Wat hij zegtquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 19:15 schreef Nero22 het volgende:
Je moet gewoon leren anticiperen. Bij een stoplicht kun je verwachten dat een auto stil gaat staan.
waarschijnlijkquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 19:25 schreef Biskwie het volgende:
TS heeft net 2 maanden een rijbewijs en denkt dattie zelf wel kan autorijden
Dus er was een op het eerste gezicht rare aktie van een buschauffeur, waarvan jij de ware toedracht waarschijnlijk niet kent. Buschauffeurs zijn over het algemeen (zeker de vrouwelijke) zeer kundige en sociale verkeersdeelnemers is mijn ervaring.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 19:12 schreef FL_Freak het volgende:
Een aantal klachten over mensen in het verkeer. Deze week was er een (vrouwelijke) buschauffeur. Op een gegeven moment rijd ze zo en is het groen, en wat doet de muts, ze stopt voor groen licht
![]()
![]()
![]()
Klacht 2 is vandaag. Ik reed in de bedrijfsauto terug en op een gegeven moment stopt er een auto heel hard recht voor oranje. Knal ik bijna tegen zijn bumper![]()
Samenvatting?
dat er veel mensen zijn die niet fatsoenlijk kunnen auto(bus) rijden
Waarschijnlijk heeft TS ook een petje op enzit onder een hoek van 45graden in z'n busje. En maar kankeren op medeweggebruikers.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 21:25 schreef 2dope het volgende:
Geboortedatum: 1990.TS is zo'n kutsjonnie die net 2 week z'n rijbewijs heeft en denkt king of the road te zijn.
Oh, dat was al gezegd. Nouja dat 't nu echt duidelijk is dan.
met natuurlijk ook nog veels te harde "muziek"quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 21:29 schreef cvboer het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heeft TS ook een petje op enzit onder een hoek van 45graden in z'n busje. En maar kankeren op medeweggebruikers.
Nee, heb me rijbewijs sinds mei.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 21:25 schreef 2dope het volgende:
Geboortedatum: 1990.TS is zo'n kutsjonnie die net 2 week z'n rijbewijs heeft en denkt king of the road te zijn.
Ik ben totaal geen sjonniequote:Op vrijdag 9 oktober 2009 21:25 schreef 2dope het volgende:
De overige weggebruikers snappen dat prima, die rijden anticiperend, jij niet. als jij sinds mei pas je rijbewijs hebt kun je niet rijden, dat leer pas door veel aan het verkeer deel te nemen. En nee, 5 maanden is niet genoeg.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 21:42 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Ik ben totaal geen sjonnie![]()
Ik rij tegenwoordig gewoon door, maar sommige mensen snappen dat niet
quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 19:12 schreef FL_Freak het volgende:
Op een gegeven moment rijd ze zo
Misschien was er een busverkeerslicht (ja, die bestaan ook) dat op rood stond. En hoe weet je zo zeker dat het groen was en niet al oranje?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 19:12 schreef FL_Freak het volgende:
Een aantal klachten over mensen in het verkeer. Deze week was er een (vrouwelijke) buschauffeur. Op een gegeven moment rijd ze zo en is het groen, en wat doet de muts, ze stopt voor groen licht
![]()
![]()
![]()
Dan moet je gewoon meer afstand houden. En beter opletten.quote:Klacht 2 is vandaag. Ik reed in de bedrijfsauto terug en op een gegeven moment stopt er een auto heel hard recht voor oranje. Knal ik bijna tegen zijn bumper![]()
quote:
Inzicht hangt ook erg van de persoon af, er zijn uitzonderingen, maar ik denk dat dat in het geval van de TS niet van toepassing isquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 23:27 schreef Biskwie het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
sinds mei al, das toch al snel 4 maandenHoeveel kilometer heb je in de benen? 2000?
geloof me, ik zit al jaren op de weg, heb 2 lease auto's versleten (dus 2x 140k kilometers) en niets is zo onvoorspelbaar als het verkeer..
de keywords om schadevrij te rijden:
- afstand houden
- anticiperen
- go with the flow
met een rijbewijs sinds mei (sorry kan het niet laten om nogmaals deze smiley te gebruiken) ben je GEEN king of the road, kun je NIET anticiperen, en heb je zeker niet genoeg ervaring om uberhaupt over andermans weggedrag te oordelen.
edit: ow ennuh... een buschauffeur heeft (9999 van de 10000 keer) meer wegervaring dan jij, die weet heus wel wat ze doet.
eens, mensen met 20 jaar rij-ervaring kunnen ook geen inzicht hebben, maar met 4 maanden heb je het in iedergeval nog niet ontwikkeltquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 23:33 schreef Drinky het volgende:
[..]
Inzicht hangt ook erg van de persoon af, er zijn uitzonderingen, maar ik denk dat dat in het geval van de TS niet van toepassing is
Je stopt, zet de dvd speler aan, fapt, en vervolg je weg weerquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 00:19 schreef Montagui het volgende:
Je staat voor een stoplicht bij een gewone kruising. Je wil rechtsaf. Tegenover je staat een auto ook te wachten voor een stoplicht. Hij wil linksaf. Ofwel, hij en jij willen dezelfde kant op. Het licht gaat op groen, hij rijdt aan, jij rijdt aan, alleen hij geeft flink gas en probeert voor jou te komen.
Wat doe je?
Keihard meegassen natuurlijkquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 00:19 schreef Montagui het volgende:
Je staat voor een stoplicht bij een gewone kruising. Je wil rechtsaf. Tegenover je staat een auto ook te wachten voor een stoplicht. Hij wil linksaf. Ofwel, hij en jij willen dezelfde kant op. Het licht gaat op groen, hij rijdt aan, jij rijdt aan, alleen hij geeft flink gas en probeert voor jou te komen.
Wat doe je?
Korte bocht voor lange bocht idd. Dus rechtsaf voor linksaf bij kruisend verkeer.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 00:23 schreef zeemonster het volgende:
[..]
Keihard meegassen natuurlijk. Nee ik zou hem voor laten gaan ten eerste heeft hij volgens mij al voorrang (korte bocht voor lange bocht ofzoiets) en ten tweede: Ach dan zit ik achter hem , mij een zorg.
Inderdaad, maar HIJ heeft de lange bocht, JIJ hebt de korte bocht.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 00:32 schreef Light het volgende:
[..]
Korte bocht voor lange bocht idd. Dus rechtsaf voor linksaf bij kruisend verkeer.
Lekker doorgassen dus. Als hij niet op tijd remt en bij jou in de zijkant/achterkant poft, is hij fout.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 00:35 schreef Montagui het volgende:
[..]
Inderdaad, maar HIJ heeft de lange bocht, JIJ hebt de korte bocht.
Politie bellen, die schakelen de rest van de hulpdiensten in om de rotzooi op te ruimen en de wrakken af te slepen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 00:19 schreef Montagui het volgende:
Wat doe je?
Overheen gelezen , het is laat..quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 00:35 schreef Montagui het volgende:
[..]
Inderdaad, maar HIJ heeft de lange bocht, JIJ hebt de korte bocht.
5 autolengtes is inderdaad wel overbodig. Les auto's? Ach we hebben het zelf ook moeten leren.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 22:51 schreef justmattie het volgende:
Mensen die in de file 5 autolengte's er tussen hebben
Lesauto's die niet snel genoeg optrekken en nooit aansluiten dus
Maar waarom doen deze mensen datquote:Op woensdag 28 oktober 2009 23:03 schreef Rock-N-Rolla het volgende:
[..]
5 autolengtes is inderdaad wel overbodig. Les auto's? Ach we hebben het zelf ook moeten leren.
Misschien omdat ze denken dat hun auto groter is ?:')quote:Op woensdag 28 oktober 2009 23:08 schreef justmattie het volgende:
[..]
Maar waarom doen deze mensen dat![]()
En we hebben het allemaal moeten leren ja, ik heb geleerd vlot meekomen in het verkeer. Snel optrekken en doorschakelen. Niet als een slak
quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 21:29 schreef cvboer het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heeft TS ook een petje op enzit onder een hoek van 45graden in z'n busje. En maar kankeren op medeweggebruikers.
Of bij een stoplicht mensen die ruim 1 autolengte aan ruimte laten tussen hun voorganger en hun eigen auto..quote:Op woensdag 28 oktober 2009 22:51 schreef justmattie het volgende:
Mensen die in de file 5 autolengte's er tussen hebben
Lesauto's die niet snel genoeg optrekken en nooit aansluiten dus
Of mensen die in de file gewoon door groen rijden, terwijl op een kruispunt alles vast staat. En dan shouden ze lekker het kruispunt bezetquote:Op donderdag 29 oktober 2009 11:14 schreef MMUFC het volgende:
[..]
Of bij een stoplicht mensen die ruim 1 autolengte aan ruimte laten tussen hun voorganger en hun eigen auto..
Vanochtend iemand die, terwijl het behoorlijk mistig was, zijn verlichting niet aanhad..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |