abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73536600
quote:
PVV krijgt extra zetel Europees Parlement

De PVV krijgt de extra zetel in het Europees Parlement waarop Nederland recht heeft als het Verdrag van Lissabon in werking treedt.Daarmee komt de partij op vijf zetels in Europees Parlement.

Dat heeft het kabinet vrijdag besloten. Tweede en Eerste Kamer moeten zich nog over het wetsvoorstel uitspreken.

26 zetels
Nederland heeft nu 25 zetels in het Europarlement, maar dat worden er volgens het nieuwe EU-verdrag 26. Na de Europese verkiezingen in juni ontstond onduidelijkheid over de vraag aan welke partij die zetel zou toevallen.

Het kabinet kiest op voorstel van staatssecretaris van Binnenlandse Zaken Ank Bijleveld voor een rekenmethode waardoor de PVV de gelukkige is. De partij van Geert Wilders komt daarmee op vijf zetels in het Europarlement.

Partij voor de Dieren
Fractieleider Marianne Thieme van de Partij voor de Dieren is 'verbaasd' over het kabinetsbesluit. Volgens haar zou de extra zetel aan haar partij moeten toevallen. Die haalde bij de verkiezingen net te weinig stemmen om in het Europarlement te komen.
http://www.elsevier.nl/we(...)rlement.htm?rss=true
Wat een heerlijk bericht op de vrijdagavond.
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
pi_73536663
Sja, liever de fascistenpartij ipv de beestenpartij in het Europees Parlement.
pi_73536767
PVV'ers gedragen zich als beesten... 2 dierenpartijen in het Europarlement namens NL is teveel van het goede.
ll ride in golden armour like the sun;
And in my helm a triple plume shall spring,
Spangled with diamonds, dancing in the aire,
To note me emperor of the three-fold world.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 9 oktober 2009 @ 23:49:32 #4
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_73537179
raar toch eigenlijk, op basis van het aantal stemmen had de zetel bij de partij van de dieren terecht gekomen. Alleen vanwege wat vage regeltjes komt hij bij de PVV. Andersom had de wereld te klein geweest denk ik.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_73537435
Ik neem beide partijen sowieso al niet serieus
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 00:02:17 #6
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_73537555
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 23:49 schreef rubbereend het volgende:
raar toch eigenlijk, op basis van het aantal stemmen had de zetel bij de partij van de dieren terecht gekomen. Alleen vanwege wat vage regeltjes komt hij bij de PVV. Andersom had de wereld te klein geweest denk ik.
Het is meer zo dat de kiesraad een advies gegeven heeft die recht zou doen aan de kiezer.

De regering heeft dit advies, die normaal gesproken overgenomen zou worden (in andere gevallen altijd zo, ter zijde geschoven.

Persoonlijk denk ik dat ze misschien proberen niet te anti-wilders willen overkomen, want tot nu toe lijkt dat alleen maar zetels voor wilders op te leveren.
pi_73537631
En het ligt aan de ieren!
quote:
De Partij voor de Dieren (PvdD) wil opheldering van CDA-staatssecretaris Ank Bijleveld. De PvdD heeft nu 157.735 stemmen gehaald, 25.000 stemmen te weinig voor een zetel. De partij stapt desnoods naar de rechter om de 'Lissabonzetel' te bemachtigen, aldus partijleider Marianne Thieme.

Alleen partijen die nu een EP-zetel hebben behaald, komen in aanmelding voor die 26ste zetel. Dit heeft het kabinet al in april per brief aan de Tweede Kamer laten weten. De Kamer heeft er destijds niet op gereageerd. Het wetsvoorstel dat dit regelt, moet echter nog worden gemaakt.

De Kiesraad adviseerde eerder om een partij die geen zetel had gehaald maar wel ten minste 75 procent van de kiesdeler, mee te laten dingen naar de 26ste zetel. Als dat advies was overgenomen, zou de PvdD die waarschijnlijk hebben binnengesleept. Het kabinet heeft dat advies niet overgenomen.

De kiesdeler is het aantal uitgebrachte stemmen, gedeeld door het aantal zetels. De kiesdeler lag dit jaar op 182.154 stemmen.

Of Nederland er straks een zetel bij krijgt in het EP, hangt af van de Ieren. Die bepalen in oktober via een referendum of het Lissabonverdrag in werking wordt gesteld. De ironie wil dat de PVV juist tegen het Verdrag van Lissabon is: het zou te veel rechten van Nederland overhevelen naar Brussel.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 10 oktober 2009 @ 00:06:25 #8
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_73537699
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 00:04 schreef Montagui het volgende:
[..]
dankzij de ieren is die zetel er...... Alleen de Tsjechen moeten ook nog ratificeren
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_73537726
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 00:04 schreef Montagui het volgende:
[..]

Je loopt achter
-edit- te laat.
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 00:10:44 #10
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_73537845
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 00:02 schreef TechXP het volgende:

[..]

Het is meer zo dat de kiesraad een advies gegeven heeft die recht zou doen aan de kiezer.

De regering heeft dit advies, die normaal gesproken overgenomen zou worden (in andere gevallen altijd zo, ter zijde geschoven.
Dat besluit was al voor de verkiezingen door Bijleveld genomen. Nu is blijkbaar het bijbehorende wetsontwerp ook klaar. Het zou hypocriet zijn geweest om nu snel het besluit aan te passen om Wilders een hak te zetten.
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 00:29:49 #11
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_73538368
quote:
raar toch eigenlijk, op basis van het aantal stemmen had de zetel bij de partij van de dieren terecht gekomen.
Nee hoor. Laten we ervan uit gaan dat er bij de afgelopen verkiezingen 26 zetels te verdelen waren. Er zijn 4.553.864 geldige stemmen uitgebracht. Gedeeld door 26 kom je op een kiesdeler van 175.149 stemmen. De PvdD haalde slechts 157.735 stemmen, dus ik heb daadwerkelijk geen flauw idee waar mevrouw Thieme het recht vandaan meent te moeten halen om ook maar enige aanspraak op die zetel te maken.
quote:
Alleen vanwege wat vage regeltjes komt hij bij de PVV. Andersom had de wereld te klein geweest denk ik.
Niks geen vage regeltjes. De zetel wordt gezien als een restzetel en die komen per definitie niet terecht bij partijen die geen zetel gehaald hebben.
pi_73538485
De tering.
Ik weet niet of ik dit wel zo cool vind hoor.
pi_73538488
quote:
Niets raars aan ..verklaar je even als je wil ..want je insinueert weer van alles
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_73538610
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 00:29 schreef Zelva het volgende:

Niks geen vage regeltjes. De zetel wordt gezien als een restzetel en die komen per definitie niet terecht bij partijen die geen zetel gehaald hebben.
Dat dus.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 01:41:05 #15
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_73539788
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 00:10 schreef freako het volgende:
Dat besluit was al voor de verkiezingen door Bijleveld genomen. Nu is blijkbaar het bijbehorende wetsontwerp ook klaar. Het zou hypocriet zijn geweest om nu snel het besluit aan te passen om Wilders een hak te zetten.
Dat besluit is niet echt een besluit. Dat was een voornemen.

Lees het stuk hier van staatsrechtgeleerde Professor Elzinga :

http://www.partijvoordedieren.nl/news/view/2667
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 01:42:26 #16
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_73539801
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 00:29 schreef Zelva het volgende:
Nee hoor. Laten we ervan uit gaan dat er bij de afgelopen verkiezingen 26 zetels te verdelen waren. Er zijn 4.553.864 geldige stemmen uitgebracht. Gedeeld door 26 kom je op een kiesdeler van 175.149 stemmen. De PvdD haalde slechts 157.735 stemmen, dus ik heb daadwerkelijk geen flauw idee waar mevrouw Thieme het recht vandaan meent te moeten halen om ook maar enige aanspraak op die zetel te maken.
Het advies was om ook partijen die 75% daarvan hadden mee te laten dingen voor die 26ste zetel. Dan zou de PvdD erbij vallen. Dit advies is gegeven, maar niet overgenomen.
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 01:48:22 #17
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_73539860
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 23:33 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

http://www.elsevier.nl/we(...)rlement.htm?rss=true
Wat een heerlijk bericht op de vrijdagavond.

Heerlijk bericht, ja. 5 in plaats van 4 schuimbekkende boerenlullen om de Nederlandse politieke reputatie verder te grabbel te gooien
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 02:22:28 #18
39333 Zelva
pi_73540239
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 01:42 schreef TechXP het volgende:

[..]

Het advies was om ook partijen die 75% daarvan hadden mee te laten dingen voor die 26ste zetel. Dan zou de PvdD erbij vallen. Dit advies is gegeven, maar niet overgenomen.
Maar dat advies is nergens op gebaseerd. Ik ben razend benieuwd naar hun argumentatie voor die 75 procent. Het enige wat ik kan bedenken dat ze van de Kiesraad niet echt onpartijdig zijn en dolgraag de PvdD in Europa zien.

Hoe je het ook wendt of keert, ze hadden die zetel via normale verkiezingen NOOIT binnengesleept, dus het zou puur kiezersbedrog en fraude zijn om die dan toe te kennen aan een partij die de kiezers NIET in het Europees parlement wilden hebben. Die lui van de Kiesraad moeten zich eens goed afvragen of ze daar echt wel op de juiste plaats zitten.
pi_73540287
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 01:48 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]

Heerlijk bericht, ja. 5 in plaats van 4 schuimbekkende boerenlullen om de Nederlandse politieke reputatie verder te grabbel te gooien
Misschien doel ik wel op het feit dat de PvdD geen zetel krijgt.
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 02:33:01 #20
39333 Zelva
pi_73540336
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 01:48 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]

Heerlijk bericht ja. 0 in plaats van 1 schuimbekkende boomknuffelaar die er de komende jaren via 480 moties en amendementen ervoor probeert te zorgen dat de plakjes ham voortaan alleen nog in de biologische variant verkrijgbaar zijn in de kantine van het Europees Parlement en zo de politieke reputatie van Nederland verder te grabbel gooit.
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 02:34:39 #21
273135 Labjas
symbol of science
pi_73540349
TVP!!!!!!!!!!!! (Enthousiaste TVP!!!)!!!!!!!!!
pi_73540776
leuk
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 04:28:43 #23
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_73540796
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 07:29:40 #24
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_73540997
De PVV'ers in het Europarlement komen nooit opdagen en stemmen niet mee. Die liggen lekker thuis op de bank (of in hun Brusselse hotelkamer, met een hoer die ze daarna declareren) en harken uw Belastinggeld binnen om een mooi cadeau voor moeders de vrouw te kopen (of een dure fles whisky voor Hero Drinkman). Jammer dat er nu nog een fascistische linkse uitvreter richting Brussel gestuurd kan worden.
batman!
pi_73541015
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 07:29 schreef thingamajig het volgende:
. Jammer dat er nu nog een fascistische linkse uitvreter richting Brussel gestuurd kan worden.
En er zitten al zoveel fascistische linkse uitvreters in Brussel die menen te weten wat
goed is voor ons.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')