dan zit ie met elektra nog steeds veel te hoog...quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 17:16 schreef ManAtWork het volgende:
Vergelijk je wel dezelfde periode? Dus bijv. maand met maand en niet maand met kwartaal?
In het rekenschema wat Essent afdrukt in hun brief staat de stand van 04-07 al ingevuld. Ik moet dat verrekenen met de huidige stand. Daarachter schrijven ze het verwachte verbruik... Ik neem dus aan dat ze het kwartaal bedoelen?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 17:16 schreef ManAtWork het volgende:
Vergelijk je wel dezelfde periode? Dus bijv. maand met maand en niet maand met kwartaal?
Volgens mij gaan ze uit van een gemiddeld verbruik per jaar. Hou er dus rekening mee dat het verbruik vanaf 4-7 tot nu zal stijgen in de wintermaanden en je dit niet als een gemiddelde voor een geheel jaar kunt gebruiken. Althans niet als je achteraf niet veel wilt bijbetalen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 17:19 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
In het rekenschema wat Essent afdrukt in hun brief staat de stand van 04-07 al ingevuld. Ik moet dat verrekenen met de huidige stand. Daarachter schrijven ze het verwachte verbruik... Ik neem dus aan dat ze het kwartaal bedoelen?
Misschien dat Essent het verbruik baseert op een meerpersoonshuishouden. Zelf zit ik ten opzichte van buurtgenoten ook dik onder het gemiddelde. Vandaar dat ik mijn voorschot ook lager heb ingeschat. (En ieder jaar zit ik er hoogstens een tientje of drie naast.)quote:Ik vind het verbruik overigens veel voor een één persoonshuishouden. Ik werk 40 uur in de week. ben bijna nooit thuis en heb de verwarming nog niet aangehad.....
Hoezo te hoog? Het verbruik dat ie heeft uitgerekend is toch de werkelijkheid (van ze 3 maanden). Als de schatting van Essent per maand max. 28 kWh is, verbruikt ie meer dan Essent inschat.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 17:19 schreef droomkoningin het volgende:
[..]
dan zit ie met elektra nog steeds veel te hoog...
Ach met Essent weet je het nooit... die beweren dat ik samen met mijn huisgenoot afgelopen jaar 17.000 kWh heb verbruikt.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 17:19 schreef droomkoningin het volgende:
[..]
dan zit ie met elektra nog steeds veel te hoog...
quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 18:04 schreef DaCybrSrfr het volgende:
[..]
Ach met Essent weet je het nooit... die beweren dat ik samen met mijn huisgenoot afgelopen jaar 17.000 kWh heb verbruikt.
Nee, alleen een brief die mij zou moeten helpen om te berekenen of ik goed zit!quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 18:03 schreef Suzanne84 het volgende:
Ik neem aan dat het gaat om een jaarafrekening:
De meterstand is op de dag dat de kaart kwam per internet opgegeven!quote:Voorzichtig gezegd betekend dat TS nalatig is geweest om de kaart in te vullen. En mocht deze niet bij hem aangekomen zijn, dan zou de klant moeten weten dat hij in een vaste maand van het jaar de meterstanden zou door moeten geven.
Thanksquote:Suc6!
Een jaarafrekening vanaf 4-7-2009?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 18:03 schreef Suzanne84 het volgende:
Ik neem aan dat het gaat om een jaarafrekening:
Ik denk dat je aanname niet correct is.quote:Mocht de aanname niet juist zijn, hoor ik het graag.
Suc6!
Dus de brief heet: hulp bij afrekenen? Wat is de naam van de factuur?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 18:08 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Nee, alleen een brief die mij zou moeten helpen om te berekenen of ik goed zit!
[..]
De meterstand is op de dag dat de kaart kwam per internet opgegeven!
[..]
Thanks
Van een gemiddeld huis? Van een gemiddeld gezin?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 18:19 schreef Basp1 het volgende:
Het gemiddelde jaarlijkse stroomverbruik van een gezin is 3500 KWH per jaar ik gebruik met een eenpersoonshuishouden 1300KWH
Betalen moet je toch ondanks dat je geen verbruik hebt. Meterkosten, netwerkkosten en een woning verbruikt alijtd wat energie.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 18:22 schreef _The_General_ het volgende:
Dus eigenlijk is hun voorspelling gewoon te laag/onrealistisch?
Ik betaal nu 40 euro in de maand. De vorige eigenaar heeft bijna nooit iets hoeven bij te betalen.
Onzin. Ook als je een dubbele meter hebt kun je kiezen voor één tarief. Dan moet je wel degelijk optellen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 18:32 schreef Suzanne84 het volgende:
Bij elkaar optellen, kan natuurlijk nooit, omdat je voor twee verschillende tarieven betaald.
Daarom is het een gemiddelde slimmerik.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 18:27 schreef Suzanne84 het volgende:
Van een gemiddeld huis? Van een gemiddeld gezin?
Is dat niet afhankelijk van hoeveel kinderen het gezin heeft, dubbel glas, zonnebank, vloerverwarming, oude c.v. ketel etc.?
Yes, je hebt gelijk.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 18:41 schreef DonVincenzo het volgende:
[..]
Onzin. Ook als je een dubbele meter hebt kun je kiezen voor één tarief. Dan moet je wel degelijk optellen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |