwikkelingshulp zoals de dame in de OP bedoeld.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 15:07 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Als dat zo is, waar zie je dan het nadeel in het streven naar hulp via microkrediet en de ontwikkelingshulp te laten voor wat het is, tenzij je 100% zeker weet dat het goed terecht komt bij mensen die zelfontwikkeling promoten en implimenteren?
Waarom zijn dit 2 verschillende zaken? Leg me dat dan eens uit?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |